Gå til innhold

Når passer det å si


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Etter hvor lang tid passer det å si "jeg elsker deg"? Hvordan vet man egentlig at man mener det? Har flere langvarige forhold bak meg, men nå lurer jeg på om jeg ikke egentlig vet hva det å elske noen innebærer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leken

Dette er ikke noe jeg sier før jeg vet det.

Grunnen til at jeg vet det, er at jeg kjenner det i kropp og sjel.

Lurer du så gjør du det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg lurt på i det siste også.. Er i et ganske ferskt forhold, og har tatt meg selv i å holde på og si "jeg elsker deg" flere ganger.

Men tror nok kanskje jeg bare er forelsket og at han frambringer så mye bra følelser at det må sterke ord til for å forklare.

Har ikke sagt dette til noen på hvertfall halvannet år, så det kan vel ikke være vane akkurat heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg sier det når jeg føler det, men jeg ville nok vært tilbakeholden i et ferskt forhold selv om alt er sterkt og bra og lovende (mest fordi konvensjonene er sånn at det liksom ikke er mulig å vite at man elsker noen etter kort tid)... Kanskje om man er i et sånt veldig bra nytt forhold og egentlig har lyst til å si det, så kan man heller si noe om hvor riktig forholdet føles o.l? Hvis begge er enige om at det er så bra får man jo fisket fram dét, og da går det an å si at man elsker hverandre også :fnise:

Vet egentlig ikke, jeg har bare vært i ett forhold hvor vi har kommet så langt som at vi elsker hverandre, og det tok sikkert over et år... Men starten var veldig rotete, vi har heller vokst mot hverandre over tid, nesten mot alle odds, jeg vil tro at mange føler seg sikre mye tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lene_*

For meg så er det riktig å si når jeg har innsett at jeg ikke "kan leve" uten ham. (Mener ikke bokstavelig her altså)

Jeg elsker min samboer, men det gikk vel omtrent 1-1,5 år før vi begge innså det.

"I don't want the kind of love I can live with, I want the kind of love I can't live without"

Den sier mye for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med deg der..

Helt, helt i starten var vi på byen og greier og da sa han "jeg elsker deg jeg".. Men da lo jeg bare og sa at "nei, det gjør du ikke. Det er altfor tidlig til å vite det!"

Så da sa han "Greit.. men jeg er sinnsykt forelsket hvertfall"

Men han ga seg ikke da. Kom hele tiden bort og sa "Men jeg gjør det.. jeg gjør det.."

Vet jo at han ikke mente det, selv om det var kjempekoselig å få bekreftet at han var forelsket da :P

Da var han jo full da og vi har ikke nevnt det i ettertid.. Men har på følelsen av at han ikke drøyer så lenge med å si det..

Men jeg syns ikke det er noe man skal gå å tenke på, må jo la det komme av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StockDama

samboeren og jeg sa det når det falt seg helt naturlig, var ikke sjokkert i det heletatt når jeg først hørte det XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...