Gå til innhold

Heartbeats bryllupsplanlegging


Heartbeats

Anbefalte innlegg

Da har vi endelig fått en dato vi kan forholde oss til.

Litt om oss:

Vi ble sammen for 3 år siden, men har vært venner i 6 år.

Vi forlovet oss for litt over 1 1/2 år siden, men bryllup har vært noe vi har sett for oss langt unna. Retteresagt HAN har villet vente til rundt 2012.

Den siste tiden har vi snakket om å flytte det litt fram, og endelig kom vi fram til en enighet. Vi skal gifte oss lørdag 29 august i 2009.

Jeg ringte kirkekontoret i dag faktisk, å fikk både dato og klokkeslett.

Da er det i boks. Neste steg på lista må være å få ordnet lokale. Håper vi finner noe, vet at man må være tidlig ute her i byen. Får bruke de kontaktene vi har.

Kjole(ne) er i boks, for jeg shoppet brudekjole i fjor når jeg var på ferie. Kjøpegalskapen tok litt overhånd, så jeg endte opp med to. Kommer nok til å bruke begge iløpet av dagen.

Har allerede begynt å planlegge mat og annet som er viktig den dagen.

Men akkurat nå i dag skal jeg bare nyyyte at vi har fått den bryllupsdatoen vi ville, og glede meg over tanken på at jeg skal få gifte meg med han som er både min kjæreste og min beste venn.

Så gleder jeg meg virkelig til å bruke våre 2 små som brudesvenner når den tid kommer. Da er de 4 og 1 år gamle :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det dinedama :)

Nå har jeg snart fått min bedre halvdel til å forstå at noe av planleggingen må gjøres snart. Ikke om et halvår, eller om noen mnd..men NÅ snart.

Som å sjekke ut lokaler, sette opp budsjett, samt tenke på hvor mange vi egentlig vil ha tilstede.

Så mye man skal tenke på *sukk*

Men jeg er engasjert enda jeg,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å få på plass kirke og lokale tidlig ihvertfall :) Så kansje begynne å tenke på å bestille kokk, fotograf og andre viktige ting slik at man plutselig ikke er for sent ute :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Heartbeat :) Og gratulerer med forestående :bryllup: !!

Lurt å få på plass de viktigste tingene som Dinedama sier, de beste stedene blir booket 1-2 år i forveien.. Så jeg ville iallefall funnet lokale, da er det lettere å planlegge resten senere. Lykke til med videre planlegging :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Gratulerer med :bryllup: Det må være deilig å ha datoen på plass :-D Som andre har nevnt få på plass de viktige tingene tidlig... Resten trenger man ikke stresse like mye med :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi fått spurt en felles venn om han hadde lyst til å være toastmaster.

Han syns det er et veldig stort ansvar, så han ville tenke litt på saken. Men han tok det som en stor ære å bli spurt, så nå håper vi bare at han tør å takke ja til oppgaven.

Ellers har vi ikke fått tak i noe lokale enda, men denne vennen vår nevnt ovenfor jobber en plass hvor det kan være mulig å få leid. Og der er det bra med plass, og rimelig leie, så da håper jeg at det skal la seg gjøre.

Hvis vi får på plass lokalet nå så kan jeg senke skuldrene noen uker iallefall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk..ikke hørt noe mer om lokalet enda. De som har ansvaret har ferie for tida, så jeg må smøre meg med litt tålmodighet.

Kjenner at jeg blir litt småstressa ved å ikke ha noe lokale enda. Er så redd for at alt skal bli utleid før vi får tak i noe. Men alt ordner seg på et vis tenker jeg.

I dag var jeg oppe på loftet å prøvde den ene brudekjolen min. Den sitter perfekt enda med untak på skuldrene. Der er den for vid, så må få sydd den inn litt der oppe. Ellers er den helt fin :)

Har så smått fått satt opp et lite budsjett, men det blir nok endret en del på etterhvert. Vi har enda ikke fått satt opp en liste på hvor mange vi vil invitere, og da er det vanskelig å regne ut hvor mye ting vil koste.

Hadde bare mannfolket engasjert seg litt i hvem han ønsker å ha til stede. Jeg har jo ikke anelse på hvem i (den store)slekta han vil invitere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

På tide å skrive litt her inne igjen.

Fortsatt ikke fått avklart noe i forhold til lokalet, men jeg tenker jeg gir det en uke til, så begynner jeg heller å se meg om etter noe annet som back up.

I går satte vi oss ned å skrev liste i forhold til hvem vi kunne tenke oss å be til bryllupet. Vi tenkte å holde oss til hovedsakelig familie til middagen, så kan venner og kollegaer komme til kaker og fest.

På middagslista står det 38 stk

Og på kaffe og festlista står det foreløpig 25stk.

Der dukker det nok opp flere etterhvert

Her er det bare å spare framover ser jeg :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lokalet i orden tror jeg :jepp:

Skal dobbelsjekke det i løpet av dagen, men er ganske så sikker på at det er i boks.

Gjestelista har vi også begynt å få litt orden på.

Det er over ett år igjen, men jeg kjenner at jeg allerede er hekta på alt som omhandler bryllup. Drømmene mine hjemsøkes til og med av merkelige bryllupstanker. Et vennepar av oss skal gifte seg 2 uker før oss, og jeg kjenner at jeg gruer meg litt til å ha vårt bryllup etterpå.

De skal bruke omtrent dobbelt så mye penger som oss, og gjøre det litt mere proff. Føler at vårt bryllup blir kjempekjipt i forhold. Vet at det er dumt å tenke sånn altså, men av og til dukker slike tanker opp enten man vil det eller ei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra for lokale :juhu:

Du må ikke tenke sånn på det... et bryllup blir ikke flott etter hvor mye penger som er brukt, men etter stemningen på hele dagen :klemmer: Deres bryllup blir nok MINST like fint som vennene deres sitt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg satser jo på at vårt skal bli like fint.

Uansett er det jo VÅR dag, og det er jo det som teller.

I natt hadde jeg for en gangs skyld ikke bare bryllupsdrømmer.

Hadde i derimot en merkelig drøm om at jeg svarte på en stillingsannonse i avisa som personlig "klapper" for Mette-Marit.

Hun søkte noen som kunne overta klappinga for henne på enkelte representasjons oppdrag. Timelønn var 385 kr i timen, men den som søkte burde gjøre det av egeninteresse, ikke pga pengene :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Skulle gjerne tatt den jobben jeg... men det ville vært pga pengene :lur:

Endret av dinedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok det hadde vært pengene som hadde lokka meg også ja :fnise:

De hadde nok kommet godt med til bryllupet. Prøvde kjolen min igjen i dag, fortsatt litt for stor rundt brystet,siger litt ned, så jeg vurderer nesten å få sydd på stropper på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Tror nok det hadde vært pengene som hadde lokka meg også ja :fnise:

De hadde nok kommet godt med til bryllupet. Prøvde kjolen min igjen i dag, fortsatt litt for stor rundt brystet,siger litt ned, så jeg vurderer nesten å få sydd på stropper på den

Det var der jeg - nok en gang - hadde tenkt :idesmil: "silikon må jeg ha" og brukt kjolen som argument for å få viljen min hos kjæresten :skratte: Søren at kjolen min ikke er for stor over brystet da :sur: Der røyk det argumentet! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg faktisk med det argumentet i forhold til min kjære.

Tror nemlig at frontpartiet kommer til å være enda mer sigent når jeg er ferdig med amminga. Men han vil at jeg skal være naturlig....hm..skal bli spennende å se om han har samme synet når amminga er over.

Men tror kjolen hadde vært flottere hvis puppene hadde hatt et litt bedre løft :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Siripiri
Jeg prøvde meg faktisk med det argumentet i forhold til min kjære.

Tror nemlig at frontpartiet kommer til å være enda mer sigent når jeg er ferdig med amminga. Men han vil at jeg skal være naturlig....hm..skal bli spennende å se om han har samme synet når amminga er over.

Men tror kjolen hadde vært flottere hvis puppene hadde hatt et litt bedre løft :gjeiper:

:fnise::skratte: Det argumentet skal jeg også bruke! :lur:

Det har jeg aldri tenkt på.. Kjolen min er LITT stor men ikke sånn at den sklir ned eller noe slikt.. Men man vil jo helst fylle den ut :ler:

:vinke: forresten :) Og gratulerer med forestående :bryllup: :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler gjerne litt på mine pupper :-D

Kan dele ut ca 150gram, så får dere krangle om de :fnise:

Endret av dinedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det 50 gram på oss hver da, siden vi er 3 stk som gjerne kunne tenkt oss litt "påfyll" :fnise:

Skal du ha forhåndsbetalt eller sender du postoppkrav? :gjeiper:

I natt hadde jeg merkelige bryllupsdrømmer igjen. Drømte at vi hadde kommet til kirka, å så hadde ingen av oss sendt inn papirene i tide. Dermed fikk vi ikke gifte oss. Var nesten deperimert når jeg våkna.

Nå om dagene sitter jeg å surfer rundt på ebay og andre nettsteder for å se om jeg finner noe spennende å kjøpe til selve festen. Jeg som hadde tenkt å ha et lavbudsjettbryllup, blir iallefall ikke det om jeg blir bitt av ebay basillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...