Gå til innhold

Hva er ulempene ?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har du noengang møtt en mann du i utgangspunktet vet at du ikke passer sammen med i lengden,

men som du allikevel har blitt veldig tiltrukket av og føler at du vil ligge med?

Jeg er egentlig bare ute etter et seriøst forhold, men jeg fikk tidlig en følelse av at han ikke var rett for meg på den måten, at han antagelig ikke var så seriøs, men jeg likte ham veldig godt allikevel, mer og mer i løpet av kvelden.

Og kjemien var der 100%, en fantastisk kysser, sukk...

Hva er ulempene, når jeg allerede nesten vet at jeg ikke kan forvente noe av ham?

Er det noen her som har erfaring med dette?

Bør jeg skygge unna alt nå,

eller burde jeg gi det en liten sjanse og la forhåpningene om noe seriøst ligge litt dypere nedgravd og bare nyte av ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste hadde jo vært om du klarte å leve i nuet og ha det gøy. Nyte han? Men bare om du klarer å la være å falle for han.

Vet du at et seksuelt forhold med han vil gi deg hjertesorg ville jeg skygget unna. Men vi lever en gang. Sex må vi ha, så kan han være en potensiell elsker for deg er vel det topp? Så lenge man ikke faller... men det har man vel aldri garanti for heller:) Vanskelig valg. Kanskje driftene dine vil ta det valget for deg? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er klar over hvor forholdet går fra starten av, og ikke nødvendigvis forventer mer enn du kan få, så ser jeg ikke hvorfor du skulle skygge unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noengang møtt en mann du i utgangspunktet vet at du ikke passer sammen med i lengden,

men som du allikevel har blitt veldig tiltrukket av og føler at du vil ligge med?

Jeg er egentlig bare ute etter et seriøst forhold, men jeg fikk tidlig en følelse av at han ikke var rett for meg på den måten, at han antagelig ikke var så seriøs, men jeg likte ham veldig godt allikevel, mer og mer i løpet av kvelden.

Og kjemien var der 100%, en fantastisk kysser, sukk...

Hva er ulempene, når jeg allerede nesten vet at jeg ikke kan forvente noe av ham?

Er det noen her som har erfaring med dette?

Bør jeg skygge unna alt nå,

eller burde jeg gi det en liten sjanse og la forhåpningene om noe seriøst ligge litt dypere nedgravd og bare nyte av ham?

Ulempen er at en lett kan forelske seg!

Og da blir det mest sannsynlig hjertesorg.

Eller at han skuffer deg på andre måter. Hva vil du f.eks synes om at han har sex med deg en stund, for så å bli forelsket i en annen?

Men det kan jo bli en lykkelig slutt også, ved at begge blir seriøse med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har opplevd det en gang, ja, og valgte å holde mer avstand enn det som var moro. Det virka som han kunne vært interessert i å bli kjent med meg og ha et uforpliktende forhold, men han var ikke innstilt på noe seriøst. Ettersom jeg kjente at jeg kunne falt _skikkelig_ for ham droppet jeg å ha noe forhold (nåja, skal ikke skryte på meg altfor mye her, men han respekterte i hvert fall det framfor å "lure" meg til å involvere meg, enten det skyldtes manglende interesse eller at det var nok andre mer villige jenter å leke seg med). Useriøse forhold foretrekker jeg vel å ha med menn jeg ikke er så på knærne etter. Men jeg vet ikke, det kommer både an på hvor klart man har for seg premissene, og hvor godt man kjenner seg selv. Jeg tror jeg hadde hoppet i det pr i dag - om jeg hadde vært singel, vel å merke, fordi jeg føler mer mer robust og selvstendig nå enn den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sukk! Ulempene er MANGE!

- Hjertesorg (som er alt annet enn godt!)

- Usikkerhet og sjalusi (er han på nettet, på byen, på jakt?)

- Kjønnssykdommer (kanskje han har flere enn deg)

- Gå glipp av enda bedre menn som faktisk ville være seriøse i tillegg

- Sjelden vite hvordan det blir til helgen (og holde helgen åpen pga ham og gå glipp av moro og sitte ensom i sofaen i stedet)

- Føle seg mindre verdt og få ødelagt selvbildet (siden han tydeligvis ikke synes du er bra nok for 'noe mer')

Sex må man ha - og jeg har gjort mye rart for å få det - også funnet meg i denslags som nevnt ovenfor. Og er han i det minste god i senga, så er det da noe. Men jeg har etterhvert begynt å velge å skygge banen, når jeg i utgangspunktet ser hvilken vei det går og jeg antakelig er mer interessert enn han. Da er det bedre å ha sex med noen man ikke bryr seg så mye om, inntil neste froskeprins dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Sukk! Ulempene er MANGE!

- Hjertesorg (som er alt annet enn godt!)

- Usikkerhet og sjalusi (er han på nettet, på byen, på jakt?)

- Kjønnssykdommer (kanskje han har flere enn deg)

- Gå glipp av enda bedre menn som faktisk ville være seriøse i tillegg

- Sjelden vite hvordan det blir til helgen (og holde helgen åpen pga ham og gå glipp av moro og sitte ensom i sofaen i stedet)

- Føle seg mindre verdt og få ødelagt selvbildet (siden han tydeligvis ikke synes du er bra nok for 'noe mer')

Sex må man ha - og jeg har gjort mye rart for å få det - også funnet meg i denslags som nevnt ovenfor. Og er han i det minste god i senga, så er det da noe. Men jeg har etterhvert begynt å velge å skygge banen, når jeg i utgangspunktet ser hvilken vei det går og jeg antakelig er mer interessert enn han. Da er det bedre å ha sex med noen man ikke bryr seg så mye om, inntil neste froskeprins dukker opp.

Takk, mange fine svar her!

Velger å svare på denne. Jeg har ingen erfaring med dette, har alltid vært

prektig og riktig, har vært gift og har barn, har levd alene en god stund med barn, og har etterhvert skjønt at det akkurat nå ikke er så lett å treffe Mr Right. Men så traff jeg altså en mann som var veldig bra på alle måter, men jeg skjønte straks at han ikke var min type, allikevel ble jeg utrolig tiltrukket av ham fysisk pga måten han tok på meg kysset meg etc.

Dette burde jo være en perfekt elsker. Jeg hadde ikke tenkt på det å

skrive ham inn i kalenderen eller noe, men en man kan ringe til litt sånn på

sparket innimellom. Eller bare nå i sommer...

Vi får se hva jeg ender opp med å gjøre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet ham nå.... fortsatt like deilig, og absolutt verd å prøve ;-)

Men jeg skjønner nå at det kanskje hadde vært best å kjøre på den

kvelden vi møttes, med åpne øyne vel å merke, for nå ble det litt stivt og "planlagt", og ikke like deilig som det kunne ha vært :-(

Med andre ord, dette er kanskje ikke noe for meg.

Heldigvis har jeg ikke falt for ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...