Gå til innhold

Noen som har erfaring med psykopater?


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg er ei jente på 28 år, som rundt juletider , ble sammen med en mann på 30.

Vi ble kjent via et amo kurs, og fikk kjempe god kjemi alerede der.Gikk på kurs sammen i nesten 2mnd,Jeg ble så forelska, og han i meg. Det var så intenst og han fikk meg til å føle meg som om jeg var den mest verdifulle og spes jenta i værden.

Aldri vært så forelska i noen før.

Tidlig begynte jeg vel å kjenne alarmklokker inni meg, at dette kansje ikke var så bra.Han viste tidlig nærmest sykelig sjalusi, og stort eiebehov, Han ble veldig paranoid, og innbildte seg at jeg var utro mot han, da jeg har kontakt med xen min, grunn av vi har en datter sammen.Han har også datter fra tidligere forhold.

Vi har vært av og på noen ganger. Jeg ble veldig glad i han.

NÅ da jeg sa i fra at jeg ikke orket å ha noen kontakt lenger med han, fordi det gjorde for vondt.Har han nå truet med å legge ut bilder av meg på nettet.Han er hevngjerrig av seg:(Det gjør vondt inni meg at en som hevder å elske deg , kan oppføre seg sånn.

Andre som også har erfaring med psykopater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg gjorde det slutt fordi han banka meg opp. Han kom i transe. og gikk løs på meg.Dette skjedde kun en gang.Han flippa ut grunn av sjalusi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, dessverre så har jeg erfaringer med psykopater.

Jeg ville ha kontaktet politet, spør om å få en samtale med noen der(dra ned på politistasjonen) og legg fram situasjonen for dem. Du trenger ikke anmelde (da ihvertfall). Bare fortell dem hvordan han er og spør om hva du kan gjøre i din situasjon. Dette minner om noe min x kunne gjøre, ofte var det tomme trusler, men ikke alltid. Jeg var veldig klar ovenfor han at ved minste overtramp så ville jeg kontakte politiet og det gjorde jeg også når det skjedde. Det at han truer med å legge ut bilder på nettet, har du det skriftlig fra han evnt. på sms eller e-mail? Det bør du ta vare på og vise til politiet. Det er ikke kjærlighet selv om han kansje sier det. Det handler nok mest om kontroll.

Psykopater har en tedens til å få en til å føle som den meste spesielle jenta i hele verden, men er også villig til å la deg føle som den største "dritten" hvis de ikke får det som det vil, uten noen som helst tanke på konsekvensene det vil få for forholdet. De kan vare impulsive og reagerer på en underlig/farlig måte når de ikke får det som de vil.

Jeg har ikke blitt tatt bilder av min x, noe jeg alltid har vært konsekvent på, ville ikke likt at noen som helst har det, da det ved senere anledning kan bli brukt imot meg. Det vil jeg anbefale alle å ikke gjøre heller. Det at han sier at han vil blottlegge deg for hele verden på nettet er en grusom følelse, men det bør ikke være grunnen til at du fortsetter å være sammen med han, for det tror jeg vil være mye mye værre. Og hvis han forstår at han klarer å holde på deg med trusler vil han garantert gjøre det igjen ved andre anledninger også. Kontakt politiet, snakke med dem.

Endret av lille_lam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muskat

Jeg har også dessverre erfaring med psykopater. Det er kun en ting å gjøre: komme seg vekk med en gang. Dette er også av hensyn til din datter.

Min erfaring med psykopater er at de ofte ikke skader fysisk, men psykisk. Og det er ikke snakk om litt halvmobbing eller noe slikt. Det dreier seg om å fullstendig psyke ned den andre personen til vedkommende føler seg avhengig av psykopaten, har mistet all tro på seg selv og ikke klarer å komme seg unna på egen hånd. Jeg har også erfaring med tomme trusler, det er ikke sikkert han kommer til å legge ut bilder av deg på nettet. -Men dessverre, uten at jeg vet mer om ham, så er det umulig å si hva slags type han vil være ved et brudd. Man leser om dem som blir voldelige, men det er slett ikke alle. De er riktig nok ikke lettere å bli kvitt, selv om de ikke slår.

Jeg har aldri blitt slått, men jeg har slitt psykisk etter kontakt med psykopater. De er også vanskelige å komme seg unna om de først har klort seg fast, men om du viser dem helt klart at du ikke er interessert og ikke lar deg fange, så kan det hende at de slipper taket tilslutt. -Men da er det viktig at du ikke "gir" dem noe, som et smil, en bemerkning om at du er glad i ham (hadde det ikke vært for...) osv, som kan gi forhåpninger. Det vil bare sette i gang karusellen på nytt. Mange psykopater vil også spille på din samvittighet for å få deg tilbake. Her er det viktig å være tøff og sette den dårlige samvittigheten til side. Bare aksepter at du, i denne situasjon, er nødt til å være slem (om du føler deg slem) og la den dårlige samvittigheten seile sin egen sjø. For all del, ikke la ham/henne forstå at du har dårlig samvittighet for noe!

Det er synd, ettersom du var forelsket, men om han virkelig er en psykopat, så bør du for all del komme deg langt vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...