Gå til innhold

HVordan hadde du reagert?


Gjest Nina i nord

Anbefalte innlegg

Gjest Nina i nord

Hei.

Jeg er en jente på 30 år. Møtte en kar i helgen som er 4 år eldre enn meg.

Jeg møtte han på nett for et liten tid tilbake, var veldig spent på hvordan dette ville gå. Har hatt god kjemi på skrivingen og på tlf. Vi begge har skrevet i profilene våre at vi er ute etter et langvarig forhold.

På vår første date, merket vi at det var "tenning" der. Hadde absolutt kjemi der, på alle områder. Vi ble raskt trygge på hverandre og i situasjonen at vi kommenterte det. Han startet med å si at han følte denne tiltrekningen.

Det ble en viss seksuell undertone på daten.. (om dere skjønner).. Jeg ble litt revet med..

Vi snakket også om andre ting, som ikke hadde med sex å gjøre.

De 4 timene gikk kjempe fort og ble nesten betatt av vår første date.

Har hatt en del kontakt med han siden det, han sier han vil møte meg igjen og at han gleder seg til det. Han sier spenningen fortsatt er der, og at han den snart må ut?! Jeg har sakt i fra at jeg ikke er ute etter bare "det", at jeg er en jente som venter med sånne ting, selv om jeg har lyst. Jeg trenger tid og det å være trygg før jeg tar steget videre.

Er bare redd han kun er ute etter "det". Er det ikke merkelig å snakke om sex på første date? Vi gikk ikke i detalj, men det kom frem at han hadde veldig tiltrekning til meg og at det var god kjemi.. Han sa bla. at han i løpet av daten har sett for seg oss to i "den" settingen..

Er redd han bare er ute etter det, så jeg tenker jeg igjen at må få klart frem at jeg trenger tid og ikke gir meg til hvem som helst (selv om jeg også kjente tiltrekning til han og har lyst, men ikke enda)

Overreagerer jeg, eller hadde dere også syntes det var litt merkelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg finner det ganske naturlig å gi uttrykk for lyst til å ha sex med en person man møter på en date etter at man har hatt lengre kontakt på mail osv.

Hadde det vært bedre om han ikke hadde tent på deg? ...og du på han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns han definitivt kunne spart sine ord angående sine lyser om deg/han.

Det passer seg ikke på en første date, og jeg hadde enten trodd det var kun dèt som sto i hodet på fyren, ellers var han ikke riktig navla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde syntes det hadde vært avtennende om en mann hadde snakket om oss i "den settingen" på første date. Temmelig freidig gjort.

Tror nok han er ute etter noe useriøst, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina i nord

Ja, syns det var rart selv.

Er veldig på vakt når jeg dater nå, for jeg har en erfaring av at gutter på nett er ute etter sex!! Er sååå lei av det..

Men på profilsiden hans har han jo skrevet at han er ute etter et langvarig forhold, og det han har skrevet om ønsker og mål der inne er å finne sin beste venn og partner. En man kan dele alt og ingen ting med.. osv. Han har jo ikke hintet noe om det i profilen.

Er det ok om jeg sier det til han, at det er upassende å snakke om det så tidlig?! Selv om jeg også føler den kjemien der så snakker jeg da ikke om det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig ikke det er så veldig spesielt å snakke om sex tidlig... Dere har jo tydeligvis snakket endel på nett, så det kom vel ikke helt ut av det blå.

Men det er sikkert lurt å minne ham på at siden du er ute etter noe seriøst, så har du ikke noe hastverk med å rive av ham buksen. Men jeg kan ikke akkurat si jeg synes han er frekk.

Har flere venninner som har reagert på at deres nåværende samboere ventet så lenge med å i det hele tatt kysse dem. De ville gjerne vite litt tidligere hva som foregikk oppi hodene til disse gubbene.

"Ser du på meg som en venn??? Men så helvete, kyss meg!!" :frustrert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nina i nord
Jeg synes egentlig ikke det er så veldig spesielt å snakke om sex tidlig... Dere har jo tydeligvis snakket endel på nett, så det kom vel ikke helt ut av det blå.

Men det er sikkert lurt å minne ham på at siden du er ute etter noe seriøst, så har du ikke noe hastverk med å rive av ham buksen. Men jeg kan ikke akkurat si jeg synes han er frekk.

Har flere venninner som har reagert på at deres nåværende samboere ventet så lenge med å i det hele tatt kysse dem. De ville gjerne vite litt tidligere hva som foregikk oppi hodene til disse gubbene.

"Ser du på meg som en venn??? Men så helvete, kyss meg!!" :frustrert::fnise:

Takk for svar!

Ja, hadde sikkert reagert/lurt dersom han ikke hadde vist noe tegn. :fnise: Har en venninne som føler typen ikke har så lyst på henne for han viser det ikke på samme måten. Der er det sex 1-2 ganger i uka og de har vært sammen i 4 mnd (da burde man jo ha mer lyst på hverandre enn det). Så uansett så hadde jeg kanskje lurt?!

Det ble kyssing lørdagskvelden da, før vi gikk hvert tilvårt.. Var sååå bra, kjemien var absolutt der!! Men jeg er bare uvant med at man snakker slike tanker høyt..

Jeg sa det på lørdagen også, at jeg syns det var litt rart og spurte omhan var ute etter kun det. Da sa han at han ikke var det, men at det er viktig at det er så sterk kjemi det.. at man liker hverandre og har lyst på hverandre at dette teller 60 % i et forhold.. Er jo enig i det. Bare uvant at man som sakt snakker de tankene høyt så tidlig i prosessen..

Er derfor redd han bare vil ha en ting. Så jeg får bare holde igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår første date, merket vi at det var "tenning" der. Hadde absolutt kjemi der, på alle områder. Vi ble raskt trygge på hverandre og i situasjonen at vi kommenterte det. Han startet med å si at han følte denne tiltrekningen.

Det ble en viss seksuell undertone på daten.. (om dere skjønner).. Jeg ble litt revet med..

For meg høres det ikke rart ut at han snakker om sex slik han gjør, etter den daten.

Du har jo også sendt signaler som tyder på at du er seksuelt interessert i han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette potensielle forholdet kommer sannsynligvis til å koke bort i kålen.

Er det gærnt å vise at man er kåte på hverandre da? Det kan jo ikke ødelegge noe som helst. Dette er ren og skjær tøysete prippenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja, hadde sikkert reagert/lurt dersom han ikke hadde vist noe tegn. :fnise: Har en venninne som føler typen ikke har så lyst på henne for han viser det ikke på samme måten. Der er det sex 1-2 ganger i uka og de har vært sammen i 4 mnd (da burde man jo ha mer lyst på hverandre enn det). Så uansett så hadde jeg kanskje lurt?!

Det ble kyssing lørdagskvelden da, før vi gikk hvert tilvårt.. Var sååå bra, kjemien var absolutt der!! Men jeg er bare uvant med at man snakker slike tanker høyt..

Jeg sa det på lørdagen også, at jeg syns det var litt rart og spurte omhan var ute etter kun det. Da sa han at han ikke var det, men at det er viktig at det er så sterk kjemi det.. at man liker hverandre og har lyst på hverandre at dette teller 60 % i et forhold.. Er jo enig i det. Bare uvant at man som sakt snakker de tankene høyt så tidlig i prosessen..

Er derfor redd han bare vil ha en ting. Så jeg får bare holde igjen..

Han har jo rett i at kjemien er viktig i et forhold, og jeg synes ikke det er rart at han kommenterte det. Dere har jo mailet, og sånn sett blitt kjent med hverandre, og når dere møttes fikk dere umidelbart god kontakt. Han følte seg vel trygg nok på deg, at han kjente deg nok, til at det føltes naturlig å si det.

Man kan selvsagt aldri vite, men jeg synes du skal se det litt an før du mener og synser mer om dette.

Forøvrig synes jeg du har litt feil fokus når du sier at "du gir deg ikke til hvem som helst". Jeg trodde sex var en likestilt greie nå for tiden, og ikke noe som blir "gitt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg møtte han på nett for et liten tid tilbake, var veldig spent på hvordan dette ville gå. Har hatt god kjemi på skrivingen og på tlf. Vi begge har skrevet i profilene våre at vi er ute etter et langvarig forhold.

På vår første date, merket vi at det var "tenning" der. Hadde absolutt kjemi der, på alle områder. Vi ble raskt trygge på hverandre og i situasjonen at vi kommenterte det. Han startet med å si at han følte denne tiltrekningen.

Det ble en viss seksuell undertone på daten.. (om dere skjønner).. Jeg ble litt revet med..

Vi snakket også om andre ting, som ikke hadde med sex å gjøre.

De 4 timene gikk kjempe fort og ble nesten betatt av vår første date.

Hei!

Har akkurat nylig opplevd det samme, og står som deg her og lurer på hva nå?

Vår setting var kanskje bitte litt annerledes, for jeg følte med en gang utifra utseendet hans, at han nok bare var ute etter en ting.Og han hadde aldri påstått noe annet.

Men det var en superhyggelig date, siden vi hadde masse til felles for øvrig og hadde det utrolig morsomt, som venner. Men plutselig etter sånn 3 timer begynte vi å snakke om "det". Daten endte med deilig kyssing, akkurat som din. Jeg pleier aldri å føle 100% match kjemisk med en mann som jeg på forhånd har "luket bort" med fornuften og viljen. Ei heller på et så tidlig stadium! Nå lurer jeg på om det uansett er noe grunnlag for noe bra allikevel. Har tilgode å få vite det!

I ditt tilfelle der han på en måte har gitt deg ut for å være seriøs, ville jeg nok holdt igjen litt ja. Jeg har opplevd en sånn mann også, fra nettet, han skrev dikt til meg og gud vet, jeg likte ham 100% med hodet, men han tente meg aldri skikkelig. Vi innledet dog et forhold, alt var bra, men etter 2 mnd sluknet interessen hans. Det er vanskelig å si om det var for manglende tenning's skyld fra hans side også, eller om det var det at jeg bare var en av hans mange erobringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror jeg hadde syntes det var litt unødvendig å si det så rett ut, når det uansett er kjemi der. At det blir litt turnoff å påpeke noe som føles ganske selvfølgelig, men som det kanskje er mer spennende å gi litt mer tid og utvikle seg når dere faktisk treffes. Nå blir det jo nesten et premiss om dere treffes igjen... Hvordan det går etter at dere evt har sex er derimot vanskelig å si.

Når det er sagt, så har jeg selv vært veldig direkte ved noen anledninger - etter at jeg møtte samboern min (ble med ham hjem fra en fest) valgte jeg å takke nei til middagsinvitasjon og heller invitere ham på hankypanky. Ikke akkurat det mest romantiske grunnlaget :ler: Jaja, det funka for oss, og jeg er mer forelska i ham etter fem år enn da jeg møtte ham, men det HADDE faktisk vært en bedre start å gjøre mer normale ting og kjenne på spenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...