Gå til innhold

Hva med de single mennene - ingen vil ha de?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Menn som har vært opptatt/etablert/stiftet familie tidligere har vel gjort det fordi 1. en kvinne har funnet dem attraktive nok til å gifte seg eller få barn med og 2. de er i stand til å fungere i et lengre forhold og 3. kanskje har et verdisett som noen kvinner finner attraktivt (familieverdier og slikt)? Det er jo ikke nødvendigvis slik at kvinner synes opptatte menn er mest interessante og at kvinner flest uten skrupler går inn for å røve denne mannen fra foregående kone - mannen kan da fint være singel på det tidspunktet man møter ham selv om han har vært gift før :)

Men ja, det er mye som tyder på at noen menn er mer attraktive på markedet enn andre, og at endel av disse i en alder av 40-50 gjerne har vært gift og har barn med minst to kvinner. Jeg tror ikke kvinner velger disse mennene fordi de er "testet ut" eller at man vil ha noen som er "godt brukt", men rett og slett fordi de har og også tidligere har hatt draget.

Samboern min var forresten også veldig singel da jeg møtte ham, men ser det ikke som negativt at han hadde hatt et par forhold før han ble kjent med meg - det er da bare et tegn på at man ønsker å være i en stabil relasjon (jentene var søte og oppegående også), og er i stand til å fungere i samspill med en partner. Det gjør jo ting enklere at ingen av oss hadde barn fra før, men om vi hadde møttes seinere, f eks i 30-35-årsalderen, ville det vel ikke vært så rart om man hadde det.

Så konklusjonen er at noen menn er mer attraktive enn andre, og er nok derfor oftere opptatt. Og jeg tror kvinner flest foretrekker single menn, men at det ikke er negativt om de har hatt seriøse forhold tidligere. Og helt til slutt; kjærlighet er ikke veldedighet, jeg føler i hvert fall ingen forpliktelse til å ta meg av en eller annen evigsingel stakkar bare for å være grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil ikke unge, fruktbare kvinner ha de single/enslige mennene? Hvorfor går yngre fruktbare kvinner etter de gifte mennene/skilte mennene som er klar for en ny familie?

Kanskje fordi det er en god grunn til at de enslige mennene er akkurat det?

De skilte mennene som har giftet seg og fått barn tidlig, er antagelig ganske attraktive. Ikke fordi de er resirkulerte, men i kraft av seg selv.

For å si det slik- i valget mellom en 45-åring som har vært enslig hele sitt liv, og en 45-åring som har "bagasje" med på kjøpet, hadde jeg klart valgt den siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Been there, dome that. Og vil fortsette. Så du mener det er mange som liker å gi f i andre da? Det å leve livet blir for mange å gi f i andre? Jeg vet ikke helt om jeg er med på den tanken.

Jeg mener at man definitivt ikke kan gjøre som man vil når man har barn. Man bli fanget.

Det viser seg jo også at de uten barn er mer lykkelige enn de med barn. http://www.nrk.no/nyheter/1.6124778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Norge - og spesielt bygde-Norge (som er overalt...) har en overflod av mislykkede og ensomme, sære ungkarer. Ikke rart de ikke får seg damer og forblir barnløse! Snusere, rånere, særinger osv... :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest little miss ditty
Norge - og spesielt bygde-Norge (som er overalt...) har en overflod av mislykkede og ensomme, sære ungkarer. Ikke rart de ikke får seg damer og forblir barnløse! Snusere, rånere, særinger osv... :nei:

Jeg bor der landets største kvinneoverskudd er, kanskje man kunne sende noen enstøinger fra Toten ut hit? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor der landets største kvinneoverskudd er, kanskje man kunne sende noen enstøinger fra Toten ut hit? ;)

Hvor er det sånn ca?

Og her jeg bor er det et bra overskudd på menn. Ikke særinger som aldri har flyttet fra hjembygda, men menn som har flyttet hit i for med jobb.

Endret av Nabodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og her jeg bor er det et bra overskudd på menn. Ikke særinger som aldri har flyttet fra hjembygda, men menn som har flyttet hit i for med jobb.

Hvor er de??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest little miss ditty
Hvor er det sånn ca?

Og her jeg bor er det et bra overskudd på menn. Ikke særinger som aldri har flyttet fra hjembygda, men menn som har flyttet hit i for med jobb.

Et sted i Nordland, vi er faktisk nødt til å resirkulere de som er her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...