Gå til innhold

Hvordan skaffe vanlige venner


Gjest Taper?

Anbefalte innlegg

Gjest Taper?

Holder på å gå på veggen litt nå. Denne helga er samboeren borte, og jeg har ingen venner som jeg kan finne på noe med. Ingen av de gamle vennene bor i samme by som meg. Har noen jeg kan ringe når jeg vil ut å feste, men ingen som jeg bare kan slappe av med på stranda, cafè osv.

Hvordan skaffer jeg venner? Er student så har ikke mye penger til over til kurs/trening ol.. Dessuten har jeg en hobby som ikke er noe sosial, ikke i utgangspunktet ihvertfall.

Ideèr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vil og ha cafè-venninne
Holder på å gå på veggen litt nå. Denne helga er samboeren borte, og jeg har ingen venner som jeg kan finne på noe med. Ingen av de gamle vennene bor i samme by som meg. Har noen jeg kan ringe når jeg vil ut å feste, men ingen som jeg bare kan slappe av med på stranda, cafè osv.

Hvordan skaffer jeg venner? Er student så har ikke mye penger til over til kurs/trening ol.. Dessuten har jeg en hobby som ikke er noe sosial, ikke i utgangspunktet ihvertfall.

Ideèr?

Hvor bor du da?

Jeg vil også ha strand, cafè og slappe av-venner... :/

bor du i oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Har det likedan for tida (har kun fire å gå på cafe og slikt med) da jeg har få men nære venner og mine bestevenninner har flyttet pga kjærlighet og jobb. Du skriver som nick "Taper?", nei du er da ingen taper for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

TS her. Vet jo egentlig jeg ikke er noen taper, men man skal jo liksom ha venner. Spesielt i sommer hvor de få jeg kanskje kan dra på cafè med er i hjembyen sin, mens jeg jobber i studiebyen.. hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej!

Jag bor också i Trondheim och känner inte så många här... kaffe? =)

Vad är det för hobby du har förresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivillig arbeid av noe slag er en fin og helt gratis måte å bli kjent med nye mennesker på. Finn noe du er engasjert i, og meld deg i den lokale gruppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tips til deg:

- Finn deg en hobby. Det kan være alt fra klatring, til å bli medlem av skrivesirkel eller bli besøksvenn for Rødekors.

- Kom i kontakt med andre i "klassen". Diskuter studier, bli medlem av en kollokviegruppe, eller ta initiativ til en? Eventuell inviter noen hjem/ ut på kafe for å diskutere studierelaterte emner.

- Ta kontakt med gamle venner og bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mia_*

Vil bare slå et slag for www.aktivitetsvenner.no

Jeg hadde selv ikke noe tro på at jeg skulle finne en venninne der, ca på samme alder, omtrent i samme område som meg og med noenlunde samme interesser. Men det gjorde jeg altså, etter flere forsøk.

Ikveld skal jeg hjem til henne, vi skal spise god mat, drikke vin og kose oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet altfor godt hvordan du har det ;( Venninner forsvinner så lett når man begynner å studere/jobbe og flytter bort fra hverandre.. Har desverre ingen råd å komme med! Ingen du kan bli kjent med gjennom jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig
Vil bare slå et slag for www.aktivitetsvenner.no

Jeg hadde selv ikke noe tro på at jeg skulle finne en venninne der, ca på samme alder, omtrent i samme område som meg og med noenlunde samme interesser. Men det gjorde jeg altså, etter flere forsøk.

Ikveld skal jeg hjem til henne, vi skal spise god mat, drikke vin og kose oss.

Helt enig! Jeg og sambo fikk oss et vennepar der i fjor, og nå virker det som om vi har kjent dem for alltid! noen ganger er det bare sambo og mannen som gjør noe sammen (trener,drikker øl etc), andre ganger er det bare meg og jenta som finner på noe (cafe,kino etc). Og selfølgelig gjør vi ting sammen alle 4 også.

Opprett en profil idag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

TS her,

Mine tips til deg:

- Finn deg en hobby. Det kan være alt fra klatring, til å bli medlem av skrivesirkel eller bli besøksvenn for Rødekors.

- Kom i kontakt med andre i "klassen". Diskuter studier, bli medlem av en kollokviegruppe, eller ta initiativ til en? Eventuell inviter noen hjem/ ut på kafe for å diskutere studierelaterte emner.

- Ta kontakt med gamle venner og bekjente.

Hehe, hadde jeg hatt gamle venner og bekjente her oppe hadde jeg jo tatt kontakt med de, men det har jeg ikke..

Har hobbyer, men er ikke slike "lag/samling" hobbyer. Har også tenkt på det med frivillig arbeid, men er redd for at det skal ta for mye tid fra skolen..? Noen som har vært aktiv f eks i FIVH og kan si litt om hvordan det blir lagt opp. Er Enig der, er god idè :)

Har vært emd på kollokvier og "bli kjent kvelder", men det stopper med det. Vet ikke hvorfor men jeg blir ikke godt nok kjent med folk. Har jo det koselig de kvelden og på skolen men..

Jobb er jo mulige venner, er ganske ny på jobb egentlig så ser ann forholdene for øyeblikket :gjeiper:

Til dere siste, takk for fin nettside. Godt å høre det fungerer for noen! Skal lage meg en profil i kveld :) Har jeg noe å bruke tia på idag også, hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_viola_*

jeg ble nesten litt letta nå, at det er fler som har det som meg:)

føler meg litt viggo venneløs jeg og. gamle venner har flyttet,fått barn,man vokser litt fra hverandre osv. og nå er jeg gravid,og de jeg jobber med er ti år yngre enn meg og fester villt hver helg. mens jeg vil ha koslige helger med kino og mat og shopping. så jeg blir jo ikke invitert på vorspiel og slikt,litt kjipt... men men, har hvertfall samboeren da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vi nok vært i situasjonen at vi føler oss tåpelige og venneløse ;)

Takk for en kjempefin link! *Inne og titter...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon selv...kanskje min egen skyld siden jeg er litt rolig å sjenert med folk jeg ikke kjenner, er ikke lett:) men liker ikke den situasjonen jeg er i:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei trådstarter! :blomst:

Jeg har det litt på samme måten, så kjenner til følelsen.. Har noen venninner som jeg var mye sammen med på studiestedet. Men vi møtes fortsatt i nærmeste by for å gå på cafe e.l., og det er flott og kjempekoselig! :popcorn:

Alle barndomsvenninnene mine har flytta pga. studier, så hjemme er det ikke så mange å finne på ting sammen med lenger. Og det gjør det ikke så mye lettere at jeg ikke har lett for å bli kjent med nye mennesker, det tar litt tid for meg å åpne meg helt og være meg selv! :tristbla:

Flere her har gitt deg gode forslag til hva du kan gjøre, så jeg sier meg enig i å anbefale deg å starte med frivillig arbeid eller en ny hobby/aktivitet!

- Er du glad i å ta bilder? Hva med å melde deg inn i en foto-klubb?

- Å være flyktningeguide/besøksvenn i Røde Kors er ofte et par dager i uka eller hvor mye du ønsker selv. Der kan du sikkert treffe noen.

- Du kan tilby deg å gå tur med hunden til noen du kjenner. Man kommer ofte i kontakt med folk når man har med seg dyr! Og det er en positiv effekt bare det å være sammen med våre firbeinte venner! :jepp:

Jeg har planer om å starte å ri på en rideskole/stall til høsten, så forhåpentligvis møter jeg noen der som jeg kan finne på morsomme og koselige ting med. :5:

Lykke til, og vit at det er flere av oss! :klem:

Endret av mystery_forest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...