Gå til innhold

MedMor's prøvedagbok


MedMor

Anbefalte innlegg

Forresten; Hva vil dere kalle barna deres? :babysmokk:

Jeg hadde noen idèer da jeg traff min kjære, og det hadde hun oxo. Vi har derfor fått diskutert oss fram til en enighet:

Vår datter skal hete Lìlja Adèle (Lìlja uttales som Lilla)

Vår sønn skal hete Adrian eller Kasper

Her er noen andre navn jeg liker:

:babygutt:

Sander

Noah

:babyjente:

Lycke

Avelina

Nita

Men jeg tror bare Sander og Lycke kunne vært aktuelle å faktisk bruke....

Fine navn dere har kommet frem til :) Men hvordan tror dere det blir for folk å skulle uttale Lilja? :) Eller er det vanlig det, når det er en tøddel over J'en? Har ikke så god peiling på slik jeg.. Ikke ment som noe negativt dette altså :) Syns det var et veldig søtt navn. Guttenavnene var også pene! Jeg likte spesielt Lycke jeg da, hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voldsomt som tiden går!!!!

Fikk helt sjokk da jeg gikk inn her og så hvor lenge det er siden jeg var inne her sist...!!! Men det har selvfølgelig sin enkle forklaring; Slik Pusilus sier: Jeg er veldig opptatt for tiden.

De siste ukene har jeg jobbet hver dag hele uka, og jeg har på flere av dagene jobbet dobbelt, siden denne kode-jobben jeg har påtatt meg har tatt seg skikkelig opp. Eller, den har heller midlertidig forandret seg. Jeg har fått i oppgave å skrive ned flere samtaler som er blitt tatt opp på bånd. Det har vist seg at selv om jeg skriver forholdsvis greit på data, så har jeg ikke en hjerne som fungerer kompatibelt med den slags oppgaver. Jeg bruker ALTFOR lang tid!!!! :nei: For med en slik jobb bør man vel helst skrive mens man lytter, eller i verste fall høre på store biter av det som blir sagt, for så å skrive det ned. Men jeg klarer bare å huske 1-2 setninger av gangen, så må jeg sette spilleren på pause, og så må jeg skrive det ned. :murvegg: Det sier seg selv at det tar altfor lang tid... Nå har jeg tatt mot til meg og skrevet mail til hun som gir meg oppdragene (de kommer på mail) at jeg ikke tror jeg kan fortsette med den delen av jobben. Håper hun tar det greit, og at jeg fremdeles kan få holde på med den delen av jobben som jeg egentlig søkte på; nemlig kodinga... Får nok svar imorra tidlig... spent :bond:

Navn er noe jeg har tenkt mye på, men huff så vanskelig det er...

Sander er kjempe fint MedMor. også liker jeg Adéle.

Da jeg var 15 skulle sønnen min hete Benjamin og datteren Malin, men det er uaktuelt da ca 50 % av vennner og bekjente har barn som heter det..

Jeg liker Mathea, Rakel, Vilde og Frøydis jeg... og Nathalie.. (litt av hvert der gitt)

Guttenavn er utrolig vanskelilg

Ikke sant, før skulle datteren min hete Malin, men tidene forandrer seg jo, og jeg føler ikke lenger at jeg kan kalle datteren min noe som ca 5 andre i klassen også vil hete... ;) Jeg har fått mye motstand fra familie og venner på Adèle faktisk, så det er koselig å høre at du likte det :)

Jeg liker veldig godt Rakel jeg oxo, men der satte kjæresten fote ned, for det var det visst en gammel lærerinne på barneskolen hennes som het. Du vet, noen ganger liker man ikke navnet siden man kjenner noen ekle personer som heter det...

:vinke:

Innom for å hilse på

Har du det travelt for tiden kanskje? :sjenert:

Veldig koselig at du er innom og hilser på selv om jeg er for slapp til å stikke innom her. Koselig å være etterlyst veit du ;) skal stikke innom siden din etterpå og legge igjen et spor, og så skal jeg les emeg opp hos deg imorra :) nå er det natten ass! :natti:

Fine navn dere har kommet frem til. Men hvordan tror dere det blir for folk å skulle uttale Lilja? Eller er det vanlig det, når det er en tøddel over J'en? Har ikke så god peiling på slik jeg.. Ikke ment som noe negativt dette altså. Syns det var et veldig søtt navn. Guttenavnene var også pene! Jeg likte spesielt Lycke jeg da, hihi

Takk takk :) Hihi, tja, det der har jeg faktisk streifet innom i tankene. Men det tror jeg ikke blir noe stort problem. Jeg mener, jeg har da vært i klasse med flere der læreren ikke vet åssen et navn skal uttales, og da bare spør man eleven. For hun vet jo hvordan hun sier navnet sitt. Og blant venner og folk hun treffer så presenterer hun seg jo bare, og da sier hun jo navnet sitt riktig selv. :) Så det blir likt som for ganske mange andre med spesielle navn. Og det er tøddel over i-en ;) Dette er ikke en bokstav i Norge, men jeg har herved innført den :fnise: Takk, jeg hadde aldri hørt det før kjæresten kom hjem og fortalte at ei dame på jobben het det, og at det måtte en eventuell datter hete :) hihi. Så da la jeg til Adèle, så blei det et kombinasjons-navn av begges ønsker... Og ja, Lycke synes jeg er nydelig, men det er ikke kjæresten særlig begeistra for, så da.... :ler:

Ønsker alle her inne en god natt med dette mega-lange innlegget! :blomst:

Endret av MedMor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste ukene har jeg jobbet hver dag hele uka, og jeg har på flere av dagene jobbet dobbelt, siden denne kode-jobben jeg har påtatt meg har tatt seg skikkelig opp. Eller, den har heller midlertidig forandret seg. Jeg har fått i oppgave å skrive ned flere samtaler som er blitt tatt opp på bånd. Det har vist seg at selv om jeg skriver forholdsvis greit på data, så har jeg ikke en hjerne som fungerer kompatibelt med den slags oppgaver. Jeg bruker ALTFOR lang tid!!!! :nei: For med en slik jobb bør man vel helst skrive mens man lytter, eller i verste fall høre på store biter av det som blir sagt, for så å skrive det ned. Men jeg klarer bare å huske 1-2 setninger av gangen, så må jeg sette spilleren på pause, og så må jeg skrive det ned. :murvegg: Det sier seg selv at det tar altfor lang tid... Nå har jeg tatt mot til meg og skrevet mail til hun som gir meg oppdragene (de kommer på mail) at jeg ikke tror jeg kan fortsette med den delen av jobben. Håper hun tar det greit, og at jeg fremdeles kan få holde på med den delen av jobben som jeg egentlig søkte på; nemlig kodinga... Får nok svar imorra tidlig... spent :bond:

Ikke sant, før skulle datteren min hete Malin, men tidene forandrer seg jo, og jeg føler ikke lenger at jeg kan kalle datteren min noe som ca 5 andre i klassen også vil hete... ;) Jeg har fått mye motstand fra familie og venner på Adèle faktisk, så det er koselig å høre at du likte det :)

Jeg liker veldig godt Rakel jeg oxo, men der satte kjæresten fote ned, for det var det visst en gammel lærerinne på barneskolen hennes som het. Du vet, noen ganger liker man ikke navnet siden man kjenner noen ekle personer som heter det...

Veldig koselig at du er innom og hilser på selv om jeg er for slapp til å stikke innom her. Koselig å være etterlyst veit du ;) skal stikke innom siden din etterpå og legge igjen et spor, og så skal jeg les emeg opp hos deg imorra :) nå er det natten ass! :natti:

Håper det ordner seg med jobben :jepp:

Synes Adèle er et fint navn jeg, kan hende det er fordi jeg kjente ei gammel søt dame som het det ;) Ser lett for meg det navnet på ei lita jente også.

Har en del navn nå nei listen min etterhvert jeg :fnise: som håpløse umulige mennesker jeg har gått i klasse med heter...

Nå får jeg ta meg sammen og vaske komfyren :)

:klemmer:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lïlja Adéle synes jeg var et fint navn. Har selv et par navn liggende, men vil ikke skrive de på KG. De skal hemmeligholdes til en evt spire. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lïlja Adéle synes jeg var et fint navn. Har selv et par navn liggende, men vil ikke skrive de på KG. De skal hemmeligholdes til en evt spire. :fnise:

Oj! Det hadde jeg ikke tenkt på :klaske: Tenk om noen stjeler det! Hmmmm, jaja, de kan egentlig få lov ;) men fint om dere som kanskje blei inspirert lar være å kalle jenta deres eksakt det.... Litt kjipt når lille Lìlja Adèle skal begynne på skolen, og så er det fem til i klassen som heter det samme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

Tror jeg må legge inn en liten KG-pause... Har det ikke helt bra om dagen, så har ikke overskudd til å skrive. Kommer sterkere tilbake :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Nå starter vi

Ja, tenk... nå nærmer det seg. Vi har endelig bestemt oss for at vi skal dra til Danmark til høsten! :danse:

Vi skal inseminere min kjære på Stork-klinikken, og har alt vært i kontakt med dem med noen spørsmål. Men dette her er kompliserte greier viser det seg. Selve inseminasjonen er grei nok (krysser fingrene for at det går på første forsøk, for koster 7000+reise+overnatting). Vanskelighetene ligger i hvordan jeg skal få til å bli regnet som medmor... :( Viser seg at man enten må være gift, eller må ha vært registrert som samboere i 2 år. Hvis man er gift, og hvis man benytter en åpen donor, blir man automatisk regnet som medmor, selv om man må sende inn en del papirer. Hvis man er samboere, (og man trenger da ikke benytte åpen donor) må man søke om stebarnsadopsjon. Jeg var klar over dette, men ikke over hvor vanskelig det vil bli å få godkjent stebarnsadopsjonen. For selv om jeg og kjæresten nå har bodd sammen i 2 1/2 år, så har vi ikke hatt samme adresse (kjæresten har hatt sin adresse til sin mor av praktiske årsaker). Så derfor er vi ikke registert som samboere noe sted. Tror vi nå må gå til en advokat for å skrive samboerkontrakt. Og selv om vi gjør det så vil det bli vanskelig å få godkjent adopsjonen siden datoen for vårt samboerskap regnes fra den dagen vi skriver kontrakt, og det blir egentlig krevet at vi har vært samboere opp mot to år. Så ser ut til at jeg går to laaaaaaaaange år i møte før jeg endelig får lov å bli mor til barnet vårt.... Forferdelig frustrerende :sur:

Men over til det hyggelige :)

Som sagt har vi planer om inseminasjon i løpet av høsten, og vi håper å få mulighet til å dra i løpet av hennes eggløsning i september. Vi har allerede notert ned syklusen hennes ved hjelp av en mobil-kalender kalt Luna. Den er veldig praktisk siden den viser når hun har eggløsning :) Dette blir så spennende, og vi gleder oss! :D Har allerede gått til innkjøp av en svangerskapsbok, og jeg prøver å forberede meg så mye som mulig. ;) Jeg har også planer om å lage en videodagbok, slik at jeg kan lage en film som barnet vårt kan se når h*n blir større :) Røyketyggis har erstattet røyken, selv om det er fryktelig hardt. Men her skal alt gjøres så rett som mulig ;)

Mamma'n til kjæresten er klar over planene våre, men min familie vet ingenting enda. De vet at vi ønsker oss barn en gang, men jeg vil vente med å fortelle det til mamma, for jeg vil det skal være en overraskelse :kgbaby: Hu kommer til å bli så glad :) dette blir hennes første barnebarn :D

Ellers har vi planer om å skaffe oss en større leilighet, for den vi bor i nå er bare på 30 kvm, og vi har ikke soverom. Den har passet oss bra hittil, siden den ligger så sentralt, men nå er det på tide med større plass, og mer barnevennlig beliggenhet :jepp: Har ikke lyst til å måtte bære barnevognen opp x antall trapper hver dag... :P

Skal prøve å være flink og holde oppdateringer, og hvis jeg finner noen nyttige linker ang stebarnsadopsjon o.l. skal jeg legge dem ut her, og på den måten prøve å hjelpe dere andre som går igjennom det samme. Hvis noen av dere som leser dette har erfaringer så skriv gjerne et innlegg, eller send meg en pm :)

:gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så spennende MedMor :jepp: Gleder meg til å følge dere på ferden :)

Kjedelig med folkeregistrert adresse som eneste godkjenningen av lengde på samboerskap, vi somlet oss ikke til det før vi hadde bodd sammen i fem år :roll: Håper den biten ordner seg for dere :)

Jeg har endelig begynt på hekleteppet med hjertemønster

som jeg snakket om i fjor en gang :sjenert:

Håper dere har en fin sommer :sol:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der sier du noe.... jeg burde vel få begynt på mitt teppe også nå :) hehe, det kan bli spennende :fnise: (har lissom ikke fått heklet så mye siden sist) Så gøy å se bilde av teppet ditt :jepp: det blir jo kjempefint :)

Ja, det der med adresse er no tull... ikke akkurat det man tenker på at plutselig skal vise seg å være så viktig.... :roll:

ønsker deg også en god sommer :) skal inn og snike hos deg nå... lenge siden jeg har vært her inne nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg også Tussi :) og gratulerer igjen med baby'n :blomst: Hehe, ja det var virkelig på tide at det skjedde noe her i dagboka mi også... :fnise: Kjæresten hadde plutselig bestemt seg ;) I morgen skal hun til legen og snakke og ta masse prøver. De skal ha svar på alle mulige slags prøver på Stork-klinikken før vi får lov å komme på baby-støv-besøk...

Ellers jobber jeg fulltid og trives på jobb. Og snart får jeg beskjed om jeg har kommet inn på skole til høsten :dåne: Hvis jeg kommer inn skal jeg gå på bibliotek og informasjonsfag på HIO...

Dere da?

Hva skjer?

:vinke:

Endret av MedMor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På onsdag får jeg lønn, og da skal jeg kjøpe garn til vognteppe og kosepose... :rødme: med den farten jeg hekler bør jeg nok begynne nå

før frøet er plantet ;)

Endret av MedMor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt på teppet :) Det kommer til å bli veldig fint :jepp: hvis jeg noen gang blir ferdig... ;) skal prøve å legge ut bilde av mønsteret. Hvis noen vil ha oppskriften er det bare å sende meg en pm :)

post-22401-1247954182_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg begynt på teppet :) Det kommer til å bli veldig fint :jepp: hvis jeg noen gang blir ferdig... ;) skal prøve å legge ut bilde av mønsteret. Hvis noen vil ha oppskriften er det bare å sende meg en pm :)

post-22401-1247954182_thumb.jpg

Kjempefint :nigo:

Oppskrift mottas med takk ;)

Hurra! Jeg har kommet inn på skolen!

:danse:

:danser:

:danser: :danser:

:danser:

:danse:

GRATULERER :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint :nigo:

Oppskrift mottas med takk ;)

GRATULERER :bolledeig:

Takk takk :) Nå har jeg litt ferie, så skal få vært her inne litt mer jevnlig :) Skal få sendt deg oppskriften som pm imorra jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt litt distrahert fra babyteppe-hekling de siste dagene, for kom over oppskrift på såååå søte, heklede converse-sko til baby :) Så nå er ett par ferdig... Det var litt knotete, men ikke vanskelig :)

Hvis noen vil hekle slike ligger oppskrift og bilde ute på denne siden:

Midtbo sy

Ps: Du må ha adobe reader for å få åpnet oppskriften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var ferien over.... Sitter her og nyter de siste timene med fri før jeg må legge meg, for imorra tidlig er det på'n igjen... Akkurat nå har jeg ikke så veldig lyst, men vet jo at jeg egentlig trives kjempegodt på jobben, så post ferie-depresjonen forsvinner nok i det jeg går inn døra til kontoret :)

Jeg har blitt inspirert av Pusilus til å lage en positivitetsliste :jepp: Hu er så flink og skriver ned dagens grunner til å være glad, og det syns jeg var en flott idé. Jeg synes generelt at man ikke er flink nok til å huske på de gode tingene som skjer, og å være takknemlig for dem....så jeg har tenkt å stjele ideen :sjenert:

Her er de tingene som har gjort meg glad i dag :)

:nigo: Dagens Smiley :nigo:

  • Jeg var på fest på fredag, og i dag fikk jeg sove leeeenge
  • Kjæresten er i utlandet, men hun ringte meg i natt fordi hun savner meg sånn
  • Har vasket masse klær (pluss i husmor-boka)
  • Sett Friends (de får meg til å le, selv om jeg kan serien utenatt)
  • Har begynt på nytt par med heklede Converse (Enda et pluss i husmor-boka)
  • Pasta til middag (mmmmmm, elsker pasta)
  • Skal få se kollegaene igjen i morra
  • Kjæresten kommer hjem om 2 dager (Hurra!!!!)

Endret av MedMor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...