Gå til innhold

MedMor's prøvedagbok


MedMor

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å legge til den illustrerte artikkelen om pjoning her. Jeg vet ikke om det går, eller om det er lov. Men jeg tror det er ok?

post-22401-1223764041_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy!!! Det gikk :) Her er et bilde av en veske som jeg fant på Drops Design. Jeg tenkte å prøve å lage vognteppe til baby av dette mønsteret. Planen er å kunne gi det bort til en liten tass, men man vet jo aldri med den farta mi da, plutselig er det ikke ferdig før vi kan bruke det selv ;)

post-22401-1223764285_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vognteppe kommer til å bli kjmpe fint MedMor :Nikke:

Ryddet i garn og oppskrifter en dag og da fant jeg en nydelig oppskrift på et vognteppe. Hjertermønster :rødme:

Hvordan gikk det med shoppingturen din på Indiska da?? Veeldig spent :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, ja, jeg tror oxo det kommer til å bli fint. Men fy så vanskelig det er å finne oppskrifter på vogntepper på nett! Det var derfor jeg til slutt endte opp med denne omformings-ideen fra veske til teppe...

hjertemønster høres veldig fint ut, tror du at du kommer til å hekle det teppet i forholdsvis nær framtid? for da vil jeg gjerne se bilde :)

Hehe, joda, den ble noe amputert fordi jeg brukte halvparten av innvilget kjøpesum på en annen butikk :roll: men det var jeg helt nødt til! For de hadde en kjempefin marrokansk lykt der, og den MÅTTE jeg ha ;) Den skal henge i taket i gangen, ved siden av speilet, og over planta vår:

(som forresten også er ny-innkjøpt. Vi fant ut at vi kunne klare å ta oss av den, siden den er fra regnskogen og omtrent ikke trenger lys, (det er bra, for det er ingen vinduer i gangen), og den trenger bare litt vann hver 14 dag.... hehe... Vi klarer nemlig å ta knekken på alle planter vi får, og jeg nekter å se en plante til dø, for jeg syns så synd på dem... :trist: )

Men på indiska fikk jeg kjøpt to fine telysholdere i grønt, sprukket glass. Ser omtrent ut som mosaikk, en hvilende buddahstatue til å ha over senga, og et lite skjermbrett til å ha foran leselyset ved senga. Når vi slår det på nå kommer det fint, indisk mønster på veggen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kjempefint ut med alle de nyinnkjøpte tingene :Nikke: Må nok ta meg en tur

på indiska for å snuse litt jeg :sjenert:

Har planer om å hekle :hjerte: teppet ja, men jeg har jo en kjole og et lappeteppe på gang av storprosjekt da :fnise: Må vel bli ferdig med de to prosjektene først tenker jeg. Har fryktelig lyst å hekle det i brunt jeg :sjenert: Men lurer på om det blir litt mørkt til baby :klø: eller kanskje mosegrønt?

Håper du får en strålende dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, brunt er da helt fint :jepp: Da jeg var liten var jo brunt kjempemoderne, gjerne sammen med oransje... :sjokk: hehe, okei, kanskje ikke helt riktig å velge den sammenligningen... :fnise: Men brunt og turkis er jo helt nydelig sammen da :jepp: og du trenger jo ikke å velge den heeelt mørkeste brunfargen heller... du er skikkelig flink som hekler så mye. Det blir lissom ikke til at jeg får så mye tid til det, enda jeg vil.... vi får se om ikke hekletøyet finner veien ut av posen igjen snart... ;)

Ja, du burde dra på indiska og snuse litt ja, men bare hvis du har planer om å kjøpe noe, for hvis man ikke får kjøpt noe der så er det så vondt å dra derfra igjen :trist: hehe...

Takk pusi!

Håper du får en strålende dag oxo! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jeg i gang med jobb nr to. Jeg skal kode skjemaer for min deltidsjobb, noe som fungerte helt strålende. Jeg kan sitte hjemme og gjøre det, oxo betaler de veldig godt :) Neste uke begynner jeg på jobb nr 3. Den blir hovedjobben min dersom jeg trives godt og alt går bra :) veldig spennende tid dette her, men oxo veldig slitsom. Merker jeg jobber altfor mye, men merker enda bedre at min kjære jobber for mye. Huff, når vi kommer hjem fra jobb er det ikke mye overskudd til kos eller prat. Blir mest til at vi ligger rett ut på senga og mumler... ;) Gleder meg veldig til vi får mer overskudd, for jeg er egentlig et lite kosedyr, som helst vil ligge i armkroken hele tida :sjenert: skikkelig tøffel... :rødme:

Ellers har jeg funnet ut at teoriprøva mi gikk ut på dato for tre dager siden... Jeg er nemlig en av disse som har brukt mange ÅR på å ta lappen (og da oxo mange tusen kr... :( ) Men nå har kjære sagt at hvis vi skal ha barn så må jeg ta lappen, det må hu oxo forresten. Så da er det bare å sette igang og lese igjen da.... Heldigvis gikk det veldig greit forrige gang, så jeg krysser fingrene... :)

Imorra skal jeg på jobb seint, så da får jeg sovet lenge, og kanskje sett noen episoder med friends før jeg må dra :nigo: jeg eeeeeeeeelsker friends. Lite som gjør meg i like godt humør som det....

Ønsker alle KG'ere en god natt! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariaja

Koslig å lese i dagboka di :) Håper det går bra me prøving for dere når dere skal i gang med den! Og jeg vil også gratulere med ekteskapsloven, som ENDELIG ble vedtatt, glad på alle homofiles vegne! :)

Hørtes ut som en koslig leilighet dere har forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom på en kveldstur ;) I morgen skal jeg ta meg en liten tur på Indiska :nigo:

God helg MedMor. :hug:

Så gøy :) Gleder meg til å høre om det blir noen spennende kjøp :jepp:

God helg til deg oxo Pusilus! :veslejenta: <- min oppfatning av helg :fnise:

Koslig å lese i dagboka di :) Håper det går bra me prøving for dere når dere skal i gang med den! Og jeg vil også gratulere med ekteskapsloven, som ENDELIG ble vedtatt, glad på alle homofiles vegne! :)

Hørtes ut som en koslig leilighet dere har forresten ;)

Hei! Så koselig med nye besøkende... Og hyggelig at du legger igjen en hilsen da! :jepp: Takk for gratulasjon og lykkeønskninger :helen: Jeg gleder meg veldig til vi skal gifte oss og få en liten knert :)

Mye hyggelig i en mld fra deg asså, men takk, ja; Vi trives veldig godt i leiligheten. Nå begynner den å nærme seg slik jeg vil ha den, så nå føler vi oss hjemme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hei MedMor!

Det er mulig jeg har glemt dette altså, men har du sagt noe om når dere eventuelt planlegger å gifte dere?

Håper du får en flott lørdag!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MedMor!

Det er mulig jeg har glemt dette altså, men har du sagt noe om når dere eventuelt planlegger å gifte dere?

Håper du får en flott lørdag!!

:klem:

Neeeei, vi tar det som det kommer... Vi trives godt med å være forlova :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Da har jeg akkurat kommet hjem fra konsert :hoppe: Har kosa meg masse :nigo:

Var en tur på indiska før i dag, mye fint der ja :Nikke: Men jeg tror nok at de har mye mer på indiska der du bor ;)

Natta :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet
Neeeei, vi tar det som det kommer... Vi trives godt med å være forlova :fnise:

Ikke noe galt i det!! Vi kommer til å ha vært forlova i nesten 6 år når vi gifter oss, så vi har ikke akkurat hatt det travelt vi heller...... :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Da har jeg akkurat kommet hjem fra konsert :hoppe: Har kosa meg masse :nigo:

Var en tur på indiska før i dag, mye fint der ja :Nikke: Men jeg tror nok at de har mye mer på indiska der du bor ;)

Natta :hug:

Hvem var det du var og så?

Ja, det er mulig... Her i byen er det vel ihvertfall 3 Indiska-butikker, og jeg merker forskjell bare på disse tre... Så det er nok stor forskjell på innholdet...

Ikke noe galt i det!! Vi kommer til å ha vært forlova i nesten 6 år når vi gifter oss, så vi har ikke akkurat hatt det travelt vi heller...... :)

:hug:

Hehe, nettopp... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var det du var og så?

Ja, det er mulig... Her i byen er det vel ihvertfall 3 Indiska-butikker, og jeg merker forskjell bare på disse tre... Så det er nok stor forskjell på innholdet...

Var på electronica konsert :nigo:

Har du og kjæresten vært forlovet lenge??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 år og ca en mnd :strix:

Det eneste stresset jeg har er at jeg vil gifte meg før vi får barn, for hvis ikke blir ikke barnet reistrert som mitt barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; Hva vil dere kalle barna deres? :babysmokk:

Jeg hadde noen idèer da jeg traff min kjære, og det hadde hun oxo. Vi har derfor fått diskutert oss fram til en enighet:

Vår datter skal hete Lìlja Adèle (Lìlja uttales som Lilla)

Vår sønn skal hete Adrian eller Kasper

Her er noen andre navn jeg liker:

:babygutt:

Sander

Noah

:babyjente:

Lycke

Avelina

Nita

Men jeg tror bare Sander og Lycke kunne vært aktuelle å faktisk bruke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er noe jeg har tenkt mye på :sjenert: men huff så vanskelig det er...

Sander er kjempe fint MedMor :Nikke: også liker jeg Adéle :)

Da jeg var 15 skulle sønnen min hete Benjamin og datteren Malin, men det er uaktuelt da ca 50 % av vennner og bekjente har barn som heter det..

Jeg liker Mathea, Rakel, Vilde og Frøydis jeg... og Nathalie.. (litt av hvert der gitt :fnise: )

Guttenavn er utrolig vanskelilg :roll:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...