Gå til innhold

Ting jeg ikke vil se....


Gjest Gjest i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest i dag

Kjærstn min og meg har vært sammen i noen år nå, og vi skal snart flytte sammen. Det går over all forventning, og barna og alle vi stortrives sammen.

Det er bare det at jeg har ett problem...

Vi var på loftet hans og ryddet litt plass. Jeg kommer da over brudebildet av eksen om han. Dette skulle jeg faktisk ønske jeg ikke så. Spør da pent om han kan kvitte seg med det, men det kan han ikke kaste fordi barna vil sikkert ha det.

Så dumper jeg over når jeg hjelper han å vaske huset en bok som er gitt antagelig av en eks samboer om 1000 ting å si en elsker noen, eller noe sånt på soverommet! Blir så i dårlig humør av å dumpe oppi sånne eks saker.

Er det virkelig ikke vanlig å kvitte seg med sånne ting da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjærstn min og meg har vært sammen i noen år nå, og vi skal snart flytte sammen. Det går over all forventning, og barna og alle vi stortrives sammen.

Det er bare det at jeg har ett problem...

Vi var på loftet hans og ryddet litt plass. Jeg kommer da over brudebildet av eksen om han. Dette skulle jeg faktisk ønske jeg ikke så. Spør da pent om han kan kvitte seg med det, men det kan han ikke kaste fordi barna vil sikkert ha det.

Så dumper jeg over når jeg hjelper han å vaske huset en bok som er gitt antagelig av en eks samboer om 1000 ting å si en elsker noen, eller noe sånt på soverommet! Blir så i dårlig humør av å dumpe oppi sånne eks saker.

Er det virkelig ikke vanlig å kvitte seg med sånne ting da?

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Jeg synes ærlig talt det er ørlite umodent å forlange at han skal kaste brudebildet, som ligger på LOFTET. :overrasket: Det har ikke akkurat hedersplassen i stuen, og enten du liker det eller ei, har han faktisk en fortid som har bidratt til at han er den han er i dag. Hvis du tenker deg nøye om, har du sikkert også opplevelser bak deg som har preget deg til å bli den du er i dag.

Så jeg synes du er i overkant hårsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper

Så lenge de har barn sammen, syns jeg det er helt greit å beholde slike bilder. Og den boken, spiller det egentlig noen rolle hvem han ahr fått den av? Det kan jo kanskje være han ahr kjøpt den selv, for du antar jo bare at det er en ex som har gitt den til han.

Selv om du har kommet inn i livet hans, har han hatt et liv før deg også. og så lenge det er barn i bildet som ikke er deres felles barn, syns jeg du skal akseptere mer enn omd et ikke var barn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du kan ikke forvente at han skal kaste verken brudebildet eller gaver han har fått (eller kanskje fått). Det er ikke alltid man reagerer helt rasjonelt, jeg kan selv bli sjalu for helt idiotiske ting (fra en fjern fortid), men da gjelder det å innse så fort som mulig at en er nødt til å ta seg sammen og at man ikke har noen grunn til å være sjalu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei det er ikke vanelig å kvitte seg med slikt!

Kvitte seg med brudebildet? Er du sapinnhakkende gal? Det er klart han må ta vare på det til barna. Om jeg fikk vite at den nye konen til pappa fikk ham til å kaste det (etter det allerede var gjemt vekk på loftet) hadde jeg blitt skikkelig skufffet. Har hun ikke mer respekt for oss eller ham enn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke vanlig å kvitte seg med alle spor på at man hadde et liv før man møtte kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Enig med resten her. Ærlig talt, man har jo hatt et liv før man ble sammen. Og alt det som har skjedd i fortiden, er med på å forme en til den man er i dag.

Ser ikke problemet med å beholde sånne ting, så sant man ikke lager et alter i stuen med dem og tilber dem hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det virkelig ikke vanlig å kvitte seg med sånne ting da?

Nix.. Det er minner. Det er en grunn til at de ligger på loftet.

Jeg skal ta et eksempel. Jeg er nylig blitt separert og har kjøpt meg ny leilighet. Har da flyttet alle mine personlige ting som lå på loftet hos kona (som jeg aldri så på) til den nye leiligheten. Må jo selvfølgelig få flyttet ting frem og tilbake og dumpet over et "kjærlighetsbrev" jeg fikk fra en jente som jeg var sammen med for mange herrens år siden som jeg har sporadisk kontakt med. Det vekte mange minner, og jeg minte henne på det. Vi fikk mang en god latter.

Som jeg sier. Det er minner. La han få beholde minnene hans. De er en del av hvem han er, og har hjulpet han til å bli den han er idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudebildet kan du ikke kreve at han skal kaste, det er faktisk en ting barna kommer til og ville ha. men hvis han har tatt vare på masse ting fra forholdet som kun har betydning for han så kan det jo bli litt kjedelig for deg, men prat med han om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Om jeg var gift så tror jeg det skulle veldig mye til for at jeg skulle kvittet meg med brudebildet og sånt om vi gikk fra hverandre. Da måtte det ha vært at vi var rett og slett fiender eller at hun hadde såret meg noe voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reagert om brudebildet hang paa veggen i stua, men kan ikke se problemet naar det ligger bortgjemt paa loftet og taes vare paa for barnas skyld.

Og man kan ikke alltid forvente at absolutt alle spor etter ekser er bortevekk, og det er ikke noedvendigvis saann at alle setter seg ned og gaar igjennom alt man eier for aa fjerne noe som en eks har kjoept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillebøll

Hva med å be han samle alt i en eske og så holder du deg unna den esken?

Du kan ikke be han kaste noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllupsbildet må han absolutt ikke kaste! Kan ikke skjønne at du ba han om det... :riste:

Andre ting derimot, som den boka du nevner, kan han til nøds kaste, hvis han selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten din hadde et liv før deg. Gode minner med konen sin. Bryllupsdagen er nok et av de gode minnene. Han elsket henne, og de hadde nok mange fine opplevelser sammen. Hvorfor skulle han glemme dette? Det gjør han til den personen han er i dag. Og det er også en del av barnas liv. Du kan ikke slette fortiden hans og barnas. Så lenge bildet ikke henger på veggen, så synes jeg du skal være fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjærstn min og meg har vært sammen i noen år nå, og vi skal snart flytte sammen. Det går over all forventning, og barna og alle vi stortrives sammen.

Det er bare det at jeg har ett problem...

Vi var på loftet hans og ryddet litt plass. Jeg kommer da over brudebildet av eksen om han. Dette skulle jeg faktisk ønske jeg ikke så. Spør da pent om han kan kvitte seg med det, men det kan han ikke kaste fordi barna vil sikkert ha det.

Så dumper jeg over når jeg hjelper han å vaske huset en bok som er gitt antagelig av en eks samboer om 1000 ting å si en elsker noen, eller noe sånt på soverommet! Blir så i dårlig humør av å dumpe oppi sånne eks saker.

Er det virkelig ikke vanlig å kvitte seg med sånne ting da?

Jeg har nylig samboer, men var tidligere gift. Selv om skilsmisse var ikke akkurat pent og vi har ikke kontakt med hverandre, har jeg tatt alt som har med eksen å gjøre (mest bilder, og noen andre små gjenstander) og sett de i en stor eske. Vi har ikke barn sammen men jeg har fra tidligere forhold, som hadde nært forhold til eksen. Synes det er helt i orden for barnas skyld, kanskje barna ønske det senere i tid.

Ellers er jeg litt rar for jeg var utrolig nysjerrig til samboeren min sin ekser og bedt selv å se bilder av de for jeg lurte hvordan de var. Ikke pga sjalusi eller noe, bare nysjerrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ok å spare på ting fra ekser. Ikke nødvendigvis fordi det minner deg om eksen, men fordi det er fine ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...