Gå til innhold

Twisteds bryllupsdagbok


Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det stemmer! Jeg har sett deg på fb, Twisted, så nå synes jeg du skal komme innom til oss nysgjerrige jenter her og oppdatere oss! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hihihi, her er jeg! :goodbye:

Var bare så utrolig utkjørt i går at jeg ikke orket.... :sjenert:

Men altså, here goes:

Det hele startet dagen vi reiste, med at koffertene våre ikke var med fra Roma til Palermo. Det pleier aldri å være noe godt tegn, men etter et par timers ekstra venting på flyplassen dro vi ihvertfall inn til byen for å sjekke inn på hotellet. Vi har vært borti manglende bagasje før, så det mest nødvendige er alltid med i håndbagasjen. Da vi kom fram til togstasjonen, skulle vi prøve å finne fram til hotellet. Vi oppdaget fort at engelsk var et særdeles ukjent fremmedspråk. I tillegg var vi litt overrasket over at veldig få kunne hjelpe oss med å peke i retning hotellet også når vi hadde adressen. Fant til slutt et par politimenn som ga oss et kart og viste oss hvor vi skulle gå hen. Etter lang trasking i mye søppel (utrolig mye søppel, hundebæsj og vond lukt langs de store gatene!) fant vi ihvertfall hotellet. Det skal ikke klages over, hotellet var kjempeålreit! Det eneste var at de godt kunne hatt menyen sin på engelsk, eller servitører som klarte å forklare hva det egentlig betyr... :ler:

De første dagene fikk vi sett litt rundt i byen, men vi slet litt med at det var nesten umulig å få tak i nok mat. Hvordan disse lokale spiser og hvor de får tak i maten sin skulle vi gjerne likt å vite. Nesten alt i hele dagligvarebutikken var søtt, og det er ikke våre mager så imponert over ihvertfall. Så vi plagdes litt med at vi hele tiden måtte legge opp dagene etter hvor vi skulle prøve å finne noe mat eller en eller annen åpen restaurant. Det var jo et kapittel i seg selv, for de opererer med laaaang siesta, noe jeg ikke var klar over på forhånd. Det forklarte seg etterhvert med at lunch er det største måltidet for sicilianerne, da stenger de alt, spiser et fire retters måltid og må naturlig nok sikkert da hvile litt etterpå. Men for oss som ikke er lokale, betyr det at mat fikk man tak i mellom 12.30 og 15, og mellom 20 og 21.30. Vi bodde litt uten for sentrum også, så det var ikke flust å velge mellom av restauranter. Vi fant en liten koselig lokal restaurant med god mat etter noen dager, og trodde at ferien skulle vært redda. Men dagen etter var den stengt :overrasket: Åpningstider sto det ikke noe sted, og det viste seg også at restaurantene stenger ulike ukedager på random, så ikke så lett å planlegge det heller... Matsituasjonen var derfor ikke spesielt god, og vi var litt frustrerte over at dagene hele tiden måtte handle om mat...

Vi fant etterhvert ut at hotellet hadde kontakt med en turoperatur som dro rundt på øya så det gledet vi oss til. Vi plukket ut turer og tenkte at her skulle det ikke spares på noe, vi skulle ihvertfall få komme ut av den kaotiske byen og se noe annet! Så viste det seg at fordi det ikke er turistsesong før i august på Sicilia, var alle turene innstilt bortsett fra to, og de var fullbooket. Kjempeskuffa! Da var jeg rett og slett på gråten og ville sette himmel og jord i bevegelse for å komme hjem før planen! Kjære overtalte meg til at vi fikk finne på ting på egenhånd etter beste evne...

Vi hadde gledet oss til å bade og kose oss i sola, men det viste seg også at Palermo ikke er noen badeby, da måtte vi reise ut til et annet sted. Palermo har strengt tatt havn, ikke så mye mer. Vi duppa oss likevel i havet der det var andre som badet, først noen dager etter vi hadde kommet, og så et par dager etter igjen. Det var vel noe vi virkelig ikke skulle gjort, vannet var nok utrolig forurenset, og natt til torsdag våknet kjære og var kjempedårlig. Hun holdt det gående med diare og oppkast i åtte timer i strekk og var ikke i god form i det hele tatt på torsdagen. Hun var litt bedre fredag, da var det like gjerne min tur med diare, svimmelhet og oppi det hele fikk jeg mensen med masse smerter... Vi trodde det skulle rette seg igjen, men lørdag var kjære enda dårligere igjen. Da var det mye panikk på min kant, hun måtte bare fokusere på å komme gjennom toktene. Vi fikk tak i lege som ga henne noen piller som skal drepe bakteriene i magen, så de måtte hun ta hver sjette time. Det skal også sies at vi var i kontakt med reiseforsikringsselskap for å finne ut hva mulighetene våre var, og jeg sjekket også muligheten for å bruke en jeg kjenner som har kontakter i flymiljøet for å hente oss hjem igjen med privatfly. Det måtte vi jo bare legge fra oss, minimumskostnaden ville vært 150.000,-. Kjære ble bedre sakte men sikkert i dagene som gikk, men ikke helt bra heller. Det hjelper jo heller ikke når det forstsatt er vanskelig å få tak i ordentlig mat. Det eneste som holdt oss oppe var å tenke på at vi skulle komme oss hjem tirsdagen. Og heldigvis var formen hennes god nok til at det lot seg gjøre, selv om hun hadde en vanskelig flytur mellom Roma og Oslo....

Vi har forlengst bestemt oss for at vi skal stryke dette fra bryllupsreisestatistikken, og planlegge en ny og MYE bedre reise!!!! :jepp:

Det skal også sies at vi bare kom hverandre nærmere på hele turen da, så det har vært veldig bra oss i mellom. Vi har også dratt nytte av badekar på hotellet, så det har vært høydepunktet å kunne plaske rundt i det sammen når alt annet virkelig ikke gikk vår vei.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes kjipt ut! Synd at det skulle bli sånn da! Hvordan er formen deres nå? Kommet dere? Begynt å planlegge hvor den ordentlige bryllupsreisen skal gå..? :lur: Bra det var noe positivt midt i all elendigheten. Når dere tross alt har kommet enda nærmere hverandre er jo det strålende! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Dette hørtes kjipt ut! Synd at det skulle bli sånn da! Hvordan er formen deres nå? Kommet dere? Begynt å planlegge hvor den ordentlige bryllupsreisen skal gå..? :lur: Bra det var noe positivt midt i all elendigheten. Når dere tross alt har kommet enda nærmere hverandre er jo det strålende! :jepp:

:klemmer:

Ja, det var jo ikke helt sånn det skulle være....

Den ordentlige bryllupsreisen skal nok gå til Hawaii, og den skal være godt planlagt på alle måter!! Det krever litt sparing da, men det vil det nok være verdt! :jepp:

Formen er bedre nå, vi sliter fortsatt med å spise normalt, magen vet jo ikke helt hva mat er lenger, og vi er veldig slitne og trøtte hele tiden. Men det går da riktig vei, og da er det bra! I morgen drar vi til København, selv om det ikke akkurat frister så mye å reise mer nå... ;) Men vi skal se Metallica, og ha langhelg. Der vet vi ihvertfall at det finnes mat!! :hoppe:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Det hørtes ikke noe særlig ut. Så mye på en gang, også å bli syke også da! Godt dere hadde hverandre hvertfall. :hjerte: Ferier har en tendens til å dreie seg mye om mat, men det var nå litt i overkant for deres del.

Kos dere masse i København! Det fortjener dere virkelig. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni

Åh :troest: Så kjedelig at bryllupsreisa deres skulle bli sånn :( Det hørtes trasig ut. hadde blitt helt desperat jeg også, hvis det var vanskelig å få tak i mat. og at din kjære ble så syk, det må ha vært ekkelt når dere var på ferie sånn. Men bra dere hadde hverandre. Og Købentur blir nok bra, Metallica skuffer ikke \m/

Kos dere masse! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på ferie fra du giftet deg, men har gledet meg til å lese referatet etter at jeg sniktittet et kort øyeblikk på bildene av deg. Du så fantastisk flott ut Twisted! Som en prinsessedrøm! Og ut i fra referatet hørtes det virkelig ut som en drømmedag også :) Det fortjente du og din fru :Nikke:

Leit å høre at "prøve"-bryllupsreisen ble en fiasko, men moro med planlegging av ny da!

Kos deg på konsert! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist at din kjære ble syk! :( Jeg hadde klikket hvis maten ikke var tilgjengelig når jeg ville og! :roll: Håper dere får planlagt en skikkelig hurra-meg-rundt-tur til Hawaii, det fortjener dere virkelig!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så utrolig dritt at turen ble så mislykket....!

Jeg satt akkurat og så på noen bilder på Facebook som min fetter og hans nybakte kone har tatt fra deres bryllupsreise til Hawaii. Det så ikke mye feil ut!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Det høres virkelig ikke ut som noe særlig til bryllupsreise, eller ferie :riste: Godt å høre at dere er på bedringens vei :kose:

Jeg er ute på signingsferd med den nye boken min, så om du vil kan du ta en titt :)

:klemmer:

Kos dere i Kjøben med Metallica :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser:

Da blir det ikke Sicilia på oss. Ælen holder en knapp dit, mens jeg vil til Santorini. Jeg får la han lese referatet ditt :Nikke:

Men kjipt at det skulle bli sånn.. :troest: Hawaaii :nigo: Der kan det ikke gå galt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: og jeg har venner som reiser til Sicilia år etter år :klø: De må jo like å ha det vondt de da :ler: Nei vet du, dere må ha virkelig vært max uheldige :kose:

Men bryllupsreise fort kan bli skuff hvis en ikke har lagt opp til sol og bad-ferie etter et bryllup tror jeg, friskt i minne vår tur - selv om vi var veldig fornøyde, så var det mye rart der også - og jeg hadde et par dager der jeg rett og slett var lei meg for at vi ikke hadde reist til varmere strøk :fnise: Vi konstaterte med at Italia reiser vi ikke tilbake til - bortsett fra at vi mååå til Roma da :nigo: Både pizza og pasta er oppskrytt i Italia - vi spiser mye bedre andre steder vi reiser :ler:

Skulle jeg reist på bryllupsreise nr 2 så hadde det definitivt blitt noe sånn som Hawaii eller Maldivene :jepp: Kroppene våre trenger ro og hvile, spa, masse kjærlighet og å velte seg i luksus etter et bryllup :lur:

Lykke til videre med planlegging av den ordentlige bryllupsreisen :klemmer:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så rart at dere hadde det så ille egentlig.. Nå har jeg aldri vært på Sicilia riktignok, men hver gang jeg har vært ellers i Italia har jeg syns det har vært helt Fantastisk! Mulig de er mer opptatt av Siesta lenger sør, for jeg har aldri opplevd at det har vært så umulig å få tak i mat. Mye er stengt riktignok, men ikke absolutt alt! :klø: Huff... nei dere får heller planlegge en skikkelig knalltur til Hawaii!! :jepp:

Ha en fin helg snuppa! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg Twisted.

Synd å høre at turen deres ikke ble bra, bedre lykke neste gang.

Den turen blir sikkert tuuusen ganger bedre. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

Hei hei alle jentene mine!! :klemmer:

Bare innom en liten svipptur fra hotellet i København for å informere om at dette hittil er en mye bedre tur enn turen til Palermo var!! :nigo: Det skal sies at det spøkte litt for om vi kunne dra i det hele tatt, for kjære ble mye dårligere igjen onsdag kveld og vi skulle dra tidlig torsdag morgen. Noen imodium torsdag gjorde susen, så vi kom oss avgårde og det var veldig bra! Konserten i går var meget bra, vi koste oss og hadde øresus da vi var tilbake på hotellet igjen. I dag har det vært shopping, jeg gikk bananas på en og vi har som vanlig funnet en drøss dvd'er å ta med hjem... :ler: I og med at vi tar det litt rolig, tok vi en tur på kino i kveld, det er kino rett utenfor hotellet omtrent, så da så vi , kan anbefales! Selv om jeg skal innrømme at jeg liker Johnny Depp bedre med ticks og eyeliner.... :fnise:

Får ikke svart dere alle som har vært her inne, men kort sagt tror jeg at det er en blanding av at vi hadde max uflaks på Sicilia, og at Palermo ikke er verdens mest romantiske by... I tillegg var jo fallhøyden utrolig høy, med tanke på at bryllupet var så fantastisk som det var. Vi tror vel vi kunne hatt det bedre bare i andre byer på øya også, men vi kommer nok ikke til å teste det med det første!! ;) På flyplassen i går morges kjøpte vi en LonelyPlanet guide til Hawaii og drømte oss bort på flyet, så nå starter sparingen til den "egentlige" bryllupsreisen! :jepp:

I morra skal vi kikke litt på byen og kanskje shoppe litt mer, bare kose oss. Vi drar hjem ganske tidlig søndag, så vi kommer hjem i en litt normal tid. Godt det også!

God helg til dere alle sammen! :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Edit: Linkefeil....

Endret av bryllupsTwisted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...