Gå til innhold

Twisteds bryllupsdagbok


Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Ansjoni

Gratulerer så masse som nygift kjære twisted! :klemmer:

Gleder meg til å høre om den fantastiske dagen deres, og se bilder av det fantastiske ekteparet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempefin var du!!!! :strix: :strix: :strix:

Så kult å ha to antrekk forresten! Når skifta dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble serriøst stum jeg nå :dåne:

Så nydelige dere var. :)

Endret av Maye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å få se bilder! :hoppe: Dere var kjempeflotte. Og du er jo helt fantastisk nydelig på profilbildet ditt! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hei jenter!

Tusen takk for gode ord alle sammen, koselig å se at dere er innom!! Jeg har kjempedårlig KG-samvittighet om dagen, skal prøve å få gitt dere et referat og oppdatert meg i andre bøker i løpet av kvelden. Fram til nå har det rett og slett ikke vært mulig. Mandag var vi bare sløve begge to, tror det trengtes etter en innholdsrik bryllupshelg. Og i går måtte vi fikse litt i huset vårt før vi var på besøk og etter det fikk besøk av masse folk for å bli kvitt litt kake.. ;) Og så var det plutselig natt igjen, og nå skal jeg på intervju kl 10! :overrasket: Og tidlig tidlig i morra skal vi plutselig til Sicilia!! :strix: Har ikke skjønt at vi faktisk skal på tur, men det kommer vel etterhvert! :jepp:

Jeg vet ikke om jeg fikk fortalt det før bryllupet, men min nåværende jobb vil beordre meg inn i en tilsvarende stilling som jeg skal til intervju til, og krever svar ganske kjapt. Nesten alle lederne skal slutte og/eller flytte, og de har plutselig skjønt at de trenger noen som blir igjen... Det fikk jeg beskjed om sånn 2 timer før jeg gikk i ferie, dårlig gjort! Men jeg har etterhvert funnet ut at jeg ikke kommer til å si fra meg noe på den jeg skal til intervju hos i dag, hvis det er interessant å kjempe om jobben. Hvorfor skal jeg være den som redder skinnet til alle de andre?? :nei:

Igjen, min KG-samvittighet er dårlig, men jeg skal prøve å komme tilbake i løpet av ettermiddagen/kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du må da ikke ha dårlig samvittighet! Du har jo absolutt "gyldig fravær"! :ler:

Lykke til på intervju! Krysser fingrene for at det er drømmejobben, at du får den, og at du dermed slipper å redde skinnet til de på den nåværende jobben din! ;)

Hvis jeg ikke rekker innom her igjen; GOD TUR til Sicilia! Kos dere masse! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Mazzi! Du trenger ikke ha dårlig samvittighet!

Hyggelig om du rekker et referat, men hvis ikke så får du bare pakke kofferten og komme deg av gårde til Sicilia. Jeg sjekket været for deg (selv om du sikkert har gjort det selv og), og du kan glede deg til rundt 30 grader og stort sett strålende :sol: !

Lykke til på intervju!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære kjære twisted :klemmer:

du skal da ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke er her, du er nygift snuppa :strix: du skal kose deg med din kjære og lade opp til bryllupsreise :strix:

var å så bilder og herremin så nydelig du var :dåne: dere var utrolig nydelig begge to, men den røde kjolen din!! oh my!! :rødme: ett fantastisk nydelig brudepar :rødme:

lykke til på intervju vennen, og kooooooooooos deg på bryllupsreise :rødme:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koooos dere masse på bryllupsreise :strix: :strix:

Ikke ha dårlig samvittighet du :klemmer: Som Mazzi sier så har du meget gyldig fravær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

:kose::klemmer: Så søte dere er alle sammen!!! :hoppe::klem:

Nå er det litt rolig før pakkinga skal gjøres, alt annet har vi fått unnagjort, og nå har kona (!?!) stukket avgårde på trening. Ergo, KG-tid! :nigo: Jeg har fått kjøpt meg gode sandaler og nye solbriller, og vi har fått vekslet noen euroer, og er snart klare for tur. Skjønner ikke helt at vi skal reise, vi har jo ikke rukket å glede oss midt i all bryllupsplanlegginga! Men det blir nok helt fantastisk når vi først kommer avgårde! :strix: Denne bryllupsfeiringa henger nok i en stund til, vi er jammen slitne! Det tar på å ha en fantastisk dag! :ler:

Intervjuet i dag var krevende, men spennende. Det høres absolutt ut som en jobb jeg kunne tenke meg, men det vil i tilfelle ikke bli lett! Fikk høre at de likte måten jeg resonnerer på og at de synes jeg var en spennende kandidat, så det er jo bra. Det som er en liten (ehh...) utfordring er at det er tre interne søkere. Så enten er det en av de som får jobben, eller så danker jeg ut alle de andre og kan få litt trøbbel fordi jeg stjal jobben fra dem. De utfordringene får jeg ta når de eventuelt kommer. På grunn av ferietid vil det nok ihvertfall ta en måned før det foreligger noen beslutning, men jeg skal jo uansett reise vekk og tenke på alt annet! Jeg sa uansett fra til min nåværende jobb at jeg satser på det stedet jeg var nå, og fikk ok tilbakemelding på det. Så, det er bare å krysse fingre i noen uker!! :jepp:

Nå skal jeg endelig få skrevet referatet, og etter det rekker jeg nok ikke noe særlig innom her igjen, da stikker jeg avgårde til mafia og :sol: !!!! Gleder meg!

Og cypress: jeg har faktisk ikke rukket å sjekke noe værmelding, så godt du gjør det for meg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:strix: VÅR FANTASTISKE DAG!! :strix:

Etter mye pynting og dekking og moro på fredag ettermiddag og kveld var det litt vanskelig å sove natt til den store dagen. Jeg sovnet nok lenge før min kjære, som sov veldig lite. Derimot våknet jeg med en bisverm i magen, nervøsiteten var til å ta og føle på... Jeg fikk nok igjen for all den nervøsiteten jeg ikke hadde hatt før det. Vi klarte å presse ned en brødskive hver, før jeg lastet opp kjole og underskjørt og veske og tok turen med bussen ned til frisøren. Der møtte min forlover meg, og vi ble sluppet inn personalinngangen inn til Arkaden der hver vår frisør sto klare.

Jeg kunne etterhvert slappe litt mer av etter hårvask og kur og hodebunnsmassasje, og det var klart for å skape frisyren. Håret mitt ble fønt og krøllet etter alle kunstens regler, og så kom løshåret på og ble krøllet. Må si jeg lurte fælt på hvordan dette skulle bli, det så jo litt interessant ut underveis. Men så fort hun begynte å sette det sammen og opp, så jeg at dette kunne virkelig bli bra!! Så sto sminken for tur, jeg har jo ikke blitt sminket noen gang, annet enn på teater (og da hadde jeg hele ansiktet fullt av sølvmaling) så må jo innrømme at jeg var litt skeptisk da også... Hadde hørt flere historier om bruder som ser ut som de har hoppet ut fra en østeuropeisk musikkvideo fra 90-tallet, så kunne jo ikke ta noenting for gitt. Men hun kunne jammen sine ting denne frisøren, jeg ble kjempefornøyd med resultatet. Mens jeg ble sminket hadde forloveren min vært ute og kjøpt litt mat, som vi spiste mellom sminke og skifting. Etter hvert var det på tide å komme seg inn i kjolen, og jeg følte meg virkelig som en prinsesse. Vi gikk gjennom Arkaden (litt spesielt i brudekjole) og fant en taxi som kjørte oss opp til Sjømannsskolen der fotograferinga skulle være. Søte taxisjåføren stoppet taksameteret på minstepris, og da hadde vi enda et stykke igjen :)

Oppe på Sjømannsskolen var vi først, etterhvert kom kjæres forlover kjørende. Til slutt kom kjære og foreldrene hennes, hun var utrolig fin!! De hadde også med seg bukettene så vi fikk dem med på fotograferingen. Selve fotograferingen gikk veldig bra, det blir nok noen fine bilder og minner å ta vare på der! Vi brukte en drøy time, og da kom min onkel og hentet oss i sin veteran boble-cabriolet. Vi var innom hjemme en liten tur for avlessing av bagasje og tissepause, før vi (litt forsinket) satte nesa mot Kolbotn. Det var kjempedeilig å kjøre cabriolet i det fine været, og vi hadde begge såpass mye hårspray at det ikke var noe problem med håret. Vel framme kom forloverne våre ut for siste finpuss, sammen med toastmaster som skulle gi tegn mellom oss og musikeren (som heldigvis var på plass). Da kom også nervene tilbake. Vi tok et par dype åndedrag og satte kursen inn mot foajeen. Da vi kom gående inn til "She's my kind of rain" var det helt spesielt. Plutselig var det i gang!! Kjære slet mer med å holde tårene tilbake enn meg ved synet av hele familien, jeg turte ikke å se så mye på noen, og smilte som en sol! Det var litt vanskelig å gå i nedoverbakke med kjolen, men det gikk fint. Seremonien var utrolig fin, hadde aldri vært i en humanetisk vigsel før, og det kan jammen anbefales!! :jepp: Talen til vigsleren, det jeg husker nå ihvertfall, var utrolig personlig og spesiell, jeg var imponert over hvor mye hun hadde klart å integrere. Og "I'll take care of you" som solonummer passet helt perfekt. Musikeren var kjempeflink, han så ut som vi hadde håndplukket ham, enda vi kun har kommunisert per e-post. Så var det klart for utveksling av løfter og ringer, vi klarte selvfølgelig å knote litt ved at kjæres ring havnet på min finger. Min passer ikke på henne, så vi måtte bytte i all hast. Så var det kyssing og applaus før vi gikk ut igjen. Alle kom og gratulerte oss, det var kjempestas! Det var tid for litt sprudlevann og frukt og mingling, som varte i et par timer før middagen.

Da det var tid for middag, fant vi plassene våre, jeg måtte putte kjolen inn under underskjørtet for å kunne sitte, det var litt festlig. :ler: Jeg ønsket velkommen og gav ordet til vår toastmaster, det må bare sies at han virkelig gjorde en strålende jobb!! Vi fikk forretten, og når den var ferdigspist begynte jeg å bli litt nervøs, det var snart taletid. Jeg hadde ikke rukket å øve som jeg skulle, så var veldig spent. Heldigvis klarte toastmasteren å lette litt på stemningen ved å si at "den brune bruden" skulle holde tale, så alle lo og jeg følte presset ble litt borte. Han hadde skrevet "brunetten" på talekortet sitt, så det var jo litt ekstra festlig. Talen gikk fint, det var litt vanskelig helt på slutten da jeg var inne på den mest personlige delen, men klarte å ikke tute masse. Kjære var veldig fornøyd med meg hun også. Etter dette kunne jeg bare slappe av, det skumle var over!! :hoppe: Vi fikk kjempegod hovedrett og forloveren min holdt en fin tale til meg. Kjæres forlover er jo egentlig like mye venninne av oss begge, så talen bar preg av det. Den var kjempepersonlig og utrolig fin. :rødme: Etter en liten pause var det klart for min mamma, hun hadde masse å si om meg gjennom årene, men ingenting som var pinlig. Utrolig hyggelig at hun turte, hun er ikke veldig glad i å snakke for folk hun heller. Og etter desserten hadde vi fått en ekstra taler, en av kjæres fettere hadde fått lyst til å si noen ord. Han fortalte om alle rampestrekene de fant på i oppveksten, kjempemoro!

Vi gikk fra bordet etter ca tre og en halv time, og da begynte mine kusiner å pakke opp gaver. Jeg og kjære ble stadig tatt med på mingling, så vi rakk ikke å få noen oversikt over gavebordet. Plutselig fortalte kjære at hun måtte ha hjelp til å åpne kjolen, hun kjente at hun begynte å bli overopphetet og ikke fikk puste noe særlig. Vi måtte etterhvert finne skiftet, så hun kunne få puste og ikke ble dårlig resten av kvelden. Vi fikk bare gode komplimenter også etter klesskiftet, det var koselig! :hjerte: Etter hvert var det tid for brudevals, vals var det ikke, men vi danset nå til "Bed of roses" av Bon Jovi. Og en stund etter det igjen var det tid for kaker. Det var kjempemoro når bryllupskaka kom på bordet, da var paparazzi-korpset mye større en noen annen gang i løpet av dagen, så snirkelkake med drager var en stor suksess. Vi delte kake og spiste etter beste evne, det var ikke bare lett å få en bit over på en tallerken. Kaka var kjempegod, helt utrolig! :sikle: Hun som har bakt den kunne virkelig å bake!! Vi ble sittende rundt og skravle etter dette, jeg hang litt på kjøkkenet innimellom også, det var jo mest "mine" som var og jobbet der. Hele kvelden fikk vi masse komplimenter på hvor stilig og gjennomførte både vi og festen var, det så ut til at alle koste seg masse! Vi hadde ingen som startet på grøftefyll, ingen som gjorde noe pinlig, alt fungerte helt etter planen og var helt perfekt!!

Da klokka begynte å nærme seg 02.00 kjente jeg at alle inntrykkene dagen hadde gitt begynte å innhente meg, tårene var ikke så langt unna. Jeg var kjempesliten, kjempeglad og utrolig rørt over hele dagen. En god kompis sa han kunne kjøre oss til hotellet, så etter en hadet-runde var vi på hotellet igjen ca kl 02.30. Vi hadde hatt en helt utrolig dag, og jeg skal vel innrømme at tårene kom da, selvfølgelig bare gledestårer!!

Morgenen etter fikk jeg den utrolige morgengaven. :strix: Den kom i tre deler, først kom det et nummerert og signert trykk av Edgar Allan Poes "Alone" illustrert av Lise Myhre. Så kom et spesielt julehefte med hilsen fra redaktør i Egmont forlag og Lise selv, og så kom det jeg for lenge siden "bestilte": En original Nemistripe der Cyan skriver brev til seg selv på en dårlig dag der hun minner seg selv på hvor mye godt kjæresten gjør for henne og at hun ikke vil miste ham. Utrolig vanskelig å forklare, men jeg gråt da jeg leste den i bladet for første gang fordi den er så sann, og jeg gråt enda mer når jeg pakket den opp, signert og med bryllupshilsen fra Lise. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd!!! :hjerte: Kjære måtte få sin gave i to etapper, vi hadde ikke pc på rommet, så hun fikk ikke høre sangene før senere. Hun var godt fornøyd hun også!! :nigo:

Og som et lite postludium: Kjæres mamma hadde havnet innom nachspielet til noen av kjæres fettere, der hun hadde overhørt følgende samtale:

Fetter1 (han som holdt tale): "Hadde ikke xxx giftet seg med Twisted, så skulle jeg gjort det!"

Fetter2: (tørt) Du hadde jo ikke hatt sjans der du da!!

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

:rødme: Så fint å lese om åssen dere har hatt det! Jeg sendte noen tanker til deg innimellom på lørdag, må jeg innrømme. Så gøy å se :strix:

Så fin morgengave! Veldig personlig :hjerte: Og dere så jo fantastiske ut :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig :strix:

Det høres ut som en perfekt dag :rødme:

Likte disse fetter-kommentarene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...