Gå til innhold

overreagerer jeg...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har en super samboer.

Han er perfekt på alle måter, tålmodig og snill.

Vi har nettopp fått en datter, så det er vanskelig får oss å gå til byen sammen.

Han går da med kameratene sine.

Jeg nekter ham å danse med andre jenter, og jeg liker ikke hvis han snakker med andre damer heller..men det kan jeg vel ikke unngå, så lenge det ikke er flørting.

Avogtil sier jeg at han må være snill, før han går ut.

Da spør han om jeg ikke stoler på ham..

Jeg gjør jo det, men jeg får masse fantasier i hodet.

Hvis han gjør noe så vil jeg jo aldri få vite det.

Før jeg ble sammen med ham var han medlem av de nettstedene, og hadde masse damer på vennelisten.

Jeg tenkte ikke så mye, men en dag kom jeg tilfeldigvis inn på siden en dag han ikke hadde logget ut.

Jeg fant ut at han hadde chattet med ei der, brevene var bare sånn vanlige, hvordan går det og så videre, men han startet samtalen med hei søta, hei sexy.. han vet ikke at jeg har sett dette.

Men da jeg oppdaget at exen var en av vennene når han var inne tok jeg det opp med ham, og spurte om han hadde likt at jeg hadde exen min på en slik side.

Nå har han slettet siden.

Han hadde også masse bilder i et fotoalbum, og der var det noen bilder av exene...jeg synes han burde kaste dem.

Jeg irriterte meg over det i et halvt år, før jeg plutselig en dag smalt, og spurte om det var greit at jeg tok med et fotoalbum fult med mine exer.

Så da ble disse bildene også slettet.

Han jobber masse, og nå vil han begynne en ekstra jobb på en nattklubb.. :kjefte: han spurte om det var greit...jeg sa ja, men tenkte nei.

Jeg blir urolig, jeg hater at han går så mye ut fra før, og så skal ha jobbe der i tillegg! men jeg sier ingenting for jeg vil ikke være "den sure dama".

Men jeg vil også gå ut og ha det kjekt, men jeg må liksom være hjemme, har vært ute en gang etter fødselen..

Han har et kjærlighetsbrev også, og et bilde av den spesielle "first love" i en bok gjemt bort, han vet ikke at jeg har sett det heller, og jeg kan jo ikke akkurat si noe heller.

Jeg har lyst å kaste den.

Før jeg flyttet til ham, så kastet jeg alle bildene fra mine exer, tilogmed ting Jeg har fått..

Synes dere jeg overreagerer eller?

Uff, jeg ville gjort alt for ham, hadde han sagt at jeg bare måtte tolerere at han hadde de bildene eller gå, så ville jeg ikke gått.

Hadde han vært utro hadde jeg blitt helt knust, hadde ikke klart å vært sammen med ham mer, men hadde ikke klart å være uten ham heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StockDama

Syns det er koselig å beholde dill dall fra ting som har vært. Betyr ikke at jeg vil tilbake til det. Ekser eller hva det nå enn skulle være.

Denne helga her kan du bare si til kjæresten din at på lørdag skal du ut, så da får han enten sitte hjemme med datteren sin eller fikse barnepass, la det være hans ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjære deg. Min eks var slik som du, og jeg holdt på å kveles..... Min mening er at alle har da hatt et liv før, det er jo en del av deg, det som har gjort deg til den du er. Det er slett ikke rettferdig at noen skal trenge å kaste bilder, slette bilder osv. Det er vel ikke slik at man sitter å knuger på disse, og drømmer seg bort?? Er det ikke deg han er sammen med nå??

Mitt råd er, vær gjerne deg selv, så må han godta det eller la være. Men jeg vet at jeg kveltes, sakte men sikkert, og på tross av at jeg aldri hadde noen vonde hensikter med å ta vare på det som var fortiden min, så ville jeg til slutt ikke være sammen med han. Det ble rett og slett for mye kontroll fra hans side...

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst...

Ja, du overreagerer....

Stakkars kar sier nå jeg....

X er da x, og det er vel en grunn til at det er slutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overdriver noe veldig, jeg hadde blitt kvalt og dratt for lengst hadde jeg vært mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i samme situasjon som deg mtp barn, jeg har en sønn på tre og en halv måned og sitter dermed hjemme konstant med puppen i været. Vet godt hvordan du har det. Jeg synes ikke samboeren din bør ta en ekstra jobb når dere har en liten baby hjemme. Barnet bør komme først, og han bør avlaste deg så du også får gjort dine ting. Chatting og meldinger av typen "hei sexy" hadde ikke jeg tolerert, så der synes jeg ikke du overreagerer. Men der stopper det også.

Jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å kaste bort energien din på å irritere deg over gamle bilder. Samboeren din har hatt et liv før deg. Når du er sammen med ham har du da valgt ham slik han er nå. Livet han levde før deg var med på å forme ham til den han er nå.

Jeg har bilder av ekser i fotoalbum. Jeg har to ekser på msn. Jeg har en eks på facebook. Jeg sender de melding og gratulerer med bursdag, og jeg får melding av de på min bursdag. Min mann bryr seg ikke, fordi det er han jeg er sammen med. Det er han jeg er glad i.

Min mann har bilder av ekser i fotoalbum. Han har telefonnumrene til ekser og folk han har hatt sex med på mobilen sin. Han stopper opp og snakker med eksen hvis han treffer henne. Skal jeg nekte ham det? Hvorfor? De er en del av hans fortid. Man kan aldri unnslippe sin fortid.

Mitt råd til deg er å ta deg sammen, slutt å vær så sjalu. Du ødelegger kun for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår trådstarters bekymring og vonde magefølelse. Ekser er ekser, javisst. Og det man har opplevd er i fortid, og der skal det være. Det er en grunn til at det blir slutt ja, så hvorfor fortsette samtalene da? Har man barn så kan jeg forstå det, men ikke ellers.

Man går videre og parkerer fortiden der den skal være. Å fortsette å snakke små-vågalt med gamle eller nye damebekjente, er en skikkelig dårlig oppførsel. Man leker med ilden og gjemmer seg evt. bak at "jeg er i et forhold" om det blir for hett. Kanskje driver man det enda lengre enn dette også. Det kan lett bli en ny hobby det der - og den stinker!

Folk som driver på slik har jeg ingenting til overs for. De fortjener jammen å bli alene igjen når de ikke kan respektere sin nåværende kjæreste mere enn som så.

Full støtte til deg som har det vanskelig i denne situasjonen i disse dager.

Signerer denne jeg.

Ang. xer. Ja, de er er, det er en grunn til at de er xer, men kanskje det ikke var han som gjorde det slutt? Og nå er historien full av folk som har blitt sammen med hverandre igjen, selv etter at de har etablert seg hver for seg. De holder kontakten og følelser blusser opp igjen.

Til TS: Trenger han å jobbe mye for at dere skal klare dere økonomisk? Skal du sitte hjemme med datteren deres kveld etter kveld mens han er på jobb? Hvordan vil kveldene dine bli da tror du? Hvor lenge vil du takle det?

Prat med han. Fortell han hva du føler og tenker, og ta ting derfra. Du tar dog feil mht en ting, for du vil helt klart klare å leve uten han!

Ang. utroskap, så er dette en definasjonsting, for for noen er man ikke utro før man har samleie med en annen, for andre er det utroskap om man kysser, for noen igjen er det utroskap når partneren flørter med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hadde bekymret meg mest er at han MÅ ut på byen hver helg nå når dere akkurat har fått en datter.

Bilder av exer har jeg selv liggende, og synes ikke man nødvendigvis trenger kaste sånt selv om man er i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har også ikke gjort noe for meg selv en eneste kveld på snart et år etter jeg fikk barn...Mannen min er slik som ikke vil jeg skal ha bilder av gamle "flammer" osv.Og det irriterer jeg meg over, Hvis man har et og annet bilde av en eks i albumet fra tiden før man møtte hverandre er det greit synes jeg.Men å chatte med jenter,skrive sexy meldinger osv.synes jeg ikke er greit.Synes han høres litt barnslig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg har litt annen mening her.

Jeg har kastet alt fra exene mine fordi jeg ikke har noe behov for å ha det og kommer aldri til å ta det opp for å mimre tilbake. For det er jo derfor man har bilder..?

Har ingen intersse av det så derfor har jeg kastet det, fortiden har gjort deg til den du er, men exr kommer å går, så går man videre i livet :)

Kjæresten min har kastet alt av sin ex uten at jeg ba han om det.. Og jeg syns det er sånn det skal være.. Syns det er litt merkelig jeg, skjønner liksom ikke greia, hvorfor man syns det er koslig å ta ta vare på bilder av exn?

Man trenger ikke ha kranglet når det ble slutt, men hva er vitsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir gammel og grå så vil jeg ta fram albumene med blider fra hele livet mitt; med barn ( og da barnebarn og kanskje oldebarn?), familie,venner og menn jeg har elsket. Derfor har jeg også bilder av eks-er. Det er ikke slikt at jeg sitter å mimrer over det nå. Men en gang i framtiden.....

Ja, jeg synes det er ekstremt å kreve at partneren skal kvitte seg med alt eksen. Det blir ikke en mindre eks selv om bilder er slettet eller kastet, det er ikke bildene som skaper historien, den er der uansett.

Noe annet blir det å ha jevnlig kontakt med ekser, spesielt om det er i en småflørtet tone. Det har jeg ikke særlig sansen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BareBea

Hadde min samboer vært slik som deg hadde han ikke vært samboer særlig lenge. Får være grenser hvor kontrollerende og overhysterisk man skal være over et menneske man bor sammen med. Jeg hadde blitt gal etter en liten stund. Det er -bilder-, ikke en gammel videofilm av han og exen som har sex som han bruker som sexleketøy. Get over it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns noe er en overreaksjon i fra din side, bortsett i fra festingen hans generelt. jeg får nesten litt inntrykk at det er bylivet som gjelder, men det blir jo gjetting.

Men siden han nå vil begynne å jobbe på en nattklubb, så sier jo det sitt også.

Før jeg ble sammen med nåværende sambo jobbet han som bartender på en nattklubb.

Han lurte på hvorfor jeg ikke ville bli sammen med han... da oppga jeg det at han jobbet som bartender, som grunnen (jeg vil ikke ha en som kun er opptatt av nattelivet, fyll og bråk). han sluttet han, og han forsto meg godt faktisk.

Og jeg forstår at du reagerer på akkurat dèt. Forstår at du reagerer på disse samtalene på nettet, som han har hatt med andre jenter. "sexy" til en annen venninne?

Nei... det klinger ikke bra i mine øyne.

De fleste henger seg opp i albumene her og bildene her. herregud a mennesker. hun snakker jo om andre ting også (ja, ts henger seg også opp i det).

Men noe er vel mer verdt å diskutere...føler jeg, da.

Endret av LilleCanCan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt23

Det kunne ikke falle meg inn å fjerne bilder av exen min fra albumer etc, og hadde min nåværende samboer forlangt at jeg skulle gjort det, hadde jeg fått latterkrampe. For noe mer barnslig og tåpelig har jeg ikke hørt på lenge. Du er ikke 12 år lengre. På tide å innse det, helst i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjesteline_*

Jeg synes at det er ok å reagere litt på at han alltid skal ut og ha sin fritid, mens du blir sittende hjemme. Det bør være noe lik fordeling her..

Og med mindre det er viktig for økonomien, så synes jeg også det er litt dumt å arbeide på den baren i helgene. Som andre har sagt så bør man finne en balanse mellom fritid og familieliv.

Samtidig synes jeg du overreagerer når det gjelder sporene etter ex'ene. Det trenger ikke bety så veldig mye.

Jeg er singel selv, og har kontakt med både single og gifte exer fortsatt på vennskaplig plan. Til tross for at noen av exene er single, og vi holder kontakt og har god kontakt betyr ikke at vi vil bli sammen igjen, eller dveler ved det vi hadde (selv om hvis vi ville, ville det jo ikke vært noe problem å bare begynne rett på igjen, ettesom ingen av oss er opptatte). Men fordi vi rett og slett har vokst i hver vår retning, romantisk sett og personlig sett. Man har mange faser igjennom livet, og visse mennesker passer inn i de fasene.. forhold, som vennskap, utvikler seg og tar andre former. Slik som kjærlighets forhold kan gå over til vennskap.

Jeg har uansett alle bildene fra mine exer, og de vil jeg aldri kaste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest En annen mann

Når det gjelder festing er jeg for så vidt enig dersom dette er noe som skjer veldig ofte når dere har en datter sammen. I slike perioder må man stå sammen.

Men jeg mener du overreagerer når du mener han ikke kan snakke med andre jenter hvis han er ute en gang i blant. Og det behøver heller ikke være noen intensjoner bak dansing.

Det jeg reagerte mest på er slettingen av bilder med gamle ekser. Ja, det kan være kjipt å få øye på ekser i album, men man må huske på at partneren har hatt et liv og nære personlige relasjoner før han traff deg og eksene hans er uansett en del av det han hadde før, men det er tross alt fortid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres rart ut å skulle ha et fotoalbum med eksene sine. Forstår deg på den.

Men at han skal få en jobb på nattklubb kan jeg ikke se noe problem med. Hvertfall ikke så lenge han har tid til deg. Blir det jobb både natt og dag, og du blir sittende alene med ungen, så er det for gærent.

I mine øyne er det å gå litt langt når du ikke liker at han prater med andre jenter. Å danse er også forsåvidt uskyldig, så lenge det ikke er overdrevent gnikking og knukking på en måte alle skjønner at ikke er uskyldsblå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei TS,

synes du overreagerer. Han har jo gjort alt du har bedt han om, slettet profil på nettside og kastet bilder av ekser. At du vet om et gammelt kjærlighetsbrev fra hans første kjærlighet, behøver ikke bety det er noe han tenker over. Du må heller tenke at på tross av hans tidligere flammer, så er det deg han har etablert seg sammen med.

Når det gjelder ekstra-jobben, så synes jeg at han burde la være av hensyn til deg og datteren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor noen av dere absolutt skal ut på byen når dere nettopp har fått en datter?

Jeg skjønner ikke hvorfor du påstår at du ikke er sjalu, når du tydeligvis er både utrolig sjalu OG kontrollerende?

Selvinnsikt?

Han jobber masse, og nå vil han begynne en ekstra jobb på en nattklubb.. :kjefte: han spurte om det var greit...jeg sa ja, men tenkte nei.

Jeg blir urolig, jeg hater at han går så mye ut fra før, og så skal ha jobbe der i tillegg! men jeg sier ingenting for jeg vil ikke være "den sure dama".

Han har et kjærlighetsbrev også, og et bilde av den spesielle "first love" i en bok gjemt bort, han vet ikke at jeg har sett det heller, og jeg kan jo ikke akkurat si noe heller.

Jeg har lyst å kaste den.

Du sier ja men mener nei. Og så forventer du at han skal ta hensyn til deg?

Han er vel ikke tankeleser???

Synes dere jeg overreagerer eller?

JA du overreagerer.

Endret av gompen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...