Gå til innhold

Misliker å gå på gamle steder...?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er dere slik at dere misliker/nekter å gå på steder dere gikk med deres ekser?

Selv er jeg overhodet ikke slik. Men har opplevd flere menn (i mitt tilfelle da) som nærmest ser ut til å bli depressive og svært lei seg om de går på steder de har minner fra.....og enkelte nekter å gå på samme sted (selv om det betyr at jeg da ikke vil få oppleve det samme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_meg_*
Er dere slik at dere misliker/nekter å gå på steder dere gikk med deres ekser?

Selv er jeg overhodet ikke slik. Men har opplevd flere menn (i mitt tilfelle da) som nærmest ser ut til å bli depressive og svært lei seg om de går på steder de har minner fra.....og enkelte nekter å gå på samme sted (selv om det betyr at jeg da ikke vil få oppleve det samme).

Jeg kan godt bli med på steder min samboer har vært med sine ekser, men vil helst ikke vite det(Han har vært mange steder, tenker på reisemål, ikke utesteder). Da tenker jeg bare på de minnene de har sammen, og at kanskje ikke vår tur blir like bra :(

Men tror det er viktig å ikke tenke på det som har vært, men det som er nå. Selv hvor utrolig vanskelig det er :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_eva_*

Jeg tror det er forskjell på hvor langt man er kommet inn i et nytt forhold. Selv ville jeg ikke like det så godt hvis min nyeste date tok meg med på akkurat samme sted som han hadde vært med eksen.

For da ville jeg følt at han sammenlignet meg og min oppførsel med eksen.

Men har skjønt at man har lett for å gjøre det. Det er så lettvint å gå/reise på de samme stedene man har vært før.

Når det gjelder steder jeg har vært med min egen eks, så ville det på en måte vært greiere. Vet ikke hvorfor det er slik. Spørs jo hvilke minner man har- hvis det er udelt gode, så vil man gjerne dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et litt blandet forhold til akkurat det, jeg også, og noen ganger er det nesten ikke til å unngå, men foretrekker egentlig steder som vi ikke har vært før som kan bli "våre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har ikke inntrykk av at samboern min er sånn, nei, men vi bor ikke der han har hatt tidligere forhold (men møttes der, og det var ikke noe problem - ikke så mange steder å velge mellom heller :fnise: ). Jeg tenker heller ikke sånn, og har tatt ham med på flere steder jeg har vært med en eks - fordi jeg liker stedene, eksen føles irrelevant. Men pleier ikke å ha det som samtaleemne akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg går på de samme stedene ja, fordi jeg LIKER stedene. Men ja, det koster noe, fordi en del av meg blir alltid trist.

Jeg er ikke en slik person som bare glemmer en eks, jeg har hatt tre kjærester og hver av dem har tatt med seg en bit av hjertet mitt som aldri vil bli helt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg og min nåværende samboer var på første date, tok han meg med på uteplassen hvor han og eksen pleide å henge. Slik at jeg fikk truffet vennene hans med én gang. Ser virkelig ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes det er temmelig respektløst overfor nye partnere å sitte og deppe slik som enkelte gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes det er temmelig respektløst overfor nye partnere å sitte og deppe slik som enkelte gjør!

For noe tull.

Som jeg skrev tidligere, så har alle mine ekser tatt med seg en bit av hjertet mitt. Slik vil det være frem til jeg blir gammel. Det spiller i midlertid ingen rolle ovenfor den jeg er sammen med, da han selvsagt får min 100% oppmerksomhet, og ikke vet hva jeg tenker. Selv om hjertet ikke er helt, betyr ikke det at man ikke kan ta seg av, gjøre en annen lykkelig og være glad i denne.

At du hadde synes det er respektløst ovenfor DIN partner er noe annet, jeg vet ikke noe om hvordan ditt tenkemønster er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
For noe tull.

Som jeg skrev tidligere, så har alle mine ekser tatt med seg en bit av hjertet mitt. Slik vil det være frem til jeg blir gammel. Det spiller i midlertid ingen rolle ovenfor den jeg er sammen med, da han selvsagt får min 100% oppmerksomhet, og ikke vet hva jeg tenker. Selv om hjertet ikke er helt, betyr ikke det at man ikke kan ta seg av, gjøre en annen lykkelig og være glad i denne.

At du hadde synes det er respektløst ovenfor DIN partner er noe annet, jeg vet ikke noe om hvordan ditt tenkemønster er.

Jo, jeg synes det er jævla respektløst å sitte åpenlyst og deppe!!!

Jeg begriper ikke at man fortsatt kan sitte og mimre over ekser....og de finnes da de som har hatt en eks i hver avkrok og hver bar også.

Men da er det vel bare å egentlig ikke ta forholdet så seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gamal_*

"All my exes lives in Texas,

thats why I hang my hat in Tennessee..."

(Damtiramtidamtida etc....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er dere slik at dere misliker/nekter å gå på steder dere gikk med deres ekser?

Selv er jeg overhodet ikke slik. Men har opplevd flere menn (i mitt tilfelle da) som nærmest ser ut til å bli depressive og svært lei seg om de går på steder de har minner fra.....og enkelte nekter å gå på samme sted (selv om det betyr at jeg da ikke vil få oppleve det samme).

Ja, selv om det ble slutt med samboeren for over 4 år siden vil jeg ikke reise på ferie til de stedene vi var sammen, og ikke vil jeg spise ute eller gå på de samme utestedene vi var på...det vekker dårlige minner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde ikke fått med typen til Agia Napa, og han hadde ikke fått med meg til Gran Canaria og Ios... Fordi vi var venner i mange år før vi ble sammen, og delte detaljer om hva som foregikk på disse turene. Kult nok da, ikke så gøy å tenke på nå...

Vi har reist sammen til Parga, Venezia, Firenze og Mauritius og savner ikke akkurat de typiske fyllestedene i Hellas og Spania.

Resturantene jeg har vært på med ekser går jeg gjerne til fortsatt, men ikke "stambordet" jeg og den ene hadde f.eks... Og jeg sier ikke akkurat til typen at det var meg og min forriges favorittresturant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jo, jeg synes det er jævla respektløst å sitte åpenlyst og deppe!!!

Jeg begriper ikke at man fortsatt kan sitte og mimre over ekser....og de finnes da de som har hatt en eks i hver avkrok og hver bar også.

Men da er det vel bare å egentlig ikke ta forholdet så seriøst.

Meg du siterte. Jeg har ikke skrevet noe om å sitte åpentlyst å deppe. Det gjør jeg ikke.

Ikke ta forholdet seriøst? Kjære deg... Nettopp grunnen til at jeg er trist er fordi jeg tok de tidligere forholdene jeg har hatt seriøst. Jeg forstår at det er vanskelig for deg å forstå. Om du klarer 100% å glemme eksene dine, er det selvfølgelig fint for deg. For meg er jeg like glad i og bryr meg like mye eksene som jeg ville gjort om et familiemedlem. Det betyr ikke eller hindrer meg i å gi kjærlighet til andre på noen måte. Jeg blir bare så forferdelig glad i menneskene jeg omgås, kjærester ekstra mye såklart, og slik vil det alltid være for meg.

Jeg har ingen eks i hver armkrok og bar, det er snakk om to stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Meg du siterte. Jeg har ikke skrevet noe om å sitte åpentlyst å deppe. Det gjør jeg ikke.

Men JEG skrev om det. Jeg forlanger da ikke at man forteller partneren sin hva man normalt tenker på heller, uten de store følesesmessige utbrudd! Men når man åpnelyst sitter og depper går det for langt.

Og......glad i sine gamle ekser....er det mulig?? Men enkelte tror jo de også etter brudd kan kontakte ekser og bo hos de, og at det er helt greit for eksens nye partner......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men JEG skrev om det. Jeg forlanger da ikke at man forteller partneren sin hva man normalt tenker på heller, uten de store følesesmessige utbrudd! Men når man åpnelyst sitter og depper går det for langt.

Og......glad i sine gamle ekser....er det mulig?? Men enkelte tror jo de også etter brudd kan kontakte ekser og bo hos de, og at det er helt greit for eksens nye partner......

DU skrev om det ja. Så hvis det ikke er meg du snakker om, men deg selv, så er det din egen sak hva du gjør.

Hva disse enkelte gjør som du refererer til kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
DU skrev om det ja. Så hvis det ikke er meg du snakker om, men deg selv, så er det din egen sak hva du gjør.

Hva disse enkelte gjør som du refererer til kjenner jeg ikke til.

Ja, hva er det med dere og ekser. Tror dere bare kan gå rett tilbake til dem, som om ingenting har skjedd. Og det å sitte å deppe over ekser. Hva tror dere kjæresten/mannen syntes om det?

Jeg hadde slått opp, for da er det klart dere ikke er over eksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...