Gå til innhold

Kjærlighetssorg er noe dritt


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg og eksen slo opp for rundt tre mnd siden, men har fortsatt som om vi var sammen enda. Snakket med hverandre hver dag, vært med hverandre, hatt sex. Ikke smart! Jeg visste jo egentlig det, men klarte ikke å la være. Grunnen til at det ble slutt er at han ikke er klar for noe forhold og ikke klarer å gi 100 prosent selv om han vil det. Veldig komplisert hele greien, men vi er begge enige om at vi burde gjøre det slutt. Har nettop vrt på hovefestivalen og da hang vi sammen endel, men fant ut at jeg ikke klarer dette mer. Kunne ikke holde på sånn som vi har. Hatt så masse kontakt og sånn. Så nå har vi blitt enige om å kutte all kontakt for en stund og vente til vi er vi er hverandre. Har jo bare drevet å utsatt sorgprosessen så nå er alt kommet tilbake og er kjempe vondt. Går veldig opp og ned, men tanken på å aldri få ligge inntil han, kysse han og ha sex med han og alt det der er helt uutholdelig! Men jeg må bare komme gjennom dette, men akkurat ser jeg ikke hvordan jeg skal klare det. Er vel sjelden man aldri kommer over eksen? Trengte vel egentlig bare å få ut frustrasjonen for jeg holder på å bli gal! Føler ikke at noen har noen gang hatt det samme som meg og eksen, men skjønner jo at dette ikke er tilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest En annen mann

Slik jeg leser det du har skrevet tror jeg nok du gjorde et riktig når dere bestemte dere for å ikke ha kontakt. Når man har slått opp vil det beste for mange være nettopp dette, da å være sammen med eksen kun vil bidra til å forlenge sorgen.

Ja, det er lett å skrive, men vanskeligere å gjøre. Men i det lange løp gjør man seg selv en stor tjeneste. Hvis du sliter kan du f. eks slette nr. hans fra mobilen, samt fjerne vedkommende fra MSN, facebook eller andre arenaer dere har hatt kontakt. Og så er det jo selvfølgelig vanskelig å motstå fristelsen til å svare hvis vedkommende kontakter deg.

Jeg er selvfølgelig klar over at dette kan virke både kaldt og ufølsomt, men når man har slått opp så er det lov å tenke på seg selv :) Spesielt siden det var du som ble slått opp med.

I tillegg har jeg tidligere funnet det hensiktsmessig å ikke dvele for mye i forhold til minner dere har sammen, det være seg fotografier, ting han kjøpte til deg o.l. Det er lurt å gjemme dette litt unna slik at man ikke får alt opp i fleisen rett som det er. Med andre ord, ikke kast det -mange angrer på det i etterkant- men få det litt unna.

Videre hjelper det jo å ha venner rundt seg, ta opp en ny hobby eller to etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i hvordan din historie er. Jeg slo opp med typen for en stund siden, men vi fortsatte som før. Var nesten enda mer på hverandre da.

Å kutte kontakten er sikkert smart. Da får du i tid til å finne ut hva du vil videre.

Kjærlighetssorg er helt forferdelig, og jeg kan ikke komme med noen gode råd som jeg oppriktig talt tror vil få deg til å føle deg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kjenner meg igjen i hvordan din historie er. Jeg slo opp med typen for en stund siden, men vi fortsatte som før. Var nesten enda mer på hverandre da.

Å kutte kontakten er sikkert smart. Da får du i tid til å finne ut hva du vil videre.

Kjærlighetssorg er helt forferdelig, og jeg kan ikke komme med noen gode råd som jeg oppriktig talt tror vil få deg til å føle deg bedre.

Hva skjedde med dere da? Kuttet dere kontakten etterhvert? Er det mulig å vre venner hvis man kommer over hverandre? Ser på han som en av mine beste venner og vil jo ikke kutte han ut av livet mitt for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...