Gå til innhold

-


Carebear1

Anbefalte innlegg

Gjest _Leela_

14.500 for en uke på 5-stjerners hotell på Madeira. Kunne nok fått til en billigere tur, men var dit vi ville + vi ville ha litt luksus. (Og vi har råd til det iår). Itillegg blir det vel noen kroner til bilkjøring og parkering av bilen på flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 ukers tur til USA. Ca 15.000,- for flybilletter, 10-15.000,- for overnatting (skal kjøre og kommer til å overnatte både privat, på rimelige moteller og 4-stjerners hotell) og leiebil for 3.000,- Rundt om 30.000,- altså. I tillegg kommer mat, shopping, bensin og opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Dawn

Vi har foreløpig plassert feriepengene på sparekontoen ... har ikke bestemt hvor/om vi skal reise på sommerferie iår .. Har en sønn på 16 som jeg ikke har så veldig lyst til å reise fra ... så vi får se det an.

Litt vanskelig tid når ungene er halvvoksne .. synes jeg, ihvertall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flybilletter t/r Tyrkia kr 5600 for to voksne og to barn. Bor gratis en uke og har ikke bestilt hotell enda den andre uka - men regner med rundt 4000. I tillegg kommer togbilletter innenlands, usikker på prisene - men tror tog i Tyrkia er rimelig. Blir vel rundt 11-12000 regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg og kjæresten skal 2 uker til Lesvos. 10000kr for både flyreise og opphold for begge 2!! KJEMPEBILLIG! (3* hotell..) lommepenger i tillegg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi reiser til tyrkia, 5-stjerners hotell, All Inclusive

hele familien på 6.... relativt dyrt, 54 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi reiser 14 dager til storbritannia.

Dette kom på 16000 kr for 4 stk ink. fly, leiebil, hotell, inngang til legoland og dayton manor park.

Synes ikke det ble så dyrt jeg da.

Man må bare vite hvor man skal lete.

I england er travelodge det billigste alternative til overnatting. Denne hotellkjeden har ikke avtale med noen av søkemotorene til billig overnatting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Blir dyr ferie i år - tre uker i Kina, Mongolia og Russland, med den transsibirske. Totalt 25 000 per person (vi er to stk), det er inkludert fly til Kina, fire netter på hotell der, tre overnattinger i Mongolia, 10 overnattinger på div. steder i Russland der vi hopper av toget, et par ekskursjoner, og all transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 000 for fly og hotell per pers, to uker på Ibiza (**** + hotell)

+ men blir nok fort det dobbelte om man inkluderer mat, leie bil, utflukter, billetter til utestedene..etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste til Sozopol, Bulgaria for 1 uke og betalte 3800 kr for flyreise, hotellopphold, samt mat på flyet. Brukte litt under 1000 kr på mat og drikke der nede for én hel uke og det ble til at jeg shoppet litt. Brukte knappe 5000-6000 kr på hele turen.

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_reiseglad_*

Skal jeg først dra på ferie, er ikke penger tema. De har jeg spart opp på forhånd slik at jeg har plenty med gryn. Værste jeg vet er å ikke ha råd til ting og tang, mat, drikke, fornøyelser.

Ferie er ikke noe en bestemmer seg for sånn plutselig. Mannen min, barna og jeg har planlagt dette i lang tid,samtalt om ulike alternativer, ergo lagt av penger nok, og mere til.

Vi planlegger ikke en ferie/tur vi ikke har råd til, at ungene ikke kan gå i badeland tre dager på rad f.eks.

Litt av opplevelsen, og hensikten med ferie er å gjøre noe du ikke gjør ellers i hverdagen. Go ferie! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Tur til familie, og muligens en venninde. Bor mer eller mindre gratis, og betaler da kun reisepenger. Kommer kanskje på rundt 1000 kr.

Neste år har jeg bedre råd, og har muligens bearbeidet samboeren nok til at vi kan ta en tur til det sore utland (les: Dannmark, muligens Sverige, og er jeg ekstremt heldig, England eller Finland :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste år har jeg bedre råd, og har muligens bearbeidet samboeren nok til at vi kan ta en tur til det sore utland (les: Dannmark, muligens Sverige, og er jeg ekstremt heldig, England eller Finland :fnise: )

Artig med dere der sør og deres forhold til Finland.. Her i Nord-Norge, hvor vi grenser til Finland, er vi der støtt og stadig på handletur. Det blir vel litt likt det dere gjør når dere drar til Svinesund.

Sverige kjenner vi her i nord. "Alle" drar jo til Bottenviken (Piteå, Luleå, Boden...) om sommeren på ferie, og helst skal vi ha naboen med :fnise: Gjerne flere naboer.

Og i Øst-Finnmark grenser vi til Russland, men dit drar vi ikke akkurat på handletur... Jeg må bare :fnise: igjen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Artig med dere der sør og deres forhold til Finland.. Her i Nord-Norge, hvor vi grenser til Finland, er vi der støtt og stadig på handletur. Det blir vel litt likt det dere gjør når dere drar til Svinesund.

Sverige kjenner vi her i nord. "Alle" drar jo til Bottenviken (Piteå, Luleå, Boden...) om sommeren på ferie, og helst skal vi ha naboen med :fnise: Gjerne flere naboer.

Og i Øst-Finnmark grenser vi til Russland, men dit drar vi ikke akkurat på handletur... Jeg må bare :fnise: igjen jeg.

Ikke så rart da :)

Dere har grense rett mot Finland, mens vi har en lang tur frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Det blir langweekend i London, 900 for fly pg 400 pr natt på billighotell. Så 2100 kroner, så kommer utgifter til og fra flyplass, inngangsbilletter til museer osv i tillegg. Og musikalbilletter og litt shopping da :)

OT, men kan jeg spørre hvilket hotell du/dere skal ligge på? Skal til London selv, men sliter med å finne et billig hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg først dra på ferie, er ikke penger tema. De har jeg spart opp på forhånd slik at jeg har plenty med gryn. Værste jeg vet er å ikke ha råd til ting og tang, mat, drikke, fornøyelser.

Ferie er ikke noe en bestemmer seg for sånn plutselig. Mannen min, barna og jeg har planlagt dette i lang tid,samtalt om ulike alternativer, ergo lagt av penger nok, og mere til.

Vi planlegger ikke en ferie/tur vi ikke har råd til, at ungene ikke kan gå i badeland tre dager på rad f.eks.

Litt av opplevelsen, og hensikten med ferie er å gjøre noe du ikke gjør ellers i hverdagen. Go ferie! :hoppe:

Trådstarter spør jo spesifikt om hva selve reisen koster, ikke hvor mye man bruker i mat, fornøyelser osv.

Selv lar jeg det gå litt sport i å finne rimelige reiser og overnatting. Billig ferie = oftere ferie. Og hvem har sagt at man ikke kan reise litt spontant på tur?!

Det at man har brukt masse penger på ferien betyr ikke at man nødvendigvis har hatt det morsommere enn om man bruker lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter spør jo spesifikt om hva selve reisen koster, ikke hvor mye man bruker i mat, fornøyelser osv.

Selv lar jeg det gå litt sport i å finne rimelige reiser og overnatting. Billig ferie = oftere ferie. Og hvem har sagt at man ikke kan reise litt spontant på tur?!

Det at man har brukt masse penger på ferien betyr ikke at man nødvendigvis har hatt det morsommere enn om man bruker lite...

Joda, jeg ser den...

Men ferie og pris avhenger veldig av hvor i landet du bor. Skal du ta en "sydenreise" fra Nord-Norge er denne meget mere kostbar enn en reise fra sør. Dette kommer selvsagt av at vi først "må" til Oslo, helst dagen før i tilfelle det blir noe flytull. Vi må også belage oss på overnatting i Oslo på retur fra ferien fordi det ikke passser med flyavganger nordover igjen. Ergo er en slik ferie både planlagt og oppspart.

En reise fra Tromsø til Chania f.eks koster 6000 kroner mer, og eneste forskjell er at flyturen er en time lengre.... Forstå det den som kan...? :klø:

Hadde jeg bodd i sentrale strøk sørpå, hadde jeg nok omtrent sett hele verden til nå, hoppet på en reise med Norwegian til 199 kroner hver vei. Drømmer... :hjerter_rundt:

Jeg misunner dere.

Så sånn helt på tampen: En ferie for en familie kommer på ca. 40-50.000 totalt uansett hvordan en snur og vender på det. Enten betaler man for reisen på forhånd, eller så betaler en underveis ettersom en "farter" rundt.

God sommer til alle, både de enslige, de tosomme og familiefolket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen til Algarvekysten, 14 dager på 4-stjerners hotell kommer på 12703 kr. Det ble en del dyrere ettersom jeg betaler enkeltromstillegg. Da er kun frokost inkludert i prisen, og jeg får en ettromsleilighet med en liten kjøkkenkrok og balkong med havutsikt. Spanderer litt ekstra på meg selv i år ettersom jeg ikke hadde ferie i det hele tatt i fjor.

I tillegg skal jeg til Edinburgh og da koster det til sammen 2920 kr med fly og overnatting koster 165 kr pr natt i 5 netter blir 825. Det blir årets budsjettreise ;) Nå kan det hende jeg bytter ut én av de nettene med en natt på hotell dersom kompisen min fra Glasgow kommer på besøk, og da blir det jo en del dyrere. Foreløpig regner jeg med 3745 kr i fly og overnatting på den turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...