Gå til innhold

-


Carebear1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal til England, betaler 1300 tur/retur med fly, 1500-2000 for leiebil og regner 1000 kr. natten for overnatting (skal reise rundt i 9 dager). Det blir sånn ca. 12300 kr det. Litt dyrt, men drømmeferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det blir langweekend i London, 900 for fly pg 400 pr natt på billighotell. Så 2100 kroner, så kommer utgifter til og fra flyplass, inngangsbilletter til museer osv i tillegg. Og musikalbilletter og litt shopping da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi skal ha Norgesferie i år, og det blir dyrt... Vi velger billigste reisemåte: Vår egen bil som ikke bruker mer enn en halvliter på mila. I bagasjerommet har vi blant annet telt, og satser på å få brukt det en del. Men vi vil også prøve å få til noen få netter på hotell sånn at vi kan få dusje skikkelig og ha litt luksusfrokost.

Teltovernattingene vil skje både på campingplasser og i fri natur. Og maten blir alt fra brød og syltetøy fra butikken til restaurantmiddager.

Hvor mye vi kommer til å overnatte i telt har jo også litt med vær å gjøre. Ikke så veldig koselig å ligge på bakken når det plaskregner!

Derfor har vi ikke et klart syn på hvor mye herligheta vil koste. Vi er to voksne, ferien skal vare i nesten to uker. Vi har 20.000 kroner til rådighet. Så vi satser på å være sparsommelige i starten (håper på godt vær og å bo i teltet), og heller skeie ut med hotellnetter hele den siste uka om vi føler for det. :)

(Går jo en del penger med til severdigheter og diverse også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dixie .i.i

Skal ikke på ferie før i november da, men da skal vi på jentetur til Venezuela. Betaler litt over 12.000,- for fly og 16 dager på 4* hotell all inclusive. Da har vi fått litt rabatt siden vi skal bo 3 på ett rom... Synes det er ganske billig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bloom

Skal til Tyrkia, Alanya to uker i midten av juli. Prisen ble ca

19 000 for 2 voksne. Er et 4 *+ hotell. Da er frokost og middag inkl., men vi kommer nok til å spise mye ute. Jeg syns det er en helt ok pris.

Endret av Bloom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal kun reise hjem til modern i sommer (i slutten av juli): For en voksen og et barn kommer herligheta på kr 4549,- med fly innenlands. I tillegg kommer ca 600 kr i buss. Det syns jeg er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ferie på gjesterommet hos pappa i sommer, til den svimlende sum av kroner 75,- pr togbillett (kommer nok til å reise fram og tilbake noen ganger). Det er mer å bruke penger på i Oslo, men til gjengjeld er mat inkludert, så jeg regner med å gå omtrent i null... :fnise:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir langweekend i London, 900 for fly pg 400 pr natt på billighotell. Så 2100 kroner, så kommer utgifter til og fra flyplass, inngangsbilletter til museer osv i tillegg. Og musikalbilletter og litt shopping da :)

Det er gratis å gå på de aller fleste museer i London :)

Vi har vært en uke i London tidligere i år, derkom reisa på ca 2800,- og hotell på 800,- per natt. Mesteparten av pengene gikk nok til mat, opplevelser og shopping.

I sommer skal vi på bilferie til besteforeldrene mine. Det koster bensinen, samt et par overnattinger på hotell. Gratis kost og losji der vi kommer. (Har prøvd får, vi får IKKE lov til betale for maten eller noe sånn).

Til høsten blir det en uke i Istanbul. Har ikke kjøpt flybilletter dit enda, men regner med det blir rutefly, så 5-7000,- må vi vel regne med. Nærmere tusenlappen natta for OK hotell regner jeg også med. Men i Istanbul er det jo fantastisk billig å spise bra, samt mye å oppleve som ikke koster allverden, så da går det muligens mindre på selve oppholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal 1 uke til Kreta i begynnelsen av August.

4 personer i en 3-roms leilighet. 20 000 , -

Hotellet er kjempeherlig, og det ligger rett ved stranden (som har GRATIS solsenger, ulikt de fleste andre strender)

og ligger 5km fra Chania og 5 km fra Platanias! :)

Vært der før, så dette blir bra! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Skal til Nessebar i Bulgaria i en uke, 4+ hotell (spa etc). Betalte 7700 for sambo og meg. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til min egen leilighet i Bulgaria i tre uker. Flybillettene for 5 stk kommer på ca 15.000 kr (tre voksne og to barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cruise i Middelhavet 1 uke med fullpensjon, ca 24.000,- for to personer. Utflukter kommer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreløpig er det bare tur til Bergen som er planlagt

parkering 350 og fly 800, overnatting hos venner

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jente_*

Skal to uker til Spania, men bor gratis i svigerbesteforeldres hus.

Flybillettene kostet i underkant av 4000.

Personlig hadde jeg aldri betalt 20 000 for en ferie til Egypt. En reise til den prisen skulle nok tatt meg litt lenger ut i verden. Lurer også litt på trådstarters økonmi, siden hun skriver at de bærer preg av studentøkonomi, men likevel mener at 20' bare på reisen er billig....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En hel uke i Berlin, torsdag til torsdag. Direktefly med Norwegian, og trestjerneshotell med frokost ble 7500 kr for meg og kjæresten. Synes det ble billig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ferie i år dessverre...

Neste år, derimot, skal vi leie leilighet/hus på en vingård i Toscana i 14 dager sammen med venner. Da blir vi 6 voksne og 1 barn tilsammen. Regner med å havne på ca 5-6000kr per person for fly t/r, leiebil og leiligheten. Så kommer bensin, mat, drikke osv. i tillegg.

Leiligheten: ca 2500-3000kr per person

Leiebil: ca 1100kr per person (2 biler a 3300kr stykket)

Fly: 1500-2000kr

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg og kjæresten skal til London en uke i slutten av aug. Vi betaler totalt 2400,- for flybilletter tur/retur London og 5250,- for hotell (eller et kjempekoselig engelsk inn m/pub i underetg). I tillegg kommer lommepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...