Gå til innhold

spørsmål til dere damer


Gjest daniel

Anbefalte innlegg

Gjest daniel

ett spm til kvinnene/jentene her: hadde du fortsatt i et forhold hvis det viste seg at mannen prioriterte jobben sin før deg. hvis han sa rett ut at han hadde flyttet fra deg dersom han ble tilbudt ein drømmejobb i ein annen by?

hvor viktig er det for dere jenter å føle att dere er førsteprioriteta til mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig hadde jeg gått. Jeg forventer ikke å være førstepri konstant og hele tiden. Men når det ikke skal mer til enn en saftig jobb før han bryter opp et felles samliv, sier det seg selv at man befinner seg drøyt lang nede på rankeringen. Dessuten sier det litt om mannens evne til å ta hensyn til andre enn seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er viktig at jeg blir prioritert, siden jeg er så oppmerksomhetssyk.

Om min mann hadde funnet drømmejobben et sted, hadde jeg nok blitt med på lasset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i samme situasjon nå jeg.. bare omvendt.. Jeg har fått drømmejobben i en annen by, 3 timer fra her vi bor nå...

Heldigvis har jeg en mann som elsker meg høyt nok til å la meg ta jobben. Så nå skal vi selge huset og flytte alle sammen. Jeg ville ikke flyttet hvis mannen absolutt ikke ville flytte, og jeg ville heller ikke fortsatt i et forhold hvor mannen min sa han kom til å flytte uansett hva jeg måtte mene...

Slike saker bør alltid diskuteres. Vi er kommet frem til at vi flytter nå og prøver et år, hvis vi ikke trives så flytter vi tilbake....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis han sa at han flyttet fra meg dersom han fikk drømmejobben i en annen by? Jeg hadde selvfølgelig bryti opp forholdet, uten tvil. Ikke fordi jeg er egoistisk, men fordi en mann som sier noe sånt sikkert har andre kvaliteter jeg ikke setter pris på. Eks. manglende evne til å ta hensyn, egoistisk.

Likevel, for å ta meg selv. Jeg har sagt ja til å bli med min samboer når han flytter til utlandet for å jobbe, og vi har ikke vært sammen SÅ lenge! :P Jeg trengte bare litt tid på å fordøye det hele da jeg så for meg at jeg kom til å tilbringe de neste årene i Norge. Dvs. mange er villige til å ofre litt for kjærligheten, men det må gå begge veier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Nei, ville ansett hele forholdet som bortkastet tid om jeg visste at han ville kasta meg fra seg så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs hvor langt unna byen er. Og på en hel haug andre ting, egentlig. Hvor viktig jobben var. Om det er en sjanse som kommer igjen, aller aldri mer. Om det kan løses praktisk, enten ved at alle flytter eller vi får en pendlersituasjon som faktisk funker.

Veldig vanskelig å ta stilling til det før man er der, tror jeg.

Hvor viktig det er å være "førsteprioritet"?

:hoho:

Mannen prioriterer allerede jobben sin før meg- flaks at jobben og jeg befinner oss i samme by så det ikke blir satt sånn på spissen. I tillegg så kommer jeg (heldigvis) bak alle barna i køen, og det er ganske mange. Til og med treningen sniker seg foran meg, noen ganger.

Sånn er livet. Det er langt til Hollywood. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
ett spm til kvinnene/jentene her: hadde du fortsatt i et forhold hvis det viste seg at mannen prioriterte jobben sin før deg. hvis han sa rett ut at han hadde flyttet fra deg dersom han ble tilbudt ein drømmejobb i ein annen by?

hvor viktig er det for dere jenter å føle att dere er førsteprioriteta til mannen?

Dersom han sa det ville det være fryktelig trist.

Han kunne jo i det minste ha foreslått at jeg flyttet med ham!

På den måten føler en at en er førsteprioritet, samtidig som jobb er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han sa det ville det være fryktelig trist.

Han kunne jo i det minste ha foreslått at jeg flyttet med ham!

På den måten føler en at en er førsteprioritet, samtidig som jobb er viktig.

Enig.

Om han ikke spurte om hva jeg syntes og om vi sammen kunne flytte dit, så var det jo tydelig at han ikke ville være sammen med meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært en pussig ting å si, det naturlige hadde vel vært : "jeg har veldig lyst på denne jobben, kunne du tenke deg å flytte til x by?"

Jeg hadde ikke kastet bort tid sammen med en som satte jobben foran forholdet, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jenta_*
ett spm til kvinnene/jentene her: hadde du fortsatt i et forhold hvis det viste seg at mannen prioriterte jobben sin før deg. hvis han sa rett ut at han hadde flyttet fra deg dersom han ble tilbudt ein drømmejobb i ein annen by?

hvor viktig er det for dere jenter å føle att dere er førsteprioriteta til mannen?

Fikk den rett i trynet her om dagen at; Jeg prioriterer jobben foran deg.

Vi er fortsatt sammen, men ble jeeevlig sur......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas
Fikk den rett i trynet her om dagen at; Jeg prioriterer jobben foran deg.

Vi er fortsatt sammen, men ble jeeevlig sur......

Du kan ikke ha blitt jeeevlig sur om dere fortsatt er sammen. Hva hjelper det å bli sur, om det aldri får noen konsekvenser.

Dette er ikke kritikk til damer, men en kritikk til syting.. Ingen har sytet overdrevet i denne tråden her såvidt jeg ser, men det er fullt av slik syting overalt, og samtidig ingen som gjør noe med det (vel noen, men de er i fåtall)

At damer aksepter at dem er både pri 2,3 og 18, så lenge mannen har en viktig og godtbetalende jobb er, kynisk og politisk ukorrekt som det er, en del av virkeligheten. Jeg har stor respekt for kvinner og forguder dem, men jeg begynner å bli rimelig lei sytinga om at mannen ikke prioriterer oss, og mannen vasker ikke opp og mannen gjør ikke datt. Få opp øyna og gå etter de kvalitetene dere klager på at deres menn mangler. Den evnen er i 90% av tilfellene manglende evne til empati og derfor oppriotering av seg selv, og nedprioritering av et annet menneske (oftest dama). Det er helt greit at damer vil ha slike menn, men da må dem for faen slutte og syte. (det er andre artikkler på KG som også har fått begeret mitt til å renne over her) Om dere ikke klarer og finne slike menn, så sitter dere bare på rævva og venter på å bli svøpt bort av prins charming. Prins charming var en jævlig slu faen forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du kan ikke ha blitt jeeevlig sur om dere fortsatt er sammen. Hva hjelper det å bli sur, om det aldri får noen konsekvenser.

Dette er ikke kritikk til damer, men en kritikk til syting.. Ingen har sytet overdrevet i denne tråden her såvidt jeg ser, men det er fullt av slik syting overalt, og samtidig ingen som gjør noe med det (vel noen, men de er i fåtall)

At damer aksepter at dem er både pri 2,3 og 18, så lenge mannen har en viktig og godtbetalende jobb er, kynisk og politisk ukorrekt som det er, en del av virkeligheten. Jeg har stor respekt for kvinner og forguder dem, men jeg begynner å bli rimelig lei sytinga om at mannen ikke prioriterer oss, og mannen vasker ikke opp og mannen gjør ikke datt. Få opp øyna og gå etter de kvalitetene dere klager på at deres menn mangler. Den evnen er i 90% av tilfellene manglende evne til empati og derfor oppriotering av seg selv, og nedprioritering av et annet menneske (oftest dama). Det er helt greit at damer vil ha slike menn, men da må dem for faen slutte og syte. (det er andre artikkler på KG som også har fått begeret mitt til å renne over her) Om dere ikke klarer og finne slike menn, så sitter dere bare på rævva og venter på å bli svøpt bort av prins charming. Prins charming var en jævlig slu faen forresten.

Når man elsker noen er det ikke bare å forlate dem bare fordi det er et par småting man er misfornøyd med! Du snakker som om man ENTEN har en perfekt kjæreste og ingen grunn til å klage på noe som helst, ELLER er sammen med en grusom person som man bare må forlate. Virkeligheten er sjelden så svart-hvitt. Personer kan forandre seg, og hvis alle skulle forlatt partneren med en gang de så en liten feil, hadde INGEN forhold vart. For ingen er perfekte.

Hvis man skal sitte og vente på Mr.Perfect, kommer man til å forbli singel resten av livet. For Mr.Perfect finnes rett og slett ikke.

Det finnes forøvrig menn som syter også. Selv om mange av dere er "flinkere" til å gi faen i forholdet når dere oppdager at ting ikke er perfekt, så finnes det faktisk noen av dere som bryr seg nok til å forsøke å rette opp i tingene. Men flesteparten av dere bare lar det skure og gå uten å forsøke å forbedre seg, helt til dama blir så lei og frustrert at hun forlater dere. Slik likegyldig oppførsel er faktisk langt mer desktruktivt for et forhold enn en kvinnes "syting" (dvs at hun forsøker å få mannen til å forbedre seg, slik at forholdet kan bli bedre).

Menns selvsentrerthet og egoisme kjenner ingen grenser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antisyt
Hvis man skal sitte og vente på Mr.Perfect, kommer man til å forbli singel

Akkurat! Hvis man blir sittende passiv på ræva kommer man ingen vei. Derfor er det absolutt ikke noe poeng med syting! Veldig mange er ekstremt glad i å få medlidenhet, men lite opptatt av å finne løsninger. Enten ber man den andre om å forandre adferd, eller så går man til aksjon. Problemet er løst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Akkurat! Hvis man blir sittende passiv på ræva kommer man ingen vei. Derfor er det absolutt ikke noe poeng med syting! Veldig mange er ekstremt glad i å få medlidenhet, men lite opptatt av å finne løsninger. Enten ber man den andre om å forandre adferd, eller så går man til aksjon. Problemet er løst!

Når man har levd en stund (i den virkelige verden), vet man at ting ikke er så enkelt.

For det første FINNES IKKE "Mr.Perfect". Ingen mennesker er perfekte. Hvis man forlanger en perfekt kjæreste spiller det ingen rolle om man sitter hjemme på ræva og venter eller om man er ute og sjekker frenetisk. Man vil aldri finne et perfekt menneske.

Det er forøvrig ikke alltid menn er så lette å forandre, så det er ikke "bare" å be dem forandre atferd. Skulle alle kvinner fulgt dine råd, hadde du og alle andre menn endt opp med å bli dumpet. ;) Tror du skal være glad kvinner får ut litt frustrasjon ved å syte jeg. Hvis ikke hadde dere aldri greid å holde på damene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antisyt
Når man har levd en stund (i den virkelige verden), vet man at ting ikke er så enkelt.

For det første FINNES IKKE "Mr.Perfect". Ingen mennesker er perfekte. Hvis man forlanger en perfekt kjæreste spiller det ingen rolle om man sitter hjemme på ræva og venter eller om man er ute og sjekker frenetisk. Man vil aldri finne et perfekt menneske.

Det er forøvrig ikke alltid menn er så lette å forandre, så det er ikke "bare" å be dem forandre atferd. Skulle alle kvinner fulgt dine råd, hadde du og alle andre menn endt opp med å bli dumpet. ;) Tror du skal være glad kvinner får ut litt frustrasjon ved å syte jeg. Hvis ikke hadde dere aldri greid å holde på damene deres.

Jeg er enig i at å prøve å forandre en voksen person kan være problematisk, men ofte er gjerne ikke personen bevisst på hvilke signaler h*n sender ut. Hvis man har luftet sine tanker og ingen forbedring skjer, må man rett og slett akseptere at den andre har disse dårlige sidene – eller stikke. Hva er vitsen med å syte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Jeg er enig i at å prøve å forandre en voksen person kan være problematisk, men ofte er gjerne ikke personen bevisst på hvilke signaler h*n sender ut. Hvis man har luftet sine tanker og ingen forbedring skjer, må man rett og slett akseptere at den andre har disse dårlige sidene – eller stikke. Hva er vitsen med å syte?

Det du og mange andre menn tolker som "syt", er egentlig kvinners måte å lufte frustrasjonen sin på. Frustrasjon som har bygget seg opp fordi mannen ikke gidder å gjøre noe for å forbedre forholdet. Det kan også være en måte man bruker for å forsøke å få mannen til innse at han må skjerpe seg. I blant er menn UTROLIG dumme og vanskelige å komunisere med. Man må jo omtrent skrive ned alt man plages av svart på hvitt på et ark, for at dere skal forstå hva vi vil frem til. Dere må ha ting inn med teskje, og hvis det er noe dere ikke forstår kaller dere det bare for syting/masing, og arkiverer det i "ting jeg ikke gidder å høre på"skuffen. Og dermed er dere ett steg nærmere å bli dumpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antisyt
Det du og mange andre menn tolker som "syt", er egentlig kvinners måte å lufte frustrasjonen sin på. Frustrasjon som har bygget seg opp fordi mannen ikke gidder å gjøre noe for å forbedre forholdet. Det kan også være en måte man bruker for å forsøke å få mannen til innse at han må skjerpe seg. I blant er menn UTROLIG dumme og vanskelige å komunisere med. Man må jo omtrent skrive ned alt man plages av svart på hvitt på et ark, for at dere skal forstå hva vi vil frem til. Dere må ha ting inn med teskje, og hvis det er noe dere ikke forstår kaller dere det bare for syting/masing, og arkiverer det i "ting jeg ikke gidder å høre på"skuffen. Og dermed er dere ett steg nærmere å bli dumpet.

Å få ting inn med teskje (i små porsjoner) og å skrive ting med store bokstaver (si ting på en tydelig måte) er vel to forskjellige metoder?

Hvis man ikke klarer å kommunisere det man vil til mannen er det vel ikke alltid bare mannen sin oppfatningsevne det er noe i veien med?

Står det noen steder at jeg er mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestfrid
ett spm til kvinnene/jentene her: hadde du fortsatt i et forhold hvis det viste seg at mannen prioriterte jobben sin før deg. hvis han sa rett ut at han hadde flyttet fra deg dersom han ble tilbudt ein drømmejobb i ein annen by?

hvor viktig er det for dere jenter å føle att dere er førsteprioriteta til mannen?

Det hadde vært helt uaktuelt å bli i et slikt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...