Gå til innhold

Dumsnill?


Gjest Gjest_Nathalie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nathalie_*

Hei

Jeg har begynt å lure på om jeg er dumsnill eller noe...

Jeg har en veldig god venn... vi var lenge venner uten at det skjedde noe mer, men en kveld skjedde det noe mer. Men vi ble enig om at vi kunne være venner selvom. Altså ingen forpliktelser. Det har pågått i vel 2 mnd nå.

Han er en utrolig skjønn person. Omtenksom og godhjertet.Men jeg det er noe som plager han.. han vil ikke snakke om det, men jeg har skjønt det er over en jente. Som han er/var forelsket i. De er iallefall ikke sammen..har ikke vært det heller.

Han er veldig lei seg på grunn av dette.. (går opp og ned) men jeg vet ikke om det er noe han har gjort eller hun har gjort.. vet i allefall hvem det er..Han vil i allefall ikke snakke om det.

men uansett.. : Jeg er veldig glad i han. Og hater å se at han har det sånn..og vil gjøre alt for at han skal ha det bedre.

Vi er jo ganske gode venner.. han kommer på besøk til meg og jeg kommer til han.. Men det jeg lurer på er; er jeg rett og slett dumsnill?

altså han bruker meg jo ikke.. Men ja.. vet ikke om noen skjønner hva jeg mener..MEn hva bør jeg gjøre? Bør jeg gjøre noe i det hele tatt eller bare ta tiden til hjelp?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner egentlig ikke helt problemstillingen.

Dere har sex..Du lurer på hva du bør gjøre i forhold til om han bruker deg eller ikke siden han er forelsket i en annen? Eller hva du kan gjøre for at han skal føle seg bedre? Eller om du bør slutte å ha sex med han..Eller?

Hva mener du med å ta tiden til hjelp? At han skal komme over henne, eller at han vil bli sammen med deg?

Forklar litt mer tydelig hva det er du vil skal skje, så blir det lettere å gi deg et svar..

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nathalie_*
Skjønner egentlig ikke helt problemstillingen.

Dere har sex..Du lurer på hva du bør gjøre i forhold til om han bruker deg eller ikke siden han er forelsket i en annen? Eller hva du kan gjøre for at han skal føle seg bedre? Eller om du bør slutte å ha sex med han..Eller?

Hah.. beklager..

Ja, egentlig alt det du skrev lurer jeg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om han har følelser for noen andre så ville ikke jeg latt meg "bruke" i alle fall. du kan jo si at du ikke føler deg konfertabel med det, men hvis dere bare er venner og ikke gjør noe som sex og sånnt, så kan du jo si at du vil hjelpe han med hva enn problemet er.. Om han er forelsket i noen andre, så bruker han deg jo.. men du må nesten kjenne på deg selv om hvor konfertabel du er med dette. føler du det er heilt greit, så er det jo ingenting i veien, dere er jo ikke sammen eller har noen forpliktelser ovenfor hverandre.. men jeg ville alikevel ligt å visst hva som er i veien =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nathalie_*

Igjen.. beklager dårlige ordvalg og forklaringer. Er ikke den beste fortelleren har jeg hørt:P

Altså, det jeg lurer på er om jeg er dumsnill og lar meg brukes av han. For meg virker det ikke sånn..vi er gode venner og snakker om alt sammen. Jeg stoler fullt og helt på han.

Men hvordan virker det for dere?

Er jeg helt dust?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen.. beklager dårlige ordvalg og forklaringer. Er ikke den beste fortelleren har jeg hørt:P

Altså, det jeg lurer på er om jeg er dumsnill og lar meg brukes av han. For meg virker det ikke sånn..vi er gode venner og snakker om alt sammen. Jeg stoler fullt og helt på han.

Men hvordan virker det for dere?

Er jeg helt dust?

Han bruka deg, du bruka han...

Sånn ser det ut for meg iallefall..

Så egentlig ser eg ikkje problemet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nathalie_*

ok.. fint å vite en annens perspektiv. Av og til trenger man det for å få en oppvekker selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. fint å vite en annens perspektiv. Av og til trenger man det for å få en oppvekker selv..

Heil sant..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Om han bruker deg eller ikke og hva du bør gjøre videre kommer jo helt an på hva dere ønsker ut av dette og hvordan dere kommuniserer disse ønskene.

Dere har sex. han er forelsket i en annen. Sånn er realitetene slik jeg har forstått det.

Så er spørsmålet, hva ønsker du? Ser på ham som en potensiell kjæreste? Ønsker du noe mer fra ham enn kun sex og vennskap? I så tilfelle ville jeg tenkt meg j**lig godt om, hvis jeg var deg. Du kan komme til å utsette deg selv for enorme skuffelser, dersom du utvikler følelser og er intim med en som ikke vil ha deg.

Har han kommunisert at han ikke ønsker ne mer enn sex og vennskap? I så tilfelle vet du hvor du står. Og du må vurdere hvorvidt du er villig til å a risikoen med potensiell hjertesorg dersom du velger å være et substitutt for en kjæreste fram til han finner en han vil være sammen med.

Er derimot slik at du er fornøyd med denne ordningen, at du liker ham som en venn og elsker men ikke noe mer, ser jeg forsovet ikke problemet. Men da må dere være klare på at det er dette dere er og ingenting mer, hvis ikke risikerer dere at en kan bli fryktelig såret. Imidlertid virker det på meg som om du ønsker deg noe mer enn dette. Da er dette opplegget ikke å anbefale, dersom han egentlig ønsker å være sammen med en annen.

Et annet moment som er viktig å tenke på i en sånn situasjon er hvorvidt den nærheten dere deler kan komme til å stenge for andre menn som faktisk er potensielle kjæresteemner for deg. Bare en tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Ville ikke hun han er forelsket i ha han?

Isåfall er vel du en god trøst. Så lenge du ikke er forelska i han er det sikkert greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du følelser for han da? Du sier selv du er veldig glad i han som en venn, men dere har sex, så det kan stikke litt dypere da kanskje? Ubevisst?

Vet ikke om han bare bruker deg. Eller... han gjør jo det, men om han vil noe mer er vanskelig for utenforstående å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hvorvidt vi eller han ser på dette som utnyttelse, er for din del lite relevant. Du kjenner jo deg selv best, og det er deg selv du skal ta hensyn til her. Dersom det ikke er noe i dette vennskapet som plager deg bør du bare kjøre på. :) Så lenge du trives med å ha han som pulevenn spiller det vel ingen rolle hva utenforstående mener? :) Kos deg du, og tenk litt mer på hva DU vil og hva DU føler.

Hadde du hatt romantiske følelser for denne gutten er det åpenbart at det hadde vært ugunstig for deg å fortsette og ha sex med han (siden han etter dine beskrivelser å dømme ikke har noen slike følelser for deg). Men det virker jo ikke som du har det? Så hva er da problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...