Gå til innhold

Vil hele tiden finne på noe


Gjest Gjest_Rastløs_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Rastløs_*

Jeg har vært veldig trøtt og sliten de siste månedene. Flere grunner til det, men nå har jeg endelig kommet over alle problemene, og begynt å få tilbake energien.

Jeg har bestemt meg for å få mer ut at hverdagene, med ulike aktiviteter. Vil også være mer sosial, men merker at det er så vanskelig å få folk med seg. Det har begynt å tære på selvtiliten min, for jeg vil jo ikke mase på noen. Men det er jo grenser for hvor mange nei du orker før du gir opp. Jeg gjør en del ting alene, har bestemt meg for å ikke la manglende venner ødelegge for den oppturen jeg tross alt er i. Er det noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Hei_*
Jeg har vært veldig trøtt og sliten de siste månedene. Flere grunner til det, men nå har jeg endelig kommet over alle problemene, og begynt å få tilbake energien.

Jeg har bestemt meg for å få mer ut at hverdagene, med ulike aktiviteter. Vil også være mer sosial, men merker at det er så vanskelig å få folk med seg. Det har begynt å tære på selvtiliten min, for jeg vil jo ikke mase på noen. Men det er jo grenser for hvor mange nei du orker før du gir opp. Jeg gjør en del ting alene, har bestemt meg for å ikke la manglende venner ødelegge for den oppturen jeg tross alt er i. Er det noen som har tips?

Det er kjempebra! Hva liker du å drive med? Sport, dansing etc er jo ofte "lagidrett" eller man trener/øver med andre og det er jo sosialt. :danse: Er det vennene dine/kjæresten som ikke vil være med på ting? Er litt vanskelig å gi gode råd utifra det du skriver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rastløs_*

Både venner og kjæreste sier ofte nei til å finne på ting. Det er ingen som vil prøve noe nytt, eller være noe som helst impulsiv. Jeg føler det jo som om jeg nettopp har våknet av en koma eller noe, så energisk har jeg blitt. Er redd for at jeg skal synke ned til apatien igjen om alle denne kjedsomheten kveler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CAF0F1

Ikke bry deg om venner og kjæreste. Gjør det Du har lyst til! Dine nye interesser vil straks gi deg mange nye kontakter. Nyt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til problemet.. jeg har venner som har store problemer med å komme seg over døstokken. Selv er jeg sånn at jeg er rask i vendingen, når noen vil gå tur eller gå på rollerblades.. men vennene skal alltid gjøre ting så komplisert, bare forberedelsene til å gå ut av huset (kaffedrikking, sitte litt i sofaen først osv..), tar gjerne like lang tid som å gjennomføre aktiviteten. :sukk:

Hadde jeg hatt plass skulle jeg ha fått meg hund, - vent litt.. kameratene mine med hund er forresten fine å gå tur og sånt med, så dersom du liker å gå på tur og kjenner noen hundeeiere, så kan du jo "henge deg på dem"?

Dersom du vil prøve noe nytt, kan du jo melde deg på en aktivitet uten at det er noen venner med, du blir sikkert kjent med noen nye mennesker som du kan dyrke aktivitetene med!

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rastløs_*

Har en del på gang til høsten, så jeg håper jeg blir kjent med noen litt mer spennende folk da... Men i alle fall godt å høre at det er fler der ute med dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det på samme måte som deg. Jeg er på vei ut av en komaperiode, men nå ser det ut til at det er mange andre som fortsatt befinner seg i komatilstander (småbarnsperiode, karrierejag, oppussing etc.)

Det krever massiv overtalelser for å få dem ut på noe som krever litt ekstra anstrengelser. For min del har det nok også mye å si at folk er så travel opptatt og slitne av tidsklemma, at ting ofte må planlegges lang tid i forvegen for at en i det hele tatt skal klare å finne på noe sammen.

Jeg ble for eksempel lei av å pushe på min treningspartner før hver treningsøkt, så nå trener jeg mest alene. Jeg orker ikke å mase og overtale hver gang.

Ut i fra hva man ønsker å gjøre så kan det også ha noe med økonomi å gjøre for mange.

Du bør utnytte energien din til å gjøre noe du synes er gøy. Ikke la manglende deltakelse fra andre stoppe deg. Kanskje kommer de etter når de ser hvor fresh du er om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...