Gå til innhold

Terminklubb mars-april 09


Gjest Fëawen

Anbefalte innlegg

Gjest ¤bella¤
Så det går fremover her inne altså? Kjempeherlig! Og bilsetet bella: Ikke stress! Det er viktig å finne det rette og beste vet du! ;) Vi fikk vårt nå denne uka, som det siste av store ting.

Skal ha maxiCosi cabriofix med isofix-base, så det er klart, bare må få kjøpt det ;)

Kjedelig med vann i kroppen. Ringene mine og klokken min har jeg ikke kunnet brukt på mange uker. Veldig kjedelig :(

Du har ikke så lenge igjen nå da Anamelona :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ha maxiCosi cabriofix med isofix-base, så det er klart, bare må få kjøpt det ;)

Kjedelig med vann i kroppen. Ringene mine og klokken min har jeg ikke kunnet brukt på mange uker. Veldig kjedelig :(

Du har ikke så lenge igjen nå da Anamelona :)

Da er det bare selve tiltaket som mangler da?? :ler:

Jeg skulle altså rammes av dette jeg også, sukk, men jeg skal nok overleve! :jepp: Bare satser på at det går over nokså fort etter fødselen!

Nei, det er ikke lenge igjen, og jeg begynner å glede meg veldig kjenner jeg! :) En uke til Pappamelona kommer hjem, og da skal han være hjemme til en mnd over termin. Bare håpe hun er ute til det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Da er det bare selve tiltaket som mangler da?? :ler:

Jeg skulle altså rammes av dette jeg også, sukk, men jeg skal nok overleve! :jepp: Bare satser på at det går over nokså fort etter fødselen!

Nei, det er ikke lenge igjen, og jeg begynner å glede meg veldig kjenner jeg! :) En uke til Pappamelona kommer hjem, og da skal han være hjemme til en mnd over termin. Bare håpe hun er ute til det. :ler:

Får virkelig håpe hun har kommet en måned etter termin ja :ler:

Jobber han offshore?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja man skal vel ikke akkurat ønske seg komplikasjoner... Men var på kontroll i forrige uke og alt så helt fint ut, så ingen fare her.

Lå nederst på det grønne feltet på SF målene nå, men vet egentlig ikke hvilken betydning det har. Får endel kommentarer på at jeg ikke er så stor, så er litt redd for at jeg skal få en vekstspurt på slutten. Babyen min hadde hvertfall snudd seg, men var ikke festet enda. Godt å vite at ting går sin gang. Men samtidig rart å tenke på at babyen faktisk er startet på forberedelsene til at den skal ut.

Er i uke 33 nå, og er begynnt med forberedleser. Fant ut det var på tide nå.

Barnerommet er ikke klart her, er begynt å rydde ut av rommet... Men vi har så masse rot at jeg blir helt motløs. Kroppen synes heller ikke så mye om fysisk arbeid nå, så jeg må ta litt av gangen.

Jeg synes det er vanskelig å planlegge innkjøpene. Det å vurdere hva man trenger og ikke trenger er ikke så lett. Gode tips, dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får virkelig håpe hun har kommet en måned etter termin ja :ler:

Jobber han offshore?

Må vel nesten ha kommet ut da. :ler:

Nei, ikke enda iallefall. :) For tiden er det litt opp og ned langs kysten med noe last og noe greier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnerommet er ikke klart her, er begynt å rydde ut av rommet... Men vi har så masse rot at jeg blir helt motløs. Kroppen synes heller ikke så mye om fysisk arbeid nå, så jeg må ta litt av gangen.

Jeg synes det er vanskelig å planlegge innkjøpene. Det å vurdere hva man trenger og ikke trenger er ikke så lett. Gode tips, dere?

Sist jeg prøvde å rydde og vaske barnerom bar det rett på sykehus etter noen timer med intense magesmerter. Om det var en sammenheng, det vites ikke.. :vetikke: Men det er iallefall viktig å ikke overanstrenge seg... :jepp:

Gode tips? Tja... Har du fått noen svangerskapsbøker av legen din? det står ofte noen greie lister over hva man trenger og ikke i de. :)

Feks.

En del bodyer (men ikke FOR mye av de minste da babyene vokser fort)

klær generelt (litt i str 50 - som er nyfødt-str - og mer i str oppover...)

2-3 helsetepper

Badebalje

2 babyhåndklær - et stort og et lite

En del kluter. Kanskje 4-5 i begynnelsen.

En dyne og en pute - med 2 sett sengetøy + ett tisselaken

Lue

Votter uten tommel i tilfelle surt vær

Hentetøy (til bilturen hjem fra sykehus)

Strømpebukser

Sokker

Bilstol (om du har bil)

Vippestol

Stellebord og/eller stellematte

Øretermometer er kjekt å ha

Babycall (?)

Saueskinn (Regulerer varme OG kulde)

Kommode/skap til babyklær

..selvfølgelig litt bleier, kremer og litt basic man måtte finne på. :jepp:

Som du ser er det litt her du kan velge bort, som ikke er veldig nødvendig. Dette er det JEG ser på som nødvendig iallefall, og det er det jeg har skaffet...

..i tillegg til vogn, seng + madrass, lekematte, evt voksipose og slike ting.

..har sikkert glemt noe. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt å høre hvordan det går med dere! Jeg har ikke vært særlig flink til å skrive her ser jeg.

Jeg har fortsatt en god del å fikse før babyen kommer... :sjenert: Må kjøpe litt mer klær til nyfødt, bilsete og div. annet utstyr man trenger. Syns også det har vært vanskelig å vite hva man skal gidde å kjøpe og ikke. Men har kommet frem til at mye er unødvendig i starten også kan man jo heller handle etterhvert. Ellers må jeg se å få sendt papirer til NAV! Har endelig klart å søke permisjon fra jobben (e). Er jo ikke lenge til permisjonen starter...det er rart å tenke på. Men skal bli deilig for jeg har problemer med å tenke på noe særlig annet enn baby i perioder. :rødme: Har hele tiden tenkt at jeg har såå god tid, men tiden har flydd så fort! :overrasket:

Fredag var jeg på ul-kontroll av morkakas plassering og den hadde heldigvis trukket seg oppover. :) Fortsatt begynner den litt langt nede, men legen mente det ikke var til hinder for vaginal fødsel. Samtidig kikket hun jo litt på lillegutt og alt så veldig bra ut! Så tydelig testiklene. ;) Hun målte han til -9 % vekstavvik så vi skal tilbake om 4 uker. Men jeg er veldig liten, mamma fikk små barn og det var god gjennomstrømning i navlesnoren så det er nok antagelig genetisk. Syns ikke -9% var så mye heller jeg da...alle kan jo ikke ligge på gjennomsnittet.

Ellers så er formen bedre ift. bekkenløsning rett og slett fordi jeg har anledning til å ta det mer med ro nå enn før jul. Og det er nydelig. Sover dessverre dårlig om natten. Også har jeg en del kynnere, men det hører jo med.

Vann i kroppen høres ubehagelig ut, det har jeg heldigvis sluppet unna hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå MÅ vi få igang denne tråden altså!! :regler:

Det nærmer seg jo permisjon med stormskritt for flere av oss, og det vil også si at "en fødsel vil fra nå av ikke regnes som prematur."

Så; kjør på ..: Hvordan går det med dere og forberedelsene? Er alt klart til den lille nå som magene begynner å bli i overkant store? Begynner dere å bli klare for å få ut Mini? :rødme:

Jeg forventer at det tar seg skikkelig opp i denne tråden nå altså! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja vi er litt trege, enig der altså... :sjenert: Og tenk nå nærmer det seg jo virkelig. :overrasket: Tror ikke det helt har gått opp for meg at jeg snart har et lite nurk i armene! Men gleder meg veldig!

Jeg har vært til vekstestimering på sykehuset i dag og det gikk ikke helt som jeg hadde håpet. Han har gått fra å ligge -9% under gjenomsnittet (for 4 uker siden) til - 20%. Så nå må jeg til kontroll ( ul og ctg) en gang i uka de to neste ukene for å se om det er fortsatt vekstretardasjon. :sukk: Nå var jeg veldig liten ved fødsel (og er det forsåvidt fortsatt) så det kan være genetisk, eller feilmåling for den saks skyld. Men det er jo bra at de følger det opp. Heldigvis viste han trivselstegn på alle måter ellers (fosterlyd, sparketest, bra med fostervann osv.) så det er jeg glad for. Fikk også beskjed om jeg skal "telle trivselen", dvs. spark en gang om dagen.

Det er fortsatt en del jeg mangler, som f.eks. bilsete. Men i dag gikk det opp for meg at han jo faktisk kan komme før termin også, så nå skal jeg se og bli ferdig med forberedelsene... Neste uke har jeg eksamen, men etter det er det perm (!) og da ser jeg for meg at jeg får bedre tid. Blir godt med permisjon nå.

Hvordan er det med dere andre da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel begynt permisjon allerede du , Anamelona? Er jo virkelig ikke lenge igjen for deg. :biggrin:

Joda, permisjonen min startet på mandag, og jeg har vært syk med influensa og feber i 3 uker allerede! :sukk: Så jeg har vært mye inne på ctg, blodtrykksmåling og blodprøver, samt urinprøver og 3 UL (!) denne uka osv siden mange av influensategnene lett kan forveksles med symptomer på svangerskapsforgiftning. Siden beina mine har hovnet voldsomt opp de siste ukene har de bare kjørt full pakke på meg i det siste. :fnise: Og imorgen er det jordmortime og legetime. :dåne: Alle undersøkelser er så langt fine, så jeg håper det blir siste helsjekk imorgen før Babymelona kommer ut! :jepp:

Så Mini'en din er 20% under normalen? :klø: Er det magemål eller UL-mål?? Litt kjedelig å bli skremt av slikt, men håper at det er innenfor "ingen regel uten unntak" området, slik at det kommer en normalt stor baby ut, sunn og god, om noen uker! :fnise:

Lykke til iallefall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Anamelona :klem: Ja, han ser ut til å være 20% under normalen. Det var UL-mål begge gangene, SF-målet mitt er det ingen som har sjekket siden uke 30 faktisk. Men UL-mål er vel mer nøyaktig. Jeg håper bare han er frisk og har det bra så gjør det ingenting om han ikke er noen kjempe. :) Men skulle det være noe med morkaka e.l. så er det jo bedre å finne det ut selvfølgelig. Slik sett er vi jo heldige i dag hvor vi har all verdens undersøkelser og utstyr! Både søsteren min og jeg hadde vekstavflatning og var små da vi ble født (pga dårlig morkakefunksjon/delvis svikt), men den gangen ble det ikke oppdaget før vi kom ut. Det hadde nok ikke skjedd i dag! Vel, blir spennende å se hvordan han vokser de neste to ukene! :jepp:

MEN, stakkars stakkars deg da, Anamelona! Det hørtes rett og slett fælt ut å være så syk med influensa og feber nå! :troest: Ikke den rette oppladningen før fødsel. :snurt: Vi hadde omgangssyke/feber forrige uke og jeg syns det var kjipt nok. Håper du blir frisk fort fort! Det var fryktelige mye undersøkelser du må i gjennom, nesten en full jobb å fly på alle de kontrollene der! :fnise: Men godt du blir tatt så godt vare på da!

Lykke lykke til til deg også! Håper alt er fint på jordmor- og legetime i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Anamelona :klem: Ja, han ser ut til å være 20% under normalen. Det var UL-mål begge gangene, SF-målet mitt er det ingen som har sjekket siden uke 30 faktisk. Men UL-mål er vel mer nøyaktig. Jeg håper bare han er frisk og har det bra så gjør det ingenting om han ikke er noen kjempe. :) Men skulle det være noe med morkaka e.l. så er det jo bedre å finne det ut selvfølgelig. Slik sett er vi jo heldige i dag hvor vi har all verdens undersøkelser og utstyr! Både søsteren min og jeg hadde vekstavflatning og var små da vi ble født (pga dårlig morkakefunksjon/delvis svikt), men den gangen ble det ikke oppdaget før vi kom ut. Det hadde nok ikke skjedd i dag! Vel, blir spennende å se hvordan han vokser de neste to ukene! :jepp:

MEN, stakkars stakkars deg da, Anamelona! Det hørtes rett og slett fælt ut å være så syk med influensa og feber nå! :troest: Ikke den rette oppladningen før fødsel. :snurt: Vi hadde omgangssyke/feber forrige uke og jeg syns det var kjipt nok. Håper du blir frisk fort fort! Det var fryktelige mye undersøkelser du må i gjennom, nesten en full jobb å fly på alle de kontrollene der! :fnise: Men godt du blir tatt så godt vare på da!

Lykke lykke til til deg også! Håper alt er fint på jordmor- og legetime i morgen!

Da kan det jo bare være litt "genetisk" da. :jepp: Satser på at Mini er sunn og frisk selv om størrelsen er litt under normalen! Men du har rett i at vi er heldige når det gjelder moderne utstyr og oppfølging. Da kan du jo evt settes igang hvis det skulle vise seg at babyen ikke får nok næring eller noe. Det går nok bra skal du se! :Nikke:

Joda, natt til idag hadde jeg min første natt uten dobesøk og snørrete nese på leeeenge, så nå håper jeg at det er starten på slutten for influensaen. Lungene samarbeider fortsatt ikke helt. hveser og piper, så jeg sliter jo litt med pusten pluss hoste fortsatt, men håper jo at det også bedrer seg til Babymelona vil ut. Absolutt ingen form å føde i nei. :riste: Nå er det bare å rette seg opp i ryggen og bli frisk!

Kontrollen idag gikk fint, men på mandag venter en ny kontroll grunnet 2+ på urinprøven. tror det går bra jeg, at det bare var en uheldig stikkprøve. :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest AnneShirley

Fremdeles helt stille her? Nå må det da være mange som har begynt permisjonen og kanskje til og med noen som har født alt?

Jeg har fremdeles drøyt 5 uker igjen, men merker at hodet i stor grad fylles av tankene på den lille og det "nye livet" som ligger forann oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Ja, her er det stille ;)

Har drøyt seks uker igjen jeg da, men håper på å bli satt i gang før. Har en veldig stor baby i i magen, så jeg skal på ny estimering om en uke. Veldig spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også fått baby :)

Det ble en gutt på meg, 16 dager før termin.

Hadde en veldig rask fødsel med en arrogant jormor som i liten grad var tilstede og var til støtte for meg. Var godt i gang med pressrier uten at de hadde kontroll på hva som skjedde i det hele tatt. Fosterlyden var da også veldig lav på lillegutt. Det ble veldig hektisk på slutten. Jeg gikk også gjennom hele fødselen uten noe som helst tilbud om noe smertestillende. Vurderer å levere en formell klage. Noen som har erfaring med slikt?

Ellers har jeg fått en veldig snill og rolig gutt som må vekkes for å få i mat. Han sover utrolig mye. Så jeg får vel bare nyte det mens jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer begge to!

Mina My: Synd fødselen ikke ble en mer positiv opplevelse. Jeg har dessverre ingen erfaring med sånt, men håper du finner ut av det. Håper barselstiden er bedre!

Det begynner å nærme seg for meg også nå. En uke igjen på jobb før permisjonen. Det er jammen ikke lenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...