Gå til innhold

Terminklubb mars-april 09


Gjest Fëawen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Igår så jeg tydelig på utsiden at han sparket, morsomt! :biggrin:

Grattis!! :strix:

Var vel ca rundt 20 uker jeg registrerte et byks også. :jepp: Er det ikke moro vel? Og snart blir de enda tydeligere... Magen min spretter faktisk litt fram og tilbake akkurat nå. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Igår så jeg tydelig på utsiden at han sparket, morsomt! :biggrin:

Så artig! Det må være fantastisk!

Gleder meg til å kjenne skikkelig spark jeg :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med liv her inne, det har vært så stille her.

Formen min er stort sett veldig fin, bare plaget med hodepine. Og det har jeg sett her inne at flere er. Er sykemeldt 20% pga dette. For å prøve å forebygge det, det er ikke så lett å jobbe i barnehage med hodepine.

Jeg er 22 uker nå, passert halveis for 2 uker siden, synes tiden går fortere og fortere.

Spark har jeg kjent i ca 2 uker, litt seint tror jeg. Men det er visst vanlig for førstegangs. Pappan har enda ikke fått kjent spark, selv om jeg tydelig kjenner det på utsiden kjenner ikke han det. Men virker som den lille blir litt sjenert når pappahånda kommer på magen, det kommer ikke noe særlig spark da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med liv her inne, det har vært så stille her.

Formen min er stort sett veldig fin, bare plaget med hodepine. Og det har jeg sett her inne at flere er. Er sykemeldt 20% pga dette. For å prøve å forebygge det, det er ikke så lett å jobbe i barnehage med hodepine.

Jeg er 22 uker nå, passert halveis for 2 uker siden, synes tiden går fortere og fortere.

Spark har jeg kjent i ca 2 uker, litt seint tror jeg. Men det er visst vanlig for førstegangs. Pappan har enda ikke fått kjent spark, selv om jeg tydelig kjenner det på utsiden kjenner ikke han det. Men virker som den lille blir litt sjenert når pappahånda kommer på magen, det kommer ikke noe særlig spark da.

:ler: Kjent fenomen. Kanskje de liker pappahånda og roer seg ned? :klø: Det virker hvertfall sånn her. Bare vært et par ganger der Pappamelona har kjent to skikkelige spark. Oftest er dett full action, og når han skal kjenne blir det helt stille. Artig at det ikke bare er hos meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg har kjent spark i snart tre uker. Og vi hadde skikkelig flaks. Den ene gangen jeg har kjent et spark som var så hardt at det kunne kjennes utenpå magen, så holdt mannen hånda på magen min. Så den kommende pappaen har også fått med seg ett spark :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hvordan er det med dere jenter?

Her begynner energien å komme tilbake for fullt, å det er bare så utrolig deilig :)

Energien daler her.. :fnise:

Jeg har vært nogenlunde oppegående de siste ukene, men nå begynner jeg å føle meg sliten etter bare å gå i litt motbakker eller trapper. Får prøve å komme meg litt oftere i svømmehallen tror jeg.... Trenger treningen!

Må jo lade opp litt til fødselen vil jeg tro... :jepp:

det kommer til å bli krevende, men forhåpentligvis en herlig opplevelse... :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så voldsomt mye energi jeg heller...

Jobben har vært tung i det siste og jeg har hatt vondt i ryggen om kveldene.

Er også blitt veldig plaget med kynnere, talte 6 på en time for et par dager siden. Får kynnere når jeg går, bøyer meg, løfter etc. Ble sykemeldt en uke pga det, frem til neste svangerskapskontroll. Håper det roer seg ned til da.

Merker jeg er litt engstelig, skulle ønsket jeg hadde fått en grundigere undersøkelse hos legen.

Legen sjekket fosterlyd da og den var helt fin, sterke fine og jevne hjerteslag :)

Babyen er mer og mer aktiv om dagene, mye spark og aktivitet inni der. Nå vises det godt utenpå magen når den sparker. Men pappan har ikke kjent så mange spark enda, blir fortsatt rolig inni der når pappan legger hånda på magen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen er mer og mer aktiv om dagene, mye spark og aktivitet inni der. Nå vises det godt utenpå magen når den sparker. Men pappan har ikke kjent så mange spark enda, blir fortsatt rolig inni der når pappan legger hånda på magen. :ler:

Sånn var det lenge her også, så mannen fikk ikke kjent noen ting, stakkar. Men nå de siste dagene har babyen hatt noen skikkelige turneøkter, og da har han holdt på så mannen har kjent ham også :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere da jenter? Ligger dere godt ann med julehandelen?

FERDIGFERDIGFERDIG!!! :hoppe:

Tar på littegrann å skulle vagge rundt på et storsenter lørdag ettermiddag nå ja.. Er jo så fullt rundt omkring at det er jo knapt mulig å snu seg.

By the way; det skal sies at magen min er så "stor" nå at den rev ned masse papp-pynt (til salgs) på en butikk her i helga da jeg gjorde siste innkjøp. Dumme dama som prøvde å presse seg forbi meg. :kjefte:

Men men.. Hvis de skal stable varene så uforsvarlig og lett nedrivbart ( :klø: ) hvor det er 60cm mellom reolene så får de bare ha det så godt. Ikke pokkern om jeg begynner å skulle plukke det opp når det er så stor trengsel og null plass!

:fnise:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var ferdig med julehandelen også. Handlingen er litt mer slitsom i år enn vanlig... Vi legger gode planer hjemme, og så blir det raske handleturer for å få tak i tingene. Dette er helt etter mannens smak, og jeg tror han vil foretrekke at vi gjør det slik hvert år, særlig så lenge jeg tar meg av planleggingen også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤

Vi er ikke ferdige, men har handlet en del, og har planlagt hva vi skal kjøpe til alle bort sett fra to stk.

Samboern jobber mye i desember så det meste faller på meg, og da må jeg bare ta en gave av gangen ;)

Ellers så så jeg faktisk akkurat spark på utsiden av magen for første gang :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Ferdig :) Dvs et par ting er ennå ikke kjøpt inn, men jeg vet hvor jeg får tak i det så jeg er ikke bekymet. Tenker jeg plukker det opp på lørdag.

Mannen har derimot igjen flere av de han har ansvaret for.. Men det får være hans problem at han må stresse rundt i butikker den 23. desember.. Da skal jeg kose meg inne med pynting og gløgg :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

:klø:

Hva skjer a?? Ingen som skal ha barn her allikevel? :ler:

Hvordan går det med dere og magene? Gikk jul og julematen som vanlig? Begynner det å bli tungt å være dere? Hvordan går det på jobbene deres om dagen? Livet generelt?

Jeg føler iallefall på kroppen at det begynner å skje noe snart!! Pusten blir bare tyngre og tyngre, kynnerne merkes som om jeg kveles/strupes, magen lagde litt rabalder som endte opp med legevakt og noen timer på sykehus for en uke siden, men alt var heldigvis fint! Permiosjonen min starter om 4 uker, og jeg gleder meg veldig til å snart få hilse på Veslejenta mi! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, har vært litt stille her inne :ler:

Jeg er sykemeldt nå og blir nok det til permisjonen starter om 5 (!) uker. Rart hvor fort tida plutselig går.

Kjenner det godt på pusten jeg også og hunden min synes tydeligvis at det er kjedelig å gå tur med meg for tida.

Jeg er begynnt å planlegge innkjøpene , det begynner vel å bli på tide å få ting i hus nå. Men det er litt irriterende å ikke vite om det er gutt eller jente i magen nå. Klær, sengklær ol er jo nesten ikke mulig å få kjøpt kjønnsnøytralt. Nesten så jeg håper på noen små komplikasjoner sånn at jeg kan få en ekstra ultralydssjekk nå. ( såvidt jeg vet er det ikke mulig med privat ultralyd i byen jeg bor). det va ikke mulig å se kjønnet på den ordinære ultralyden.

I magen er det masse liv og bevegleser for tida. Synes ikke jeg kjenner så mye spark lengre, det er mer bevegelser nå. Og hikking, babyen min hikker masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

her går det så om så. Bekkenet har bare blitt værre og værre etter jul, og jeg er virkelig glad for at vi har kommet såpass langt med innkjøp og planlegging. Mangler bare barnesetet av de store tingene, og ellers er det bare noen småting. Barnerommet er ferdig oppusset også, det blir så utrolig fint der :)

9 uker til jeg starter permisjon da, men jeg er jo alt sykemeldt, så det spiller liksom ingen rolle ;)

Du må ikke håpe på komplikasjoner Mina My. Det kan gå troll i ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å høre om forberedelser, og utvikling i mageområdet med tilhørende hikking! :fnise: (Innlegget et par hakk over)

Hikking er en av de små bevegelsene jeg faktisk synes er litt irriterende. Altså; alle spark og bevegelser er koselige, men den derre hikkinga kan drive meg fra vettet til tider.. Hehe..

Så det går fremover her inne altså? Kjempeherlig! Og bilsetet bella: Ikke stress! Det er viktig å finne det rette og beste vet du! ;) Vi fikk vårt nå denne uka, som det siste av store ting.

Jeg selv går ut i permisjon 9 februar! Det er en mandag, så da går jeg igrunn ut etter endt arbeidsdag fredag! :strix: Jammen meg 3 uker til det. :hakeslepp:

Jeg begynner også å svelle ut i armer og bein nå, det er noe som har kommet den siste uka! Har ikke vært plaget av vann i kroppen eller bekkenløsning til nå, men nå ser jeg virkelig ut som Bigfoot, og det har bare såvidt begynt! :dåne: Ringen min blir snart sittende fast pga svellende fingre! Håpløst!

Og nettene blir bare tyngre og tyngre! Føler jeg ikke kan ligge i samme stilling mer enn 10 minutter, for armer og bein sovner uansett hvordan jeg legger meg til. :roll:

Men det er bra at det ikke kom før på slutten da, for ifølge min kalender så skal Babymelona komme 28 februar. Noen dager før UL-termin! Det har jeg bestemt!

Så jeg får bare overleve litt til!

Masse lykke til videre alle mars-aprilere, og jeg/vi vil gjerne høre fleres erfaringer!! Det næremer seg jo! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...