Gå til innhold

Terminklubb mars-april 09


Gjest Fëawen

Anbefalte innlegg

Må innrømme jeg er litt misunnelig på deg ¤bella¤. Ble litt stressa da jeg leste i Tussis dagbok, trist at hun mistet.

Hadde vært godt å se på ultralyd at hjertet slår, men jeg håper på det beste og smører meg med tålmodighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hører ikke til her altså. Men nå er jammen mars-april-klubben i gang igjen! :hoppe: Da måtte jeg bare innom og gratulere. Jeg var jo med i forrige mars-april-klubb. Det er den beste terminklubben :tommelopp:

:babysmokk:

Er bare innom jeg også, Lykke til jenter, kos dere masse!!!!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så stille det er her:) Må jo gjøre mitt for at det skal bli mer liv her jeg da!!

Selv går jeg hjemme om dagene og venter på omplassering på jobb, så dagene kan bli lovlig lange til tider. Det skal bli deilig å få alle praktiske ting på plass! Er endel kvalm, men kaster ikke opp - så nå håper jeg bare det blir litt bedre etterhvert, for nå får jeg gjort fryktelig lite...

Jaja - kommer innom igjen senere og da regner jeg med at det er masse liv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Det er ikke så mye liv her nei.

Er ikke så mye her inne selv når det gjelder graviditet egentlig, da er jeg på et annet ;)

Men hei hei aftereight :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Vi får starte litt opp igjen vi da:) De fleste tilhørende denne klubben er vel i kvalmemodus nå - så det er kanskje dagsordenen enda. Noen er kanskje på vei ut av den - i såfall så ser jeg frem til det samme!!

*går å spiser litt før kvalmen tar meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Lurer på om kvalmen begynner å gi seg her også. Tør ikke håpe for mye, for det har vært falsk alarm et par ganger før. Men nå virker det som kvalmen er borte og jeg har fått en overraskende stor matlyst. (Jeg har vanligvis aldri noe særlig med matlyst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Men nå virker det som kvalmen er borte og jeg har fått en overraskende stor matlyst.

Velkommen etter. Jeg har hatt en plagsomt stor matlyst hele tiden, jeg.. Selv da jeg var kvalm også.. (merkelig nok). Det har ført til at jeg har gått opp 3 kg allerede, så jeg tørr ikke tenke på hvor "dette ender"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke gått opp en eneste kilo, jeg... Men det kommer kanskje nå som matlysten er på vei tilbake. Det er ikke det at jeg spiser så mye hver gang, men jeg blir sulten igjen med en gang, selv om jeg spiser meg mett hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her var det virkelig ikke mye action??

*SpriteOppTilværelsen*

Jeg var/er medlem i januar/februar-klubben etter to tidlige UL'er som sier 27 februar, men den ordinære UL'en står hardnakket på 2 mars. :klø: Så da er det den legene går utifra.. :vetikke:

Så kan jeg værsåsnill å få være med her også? Tickeren min viser 27 februar, men helsekortet viser 2 mars. Vil ikke gå noen dager om igjen på tickeren bare.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: ja det er ikke så mye liv her inne akkurat ;)

Nesten merkelig stille når man ser hvordan de før oss har skravlet. :sjenert: Men de fleste av oss er vel kanskje på andre forum ang. graviditet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten merkelig stille når man ser hvordan de før oss har skravlet. :sjenert: Men de fleste av oss er vel kanskje på andre forum ang. graviditet. :)

Neh... Jeg var da med i den andre terminklubben, og der gikk det fra stille i et par uker, til heftige diskusjoner og erfaringsutveksling! Så kjør på!!!

Det er kun dette forumet jeg bruker iallefall. :sjenert:

Hvordan er det med magene deres da? Noen spark eller kul? Hvordan er formen og er det noe mat dere savner og/eller tenker mye på som dere ikke kan spise?? :ler:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Hvordan er det med magene deres da? Noen spark eller kul? Hvordan er formen og er det noe mat dere savner og/eller tenker mye på som dere ikke kan spise?? :ler:

1. Magen har kommet. Har en søt babykul, som for lengst har vokst ut av buksene og genserene mine.

2. Kjente liv for første gang på lørdag :)

3. Egentlig elendig form. Eller formen er od, men kroppen fungerer ikke. Desverre hardt plaget med bekkenløsning..

4. Savner VELDIG spekemat, har store planer om at samboern skal få servere meg spekemat, rett etter fødsel ;)

Noen fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: ...av spekematgreia altså...

Gratulerer så masse med første registrering av bevegelse i magen ¤bella¤ , og du har selvfølgelig masse mer å se fram til.. :rødme:

Jeg har allerede reservert et fat med spekemat, majones, ritzkjeks med brie og druer på som min kjære skal få æren av å servere meg på fødestua... GUUUD, så jeg savner fenalår. Spesielt nå som jeg ikke kan spise det...

Magen er ganske så tydelig her iallefall, min kjære sier "Den blir jo større og større for hver dag. Stilig! Den er søt, så lenge du ikke satser på å få sånn heltid." :fnise:

Formen er noe bedre enn den var i begynnelsen. Matlysten var totalt fraværende, jeg spydde som en helt, og gikk ned ca 15kg, men nå har jeg gått opp 8 igjen, og still going strong. :sjenert: Så kun kvalmen som har plaget meg. Ser muligens antydning til bekkenløsning nå, men det skal jeg ikke si sikkert. Det har iallefall ikke begynt å plage meg nevneverdig enda...

Sparkene har blitt hardere og hardere de siste ukene, og nå er de tydelig ikke bare utenpå, men også gjennom klærne om jeg ligger riktig. :) Tilogmed Pappamelona har fått seg noen spark i hånda når han har kost lille jenta vår. :hjerter_rundt:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20+0 og halvveis, syns det har gått fort etter at jeg passert 12-13 uker! Men så fant jeg det ikke ut før jeg var i uke 7, da var jeg så dårlig at jeg trodde jeg hadde fått gastritt eller noe. :sjenert:

Etter noen få uker med grusom kvalme/oppkast og litt intravenøs væske har formen vært bra. :jepp: Den voldsomme trøttheten er også over for lengst. Men har vært noe plaget med bekkenet siden uke 11 (ikke slik som dere som er hardest rammet, men jeg har problemer med jobb/praksis som innebærer mye gåing/fysisk arbeid (helsevesenet) og må ofte ligge hele ettermiddagen etterpå).

Magen har helt klart kommet her også, det er igrunn noen uker siden den "poppet" ut. Skikkelig rund kulemage ja, så det er ingen tvil. :)

Første gang jeg var sikker på at det var babyen jeg kjente var jeg 16+6 og har kjent ham daglig etter det. Har morkaka foran så kjenner ham best på sidene, men også foran når han tar i skikkelig. :biggrin: Gleder meg til det synes på utsiden!

Av matvarer savner jeg ingenting for jeg liker ikke noe av de gravide ikke kan spise. Men skal bli godt med et glass god rødvin om noen måneder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jo liv. Får slenge meg på jeg også :)

Aller først: nå er jeg 17+5.

Jeg har fått en tydelig kul, men det er fortsatt mulig å bare se litt tykk ut med riktig valg av klær, hvis jeg vil. Det jeg synes er litt rart, er at livmoren allerede er godt over navelen, og det stemmer dårlig med det jeg har lest rundt omkring. Uansett får jeg vel vite om alt er som det skal neste uke på ultralyd.

Men, siden jeg er nysgjerrig: Hvor er deres livmor nå?

Jeg har kjent liv daglig siden jeg var 15+5, altså i akkurat to uker. Jeg kjenner også mest liv på sidene, og har kjent liv på begge sider hver dag. Altså en veldig aktiv krabat :)

Formen er ikke på topp, jeg er mye slappere enn vanlig og orker lite. Nå har jeg i tillegg blitt forkjølet, så det hjelper ikke akkurat på. For å si det sånn, så kan jeg på en god dag orke å sette igang en vaskemaskin og henge den opp, kanskje til og med to vaskemaskiner. Men det er etter noen timer på jobb, så jeg hadde vel orket mer om jeg bare var hjemme.

Ellers savner jeg brie og lignende oster, men egentlig aller mest å ikke trenge å tenke over hva jeg spiser og spesielt hva som er i maten når jeg spiser ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Lite svar til innlegget over)

Livmora mi var over navlen rundt uke 16, så har den vært mellom ribbeina og navlen fram til idag da jeg oppdaget at den er ganske nærme ribbeina. Det går liksom over natta. :klø: Merkelig. Føles som om den ligger lenge på en plass, og plutselig dagen etter er den flere cm lenger oppe. Men nå er det vel ikke mer plass oppover tror jeg. :ler: Nå må den nok satse litt på utover isteden. :)

Blir så koselig så med denne magen. 23 uker, og still going strong!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...