Gå til innhold

Er jeg unormal?


Gjest Lureren?

Anbefalte innlegg

Gjest Lureren?

Oki, så saken er at jeg har vært sammen med typen i snart 2 år. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg er ikke typen som er så glad i å bli strøket på hodet, på rumpa etc...elsker at han masserer leggene mine da :)

Men uansett; Han har en tendens til å skulle stryke meg på hodet eller på rumpa, og da ber jeg ham ofte slutte med det...Bre sånn" Ikke gjør det..." Men han bare fortsetter, og sier at han ikke forstår hvorfor jeg ikke liker det. Jeg kan ikke gi en forklaring, og da skal han demonstrere på at det ikke er så farlig. Jeg må be ham slutte gjerne opp til 4 ganger, og da er jeg blitt temmelig sinna, for jeg mener han bør respektere det første gangen jeg ber ham slutte.

Jeg blir bare så frustrert, for jeg kan ikke for at det er visse deler av kroppen jeg ikke takler å bli tatt på...og når han i tillegg skal påtvinge seg på de delene ved å ignorere meg når jeg ber ham slutte så blir jeg enda mer irritert neste gang han tar meg på den kroppsdelen....

Er det meg det er noe rart med? Han FORSTÅR ikke at jeg bare ikke LIKER det...han må ha en grunn; Som jeg ikke kan komme med! Jeg bare LIKER det ikke!

Hjelp meg...når det har kommet noen tilbakemeldinger så skal han få lese dette....kanskje han ser det på en annen måte eller noe....

Hilsen frustrert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: sorry, må le litt her ... men jeg kjenner til problemet!

På den ene siden ser jeg de søte guttene som bare stryke og kose med oss jentene fordi de liker oss så godt.

På den andre siden kjenner jeg irritasjonen over at man ikke blir respektert for noe en føler.

Og frustrasjonen over at han føler seg avvist når han bare vil gjøre det godt ...

Har ikke funnet noen ting som funker helt jeg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Huff. Vet hvordan det der er. Syns han burde respektere det da, når du sier fra såpass mange ganger at du ikke liker det. Kanskje han burde finne andre steder å kose deg på, som du takler? Kan forstå at han ikke syns leggene er så deilig å kose på, feks. Og det er vel kanskje ikke så romantisk i hans øyne heller? Men det må jo være andre steder du orker å bli tatt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey

Jeg forstår virkelig ikke at det skal være et problem, jeg trodde problemet var når de ikke gjorde det.

Det gjelder kanskje å finne en partner som har de samme behovene som dere selv da...men det er lettere sagt enn gjort. Man kan kanskje ikke få gjort så mye annet enn å si i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg er ikke typen som er så glad i å bli strøket på hodet, på rumpa etc...elsker at han masserer leggene mine da :) [quoet]

Etc...? Hvor mange no touch-områder har du egentlig? Holder mest med ham hvis store/viktige deler av kroppen er ulovlig å røre. Han er jo sammen med et helt menneske, kropp og sjel, og ikke et par legger og masse avvisninger. Litt noier har vel de fleste, men du burde virkelig tenke på å begrense dine hvis det blir mange nei i forholdet. Selv om man ikke liker alt intuitivt, kan man jobbe med å gjøre det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kosete og liker mye nærhet, men synes allikevel at det er opp til hver enkelt hva de ønsker av kos..

Min samboer og jeg koser masse, men jeg er ikke så glad i å bli klappet på hodet, med mindre jeg er syk (vet ikke hvorfor). Det går bra for han, han vil jo at det skal være behagelig for meg, det er jo nesten hele poenget med kosen.

Hvis det bare er hodet og rompa du ikke vil at han skal stryke på synes jeg at han burde klare å finne andre steder å ta på.. Jeg blir strøket masse på ryggen og magen, og massert på bena og i nakken =)

Det er ikke alle par som stryker å koser på hverandre så ofte. Mine foreldre gjorde aldri det, og det passet for begge.

Det høres ikke ut som om han er så lett å snakke med, men om du forteller han om et par andre steder det er greit at han tar på, og forklarer at hodet og rompa gjør at du ikke slapper av, blir spent og i dårlig humør av...

evt får du finne et sted han ikke liker å bli kost på, i øret eller armhulen eller noe :P og vise han hvordan det føles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Åh, kjenner jeg blir skikkelig irritert på dine vegne, ts. Jeg har det på samme viset. Jeg liker ikke å bli tatt på alltid, og å bli klappet på hodet er helt no-no (jeg er ikke en hund.. ei heller en "søt liten jente").

Det er DIN kropp. Det er absolutt ingen som har rett til å ta på deg om du ikke vil bli tatt på. Ikke engang kjæresten. Om han bare fortsetter når du sier klart ifra at du ikke liker at han gjør det, så er det veldig respektløst av ham. Når folk gjør slikt mot meg så trekker jeg meg helt unna dem, så de ikke når meg. Og om de følger etter, så tar jeg tak i hånden deres og tar den vekk. Slutter de ikke da går jeg.

Det er også snodig at enkelte ikke kan akseptere at enkelte ting liker man bare ikke. Som med mat, enkelte smaker og konsistenser takler man bare ikke. Lyder som ispor mot vindu eller gaffel mot fat. Har du prøvd å forklare ham det på denne måten? At å bli tatt på hodet og baken gir deg samme ubehag som denslags lyder?

Han har helt sikkert noe han ikke liker han også. Du kan jo begynne å skrape gaffelen godt mot tallerkenen hver gang du spiser, og hvis han ber deg slutte, så spørre hvorfor, og bare fnyse vekk svar som at han ikke liker det eller at det gir ham grøssninger.

Og Casey: problemet er at hun ikke liker det! Enkelte ting liker man bare ikke, uten at man har en rasjonell forklaring! Omtrent som at noen er hysterisk redd for helt ufarlige små maur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Møkkakjerringer. Det eneste dere vil ha er gratis massasje, ikke noe som kan sende noen som helst seksuelle signaler. Flytt i kollektiv med likesinnede og masser hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkakjerringer. Det eneste dere vil ha er gratis massasje, ikke noe som kan sende noen som helst seksuelle signaler. Flytt i kollektiv med likesinnede og masser hverandre.

Det var jo virkelig en moden besvarelse må eg sei.

Men, som sagt i mange plassa ovenfor. Eg skjønna frustrasjonen din,men du må jo også skjønne at han vil berre gjere det godt, og du må kanskje finne en plass han kan kose på,litt lenger oppe på kroppen enn berre leggene,går dere tur foreksempel, står å prater med noken, så e det vel ikkje så aktuelt å kose leggane dine? eller hur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Problemet er vel at han ikke respekterer dine grenser. Når han koser med deg bør det være for å glede deg. Når du ikke blir glad for det bør han slutte øyeblikkelig hvis det er deg han vil glede. Ettersom han da fortsetter er det ikke for å glede deg at han stryker på deg, men fordi han selv ønsker å gjøre det uavhengig av om du liker det eller ikke. Han bruker med andre ord deg for å tilfredstille sitt eget behov for å stryke på deg.

Spør han hvorfor han vil stryke deg på hodet. Hvis han sier at det er for å glede deg, får du rolig forklare at det ikke gleder deg og at du føler at han ikke bryr seg om dine følelser når han fortsetter. Be han lytte til hva du sier og forklar at du føler at han trår over dine grenser når han ikke respekterer at du ikke liker det.

Du sier at du liker å få massert leggene. Når han begynner å stryke deg på hodet eller rumpa kan du prøve å ta hånda hans og flytte til leggene. Si til han at du heller vil bli massert der, fordi det er mye bedre.

Og så er det sånn med enkelte gutter at de tror at de har en fasit på hva jenter liker. Når det viser seg at det ikke stemmer mener de at det er jenta som det må være noe galt med. Det har bare ikke falt dem inn at det kanskje er deres fasit som ikke helt stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne24

Kjenner meg SÅ godt igjen i den problemstillingen. Sambo ELSKER mildt sagt å ta av festet på BH'en min ved enhver anledning. Skikkelig irriterende. Om jeg lener meg over ham når han sitter, for å gi en kos, så vips er hånda der og BH'n er løs. :kjefte: Jeg har sagt 10000000 ganger at det er irriterende og unødvendig! Og hva får man som svar?: " Det er jo bare en BH, ikke noe å klage over. Gå uten istedet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

FORSTÅR DEG KJEMPEGODT!

samboeren min synes det er veldig morsomt og klapse meg på rompa... til og med før vi har sex (spanke.. eh) og jeg HATER det! jeg har sagt det til han SÅ mange ganger, og han gjør det allikevel. Spesielt hvis vi har tenkt og kose oss i senga og han gjør det, det dreper lysten litt liksom..

ÅHR blir irritert bare jeg tenker på det. så JA forstår deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lureren?

Nå hadde vi en lang prat om det i går, og jeg håper at han forstår...nå er vi et kosete par, har masse sex(minst 4 ganger i uka, gjerne 2 ganger på en dag),leier alltid på gaten, kysser og flørter på Rimi...det er bare at når vi bor sammen og ser hverandre 24 timer i døgnet noen dager, så er det deilig å bare sitte i sofaen og slappe av...noen ganger med litt kos og stryking, men andre ganger så vil jeg bare har litt "space". Og jeg synes det er viktig å kunne ha litt "space" fra hverandre selv om en sitter i samme rom.

Jeg sitter oftest i armkroken hans og han stryker meg på armen, holder meg i hånden...men når jeg ser en film og er sliten og ikke vil bli "tafset" på, så synes jeg det burde holde å si "Nei, ikke gjør det" EN gang...ikke måtte gjenta meg selv. Men han blir ofte mer klengete og irriterende jo mer jeg avviser ham, og da slår jeg meg helt vrang og blir irritert uansett hvor han rører meg like etterpå....

Nå er det sånn det er absolutt INGENTING med meg han irriterer seg over...burde vel være glad for det, men det blir da vanskelig for meg å demonstrere irriterende ting :fnise: Blir jeg sinna, så synes han jeg er søt, maser jeg for n'te gang at han skal rydde etter seg, så bare smiler han og sier han elsker meg...han er en fantastisk gutt og jeg elsker ham av hele mitt hjerte, men av og til så er det som å snakke til en gullfisk...han bare ser på meg og sier "jada"...åsså 5 minutter etterpå så har han glemt alt...jeg må skrive en liste til ham som jeg må legge på PC'en om at han skal klare å huske noe så enkelt som å ta oppvasken... :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Forstår TS godt jeg. Min saboer tar på ansiktet mitt når han skal vekke meg, og det er en ting jeg virkelig hater. Jeg aksepterte at mamma strøk meg over kinnet for å ikke såre henne, men å ha en samboer som gjør det samme hver dag gir meg spader. Jeg knytter det å bli strøket over kinnet med noe som hører barndommen til og et ikke komfertabel med det i et voksent forhold. Blir rett og slett i dårlig humør av det. Vi har alle en privat sone, og det å få slippe inn er et privilegium. Mange har et område de ikke liker å bli tatt på, f.eks at de er kilne under bena, og liker ikke å få dem berørt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...