Gå til innhold

Samboeren min


Gjest Gjest*frustrert

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest*frustrert

Som sagt, samboeren min legger ikke sammen klær. Aldri! Når jeg vasker klær så legger jeg de i skapet hans. Han bruker dem, så havner de på gulvet på badet, slengt oppå vaskemaskina, eller oppå det våte tøyet på tørkestativet. Eller på sofaen i stua eller på soverommet.

Når jeg har piska han lenge nok til at han skal rydde opp, havner alt i skittentøyskorga, uansett om det er skittent eller ei, han gidder ikke se på det engang. Og når soveromsgulvet er fullt av klær og han skal rydde, ender det jo selvsagt med at hele badegulvet er fullt av skittentøy som må vaskes, og det tar jo en uke å bli ferdig med alt.

Jeg har sagt mang en gang at han må skjerpe seg, men da trekker han alltid fram en eller annen ting han har gjort (husarbeid) sånn at jeg skal få dårlig samvittighet for i det hele tatt å ha nevnt det. Eller: er du i det humøret igjen nå... (selv om jeg sier det på en positiv måte..)

Han gjør jo andre ting i huset (når ting ser ille nok ut), men det kan vel umulig være min jobb å gå å plukke opp og legge hans klær inn i skapet.. han er fryktelig bortskjemt hjemme hos foreldrene, men det der klesgreiene gidder jeg faktisk ikke.

SÅ: hvordan lære en mann viktigheten av å legge sammen klær? Haha.. må nesten le av problemet mitt :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du lar være å vaske klærne hans så skjønner han det:)

Min får ikke lov å vaske klær, men han kommer ned i vaskekjelleren og hjelper meg når han hører jeg er nede. Vi begge bretter og legger på plass.

Gode rutiner og samarbeid løser slike ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GjestTS

Skal jeg bare la huset være fullt av skitne klær i mellomtiden da?

Har faktisk vært frista til å gå gjennom huset kvar kveld, og pakke vekk klærne som ligger slengt på rundt. Lagre de i bossposer på boden eller noe.. Hehe :fnise: Til slutt vil det jo bli tomt for klær, og da må han vel skjønne noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å vask klærne hans, og når de ligger andre plasser enn i skapet eller i skittentøyskurven pelmer du dem bare inn i skapet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg bare la huset være fullt av skitne klær i mellomtiden da?

Har faktisk vært frista til å gå gjennom huset kvar kveld, og pakke vekk klærne som ligger slengt på rundt. Lagre de i bossposer på boden eller noe.. Hehe :fnise: Til slutt vil det jo bli tomt for klær, og da må han vel skjønne noe..

Ja, det vil bli tomt for klær, det er hele vitsen. Han ser det vel når det flyter utover hele huset. Gi fan et par uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å vask klærne hans, og når de ligger andre plasser enn i skapet eller i skittentøyskurven pelmer du dem bare inn i skapet hans.

:ler: I skapet eller skuffene hans. Skitne klær øker jo ikke i volum - så bare pelm klærene tilbake der de kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...