Gå til innhold

Kan manglende sexliv blomstre opp?


Gjest Denn

Anbefalte innlegg

Er det mulig at et ektepar som har hatt sex to ganger i året de siste 4-5 årene plutselig får et kjempebra sexliv?

Hun har ikke hatt behov for sex på årevis og han er blitt lei av å prøve. Kan det fikses? Andres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig at et ektepar som har hatt sex to ganger i året de siste 4-5 årene plutselig får et kjempebra sexliv?

Hun har ikke hatt behov for sex på årevis og han er blitt lei av å prøve. Kan det fikses? Andres erfaringer?

Jeg vet at dette er vanskelig, og sliter med det samme selv. Men her er det en gang pr uke ca.

Når det har vært så sjelden og så lenge, da tror jeg det er vanskelig. Man bør jo prøve å ta tak i det før det sklir helt ut.

Er ikke så rart at det er mye utroskap i denne verden, huff..

I dette tilfelle hadde h*n fått beskjed om at du trenger ikke sex, det gjør jeg. Du vil ikke, andre vil, så da må jeg ordne meg selv.. Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, det kan bedre seg, men bare hvis begge ønsker det og er villige til å jobbe for det.

Hvis dere har definert dette som et problem som begge er villige til å jobbe med så kan det være lurt med en tur til legen sammen først. Manglende sexlyst kan komme av hormonforstyrrelser eller andre kjemiske ubalanser det vil derfor være viktig å få tatt noen prøver og søke profesjonell hjelp. Er det noe kjemisk som er i ubalanse kan medisiner hjelpe. Er det ikke kjemisk betinget vil egen antagelig henvise dere videre.

Når dette har pågått såpass lenge er det ingen grunn til å avskrive det som en naturlig svingning lenger. Det er normalt å ha lyst på sex både for kvinner og menn og du trenger ikke å være skamfull for at du savner denne delen av samlvet og at dette er noe dere søker hjelp for.

Lykke til, hjelpen fins der ute man må bare våge å be om den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Oh yes :)

Jeg og mannen min har vært sammen i ti år. og de første par årene hadde vi et kjempebra sexliv. Men så dabbet det av.

Ble litt for mye rutiner, og jeg kjedet meg rett og slett.

Jeg slet også med depresjoner i noen år, men nå føler meg meg bedre enn aldri før og vi er mye mer aktiv seksuelt. Vi er kanskje blitt litt mer røffe, og jeg er mer klar på hva jeg trenger og ønsker.

Hva med å tenke over om det er noe hun plages med psykisk? For meg hadde dette utrolig mye å si i alle fall...Også dette med barn. Har dere det? Det kan nok være at hun er ganske "oppbrukt" mentalt sett etter en dag. og hos kvinner er det mentale en veldig stor del av det å ha sex i forhold til hos menn..

Men jeg vil tro det er håp ja. og så er det jo et spørsmål om hvordan du spør da. Og om ha du er villig til å leve med. Jeg har heldigvis funnet en mann som forstår at sex ikke er det viktigste i samlivet vårt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres vel ikke så lovende ut for å være ærlig.

Jeg tror sex oppfattes som viktig når det ikke funker, og når det ikke funker så handler det ikke om sex.

2 ganger i året er kanskje vel sjeldent, så hva gjør man da hvis man ønsker en endring? Å pushe på mer sex har ingen hensikt. Da må man finne ut hva som ligger bak, og fremgangsmåten da er ikke gjennom krav eller press.

Jeg tror jeg ville prøvd å skru opp varmen". Og da mener jeg ikke å ta initiativ eller hinte om sex, men faktisk gå litt inn i seg selv og tenke litt over om man er på giversiden og dekker partnerens behov på andre områder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kan være andre ting som er viktigere i et forhold enn sex folkens! Det fokuseres ALTFOR mye på at vi skal ha sex helst hver dag! :kjefte: mye fornektelse ute og går! Fint at noen "innrømmer" at de ikke er nyforelska og kåte etter mange år, sexlivet vil gå opp og ned. Det er sikkert hjelp å få hvis man har det altså.. Personlig synes jeg det er bedre med litt tid imellom så det blir ekstra godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ingen grunn til at dette ikke skal kunne forandre seg. Alt går i bølgedaler, og bare fordi dere har hatt en periode med lite sex, betyr det ikke at det aldri kan forandre seg til en periode med mye sex igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være andre ting som er viktigere i et forhold enn sex folkens! Det fokuseres ALTFOR mye på at vi skal ha sex helst hver dag! :kjefte: mye fornektelse ute og går! Fint at noen "innrømmer" at de ikke er nyforelska og kåte etter mange år, sexlivet vil gå opp og ned. Det er sikkert hjelp å få hvis man har det altså.. Personlig synes jeg det er bedre med litt tid imellom så det blir ekstra godt

Det er jeg absolutt enig i. Det blir til slutt et mas og jag. Men derfor er det heller ikke noe problem hvis begge parter synes at 2 ganger i året er greit. Da er det jo greit da. Det er først når den ene ikke synes det og lager et problem av det at man har en utfordring tenker jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TS - Denn

Selvfølgelig er det ting som er viktigere enn sex!

Men jeg liker sex! Jeg kan ikke leve på sex to ganger i året - det går bare ikke.

Vi har vært sammen i 9 år og vi har to barn, men dette begynte før det også. På samme måte som mange av dere kanskje ikke trenger sex, så er det noen som gjør det. Jeg nekter å bli "grisen" fordi jeg vil ha et sexliv, for meg er det en livsnødvendighet. Jeg har forståelse for svingninger i lyst og fødsler.

Men dette har foregått i 4-5 år - det er ikke en bølgedal - det er sånn. Og jeg er oppmerksom, vi deler alt arbeid hjemme 50/50, jeg er virkelig ikke en rotete nisse som bare sitter i godstolen og forventer et knull hver kveld.

Men det blir for mye arbeid hvis jeg må frem med barnevakter, restauranter, blomster, stearinlys og silkelaken hver gang. Enkelte ganger - ja selvfølgelig, men det må da være mulig å ha sex uten at det skal være bryllupsnatta om igjen.

Vi har snakket om det og hun sier rett og slett at hun får nærheten hun trenger fra barna våre - og jeg er heller ikke en fæl og feit fyr. Hun mener sex ikke er nødvendig for å ha et godt forhold. Jeg ble helt sjokkert - for meg er det viktig. Men jeg har mindre og mindre lyst på henne, og ser henne nesten ikke som en attraktiv sexpartner lengre. Det er synd, og det er for jævlig å skulle skilles pga. manglende sex!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
Jeg nekter å bli "grisen" fordi jeg vil ha et sexliv, for meg er det en livsnødvendighet.

Jeg er dame og forstår deg kjempegodt! Jeg er enig i at sex ikke er alt, men det er veldig viktig at man passer sammen der også.

Jeg elsker å ha sex med samboeren min. Jeg kunne aldri klart meg med 2 ganger i året.

Vi har pratet om hvor ofte vi forventer, og 2-3 ganger pr uke er greit for oss. (I begynnelsen hadde vi sex omtrent hver dag, ofte flere ganger om dagen.)

Jeg vet ikke hvordan du kan gripe dette an, men kanskje hvis du får henne til å tenke på hvor godt det var i starten?

Eller om du gjør noe romantisk for henne (hvis hun er en som liker det)?

Det kan jo være hun har begynt å få vondt under akten? Kanskje hun sliter med dette, og skylder på viljen og at ikke sex er viktig.

Det kan være så mange ting...

Jeg vil foreslå at dere setter dere ned en kveld (eller reiser bort en helg) uten barn, og prater ut om tingene. Hva forventer dere, hvordan hadde dere det før, hvordan vil dere ha det nå, hva er grunnen til at det har blitt slik det har blitt, hva kan dere sammen gjøre for å bedre situasjonen, osv.

Håper dere får blåst liv i sexlivet igjen, for det kan være noe av det deiligste som er mellom 2 mennesker :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...