Gå til innhold

mme


blåmeisa

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg gjør tingene riktig. Jeg koker opp vann for ett døgn om gangen, oppbevarer vannet ferdig oppmålt i flasker i kjøleskapet. Fyller på pulver og varmer det i mikro når lillemann er sulten. Fungerer veldig bra, men er det riktig??

Lillemann har begynt å få litt treig mage og jeg har derfor hatt litt malt i melken, to skjeer på ett døgn. Jeg har hatt malten i vannet etter det er kokt og så fordelt det utover disse flaskene.

Etter at jeg startet med malt er bæsjen blitt mørkegrønn. Er dette en sammenheng med malten. Det virker ikke som han har mageknip (da er jo ofte bæsjen grønn) Konsistensen og mengden er vanlig!

Noen som vet bedre enn meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det virker bra, jeg, gjorde det slik selv. Noen mener at barn ikke trenger kokt vann hvis springvannet er rent nok (iike egen brønn).

Vi hadde 1 ts malt i hver flaske fra han var nesten nyfødt, han var veldig treig i magen. Fikk beskjed om det av legen. Ristet den ut når vi blandet melken.

Mye bra info på nettsiden som heter flaskeposten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldig vanlig at barn for tregere mage ved bruk av mme.. litt malt i er bra.. men ikke bruk for mye.. sviskepure løsner også på sakene!!

Så lenge du opevarer vannet i kjøleskapet skal det gå bra... siden varmt vann fort kan få bakterier.. og som sagt at melken blir brukt med en gang den har blitt varmet i microen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...