Gå til innhold

Utstyr og pris


LilleOrkide

Anbefalte innlegg

Har søkt i gamle tråder og funnet fine utstyrslister, men ønsker å få en oversikt over hva det koster også. Er prøver enda, så kanskje litt tidlig å tenke på det. Men tenkte det kunne være greit å ha nogenlunde peiling på hva en trenger og hva det koster

Jeg har kommet fram til at det vi trenger den første tiden er:

Bilsete

Vogn

Vugge/sovested

Stellebord/kommode

Bæresele?

Brystpumpe

Badebalje

Og selvfølgelig klær og småting, men har oversikt over pris på det.

Noen som vet ca. pris på disse tingene (trenger ikke kjøpe alt utstyret nytt)? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg har ikke barn selv (enda) men titter likevel litt rundt og ser på priser og utvalg. Det jeg har kommer fram til er at på finn.no er det utrolig mye som selges! mye utstyr som vogner og bilseter og vugger, og dette er jo som oftest i "ny" stand siden det ikke er brukt så lenge. Anbefaler deg å ta en titt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet fram til at det vi trenger den første tiden er:

Bilsete - 1300 + 1300 = 2600 (Maxicosi inkl.isofixbase)

Vogn - 6000 (Teutonia Spirit S3 i Sverige)

Vugge/sovested - 200 (arvet fra familie, kjøpte ny madrass)

Stellebord/kommode - 500 (kjøpte brukt vanlig kommode + stellematte)

Bæresele? - har ikke kjøpt, ser an behov

Brystpumpe - 0 (arver fra familie)

Badebalje - 200 (kjøpte den billigste på barnebutikken)

I tillegg så har det gått ca.kr.1500 i diverse (stelleveske, myggnetting, dyne, dynetrekk, et par helsetepper, kluter, håndklær og litt klær til starten).

Ellers har vi allerede fått noen gaver og fått beskjed om at flere kommer, alt fra klær, leker til vognposer etc.

Det er ofte gode tilbud i butikkene og på nett, pluss et hav av gode brukte saker, og ikke minst alle gavene en får. Så dersom en klarer å styre seg fra å kjøpe alt mulig en tror en trenger så kan en komme seg rimelig ut av det. Vår erfaring er at det er veldig mange som tilbyr at vi kan arve fint brukt utstyr, og det er ofte en veldig fin mulighet til å spare mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Takker for svar. Ser nå at det ikke trenger å være så kostbart som jeg først trodde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsete: 1000 (maxi cosi med base kjøpt brukt fra et vennepar)

Vogn: ca 3300 (Emmaljunga kjøpt brukt)

Vugge/sovested: Kurv 1500 (kjøpt av vennepar), seng 200 (kjøpt av vennepar), madrasser: 800 (ny (selvfølgelig) Jensen), 300 (ny skumgummi).

Stellebord/kommode: 750 i lekebutikk (med kar og hyller under)

Bæresele?: Sjal og mei tai: ca 1300

Brystpumpe: 700, kjøpt brukt

Badebalje: 69kr på IKEA.

Stelleveske: 300 på en vanlig veskebutikk

Dyne: 300 for Høie Allergo, + fikk en av vennepar

Vognpose i lammeskinn: 600

Men det det går mest penger til er sånne "usynlige" ting som gaskluter, gulpekluter, ammeinnlegg, ammebh, sengetøy, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...