Gå til innhold

Din sukkerklump


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hva synes du om å bli kalt en sukkerklump av kjærsten?

Hva med andre enn kjærsten kaller deg det?

Ser du på det som et komplimang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Oxford

Kjæresten min har aldri kalt meg "sukkerklump", men jeg hadde vel ikke hatt noe imot det. Om f.eks. familie og venner vil kalle meg det nå og da, så er egentlig det også helt greit - klarer ikke å finne en grunn til at det er negativt å bli kalt "sukkerklump".

Jeg ser ikke på det som et kompliment i den forstand, men jeg synes det høres ut som et positivt kallenavn - så sant det ikke blir sagt i en ironisk tone. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sin_*

Har heller aldri blit kalt sukkerklump men hadde noen sagt det til meg hadde jeg nok sett på det som noe positivt tror jeg. Men ikke hvis de hadde sagt "en liten klump med sukker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma kalte meg av og til for sukkerklumpen, så det har en positiv klang for meg. Hvis kjæresten din kaller deg det, betyr det kanskje at han synes du er veldig søt :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne sikkert være en søt ting å kalle noen, selv får jeg litt creeps av sånne kallenavn, så vi bruker dem ikke ;) På en dårlig dag hadde jeg sikkert til og med kunne tolket det til at han syntes jeg spiste mye søtsaker og, hehe.. Men sikkert et koselig kallenavn for mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Ulla*

Synes det er søtt når samboer kaller meg det, men om andre hadde gjort det ville det ha føltes unaturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg kalte samboeren min for sukkerklump, bare for morsomt, men han tok det som et hint på at jeg syntes han var blitt tykk iom at han hadde lagt på seg noen få kilo, noe som absolutt ikke var min hensikt. Selv hadde jeg bare syntes det var søtt-ish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk virkelig høre det en gang jeg kalte min kjære for sussebass. Aner ikke hva han egentlig reagerte på, men det er ikke et ord jeg har brukt siden. Men det er jo en rekke slike ord på norsk som brukes som koseord, og man risikerer jo at folk har annerledes konotasjoner med noen av ordene enten man bruker det ene eller det andre. Så når slike misforståelser skjer er det bare en ting å gjøre, og det er å få formidlet hva man mente med det. Men det at han tar på vei på denne måten av å bli kalt sukkerklumpen, tyder jo på at han kanskje føler selv at han spiser for usundt og legger på seg. Du kan jo prøve å understreke at du er glad i ham uansett hvordan han spiser og hvor mye han veier? Og hvis det passer seg slik kan du jo høre om det er noe som bekymrer ham siden han koblet det slik, og om det er noe du kan gjøre for å hjelpe ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...