Gå til innhold

Rutiner på 3 mnd gammel baby


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ja, har dere rutiner på deres rundt 3 mnd gamle babyer? Legger dere dem til faste klokkeslett på kvelden?

Vi har enda ikke rutiner og lurer på om vi er de eneste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Mim*

Jeg hadde ikke noe som lignet rutiner på mine 3 mnd gamle barn. De spiste og sov når de trengte det. Eneste vi holdt på var å la natta være natt - mørkt, og ikke noe særlig kos og oppmerksomhet når de våknet på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Samme som Mim.

Han sover seg gjennom natten med bare en amming underveis, spiser og sover når han vil. Har ikke følt for å ha noe særlig rutiner enda.. trenger man så mange rutiner liksom? Vi kommer til å innføre rutiner der vi trenger det etterhvert, men hittil har vi hvertfall ikke behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med leggerutiner når han nærmet seg 4 mnd, da først begynte han å bli klar for det. Øvrige rutiner kom etterhvert som vi økte på med faste måltider, altså fra rundt 6 mnd alder. Soving på dagen har vi fremdeles ingen rutiner på, annet enn at han som regel har to lurer i løpet av dagen. Han er 7 1/2 mnd gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste rutinen vi hadde på plass ved tre måneder, var at babyen ble lagt klokka sju-halv åtte.

Ellers, på dagtid, sov og spiste hun når det trengtes. Hun hadde lenge et veldig uregelmessig søvnmønster på dagtid (men når de sover greit nom natta kan en egentlig ikke klage på det...), og sov i korte intervaller. Men nå som hun har bikket fem måneder begynner det å utkrystallisere seg en ordentlig "lunsj-lur" og en liten ettermiddagslur. Det går seg vel til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med fast legging da Snuppa var 2 1/2 mnd, selvom hun fikk flaske hver 3. time.

Egentlig gjorde vi vel det mest for at mor skulle få fred til stell og mating fra en overivrig storebror (stesønn 10 år) som var/ er som en stor klegg :) Håpløs å vifte bort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi legger halv åtte - åtte, selv om vi ikke alltid lykkes med det...det skjer fremdeles at han ikke sover før ni. Han har også to-tre dupper på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ungen snart tre måneder. Han sover ikke alene, helt umulig, så vi har midlertidig gitt opp å legge ham i egen seng. Derfor legger han seg når jeg legger meg, og står opp når jeg står opp. Han sover hele natta med unntak av ammepauser, og ellers på dagen spiser han når han har lyst - dvs veldig ofte... Håper snart jeg kan amme skjeldnere, og så får vi ta en skrikekur om et par måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest_sandra_*
Her er ungen snart tre måneder. Han sover ikke alene, helt umulig, så vi har midlertidig gitt opp å legge ham i egen seng. Derfor legger han seg når jeg legger meg, og står opp når jeg står opp. Han sover hele natta med unntak av ammepauser, og ellers på dagen spiser han når han har lyst - dvs veldig ofte... Håper snart jeg kan amme skjeldnere, og så får vi ta en skrikekur om et par måneder :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med leggerutiner rundt 3.mnd alderen.. Da ble hun lagt kl.19, og sov til vi la oss i 24 tiden før hun fikk mat igjen... Men dette var noe hun så å si bestemte selv.. Hun var tydelig trøtt i 19 tiden, så da begynte vi å legge hun da :)

Ellers på dagen hadde vi ikke noen rutiner.. Hun fikk mat ca hver 3.time (det var da hun ønsket mat)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange ikke har det, så du er ikke den eneste. Vi hadde rutiner helt fra fødselen, og det var utrolig deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bille_*
Jeg hadde ikke noe som lignet rutiner på mine 3 mnd gamle barn. De spiste og sov når de trengte det. Eneste vi holdt på var å la natta være natt - mørkt, og ikke noe særlig kos og oppmerksomhet når de våknet på natta.

Samme her. Greitt å nyte friheten så lenge som mulig. Man blir fort nok sittende hjemme hver kveld etter klokka sju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...