Gå til innhold

Fødselsmerke


Gjest ewr

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kom til å tenke på en ting er en dag da jeg kikket på meg selv i speilet..Har et fødselsmerke bak på det ene låret som er utrolig irriterende og plagsomt. Mamma har også et, men det er nesten borte. Husker ikke helt hvor hun hadde, men det var uansett ikke like plagsomt som mitt. Så her er spørsmålet mitt: Når jeg skal få barn, kan det da hende at h*n ender opp med fødselsmerke på en mye mer synligere plass? Feks ansiktet? Og hva ville så ha hendt? Tror jeg hadde levd med dårlig samvittighet resten av livet viss noe sånn skulle skjedd med barnet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan da vel ikke noe for om barnet ditt får et fødselsmerke midt i ansiktet? Klandrer du moren din for ditt fødselsmerke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min har "dårlig samvittighet" for at ungene mine har hans utsående ører! :fnise: Vi fører både gode og dårlige gener videre, men kanskje mest av alt gode og dårlige vaner. DET hadde jeg vært mer bekymret for :sjenert:

Vet ikke om fødselsmerker er arvelig, det er jo også ørten varianter av det. Ungen min har et fødselsmerke på magen, som legen sa muligens kunne "vokse litt" og bli utstående. Skjer det i ansiktet, spesielt ved øyet, så er det jo mer kritisk. Midt på magen - no problem.

Får man skjemmende fødselsmerke i ansiktet er det jo mye bra innen kosmetisk kirurgi som man kan gjennomføre for å rette det opp. Vil tro man får dekket dette hos det offentlige hvis det er stort og skjemmende. Sånne ting kan man jo faktisk rette opp, så det hadde jeg ikke vært bekymret for.

Hvis ditt fødselsmerke er plagsomt (bare utseendemessig eller fysiske plager?), hvorfor gjør du ikke noe med det? Jeg fikk en utsående føflekk fra pannen fjernet, den så ut som en stor kvise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har aldri klandret moren min, heller latt det gå ut over meg selv. Var hos doktoren min (som jeg hater) en gang, men han sa at det ikke var noe som kunne gjøres. Selvfølgelig er det noe som kan gjøres med det, men han vil aldri hjelpe med noe som helst. Er det noen som vet hva som skal til for å få dette dekket? (fjerning av fødselsmerke) Det er ca 2cm bredt og 7-8cm langt..

Vet det var litt avsporing på temaet nå, men er det håp for meg så må det være håp for barnet mitt også om h*n skulle ende opp med å arve..Jeg hadde slitt veldig med samvittigheten om det hadde skjedd, for jeg vet hvor mye dette har gått ut over meg å mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...