Gå til innhold

Fjerne dobbeltsidig tape fra veggen


Gjest Gjest_gjesten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjesten_*

Hei,

er det noen som har en smart måte å fjerne dobbeltsidig tape fra veggen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madre Mia

Vet ikke hvilken dobbeltsidig tape du tenker på, det finnes en tynn type til å lime papir, plakater ol. og en tykk type til å henge opp speilfliser, kroker ol.

Den tynne fjerner du enkelt med en annen vanlig taperemse som du limer over og drar av. Da følger som regel tapen med. Den tykke vet jeg ikke, jeg fjernet den med smørekniven fordi den kniven var tynn nok til å komme mellom tapen og veggen. Har hørt noen som varmer opp tapen eller klistremerket med hårføner slik at limet blir klissete, og så drar den bort. Har ikke prøvd det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får av de tykke bitene, sånn at det bare blir limrester igjen, kan de fjernes med plasterfjerner. Kjøpes på apoteket, veldig anvendelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg har lett masse på nettet og det er mange som mener å ha svaret. Men jeg kan i hvertfall si at den tykke dobbeltsidige tapen jeg har problemer med å fjerne ikke ble nevneverdig lettere å få bort med plasterfjerner. Så jeg vil ikke anbefale å bruke penger på det. Nå går turen min til en malerforretning for å prøve å få tak i kjemikalier som er laget spesiellt for jobben.

Redigert:

Valget falt på Scotch Guard Cleaner spray. Sitrusspray. Fåes fra andre leverandører også, men de har jeg ikke prøvd. Sprayet på. Ventet et par minutter. Tørket vekk. Fungerer helt strålende. Mitt råd etter å ha prøvd litt av hvert er å kjøpe dette med en eneste gang. Plasterfjerner og rødsprit var ikke i nærheten så effektivt eller skånsomt. Har prøvd sitrussprayen på parkett og malt vegg. Ingen av de tok noe skade.

Endret av geirrosset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...