Gå til innhold

Kjærlighetssorg


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har min første kjælighetssorg, og det gjør så vondt..

Føler meg helt alene, sitter bare og gråter. Har så lyst til å snakke med noen som går igjennom det samme. Vet at tiden leger alle sår, men akkurat nå gjør det bare så forferdelig vondt :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Oxford

Jeg har heldigvis ikke kjærlighetssorg for tiden, men jeg vil bare forsikre deg om at det blir bedre med tiden. Kanskje ikke i morgen, neste uke eller neste måned - men det blir bedre! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Jeg har ikke kjærlighetssorg nå, men de gangene jeg har hatt det, har det vært noe av det forferdeligste som har hendt meg. Helt lammende, og jeg blir småsprø av det. Det går over, men når man er i det, er det vanskelig å se.

kan du gjøre noe hyggelig? Prate med en venninne?

Du kan også sette av en sørgehelg. Mimre, se triste filmer og grine det ut. Og sette punktum søndag kveld og komme deg videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja. Vet godt hvordan det er. Mange mener at den første hjertesorgen er den verste. Opplevde det samme for en stund siden. Var helt forferdelig. Følelsen av å nesten gå fra forstanden osv. Nå var jeg heldig nok til at kjæresten og jeg ble sammen igjen ikke lenge etterpå. Hvis ikke hadde jeg nok fremdeles hatt veldig vondt.

Syns du skal passe på å pleie deg selv i tiden framover jeg, og gjøre det du er glad i. Om det er å være med venninner, trene eller kose deg med litt godteri vet du best selv. :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :sukk:

Men det føles bare helt sinnsykt vanskelig å komme seg igjennom èn kveld.. Har ingen å prate med nå, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Planlegger å være mye med venner nå fremover, gjøre morsomme ting og dra ut. Vise at jeg klarer meg fint uten han.

Men er så vondt om kveldene. Det var nå vi pleide å være sammen, kose og ligge inntil hverandre. Sovnet bestandig på armen hans.

Takk alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Stakkars deg, vet godt hvor vondt du har det nå. Vet det er en fattig trøst, men det går over. Selv om det ikke føles sånn når man står midt oppi det. Du kommer til å bli ordentlig glad igjen og du kommer til å bli forelska på nytt og det kommer til å slutte å gjøre vondt.

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet så altfor godt hvordan det er... Jeg går igjennom min første hjertesorg selv om dagen, og det er utrolig frustrerende hvordan man kan være SÅ svak for et annet menneske! Nå har jeg hatt denna hersens hjertesorgen i over 1 år da, fordi jeg ikke klarer å gi helt slipp (tar kontakt hele tiden osv.). Er veldig vanskelig å la vær, selvom man vet at man ikke må... Æsj asså :( Møkkafølelser

Endret av Tillepike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo
Vet så altfor godt hvordan det er... Jeg går igjennom min første hjertesorg selv om dagen, og det er utrolig frustrerende hvordan man kan være SÅ svak for et annet menneske! Nå har jeg hatt denna hersens hjertesorgen i over 1 år da, fordi jeg ikke klarer å gi helt slipp (tar kontakt hele tiden osv.). Er veldig vanskelig å la vær, selvom man vet at man ikke må... Æsj asså :( Møkkafølelser

Åhh, akkurat slik har jeg også det!!

Jeg prøver å holde meg helt unna han, sånn at han kan se hva han har gått glipp av. Jeg vil at han skal angre, komme gråtende tilbake og si at han ikke kan leve uten meg. Men det var han som gjorde det slutt og hadde mistet følelser, og det er jeg som bare sitter hjemme og gråter :tristbla: Jeg føler meg skikkelig svak, klarer ikke å si nei til han :sukk:

Hvis du har lyst å prate om det kan du sende meg en PM eller skrive i dagboka mi :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn det er med meg og... Selvom jeg fikk klar beskjed om at han aldri har hatt følelser for meg da, og at de gangene han sa at han elsket meg bare var fordi "det føltes sånn der og da", og at han bare har elsket eksen sin. Rimelig opprivende :( Man føler seg passe liten og teit når man kryper sånn, men man vil liksom ha den kontakten selvom man vet at man ikke får noe igjen for det. Hadde vært veldig kjekt med en kur som gjorde oss kjempe sterke og lot oss gå med hevet hode og ikke bry oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn det er med meg og... Selvom jeg fikk klar beskjed om at han aldri har hatt følelser for meg da, og at de gangene han sa at han elsket meg bare var fordi "det føltes sånn der og da", og at han bare har elsket eksen sin. Rimelig opprivende :( Man føler seg passe liten og teit når man kryper sånn, men man vil liksom ha den kontakten selvom man vet at man ikke får noe igjen for det. Hadde vært veldig kjekt med en kur som gjorde oss kjempe sterke og lot oss gå med hevet hode og ikke bry oss.

Skulle egentlig skrevet dette i dagboka di da, men jaja :gjeiper: Gjort er gjort og spist er spist... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlighetssorg er faktisk noe av det kjipeste og tyngste med tanke på hva følelsesmessig kaos det gir.

Tror folk takler det forskjellig, noen kommer over det rimelig raskt, andre bruker lang tid. Jeg for min del tenker enda på eksen, og det er 4 år siden nå. Langt på nær så vondt og sårt som det var da alt rabalderet herjet, men tenker på henne enda.

Sist jeg hørte noe, så hadde hun fått seg en unge til og virket veldig lykkelig... så for min del så er løpet kjørt for leeenge siden hos henne. Var en gandi-blemme å engasjere seg i henne for min del... men men, spist er spist og gjort er gjort. Dessuten er det jo så lenge siden egentlig at jeg burde jo i utgangspunktet ha sluttet å tenke på henne nå så lenge etterpå.

Tror nok at det er viktig at man bearbeider de vonde følelsene så fort det lar seg gjøre, ellers blir man jo bare stående å stampe i ei hengemyr som jeg har på følelsen av at jeg gjør etter denne jenta. Har faktisk ikke opplevd å være forelska siden da.

Jeg unngikk nemlig å takle følelsene ved å ignorere dem. Den vonde klumpen er bare å svelge unna hver gang den dukker opp som den gjør fra tid til annen.

Det var faktisk "gullfugelen" som fløy ut vinduet da det ble slutt.

Vet ikke om det var til så mye hjelp det jeg skrev her, men håper det ga deg en viss pekepinn på hvordan du ikke skal takle det... altså ved å ignorere følelseskaoset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjærlighetssorg er JÆVLIG.

Må leves gjennom, må gråtes gjennom, søvnløse netter kan ikke forsvinne..

Men litt om litt, dag for dag, lysner det litt til.

Det forsvinner nødvendigvis ikke, men kan leves med og livet kan smile igjen.

Been there... Gi deg tid, men sett en dato en dag der framme, slik at sorgen ikke dyrkes!!

Ååååh, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg husker 2 kjærlighetssorger jeg har hatt, og de er begge to HELT FOR JÆVLIGE! første gang var når jeg var 18.. kjæresten min bodde i england. Han hadde vært på besøk på ferie hos meg i over en mnd, alt var bra, og så dro han tilbake til england, og lovde meg og ringe til meg hver dag og han skulle savne meg SÅ mye etc etc... jada, men nei, etter en uke ca begynte han og ikke ringe mere, og da jeg ringte ham for og høre hvorfor han ikke ringte, fikk jeg høre hvor jævlig jeg var, og hvor mange tilbud han hadde fått fra andre damer. Helvete! Det såra. Så da var jeg igjennom min første hjertesorg der....

2.gangen var med en fyr jeg hadde vært sammen med i et år ca... han bodde på andre siden av landet, og vi hadde planlagt og flytte sammen... Jeg var der faktisk for og se etter leilighet. Da han kjørte meg til flyplassen, forteller han meg at han ikke elsker meg lengre.... :overrasket: jeg fikk helt sjokk.. Og det var den verste kjærlighetssorgen jeg har hatt noen gang. Jeg ville bare ringe ham hele tiden, og være med ham, og jeg ga blaffen i ALT og ville gjort ALT for og være med ham igjen. Han oppførte seg som en drittsekk, men til slutt tok han meg tilbake... Tror jeg hadde kommet over ham egentlig i den tiden han hadde gjort det slutt, og bare én uke etter vi var blitt sammen igjen, var jeg utro mot en anna en, og innså at jeg ikke elsket eksen mer, og gjorde det da slutt med ham dager etterpå. Da var det HANS tur til og ha hjertesorg. HA!

Nå er det noen år siden dette skjedde da. Jeg er nå i et forhold som jeg ikke vile si mye om, det går veldig opp og ned, men det har ikke mye med saken og gjøre. det eneste er at jeg håper det ikke skjer igjen, hjertesorgen altså, for det er en av de verste følelesene som eksisterer. Vil bare si til alle dere som opplever det nå at den GÅR OVER! Og får jeg den igjen nå, så skal den gå over og jeg kommer bare sterkere ut av det, og det gjør dere også!

husker at det som hjalp meg under denne tiden, var og være med venninner, prøve og gå ut! Jeg ville jo drikke sorgen bort da, men hadde ei venninne som var skikkelig redd for at jeg skulle bli alkoholiker.. :fnise: men noen kvelder var det deilig og bare drikke på! Fant også ut at og ha en rebound gutt ikke er dumt. Bare en en-natts greie, uten føleleser. det får deg over ham LITT hvertfall... eller hvertfall får det deg til og tenke på andre ting...

En klem til alle dere som opplever det akkurat nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant også ut at og ha en rebound gutt ikke er dumt. Bare en en-natts greie, uten føleleser. det får deg over ham LITT hvertfall... eller hvertfall får det deg til og tenke på andre ting...

Der har jeg brent meg et par ganger... Syns bare det gjør ting verre, og jeg savner ham enda mer, fordi jeg sammenligner. Og da blir jeg deppa fordi det ikke er ham som ligger der ved siden av meg :( Men det funker jo for noen...

Endret av Tillepike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo
Der har jeg brent meg et par ganger... Syns bare det gjør ting verre, og jeg savner ham enda mer, fordi jeg sammenligner. Og da blir jeg deppa fordi det ikke er ham som ligger der ved siden av meg :( Men det funker jo for noen...

Helt enig. Det blir ikke det samme, og det føles rett og slett ikke bra. Hvertfall ikke for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å oppleve kjærlighetssorg er en reality-check, men man modnes og lar seg ikke narre like lett neste gang.

Tviler på at det er noen som har opplevd kjærlighetssorg som skulle vært de følelsene foruten, hva har man ikke lært av det? Hva forteller ikke kjærlighetssorg om tillit og det å kunne stole på mennesker?

Forresten må man bli såret først en gang for å være den som sårer neste gang. Først blir man snytt så snyter man andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo
Forresten må man bli såret først en gang for å være den som sårer neste gang. Først blir man snytt så snyter man andre.

Eller omvendt. Dumpe noen og deretter bli dumpa, for å innse hvor jævlig man har fått andre til å føle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...