Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Jeg ville kontaktet lege! Kvalme, magesmerter osv. er jo symptomer på overstimulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Meg igjen... Er det noen som kan svare på en ting. Jeg tok altså ut egg på torsdag, og skal sette inn på mandag.

Men i natt våknet jeg klokka tolv av sinnsyke smerter i magen. Måtte ta Paralgin Forte, da jeg hadde så vondt at jeg lurte på å ringe legevakten. Medisinen virket, men tre timer senere våknet jeg igjen av like jævlige smerter. Måtte igjen ta smertestillende. Jeg hadde så vondt at jeg ble svett på hele kroppen og kvalm. Trodde skulle kaste opp.

Hva kan det komme av? I dag har jeg følt meg dårlig, og måtte akkurat nå en ny P. Forte. Orker ikke så mye smerter.

Hva er symtomene på overstimulering? Bør jeg kontakte lege, eller hva? Hjelp, noen???

Jeg ville kontaktet lege eller klinikken din. Overstimulering er veldig ubehagelig, og kan være vondt ja. Jeg ble overstimulert, og lå på sykehuset i to dager der jeg fikk blodfortynnende og væske intravenøst til vi så at ting begynte å gå litt tilbake. Det som kan forårsake smertene er væske i buken og i eggstokkene ette ruttaket. Så komtakt lege eller klinikken, så de kan se på deg.

Selv kastet jeg opp og var veldig kvalm, og veldig øm i magen. Klarte ikke røre meg så mye og så gravid ut med tanke på størrelsen på magen min.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen... Er det noen som kan svare på en ting. Jeg tok altså ut egg på torsdag, og skal sette inn på mandag.

Men i natt våknet jeg klokka tolv av sinnsyke smerter i magen. Måtte ta Paralgin Forte, da jeg hadde så vondt at jeg lurte på å ringe legevakten. Medisinen virket, men tre timer senere våknet jeg igjen av like jævlige smerter. Måtte igjen ta smertestillende. Jeg hadde så vondt at jeg ble svett på hele kroppen og kvalm. Trodde skulle kaste opp.

Hva kan det komme av? I dag har jeg følt meg dårlig, og måtte akkurat nå en ny P. Forte. Orker ikke så mye smerter.

Hva er symtomene på overstimulering? Bør jeg kontakte lege, eller hva? Hjelp, noen???

Høres ut som meg etter forrige uttak. Det var forferdelig smertefult. Ringte sykehuset, og de mente jeg hadde blødninger i magen. Men det roet seg heldigvis av seg selv hos meg.

Håper du allerede har ringt og snakket med legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødninger i magen etter uttak... er det noe også?! begynner nesten å grue meg litt jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke noe godt ut :( Jeg lå strekk ut i en uke med smerter sist gang ! uff, gleder meg ikke til neste runde.. Det gikk over av seg selv hos meg, hvor grensen går for å kontakte lege :vetikke: Hvor mange egg hentet du ut ?

En annen sak ; ser at du hentet ut på en torsdag og skal sette inn på mandag, er det vanlig å vente 4 dager med å sette inn ? Hos meg går det kun 2 dager ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hentet ut 7 egg, og 4 ble befruktet.

Jeg vet ikke hvorfor de venter fire dager, jeg. Har rett og slett ikke spurt. Det var kanskje ikke tid å sette inn allerede på fredag, når jeg hentet ut på torsdag.

Jeg GRUER meg til innsett. Uæææ. Håper det ikke gjør vondt. Skjønner ikke hvodan jeg skal klare å ligge stille.

Tar to Valium før jeg drar, men det er nok ikke nok. Fikk dem av legen før jeg dro derfra torsdag.

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hentet ut 7 egg, og 4 ble befruktet.

Jeg vet ikke hvorfor de venter fire dager, jeg. Har rett og slett ikke spurt. Det var kanskje ikke tid å sette inn allerede på fredag, når jeg hentet ut på torsdag.

Jeg GRUER meg til innsett. Uæææ. Håper det ikke gjør vondt. Skjønner ikke hvodan jeg skal klare å ligge stille.

Tar to Valium før jeg drar, men det er nok ikke nok. Fikk dem av legen før jeg dro derfra torsdag.

S

Det er overhodet ikke vondt å sette inn !! Kjente ingenting jeg, og det var over på 5 minutter :)

Har du like vondt nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen sak ; ser at du hentet ut på en torsdag og skal sette inn på mandag, er det vanlig å vente 4 dager med å sette inn ? Hos meg går det kun 2 dager ..

Det viser seg at det kan være svært fordelaktig å vente 4-5 dager, slik at embryoet rekker å bli blastocyst. Det viser seg at flere embryoer dør før de når blastocyst, men de som overlever og blir blastocyst og som settes tilbake har mye større sjanse for å feste seg enn et vanlig 4-delt embryo.

Det gjøres ved flere private klnikker, samt ved Universitetssykehuset i Nord-Norge. Hadde det bare ikke vært så innmari langt til Tromsø, så skulle vi tatt forsøkene der. Om vi ikke lykkes med de offentlige forsøkene våre, så er vårt valg av privat klinikk allarede gjort, og da med tanke på hvem som langtidsyrker. Jeg vil heller et embryoene dør i varmeskap enn inni meg, og at jeg får tilbakeført noe som har større sjanse for å overleve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_s_*

Hmm det er jo bra da at embryoet utvikler seg mer.

Kanskje jeg har en større sjanse til å lykkes?

Legen anslo våre sjanser til 10% så det er ikke all verden å håpe på. Men jeg er så spent nå. Skal fortelle dere i morgen hvordan det var.

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det er jo bra da at embryoet utvikler seg mer.

Kanskje jeg har en større sjanse til å lykkes?

Legen anslo våre sjanser til 10% så det er ikke all verden å håpe på. Men jeg er så spent nå. Skal fortelle dere i morgen hvordan det var.

S

10% ?! Er ikke det lite? Noen spesiell grunn til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_S_*

Ja, mannen min er steril av ukjent årsak, så de prøver ICSI (Var det det het mon tro?)

Og jeg er godt voksen.

Derfor er det bare så liten sjanse for å føde et levende barn.

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mannen min er steril av ukjent årsak, så de prøver ICSI (Var det det het mon tro?)

Og jeg er godt voksen.

Derfor er det bare så liten sjanse for å føde et levende barn.

S

Lykke til :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med lab'en nå, og har fått time til innsetting i dag! :hoppe:

Vært fryktelig nervøs i dag, hadde ikke noen god følelse for tiningen, men så gikk det bra med det ene embryoet! Det andre døde desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med lab'en nå, og har fått time til innsetting i dag! :hoppe:

Vært fryktelig nervøs i dag, hadde ikke noen god følelse for tiningen, men så gikk det bra med det ene embryoet! Det andre døde desverre...

Masse lykke til Prada :duskedame:

Krysser fingrene for at dette er GULL-EGGET :duskedame:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmål:

hvor lenge måtte dere vente på neste forsøk etter avbrutt/mislykket forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_S_*

Hei jenter.

Da har jeg vært og satt inn egg. To egg ble satt inn. Kvaliteten var desverre bare middels, men jeg håper alikevel.

Det gjorde ikke så vondt som fryktet. Fikk steosolid inn i blodåren først for at jeg skulle få slappe av. Er så redd for ukjent smerte, vet dere.

Det var fort gjort. 5 minutter og legen var ferdig.

Nå er det bare å vente.

Skal ta Albyl-E i ni uker, samt Crionone eller hva det nå het, den kremen i 7 uker, tror jeg det var. Hvis jeg er gravid da. vis ikke, slutter jeg med det.

Nå teller jeg ned til testing. Kan nok hende jeg tyvtester før det er gått 14 dager. Klarer nok ikke å la være.

Lykke til til deg også Prada. Skal krysse fingrene for deg.

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk inn egget mitt i dag! Dette MÅ være gullegget, og det skal vokse og bli et stooort påskeegg!

Så da er det "bare" 12 dager til testing...

Kjøpte inn mengder med progestan i dag, så jeg bare lykkes, hehe... Skal jo ikke tilbake til Riksen før på ul i uke 8, så jeg handlet inn ;) (jeg ha prøvd å kjøpe progestan på mitt lokale apotek, det gikk ikke...)

S - vi skal blir gravide begge to, så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hejsan sveisan,

Da er det forhåpentligvis min tur å bli ruger, fikk telefon fra sykehuset at jeg hadde 6 egg som blev befruktet.

Forhåpentlig så er jeg ruger fra i morgen.

Sist gang ville ingen dele seg så "faren" er vel ikke helt over enda. :sjenert:

Hadde uttak i går og det gjør sinnsykt vondt så nå blir det sengen på meg resten av dagen, skal ligge å kose meg med Dexter og smågodt .. :popcorn:

Prada, gratulerer som ruger... Krysser fingrene for deg.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesti

Og siden sist har jeg vært gravid og mistet..

Eller det vil si ikke mistet ennå, men hcg nivået har sunket og jeg kjenner at mensen er på vei. Var helt sikker på at forsøket ikke ville funke denne gangen heller for hadde akkurat de samme symptomene fra innsetting og 12 dager fremover som på siste forsøk som var negativt.. Men på rugedag 12 var alle mensenmurringer borte og det stakk på de rareste steder "der nede".. Så nå vet jeg hvordan det er i alle fall.. Skjønner ikke hvorfor dette må være så j... vanskelig. Er veldig trist jeg...

Men uansett, lykke til alle rugere (anbefaler virkelig å droppe symptomjakten før 4+0, dette forsøket hadde jeg det faktisk bedre med meg selv fordi jeg ikke hadde trua, og ble jo veldig gledelig overrasket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...