Strix Skrevet 13. november 2008 #381 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg mente at 1. mens er den første mensen man får etter "mislykka-forsøk-mens" slik at man får én vanlig syklus før man starter opp igjen. Det var det du mente ja, det var sånn jeg tenkte først. Så da får en f.eks først blødning ifbm. mislykka forsøk. Og ca. 2 måneder etterpå når en får sin andre vanlige mens så ringer en inn igjen og melder i fra. Men dersom en skal fryse i Bergen så må en vente altså til en får sin 3. vanlige mens. Å fyttikatta, det blir jo plutselig 3mnd venting det :dåne: Nei, får høre med dem hva som gjelder når vi er der så vi får klarhet i dette, kan ikke helt skjønne at vi skal måtte vente så lenge Pia31 Kan ikke si at jeg vet nøyaktig hva du går gjennom, men vi er på veg mot forsøk selv nå så jeg er veldig spent! Håper dere lykkes snart! Sikkert godt å finne på noe gøy for å få alle tankene litt på avstand! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 13. november 2008 Forfatter #382 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg mente 1. mens etter negativt forsøk, dvs. først kom mensen etter det negative forsøket, og så startet jeg med Progynova første dag i neste mens etter det igjen. Du hører til i Porsgrunn du også, ikke sant? Da er det jo litt rart om de behandler folk ulikt... Ok Da er det likt som hos meg her. Nei, Jeg hører til i Haugesund jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 13. november 2008 #383 Del Skrevet 13. november 2008 Det var det du mente ja, det var sånn jeg tenkte først. Så da får en f.eks først blødning ifbm. mislykka forsøk. Og ca. 2 måneder etterpå når en får sin andre vanlige mens så ringer en inn igjen og melder i fra. Hehe, litt misforståelser her. Jeg er elendig på å forklare meg. Det blir bare én måned til man ringer inn mens igjen. Man starter opp på den første skikkelige mensen etter mislykka forsøk-mens, slik at det blir ny innsetting ca 6 uker etter negativ test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 13. november 2008 #384 Del Skrevet 13. november 2008 Hehe, og jeg er håpløs på å forstå Takk for oppklaringen Kylling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 14. november 2008 Forfatter #385 Del Skrevet 14. november 2008 Da harjeg vært på kontroll i dag og det er 5 dager til innsetting :hoppe: (forhåpentligvis).. Nå ber jeg til høyere makter om at våre små nurk overlever :pls: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inkasikin Skrevet 15. november 2008 #386 Del Skrevet 15. november 2008 Hei. Er helt ny her.Etter flere år med prøving og Pergotimekurer skal jeg inn til første samtale og opplæring på sprøytesetting i neste uke. Håper på uttak første uke i desember. Er veldig spendt og gleder meg til å komme igang nå. Det har vært en lang prosess før vi kom hit, men da søknaden først var sendt har det gått mye raskere enn vi hadde turt å drømme om. Veldig fint å lese om alles erfaringer så vet jeg litt mere om hva jeg har i vente. Inkasikin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 17. november 2008 #387 Del Skrevet 17. november 2008 Og her kommer en til susende inn i tråden! Begynner med spray den 1 desember, og dette blir min tredje innsetting, hvis alt går bra da. Har tidligere ett neg IVF + ett neg frys bak meg, så går noen runder med meg selv - og lurer veldig på om det noen gang vil lykkes for oss... Men er glad jeg hører til rutinerte riksen og håper egentlig litt at de vil foreslå lap for oss snart, har jo lest at tette eggledere som jeg jo har, kan forsure miljøet, og at det ofte hjelper å fjerne de . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 17. november 2008 Forfatter #388 Del Skrevet 17. november 2008 Hvordan forholder dere dere til jobbing under forsøkene jenter ? Ble anbefalt å heller ta det med ro enn å gå på jobb.. Vi har endel tunge løft og slikt,. Veldig forskjellige dager på jobb, noen dager kjempetravelt og andre dagere rolig.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnockedUp Skrevet 17. november 2008 #389 Del Skrevet 17. november 2008 Hvordan forholder dere dere til jobbing under forsøkene jenter ? Ble anbefalt å heller ta det med ro enn å gå på jobb.. Vi har endel tunge løft og slikt,. Veldig forskjellige dager på jobb, noen dager kjempetravelt og andre dagere rolig.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Jeg tok ut ferien min under forsøket, fra og med uttak, men det var vel helst fordi det jo ble litt reising fram og tilbake til haugesund og jeg ville helst slippe å stresse med å få fri + forklare det på jobben. Har alltid hørt at det ikke spiller noen rolle hva man gjør etter innsettingen. Er ikke dere hos Hausken? Han pleier alltid å svare inne på forumet på endometriose.no at man skal leve som normalt nemlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 17. november 2008 Forfatter #390 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg tok ut ferien min under forsøket, fra og med uttak, men det var vel helst fordi det jo ble litt reising fram og tilbake til haugesund og jeg ville helst slippe å stresse med å få fri + forklare det på jobben. Har alltid hørt at det ikke spiller noen rolle hva man gjør etter innsettingen. Er ikke dere hos Hausken? Han pleier alltid å svare inne på forumet på endometriose.no at man skal leve som normalt nemlig Joda, vi er hos hausken.. Jo jeg har også hørt at man skal leve som normalt , av noen.. Så mener andre at jeg bør ta det helt rolig ! Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Har ikke mer ferie igjen i år jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 18. november 2008 #391 Del Skrevet 18. november 2008 Du bør gjøre det som føles best for deg. Hva gjorde du de andre forsøkene dine? Om man jobber eller ikke har nok ikke noe å si for om egget fester seg eller ikke. De som får sykemelding, får det som regel på psykisk grunnlag, at noen synes det er vanskelig å konsentrere seg og gjøre en god jobb når man ruger. Jeg var 100% sm det ene forsøket, men da var jeg overstimulert og ganske dårlig (innlagt i en uke). De to andre forsøkene var jeg sm 50% noe som fungerte bra for meg. Var trøtt og kvalm av Progynovaen, og jeg var sliten av hele karusellen, så det var godt å ha muligheten til å slappe av samtidig som jeg jobbet noen dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coriander Skrevet 18. november 2008 #392 Del Skrevet 18. november 2008 Og her kommer en til susende inn i tråden! Begynner med spray den 1 desember, og dette blir min tredje innsetting, hvis alt går bra da. Har tidligere ett neg IVF + ett neg frys bak meg, så går noen runder med meg selv - og lurer veldig på om det noen gang vil lykkes for oss... Men er glad jeg hører til rutinerte riksen og håper egentlig litt at de vil foreslå lap for oss snart, har jo lest at tette eggledere som jeg jo har, kan forsure miljøet, og at det ofte hjelper å fjerne de . Kan ikke melde meg helt inn her ennå, men IVF er neste steg for oss, etter lap. Her hvor jeg behandles, foretar de lap nettopp for å se om det er vann i egglederne før IVF, av samme grunn som du nevnte. Men jeg håper du blir gravid uten lap jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 18. november 2008 Forfatter #393 Del Skrevet 18. november 2008 Du bør gjøre det som føles best for deg. Hva gjorde du de andre forsøkene dine? Om man jobber eller ikke har nok ikke noe å si for om egget fester seg eller ikke. De som får sykemelding, får det som regel på psykisk grunnlag, at noen synes det er vanskelig å konsentrere seg og gjøre en god jobb når man ruger. Jeg var 100% sm det ene forsøket, men da var jeg overstimulert og ganske dårlig (innlagt i en uke). De to andre forsøkene var jeg sm 50% noe som fungerte bra for meg. Var trøtt og kvalm av Progynovaen, og jeg var sliten av hele karusellen, så det var godt å ha muligheten til å slappe av samtidig som jeg jobbet noen dager. Jeg fikk sykemelding ved de andre forsøkene mine, men da var det slik at jeg skulle ha vært på nattevakt- så rett å hente ut egg, for å gå på en nattevakt til.. det kan jeg si helt sikkert at jeg hadde ikke klart å gå på jobb etter forrige uttak. Hadde vondt i en uke etterpå ! Denne gangen skal jeg ikke hente ut egg, kun sette inn , så jeg regner ikke med det blir vondt denne gang.. Fikk du bricanyl før innsettingen ? Jeg føler mest for å være hjemme med min mann jeg, ingen tvil om det,. Jeg er også veldig trøtt og uopplagt, men det har jeg jo vært i flere måneder føler jeg Tenker bare at det kanskje er bedre å få en god natts søvn, slik at jeg er opplagt og i form etter innsetting- heller enn å gå på nattevakt.. ? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnockedUp Skrevet 18. november 2008 #394 Del Skrevet 18. november 2008 Joda, vi er hos hausken.. Jo jeg har også hørt at man skal leve som normalt , av noen.. Så mener andre at jeg bør ta det helt rolig ! Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Har ikke mer ferie igjen i år jeg.. Har også hørt av noen at man bør ta det rolig, men det har ikke vært fra helsepersonell da Men er enig med Kylling i at du bør gjøre det som føles riktig deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 18. november 2008 Forfatter #395 Del Skrevet 18. november 2008 Har også hørt av noen at man bør ta det rolig, men det har ikke vært fra helsepersonell da Men er enig med Kylling i at du bør gjøre det som føles riktig deg. Jeg får se litt an til i morgen. Prate med mannen min også , så får vi se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Malin_* Skrevet 19. november 2008 #396 Del Skrevet 19. november 2008 Fin side dere jenter har... godt å se at man ikke er alene. tok ut egg igår, var overstimulert og hadde derfor mange eggposer som skulle støvsuges. Har det kjempevondt. Men det er visstnok normalt når dem har "rotet" rundt der inne så lenge.. eggutentingen tok 45 minutter...heldigvis er resultatet 5 fine befruktede egg så da blir det innsetting i morgen Ann78.. lykke til idag.. Du er en inspirasjon for oss nybegynnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 19. november 2008 Forfatter #397 Del Skrevet 19. november 2008 Fin side dere jenter har... godt å se at man ikke er alene. tok ut egg igår, var overstimulert og hadde derfor mange eggposer som skulle støvsuges. Har det kjempevondt. Men det er visstnok normalt når dem har "rotet" rundt der inne så lenge.. eggutentingen tok 45 minutter...heldigvis er resultatet 5 fine befruktede egg så da blir det innsetting i morgen Ann78.. lykke til idag.. Du er en inspirasjon for oss nybegynnere. Heisann Malin Du er ikke alene hvertfall, vi er flere i denne gjengen etterhvert Gratulerer med 5 fine befruktede egg Kjempespennende !!! Jeg har da blitt ruger av 2 små i dag :rødme: Krysser alt jeg har for at DENNE gangen er det vår tur !!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinzess Skrevet 19. november 2008 #398 Del Skrevet 19. november 2008 Heisann Malin Du er ikke alene hvertfall, vi er flere i denne gjengen etterhvert Gratulerer med 5 fine befruktede egg Kjempespennende !!! Jeg har da blitt ruger av 2 små i dag :rødme: Krysser alt jeg har for at DENNE gangen er det vår tur !!!!! Åååå så glad jeg blir.. krysser fingrer og tær for deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 19. november 2008 #399 Del Skrevet 19. november 2008 Heisann Malin Du er ikke alene hvertfall, vi er flere i denne gjengen etterhvert Gratulerer med 5 fine befruktede egg Kjempespennende !!! Jeg har da blitt ruger av 2 små i dag :rødme: Krysser alt jeg har for at DENNE gangen er det vår tur !!!!! Åååh, får virkelig, virkelig håpe disse to klamrer seg fast det de kan!! Lykke til med rugetiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinzess Skrevet 20. november 2008 #400 Del Skrevet 20. november 2008 Sitter hjemme og venter på å dra til sykehuset.. Idag skal jeg også bli ruger :rødme: Grugleder meg.. det blir 14 laaange dager. Det har vært 4 lange år.. Alt fra da man bestemte seg... prøvde på "normal" måte.... skjønte at noe var feil... 2 operasjoner og kø til IVF.. og nå er noen dager igjen og man kan være gravid.. Fint å ha er jenter her, føler seg ikke alene når man vet om andre i samme situasjon.. Vet ikke hvordan jeg tar et negativt svar men forbereder meg på det... Nå vet jeg jo at dere er her... Stor klem til dere allesammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå