Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Pia31 skrev:
Takk Ann. Jeg må virkelig undersøke da hvorfor jeg kan ha fått GonalF, syklusen min er i rute, går nøyaktig 28 dager mellom hver gang...merkeligt.Men de har nok sine årsaker, skal til Haugesund sykehus vi.

Trist å høre at testen vr negativ bebis80, håper du ikke har mistet motet.Sender deg ein varm klem

Er sant som Harlekin sier - er veldig mange "kjente" som har vert igjennom det samme.

Hva har igrunnen skjedd med livet på jorda de siste tiåra.Hvorfor får ikke vi barn når vi ønsker, når alle fikk barn før i tida uten hjelp.

Gonal F og Puregon brukes om hverandre uansett problem. Jeg har brukt begge delene.

Oensker dere alle lykke til! Staa paa og ikke mist motet, det ordner seg for de aller fleste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest_bebis80_* skrev:
Takkk til dere alle for gode klemmer og oppmuntringer! Det hjelper faktisk litt å vite at det er flere av oss der ute :jepp: Joda, vi har flere egg på frys, bra kvalitet som klinikken uttrykte det. Har sagt fra at vi må ha en liten pause nå, kroppen og hodet trenger å hente seg litt inn igjen, men vi skal prøve igjen. Så bra at du responderer så godt på medisinene Harlekin! jeg håper heller ikke du er overstimulert, jeg var i hvertfall ikke i tvil om at jeg var blitt det, gikk rundt med flere liter væske i buken som måtte tappes ut. Nei, tror det er vanlig å kjenne seg litt oppblåst, spesielt når man responderer så bra. Masse lykke til :goodbye:

Så bra at dere har egg på frys da :) Det har vi også,. Vi vet ikke helt om vi skal hoppe i gang igjen når neste mens kommer eller om vi venter litt. Vi skal nemlig til homeopat/akupunktør nå snart så vil høre hva han sier også..

Gjest skrev:
Gonal F og Puregon brukes om hverandre uansett problem. Jeg har brukt begge delene.

Oensker dere alle lykke til! Staa paa og ikke mist motet, det ordner seg for de aller fleste!

Gjør gjerne det, men uansett står det forskjellig om disse preparatene i felleskatalogen; under indikasjoner og dvs, i hvilke tilfeller disse medisinene oftest brukes. Men som jeg også nevnte; virker ikke det ene preparatet så godt så vil dem nok prøve ut en annen type neste gang..

Så godt at dem har litt å velge i hvertfall :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrev:
Hvordan går det ellers med deg Ann78?

Joda, det går greit nå :) Jeg er litt "gira" på at vi snart skal til homeopaten. Spent på om han kan hjelpe oss.

Jeg har hatt noen skikkelig dårlige dager innimellom siden TR dukket opp, og var ikke like mye her inne da.. Ikke kjekt å BARE sutre her inne heller :sjenert:

Men er bedre nå heldigvis :hoppe:

Gjest skrev:
Gjestivitas over her....

:fnise: Nå må du få registrert deg gjestivitas :fnise:

Egguttaket ditt er vel overstått nå. Krysser fingrene for at du har fått ut noen flotte egg !!!! Danser litt for deg her jeg, med lykkeønskninger : :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestivitas
  Ann78 skrev:
Joda, det går greit nå :) Jeg er litt "gira" på at vi snart skal til homeopaten. Spent på om han kan hjelpe oss.

Jeg har hatt noen skikkelig dårlige dager innimellom siden TR dukket opp, og var ikke like mye her inne da.. Ikke kjekt å BARE sutre her inne heller :sjenert:

Men er bedre nå heldigvis :hoppe:

:fnise: Nå må du få registrert deg gjestivitas :fnise:

Egguttaket ditt er vel overstått nå. Krysser fingrene for at du har fått ut noen flotte egg !!!! Danser litt for deg her jeg, med lykkeønskninger : :danser:

I know!

Men jeg tror faktisk ikke jeg kommer til å gjøre det. Det er godt å bare være anonym. Jeg er ikke aktiv andre steder enn akkurat på disse trådene heller...

Jeg må bare bli flinkere til å signere!!! ;)

Jeg hadde uttak i går ja :)

Det var helt utrolig rart!!! Var ganske bedugget når det hele ble gjort og det var ikke vondt mens det sto på... Så ingen vits i all den grue seg energien nei....

Litt vondt etterpå, men i og med at de fikk ut 22 egg hadde det egentlig ingenting å si :) Spermprøven til mannen var også over gjennomsnittet bra, så vi hadde et supert utgangspunkt.

Mens jeg ventet på at smertene etterpå skulle gi seg fikk vi drikke og hjemmebakt kringle :) Service!

Deretter var det blodprøve og sprøyte i rompa.... :gjeiper:

De ringte i dag tidlig og utrolig men sant! 20! ja, riktig, 20 av 22 egg er befruktet! :danse::danser::hoppe::duskedame::tommelopp:

Jeg kan nesten ikke tro det.....

Nå gleder jeg med til innsetting i morgen..

Må legge til at formen er grei, men har en del vondt i magen da. Nå har jeg mageknip.... Men det er vel helt normalt....

Stooooor glad klem til alle! Hilsen optimisten :)

Gjestivitas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Gjestivitas!! Fantastisk! Fikk naturlig nok en veldig god følelse! :jepp:

Har et spørsmål til alle sammen jeg. Noen som har erfaring med Volvat eller Aleris?

Vurderer disse to alternativene for ICSI behandling som vi må igjennom (står i kø offentlig), men er så usikker på hvilket sykehus vi skal velge..

Hvor for dere behandling om jeg kan spørre? Er dere fornøyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk Gjestivitas !!!! Må nesten :hoppe: :hoppe: litt for deg !!!

Godt å høre at du ikke hadde noe særlig smerter ved uttaket. Håper formen er fin nå også :)

Masse lykke til med innsettingen i dag !!!!

:danser: :danser:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte på Puregon i går jeg, ble flyttet framover i køen på rikshospitalet ettet at jeg klaget min nød der :)

Så da blir første kontroll på tirsdag (14/10) og forhåpentligvis uttak i uke 43.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått 3 runder med pergotime, med negativt resultat. Nå venter vi bare på at IVFsøknaden skal bli godkjent og at ventetiden er kort. Greit å komme i gang og kanskje allerede på denne siden av året.

I forbindelse med egguthenting, har dere som er inne i prosessen blitt sykmeldt fra jobb?

Hilsen Jade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med egguthenting blir man sykemeldt en uke der jeg er i alle fall.... Og om du som meg får ut veldig mange egg anbefalte de meg ikke å gå tilbake til jobb med det samme pga forstørrede eggstokker.

asse lykke til! Det er en fantastisk opplevelse, i alle fall hittil ;)

Tusen takk for lykkeønskninger Ann78, det er stort av deg å glede deg over andres lykke på den måten syns jeg. Håper det går bra med deg! :blomst:

Takk til Eirene også :) Jeg går hos Medicus i Trondheim og kan anbefale dem. Kan vel si at jeg har troen på det private i denne sammenheng, i alle fall når det gjelder oppfølging. :)

Masse lykke til for deg og Kvist! Så spennende!! Det er ikke lenge igjen da...

Jeg har vært på innsetting i dag, og ble nærmest møtt av gjengen i døra da vi kom. De var ganske ekstatiske da vi har delt rekord med et par fra 2003 på antall kvalitetsembryo... :) 16 på frys og ett inn :) :) :)

Det gjør selvsagt ikke noe med sjansen for å bli gravid, men jeg slipper i alle fall uttak på en stund ;)

Var vondt å sette inn da de måtte sette inn en "tube" først pga fremoverlent livmor med en liten knekk hehe. Det var ganske jævlig, men hun sa at det ikke ville bli slik neste gang om det ble neste gang pga at jeg har vondt i magen i utgangspunktet.

Fikk også beskjed om å ta det veldig med ro da eggstokkene er forstørret og det er en liten fare for overstimulering fortsatt. Faktisk litt uti graviditeten også om jeg skulle teste positivt. S¨da blir det lange late og kjedelige dager for meg fremover. Håpre bare det blir positivt resultat av dette.

Har god følelse men tørr ikke kjenne helt på det.

Har forresten fått litt morsfølelse for de små som ligger i fryseren. Hærre*** er det normalt? hehe...

Så nå er jeg i lykkerus her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Vision_*

Heisann,

Idag har vi vært på den 2. scanningen, har gått på gonal f - sprøyter siden mandag. Alt var vist ok. Neste scanning på tirsdag. Startet også med sprøyter for å hindre eggløsning i dag.

Vi skal til danmark for selve ivf behandlingen, men tar ultralydene i nærheten av her vi bor. Noen som vet sånn ca når vi kan vente oss tur til danmark?

Blir nesten stressa av å gå rundt å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare sei gratulere til Gjestivitas..helt utrolig...med så mange egg på frys så slipper du å tenke på denne hormonkuren igjen...så hææærligt da.-)

Hihi..tenk at du har "19 små nurk" som vi sier i Stavanger på frys...Du har all rett til å få morsfølelse for dem :jepp:

Dere så har satt inn, har dere fått tilbud om akupunktur av sykehuset?

Jeg er selv på 17 dag med nesespray, skal starte på Gonal F på onsdag 15.Er litt urolig siden kroppen min ikke reagerer noe særlig på disse hormonene.

Får litt panikk at jeg får i meg for lite spray, og at alt går i vasken, at jeg må starte opp igjen...men er vel normalt med sånne paniktanker oxo :ler:

:sol: vil ønske alle sammen en kjempe god helg sammen med sine kjære

Klem Pia31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei IVF-jenter. Jeg må jo bare oppdatere her: Jeg tok en CB Digital i dag morges, og den viste Gravid! Jeg er helt overgitt. Jeg skal på sykehuset i morgen og ta blodprøve for å se hcg-nivået, litt spent på det.

Lykke til videre med forsøkene deres! Hvordan går det med rugingen, Gjestivitas? 16 på frys er jo ett fantastisk resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye, Harlekin! :hoppe:

Jeg må jo innrømme at jeg også har testet positivt da, for nesten en uke siden... :sjenert:

Jeg klarer ikke helt å slippe gleden løs, siden jeg spotter/småblør en del, så her tar jeg ingenting for gitt. Regner med jeg ringer legen i morgen, for er inne i min 6. uke nå, så håper snart jeg kan dra på ul.

Ser det er kommet noen nye her inne, vil bare ønske alle sammen lykke til i prosessen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smusse skrev:
Gratulerer små mye, Harlekin :duskedame:

Tusen takk, Smusse!

Lillie skrev:
Gratulerer så mye, Harlekin! :hoppe:

Jeg må jo innrømme at jeg også har testet positivt da, for nesten en uke siden... :sjenert:

Jeg klarer ikke helt å slippe gleden løs, siden jeg spotter/småblør en del, så her tar jeg ingenting for gitt. Regner med jeg ringer legen i morgen, for er inne i min 6. uke nå, så håper snart jeg kan dra på ul.

Ser det er kommet noen nye her inne, vil bare ønske alle sammen lykke til i prosessen! :)

Takk skal du ha. Lillie. Oj, har du testet positivt også?? Nå fantastisk - gratulerer så mye! Det er vel vanlig med endel småblødninger i svangerskapet, er det ikke? Men jeg skjønner at du blir urolig. Godt at du kan dra på UL snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...