Kara W Skrevet 17. april 2011 Forfatter #1521 Del Skrevet 17. april 2011 Visste ikke damen på plantasjen hvordan man sår? Det er litt som å jobbe på en garnbutikk og ikke kunne noe om strikking...! Ja, jeg ble gitt oppgitt da Jeg og mannen pratet litt om det at vi hadde blitt alt for slappe i det siste. Etter å ha lagt barna setter vi oss ned med dataspill eller TV, og så legger vi oss alt for sent. Og neste kveld er vi like slitne, og slik har det gått i flere uker. Men i kveld fikk vi endelig brutt sirkelen! Etter å lekt masse med barna i en time før vi la dem, begynte jeg å rydde litt i papirer. Jeg hintet til mannen at han kanskje kunne ta de papirene som lå på stuebordet. Vi endte med å ta alle vinduskarmene og bokhyllene! Vi har store vinduskarmer, og de er blitt oppbevaringsplass for alt vi skal "gjøre noe med snart". Bokhyllen har vært for liten for alle bøkene våre, og de to siste årene har vi bare stappet inn ting på kryss og tvers og tenkt at vi skulle gjøre noe med det snart. Idag har vi kvittet oss med tre bæreposer med bøker og en mengde papir og annet søppel. Gud, så deilig å endelig få det gjort! Bokhyllene er fortsett ikke helt perfekte, men de er ikke lenger et katastrofeområde og stuen ser ordentlig ryddig ut for første gang på over et år. Jeg gikk til og med ut med alt søppelet og ned med ting i boden, så det ikke ble stående i gangen i flere uker som vanlig. Vi klarte riktig nok ikke å legge oss tidelig, men det var fordi jeg insisterte på vin og sjokolade som belønning. Nå skal jeg hoppe i dusjen før jeg skal . Vurderer til og med å stille vekkerklokken på litt senere imorgen (jeg kommer uansett på jobb lenge før alle andre). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 18. april 2011 #1522 Del Skrevet 18. april 2011 Flinke dere har vært. Vi burde også gjøre noe sånt tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 18. april 2011 Forfatter #1523 Del Skrevet 18. april 2011 Flinke dere har vært. Vi burde også gjøre noe sånt tror jeg. Det var noe som virkelig trengtes, jeg bare håper vi klarer å holde det gående litt til. Sitter her og tenker på alt jeg burde gjøre nå, men det hjelper liksom ikke å bare tenke på det... Plutten er hjemme fra barnehagen nå, og mannen må klare seg alene med begge barna i tre dager. Det har han bare godt av! Jeg vet jo selv akkurat hvor slitsomt det er, så jeg prøver å komme tidelig hjem fra jobb, men inni meg godter jeg meg litt også. Nå skal han få kjenne hvordan jeg hadde det i sommer Jeg har også gitt ham ansvaret for å planlegge påskeferien, siden det pleier å være jeg som tar meg av all pakkingen og slikt. Har ikke skjedd noen ting enda, så blir spennende å se når og evt. om vi reiser. Man skal tukte dem man elsker, har jeg hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. april 2011 #1524 Del Skrevet 20. april 2011 Jeg og mannen pratet litt om det at vi hadde blitt alt for slappe i det siste. Etter å ha lagt barna setter vi oss ned med dataspill eller TV, og så legger vi oss alt for sent. Og neste kveld er vi like slitne, og slik har det gått i flere uker. Men i kveld fikk vi endelig brutt sirkelen! Etter å lekt masse med barna i en time før vi la dem, begynte jeg å rydde litt i papirer. Jeg hintet til mannen at han kanskje kunne ta de papirene som lå på stuebordet. Vi endte med å ta alle vinduskarmene og bokhyllene! Vi har store vinduskarmer, og de er blitt oppbevaringsplass for alt vi skal "gjøre noe med snart". Bokhyllen har vært for liten for alle bøkene våre, og de to siste årene har vi bare stappet inn ting på kryss og tvers og tenkt at vi skulle gjøre noe med det snart. Idag har vi kvittet oss med tre bæreposer med bøker og en mengde papir og annet søppel. Gud, så deilig å endelig få det gjort! Bokhyllene er fortsett ikke helt perfekte, men de er ikke lenger et katastrofeområde og stuen ser ordentlig ryddig ut for første gang på over et år. Jeg gikk til og med ut med alt søppelet og ned med ting i boden, så det ikke ble stående i gangen i flere uker som vanlig. Å herregud, der kjente jeg meg igjen så grundig at det er skremmende! Spesielt det der med og bare kollapse forran TV og PC etter barn er i seng. Jeg ønsker at vi hadde en kveld i uka uten verken TV eller PC, det hadde vært utrolig deilig! Og hva det papirrotet anngår. Vi har ikke slikt i stua. Vi lemper alt inn på soverrommet og så ser det kaos ut der inne istedet. Da er det ihvertfall ingen som ser det... Også kjente jeg meg veldig igjen i ting som skal i boden, men som blir stående i gangen i en evighet. Uff.... Men SÅ flinke dere er som ordner opp i det!!! Plutten er hjemme fra barnehagen nå, og mannen må klare seg alene med begge barna i tre dager. Det har han bare godt av! Jeg vet jo selv akkurat hvor slitsomt det er, så jeg prøver å komme tidelig hjem fra jobb, men inni meg godter jeg meg litt også. Nå skal han få kjenne hvordan jeg hadde det i sommer Jeg har også gitt ham ansvaret for å planlegge påskeferien, siden det pleier å være jeg som tar meg av all pakkingen og slikt. Har ikke skjedd noen ting enda, så blir spennende å se når og evt. om vi reiser. Man skal tukte dem man elsker, har jeg hørt. Hvor lang tid tar det før han kollapser under presset tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 26. april 2011 Forfatter #1525 Del Skrevet 26. april 2011 Hvor lang tid tar det før han kollapser under presset tro? Han har greid seg forbausende bra! Han innrømmet at han nok hadde godt av å ha eneansvar for å pakke, og kanskje til og med burde ha det neste gang også for å være sikker på at han hadde lært (glemte jo et par ting, som f.eks. utetøy til den minste). Men han ble ikke skremt, for idag tilbød han seg å sitte barnevakt for enda et barn, ettersom barnehagene var stengt. Han er litt sliten nå, men fortsatt fornøyd. Jeg har valgt en god far til barna mine Hytteturen var helt fantastisk! Vi har kost oss både inne og ute i 5 hele dager. Plutten har blitt så stor at hans lev klarer å ta på seg sko og gå ut, så han har vært inn og ut hele dagen. Det er første gangen han har lekt ute uten tilsyn, så det føles som et ganske stort steg for oss også. Vi har gravd opp en grønnsaksåker og plantet poteter og gulrøtter. Det var mye mer jobb enn jeg hadde sett for meg, men koselig å ha et familieprosjekt som vi jobbet på sammen. Vi har også dratt på kanotur, skutt med pil og bue, spilt spill, lest, strikket, spist god mat, gravd i sandkassen og generelt koooooooost oss. Ingen hadde videre lyst til å reise hjem, og vi gleder oss masse til neste hyttetur. På torsdag skal jeg til Sverige på jobbintervjue. Er ganske spent på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 26. april 2011 #1526 Del Skrevet 26. april 2011 Til Sverige på jobbintervju?? Skal dere flytte?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 27. april 2011 Forfatter #1527 Del Skrevet 27. april 2011 Til Sverige på jobbintervju?? Skal dere flytte?? Vi skal ikke flytte, nei. Men jeg skal til hovedkontoret for firmaet jeg jobber for nå. Økonomidirektøren ville gjerne intervjue meg før jeg blir vurdert for stillingen. Men her i Norge oppfører de seg allerede som om jeg har fått stillingen og planlegger opplæring og slikt. Så så lenge jeg ikke dummer meg ut imorgen tror jeg dette skal gå bra Eneste er at de da forlenger vikarkontrakten min frem til jeg tar over den nye stillingen, istedenfor å gi meg noe fast med en gang. Men to måneder med litt dårlig lønn skal jeg vel klare hvis det leder frem til noe så bra. Nå ligger det to små flaggermus og pludrer på barnerommet. Jeg kjøpte en flaggermus-pysj til Plutteline i Whitby, med ører, vinger og det hele. Plutten ville også være flaggermus, så nå har han på seg hetten og kappen fra Batman-kostymet sitt. Skal gå inn og snikfotografere når de har sovnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. april 2011 #1528 Del Skrevet 27. april 2011 Nå ligger det to små flaggermus og pludrer på barnerommet. Jeg kjøpte en flaggermus-pysj til Plutteline i Whitby, med ører, vinger og det hele. Plutten ville også være flaggermus, så nå har han på seg hetten og kappen fra Batman-kostymet sitt. Skal gå inn og snikfotografere når de har sovnet. Åååhh, høres søte ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 28. april 2011 #1529 Del Skrevet 28. april 2011 Spennende med jobbintervju! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. april 2011 #1530 Del Skrevet 28. april 2011 Lykke til med intervju!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. april 2011 #1531 Del Skrevet 28. april 2011 Lykke til på intervju! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 29. april 2011 Forfatter #1532 Del Skrevet 29. april 2011 Takk for lykkeønskninger, jeg tror det hjalp. Har ikke hørt noe enda, men etter intervjuet ble jeg tatt med rundt og presantert som "hun som skal overta for A" Det blir uansett litt omstrukturering av oppgaver fremover, og det virket som de ville at jeg skulle ha alle oppgavene til A, og samtidig beholde de oppgavene jeg har idag! Jeg sa at jeg så fornuften i det, men at jeg tross alt bare jobbet 37,5 timer i uken. Idag var en ganske sløv dag på jobben. Har jobbet skikkelig innimellom, men det ble til at vi så en del på bryllupet også Dro og trente rett etter jobb. Det ble en kort, men intensiv treningsøkt. Ganske deilig å ta det da, og så ha hele kvelden fri. Skal rydde litt, jobbe litt på en brudekjole, og så se på TV sammen med mannen. Men først skal jeg nyte litt og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 30. april 2011 Forfatter #1533 Del Skrevet 30. april 2011 For de som ikke vet det enda: Livet med barn er herlig Vi sto opp tidelig og lekte masse med barna idag, samtidig som vi ryddet og støvsugde. Da Plutteline skulle sove ville Plutten det samme, så da satte vi oss ned og spilte dataspill sammen. Etter lunch kom venninnen min på besøk med sin familie. De skulle få noen bokhyller av oss, så da passet jeg barn mens de bar og kjørte. Barna koste seg så mye sammen at de ble hele ettermiddagen, og jeg stekte pølser til alle sammen (hadde jo ikke planlagt for besøk). Barna var veldig slitne, men trengte et bad, så da ble det et raskt bad før de la seg. Plutten hater fortsatt å vaske håret, men jeg tror det hjelper å se at lillesøster ikke gråter når vi vasker hennes hår. Mannen har vært ute og grillet med venner, og jeg forventet ham ikke hjem før sent en gang. Men han er nettopp kommet hjem, helt edru, så da får vi kvelden sammen allikevel. Planen er vin og spill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. mai 2011 #1534 Del Skrevet 1. mai 2011 Den dagen der hørtes ut som en av de dagene hvor man tenker at livet er bortimot perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #1535 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg har nye jobb Jeg tar ikke over stillingen før 1. juli, men frem til da er det opplæring, og å finne en erstatter for meg. Har nettopp hatt en venninne på besøk for å prøve på førsteutkastet til brudekjolen sin. Mannen er ute og barna sover. Hva skal jeg finne på ikveld tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 3. mai 2011 #1536 Del Skrevet 3. mai 2011 Gratulerer så mye!!!!! Forresten vi må prøve å treffes en dag. Jeg har en "liten" ting til Pluttelines bursdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 3. mai 2011 #1537 Del Skrevet 3. mai 2011 Gratulerer! Du er super altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 3. mai 2011 #1538 Del Skrevet 3. mai 2011 For de som ikke vet det enda: Livet med barn er herlig Livet uten barn er herlig, det også. Godt det er plass for både oss som liker et liv uten egne barn, og for dere som liker et liv med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. mai 2011 #1539 Del Skrevet 4. mai 2011 Gratulerer med jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. mai 2011 #1540 Del Skrevet 4. mai 2011 Grattis!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå