Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Ja du sa så. :fnise: Synes det klaffet fort for dere denne gangen også jeg da. :klem: Da kan vi faktisk treffes med små i permisjonen.

Ja ble faktisk treff på første forsøk begge gangene. Og testen viste positivt etter tre sekunder, så det jeg ble ikke nødt til å gå i laaaange minutter og vente på svar. Tror man kan anta at jeg er ganske fruktbar :fnise:

Blir veldig koselig å treffes med små i permisjonen! Kan gå koselige trilleturer sammen til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg fått offesiell permiteringsvarsel. Får jobe ut uken, men etter det er det ingen som vet :sukk: Sjefen har sagt at han synes jeg er uunværelig og vil ha meg tilbake så fort som mulig. Koselig det, men jeg har ikke råd til å gå lang tid uten ordentlig lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var siste dag på jobb kommet og formen er slik -> :spy:

Det har alltid hjulpet å spise frokost, men idag ble det værre. Måtte få mannen til å lage matpakke til guttungen, for knekkebrød og yughurt er veldig ekkelt må vite. Han tilbød seg å lage matpakke til meg også, men jeg orket ikke tanken på å gå rundt med mat i vesken.

Toget knirket og svaiet mye mer enn vanlig idag, men heldigvis var det nesten tomt, så jeg slapp å føle meg som en sardin. da jeg gikk av toget luktet hele stasjonen tomatsuppe, så da fikk jeg veldig lyst på det (ihvertfall inbiller jeg meg det. jeg er jo tross alt tett i nesen også). Kjøpte meg noe rett i koppen suppe på veien, så får vi se om jeg orker å spise den etterhvert.

Blir glad når denne dagen er over! Bortsett fra at mannen skal på guttetur igjen :( Nå har jeg lagt ned forbud mot at han reiser noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse ingefærkapsler som hjelper mot kvalme om du vil ha det??? Send meg en sms eller noe så ordner vi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååh vennen er du gravid?!!!! :strix: :strix: :strix: SÅ GØY! Gratulerer masse :klemmer:

Takk :) Jeg kjenner at jeg begynner å glede meg litt også, selv om jeg fortsatt lurer på om dette egentlig var lurt.

Dagen igår ble ikke noe bedre. Satt på det humpete toget hjem og kjente at jeg ikke hadde lyst til å være i nærheten av mat, men visste jo at jeg måtte lage middag til lillegutt. Trakk pusten dypt og entret Rimi for å kjøpe mer tomatsuppe. Der sto mamma og pakket varer, så da spurte jeg om hun hadde lyst til å lage middag til barnebarnet sitt. Det hadde hun heldigvis, så da dro vi hjem til henne, og plutten spiste lasagna mens jeg lå på sofaen. Etterpå dro vi hjem og la oss begge to.

Idag har vært en mye bedre dag. Har nesten ikke vært kvalm, så jeg og mamma har vært på loppejakt. Vi var på fire loppemarkeder, og jeg kom med mange poser (har ikke telt hvor mange enda...) Noe leker og klær til gutten og noen julegaver. Kun en bok og en topp til meg selv. Selv om jeg var glad og fornøyd mens vi holdt på kjenner jeg at jeg nok overanstrengte meg litt. Er supersliten og har vondt i bekkenet :( Så nå skal jeg slappe av med en kopp te og spille Sims, før jeg etterpå går igjennom alle loppene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Kan skjønne at det er litt skummelt mtp på jobbsituasjonen din nå og slikt. Men det ordner seg! :klemmer: Hvor langt er du på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gjesp* Plutten ville ikke sove igår. Han våknet i ti-tiden og bare gråt. Be sittende med ham på fanget lenge og se en teit film. Men det at jeg har fått lite søvn hindrer ham ikke ifra å stå opp til vanlig tid og skulle dra meg rundt i huset for å leke.

Jeg har masse ingefærkapsler som hjelper mot kvalme om du vil ha det??? Send meg en sms eller noe så ordner vi det.

Takk for tilbudet. Jeg har nå kjøpt meg fersk ingefær, så får vi se om det hjelper. Håper jeg slipper flere dager som fredag, nå som jeg kan være litt hjemme og slappe av.

Kan skjønne at det er litt skummelt mtp på jobbsituasjonen din nå og slikt. Men det ordner seg! :klemmer: Hvor langt er du på vei nå?

Jeg er 11 uker idag. Skal skaffe meg ticker etterhvert, men føler meg ikke helt klar for det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, har du greid å holde det hemmelig så lenge! Tror jeg ikke at jeg hadde greid :fnise:

Har vært mye tideligere ute enn sist. Da fikk besteveninnen min vite det i uke 12, og familien en måned senere :fnise: Ettersom jeg ikke rekker å bli ordentlig prøver før jeg blir gravid heller så har jeg ikke helt oversikt over mensen. Var nesten 7 uker på vei før jeg tok testen denne gangen. Jeg orker ikke tanken på å skulle fortelle alle det med en gang. Broren min ringte alle dagen etter at de testet positivt, så folk er forskjellige.

Dagens gjøreliste:

• Re opp sengen :jepp:
  • Gå på NAV og søke dagpenger
  • Poste brev
  • Starte en klesvask
  • Betale regninger
  • Trene
  • Lese pensum
  • Tømme oppvaskmaskin
  • Oppdatere CV
  • Ringe Manpower

Vi får se hvor mye av dette jeg orker idag. Resten får bare overføres til morgendagens liste (en del av de punktene er jo fra gårsdagens liste!). Har lyst til å passe på at jeg har litt energi til mannen og plutten kommer hjem. Igår kom mannen hjem kl 20, og det var bare så vidt jeg klarte å holde meg våken. Sovnet rett etterpå.

Nå skal jeg bare drikke opp teen min og så gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens gjøreliste:

• Gå på NAV og søke dagpenger :jepp:
  • Poste brev :jepp:
  • Starte en klesvask
  • Betale regninger
  • Trene
  • Lese pensum
  • Tømme oppvaskmaskin
  • Oppdatere CV :jepp:
  • Ringe Manpower :jepp:
  • Gå ut med papir
  • Lage detaljert CV

Da har jeg vært ute en tur og jobbet litt med CVen min. Er utslitt og skal gå og legge meg nedpå litt :ler: Stakars mannen er så bekymret for meg. Jeg har til og med klart å legge til et par ekstra punkter på listen min, så nå blir jeg ihvertfall ikke ferdig idag.

Samtalen med Manpower var veldig oppløftende. Hun virket vedig ivrig, og ville sende over CVen min til et par steder med en gang. Den ene jobben var som teamleder! Det hørtes ut som en veldig spennende jobb, men jeg vet ikke om jeg er helt kvalifisert. En annen jobb var veldig opptatt av å ha en meget detaljert CV, så nå må jeg lage enda en. Men det får bli senere idag. Først slappe av litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens gjøreliste:

• Gå på NAV og søke dagpenger :jepp:
  • Poste brev :jepp:
  • Starte en klesvask :jepp:
  • Betale regninger :jepp:
  • Trene
  • Lese pensum
  • Tømme oppvaskmaskin
  • Oppdatere CV :jepp:
  • Ringe Manpower :jepp:
  • Gå ut med papir
  • Lage detaljert CV
  • Rydde biblioteket :jepp:

Har sovet en time uten at jeg føler meg noe som helst utvilt. Mannen ringte og er på vei hjem tidelig fordi han var så trøtt. Da slipper jeg ihvertfall å hente i barnehagen.

Vil ha mer energi! :sur:

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens gjøreliste:

• Re opp sengen :Nikke:
  • Gå på NAV og søke dagpenger :Nikke:
  • Poste brev :Nikke:
  • Starte en klesvask :Nikke:
  • Betale regninger :Nikke:
  • Trene :Nikke:
  • Lese pensum :riste:
  • Tømme oppvaskmaskin :Nikke:
  • Oppdatere CV :Nikke:
  • Ringe Manpower :Nikke:
  • Gå ut med papir :riste:
  • Lage detaljert CV :Nikke:
  • Rydde biblioteket :Nikke:

Hadde virkelig ikke trodd jeg skulle greie så mye idag :sjokkert: Mannen tok seg av papiret, og jeg trente bare litt, så da er det bare pensum som står igjen. Får ta det på imorgens liste. Nå skal jeg finne meg noe te, og kanskje en sjokolade og slappe av med et eller annet koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en ny dag begynt. Jeg står opp samtidig med mannen og får plutten klar til barnehagen, så han kan levere og komme seg på jobb i rimelig tid. Også er det mindre sjanse for at jeg sløver bort hele morgenen.

Idag skal jeg til en veninne i to-tiden. Først skal jeg spise en tidelig middag sammen med familien hennes, og etterpå skal vi på strikkeklubb. Må passe på at jeg sover en liten formiddagslur slik at jeg orker å holde meg våken hele kvelden :fnise:

Derfor blir det en litt kort liste idag:

• Re opp sengen
  • Sette på klesvask
  • Pugge gloser
  • Lese pensum
  • Handle mat
  • Sjekke togtider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Sette på klesvask :Nikke:
  • Pugge gloser
  • Lese pensum
  • Handle mat :Nikke:
  • Sjekke togtider :Nikke:

Det ble ingen lesing på meg idag. Mamma ringte og spurte om jeg ville være med på Storsenteret. Så nå har vi vært ute og spist lunch sammen, og jeg fikk gått på Nøstebarn. Fant to ulldresser på loppemarked for nesten ingenting, men de har blitt vasket i maskin og trenger behandling. Så nå har jeg kjøpt lanolin og kan gjøre dem gode og myke igjen.

Skal sitte og slappe av litt, før jeg pakker veske og drar. Skal også se om jeg får til å skrive ned noen flere gloser som jeg kan pugge på toget. Skal til Manpower imorgen og ta regnskapstest, og hvis den går bra, og jeg beviser at jeg kan masse regnskapsord på engelsk, skal jeg på intervju kl 15. Har ikke store forhåpninger om jobben, men det er greit å komme seg på intervju alikevell. Aller helst vil jeg jo bli i jobben jeg har nå, for jeg liker ikke å skulle begynne i ny jobb når jeg vet at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens liste:

• Sette på en klesvask :Nikke:
  • Levere plutt i barnehagen :Nikke:
  • Lese til regnskapstest
  • Dusje og skifte til jobbintervjuklær
  • Intervju og test hos Manpower
  • Jobbintervju
  • Trene
  • Lese pensum
  • Skrive klage til NSB
  • Ringe NKS

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...