Gjest Grafica Skrevet 21. september 2009 #641 Del Skrevet 21. september 2009 Føler du deg bedre nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 21. september 2009 Forfatter #642 Del Skrevet 21. september 2009 Føler du deg bedre nå? Ja, mye bedre Vi bestilte kinamat til middag. rett utenfor restauranten er en liten lekeplass, så vi gikk dit og lekte mens vi ventet på maten. Ble ganske sliten av turen, men det var godt med frisk luft, og enda bedre med mat når vi kom inn. Plutten har lagt seg, og jeg sitter og slapper av i godstolen. Er nok frisk nok til å dra på jobb imorgen. Da finner jeg også ut hva som skjer videre (håper jeg). Har sjekket en del regler, og er ganske sikker på at de ikke kan permitere meg ihvertfall, og dersom de skal si meg opp så har jeg tre måneders oppsigelse. Så jeg klarer meg nok uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 21. september 2009 Forfatter #643 Del Skrevet 21. september 2009 KJEDER MEG Jeg har jo sittet og surret på internett i hele dag, og det er ikke noe spennende å se på TV. Har litt lyst til å spille dataspill, men orker ikke. Tror jeg skal lage litt dip, finne frem potetgull og spørre mannen om han har lyst til å se en film sammen. Han spille onlinedataspill med noen venner akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 21. september 2009 #644 Del Skrevet 21. september 2009 Så bra at du føler deg bedre da. Kjedelig å være syk i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 23. september 2009 Forfatter #645 Del Skrevet 23. september 2009 Da var man på jobb igjen. Kom 9:30 idag også Vi må begynne å stå opp om morgenen. Ettersom det er mannen som må tidelig på jobb så gidder jeg ikke å stå opp før ham, og han pleier ikke våkne før jeg står opp. Ond sirkel altså. Jeg trenger noe som kan motivere meg til å begynne med husarbeid igjen. Sitter bare hjemme og "orker ikke gidder ikke". Har lurt på å sette opp et slags belønningssystem, men det må bety at jeg finner noe som jeg ikke spiser/gjør/gir meg selv til vanlig. Hjelper litt med sjokoladebelønning når jeg spiser sjokolade uansett. Lurte litt på om jeg skulle leke litt med Chore Wars. Er jo et morsomt konsept, og klarer sikkert å motivere meg en liten stund, ihvertfall. Skulle jo helst hatt noen til å gjøre det samme med da. Ellers så er det jo FlyLady som jeg har brult før og som egentlig er kjempe bra. Trenger bare et skikkelig spark bak for å komme igang igjen. Her har jeg til og med en veninne som driver på så vi kan motviere og mase på hverandre. Føler meg bare så giddalaus for tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 23. september 2009 #646 Del Skrevet 23. september 2009 Om vi får den leiligheten, så melder jeg meg på Chore wars med deg! Akkurat nå er jeg bare litt giddalaus jeg og, orker ikke styre med å rydde og vaske her vi bor nå, for det blir ikke pent uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 23. september 2009 Forfatter #647 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Om vi får den leiligheten, så melder jeg meg på Chore wars med deg! Akkurat nå er jeg bare litt giddalaus jeg og, orker ikke styre med å rydde og vaske her vi bor nå, for det blir ikke pent uansett. Ja gjør det! Jeg lagde meg en konto mens jeg satt på jobb. Lagde en lang liste over oppgaver og forskjellig treasure, og hva jeg kan bruke det til IRL. Så nå har jeg satt på en klesvask og fått 4XP, 6GP og et blad (som betyr at jeg kan sette meg ned og lese med god samvittighet) Det er bare å si ifra om noen andre vil være med, så sender jeg dem en invite! Endret 23. september 2009 av Kara W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 28. september 2009 Forfatter #648 Del Skrevet 28. september 2009 Vi var på besøk hos svigerfar på Toten i helgen, og plutten har hatt det helt storartet! Han har hilst på katt, hund, hest og sau. Hesten fikk man også lov til å sitte på. Dessuten har han kjørt traktor. Riktignok bare en liten leketraktor, men han syntes det var helt utrolig morsomt. Dessuten har han gått tur i skogen og prøvd seg på ujevnt underlag og plukket på steiner og busker. Vi voksne har også kost oss. Selv om det kan være litt slitsomt å prate med svigerfar, så er han veldig koselig, og det er også konen hans og svigersøster. Tror plutten likte å være så mye ute. I morges kom han drassende med yttertøyet sitt og innsisterte på å ha det på seg. Han vill gjerne også ut, men akspterte at det skulle vi ikke. Sa da satt han i lekegrinden sin med pysj, jakke, lue og votter I kveld skal jeg i Operaen og se en ballet. Selv om jeg og mamma ofte var i gamle operaen sammen, så har jeg ikke vært i den nye operaen en eneste gang. Jeg har ikke en gang gått tur på taket! Så dette blir spennende. I morgen reiser vi på hyttetur og blir borte resten av uken. Blir koselig å bare være sammen med familien litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 28. september 2009 #649 Del Skrevet 28. september 2009 Hvilken ballett skal du se? Når jeg var liten pleide det alltid å være oppsettning med enten Svanesjøen eller Nøtteknekkeren (det var Det russiske balletkompaniet eller hva nå enn de heter) i Skien, det var alltid kjempestas. Men jeg likte svanesjøen best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 29. september 2009 Forfatter #650 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Vi så Giselle. Den var veldig fin, og det var mange flinke dansere. Tror jeg så den en gang da jeg var liten også, men husker ikke helt. Har sett Nøtteknekkeren mange ganger, men Svanesjøen står fortsatt på listen over balleter jeg ønsker å se. Jeg skulle egentlig se den til 12-årsdagen min med farmor, men hun fikk ikke tak i biletter Så da ble det askepott istedenfor. Farmor hadde en flott tradisjon at hun tok med seg hvert barnebarn til Stockholm for å gå på Dramaten i 12-årsgave. Det var stor stas! Broren min fikk se Phantom of the Opera. Tror jeg skal minne mamma på den tradisjonen, for det hadde nok vært en ting hun hadde likt å gjøre. Hun sa at hun allerede gleder seg til å ta med plutten på nøtteknekkeren om et pa år Endret 29. september 2009 av Kara W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #651 Del Skrevet 5. oktober 2009 Nå har vi kommet hjem fra en deilig høstferie. 5 dager på hytta med sol, peiskos og avslappning. Vi jobbet en del ute, men for det meste satt jeg inne sammen med plutten og leste og slappet av. Følte meg bedre enn jeg har gjort på lenge, og plutten er blitt så flink til å leke på egenhånd. Han har nå begynt å prate litt. Han kan følgende "ord" * babba - pappa * bæ - dyr * bamm - vann, når han er tørst * ma ma - mat, når han er veldig sulten * oj - når noe skjer, særlig når ting detter i gulvet Ville absolutt ikke på jobben idag, å klarte bare så vidt å dra meg avgårde. Eneste motivasjonen var å finne ut hva som skjer. Var inne 9:15, og for en gangs skyld var sjefen min der allerede Først ringte en permitert kollega meg og spurte hvor det ble av lønnen. Raskt logget jeg meg på å fikk konstatert at ingen har fått lønn! Etterpå hadde sjefen endelig tid til å prate med meg. Det er ingen løsning på konflikten enda (fordi han er en utrolig sumlekopp!), så derfor må jeg permiteres Kollegaen som ringte meg på morgenen var allerede oppsagt. Sjefen er en evig opptimist, og tror at jeg bare trenger å være i permisjon en uke, men jeg tror ikke lenger på ham. Han mente at jeg skal ha siste dag imorgen, men jeg prøver å krangle til meg to uker. Han skal få advokaten til å kontakte meg, og jeg tror ikke egentlig at jeg kan krangle med en advokat, men jeg er nødt til å prøve. Jeg skulle gjerne diskutert situasjonen med mannen, men han har invitert en venn på besøk. Han må da skjønne at jeg kanskje har behov for en klem og litt alenetid med ham etter en dag som dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 5. oktober 2009 #652 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ååå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 5. oktober 2009 #653 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) jeg trodde man måtte ha minimum 2 ukers varsel selvom man vet at det er en mulighet for permitering. På Justorget sine sider står følgende: 3.3 Krav til forutgående varsel: Arbeidstakeren har krav på forutgående varsel før permittering iverksettes. Hovedavtalen stiller som vilkår at permittering gis med 14 dagers varsel. Slik 14 dagers frist bør også legges til grunn for uorganiserte bedrifter. Les mer på linken jeg ga deg, så har du nok litt å slå i bordet med. Endret 5. oktober 2009 av Nótt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #654 Del Skrevet 5. oktober 2009 Takk jenter. Mannen kastetut besøket etterhvert, og vi fikk pratet sammen. På en side vil jeg jo ikke skape ekstra trøbbel for jobben. Jeg ser at de er i en vanskelig situasjon, og det beste er jo at jeg kan fortsette å jobbe der. Men på den annen siden vil jeg ikke være dumsnill og gå glipp av penger jeg har krav på. Jeg skal se litt på den linken Nótt. Problemet er at det finnes en annen regel som sier at dersom det skjer noe uforutsett så kan man permitere på bare to dager, og jeg regner med at det er denne de kommer til å benytte seg av. jeg bare lurer på hva det uforutsette er, for jeg har skjønt at dette kom til å skje i lang tid nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 6. oktober 2009 #655 Del Skrevet 6. oktober 2009 Takk jenter. Mannen kastetut besøket etterhvert, og vi fikk pratet sammen. På en side vil jeg jo ikke skape ekstra trøbbel for jobben. Jeg ser at de er i en vanskelig situasjon, og det beste er jo at jeg kan fortsette å jobbe der. Men på den annen siden vil jeg ikke være dumsnill og gå glipp av penger jeg har krav på. Jeg skal se litt på den linken Nótt. Problemet er at det finnes en annen regel som sier at dersom det skjer noe uforutsett så kan man permitere på bare to dager, og jeg regner med at det er denne de kommer til å benytte seg av. jeg bare lurer på hva det uforutsette er, for jeg har skjønt at dette kom til å skje i lang tid nå... Jeg mener at siden du har skjønt at det kan skje så burde du fått et 14-dagers varsel. Håper det ordner seg til det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #656 Del Skrevet 6. oktober 2009 Nå har jeg vært hos legen. Har termin 04.05.10 :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 6. oktober 2009 #657 Del Skrevet 6. oktober 2009 Nå har jeg vært hos legen. Har termin 04.05.10 :rødme: Er du gravid???? Gratulerer så masse!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 6. oktober 2009 #658 Del Skrevet 6. oktober 2009 Nææ, gravid?!? Gratulerer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #659 Del Skrevet 6. oktober 2009 Takk takk. Jeg sa jo til Nótt at hun måtte skyndte seg å bli gravid, for det var ikke riktig at jeg skulle få enda et barn før henne Det hele er fortsatt ganske nytt og uvirkelig. Tankene virrer mest rundt hvordan plutten kommer til å takle det, og hvordan forberede ham best mulig. Kommer nok til å bli slitsomt å ha to så små, men håpet er jo at det blir mest koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 7. oktober 2009 #660 Del Skrevet 7. oktober 2009 Ja du sa så. Synes det klaffet fort for dere denne gangen også jeg da. Da kan vi faktisk treffes med små i permisjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå