Gjest Purple Skrevet 30. august 2009 #601 Del Skrevet 30. august 2009 Takk for i kveld. Kjempekoselig at du kom! Håret ditt er kjempefint! Og tusen takk for lilla oppvaskutstyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 30. august 2009 Forfatter #602 Del Skrevet 30. august 2009 Da har jeg endelig våknet etter en fantastisk kveld hos Purple! Er alt for lenge siden jeg var ute, og koste meg utrolig masse. Masse hyggelig folk, bra musikk (samt innslag av mindre bra musikk), dansing og skravling til langt på natt. Jeg vil gjøre dette igjen Formen er helt fint. Har fått meg en kopp te, og vært på musejakt. (Plutten er veldig glad i datamusen, og siden min er trådløs hender det at han går avgårde med den. Fant den tilslutt under sofaen.) Planen for dagen er en dusj og en god frokost. Mannen ønsker en tur i skogen, så det er mulig at jeg blir med på det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 30. august 2009 #603 Del Skrevet 30. august 2009 Så bra at du koste deg. Dette kan gjentas ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 30. august 2009 Forfatter #604 Del Skrevet 30. august 2009 Nok en helg går mot slutten. Som alltid skulle jeg ønske at det var mer av den. Til tross for at jeg har vært litt sliten, har dagen vært veldig koselig. Vi gikk søndagstur alle sammen. Plutten syntes det var litt vanskelig med gummistøvler på, så han gikk ikke så mange meter. Det var helt ubeskrivelig å gå familietur med en liten plutt mellom seg :rødme: Tror jeg skal passe på at vi gjør det litt oftere. I kveld har jeg ryddet i bokhyllene. Vi fikk nye bokhyller for et par uker siden, og da satte vi bare bøkene inn sånn ca der de passet. Nå er jeg igang med å sette tegneserier i riktig rekkefølge. Takklet blandt annet Nemi-bunket og oppdaget til min store skrekk at jeg mangler to stykker! Jeg vet at jeg har hatt dem, og kan ikke huske å ha lånt dem bort, men de står altså ikke i hyllen nå. Så nå blir jeg nødt til å gå grundig igjennom resten av bokhyllene i tilfelle de er satt på feil sted, og i verste fall får jeg se om jeg kan få kjøpt dem på nytt. Det er gamle album, så det blir ikke lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 1. september 2009 #605 Del Skrevet 1. september 2009 Det var så koselig å snakke med deg på telefonen på søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 2. september 2009 Forfatter #606 Del Skrevet 2. september 2009 fæle, fæle dagen Mandag var det generalforsamling og styremøte på jobben. Jeg visste at resultatet av disse kom til å ha stor innvirkning på jobben min, så satt og ventet på resultatet hele dagen, men sjefen dukket aldri opp. Tirsdag kom han like før lunch. Nervøst entrer jeg kontorer hans og setter meg ned. De hadde ikke klart å bli enig, så det blir en ny runde om en uke eller to. I mellomtiden er det godt mulig at jeg blir permitert! Ble helt satt ut. Burde jo sett for meg at det var en reell mulighet, men hadde liksom hoppet over den da jeg så for meg de forskjellige utfallene av møtene. Den "gode" nyheten var at jeg faktisk fikk lønnen min igår (hadde selvfølgelig ikke godtatt noe annet, men slapp å krangle om det) Dette var altså like før lunch, og resulterte i at jeg ikke klarte å få i meg en enste bit. Etter lunch skulle jeg på lageret og lære opp den nye lagermedarbeideren i lagertelling. Begynte å føle meg svimmel og kvalm og klarte knapt å stå på bena, og for å bare få slutt på det sa jeg at vi ikke trengte å telle alle delene. Herregud for en dårlig opplæring! På kvelden fikk jeg en veninne på besøk, men måtte sende henne hjem tidelig. Begynte å få feber i tillegg til alt annet, og gikk og la meg kl 19:45. Har nesten ikke fått sove pga feberen. Følte meg så teit som blir syk rett etter permiteringsvarsel, men det er ikke snakk om at jeg klarer å stå på bena idag. "Heldigvis" ringte lagermedarbeideren og var syk med de samme symptomene, så da høres det ihvertfall ikke ut som noe jeg fant på for å slippe å dra merpå jobb. Sjefen er overbevist om at vi begge har svineinfluensa og har bedt oss om å holde oss hjemme i minst en uke. Mannen skulle vært i Stockholm på opplæring nå, men har blitt hjemme for å ta seg av meg og plutten. Godt å ha ham hjemme, men har masse dårlig samvittighet for det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 2. september 2009 #607 Del Skrevet 2. september 2009 Åhnei. Kjipe greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 2. september 2009 #608 Del Skrevet 2. september 2009 Huff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. september 2009 Forfatter #609 Del Skrevet 3. september 2009 Feberen har endelig gitt seg. Ligger fortsatt i sengen og er slap og sliten, men tror jeg skal klare å stå opp idag. Pratet med legevakten og de mente at det nok ikke var influensa og at jeg ikke er smitsom, så idag kan jeg gi plutten en klem. Har holdt meg unne begge to da jeg var redd for å smitte dem. Det går dårlig med jobben. En medarbeider har blitt sagt opp, og jeg regner med å få permiteringsvarsel idag. Jeg ringte den siste kollegaen min for å advare om at det skjer ting. Han hadde ikke fått beskjed om noen ting, men hadde jo skjønt at det er noe som foregår. Har ikke lyst til å miste jobben nå. Selv om arbeidsplassen ikke var den beste, så var det hggelig der, jeg hade oppgaver jeg trivdes med, og veldig god lønn. Jeg blir nok nødt til å gå ned i lønn hvis jeg bytter jobb. Også har jeg allerede masse jobber hvor jeg bare har jobbet noen måneder på CVen. Vil vise at jeg er interessert i å jobbe på et sted over lenger tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. september 2009 Forfatter #610 Del Skrevet 3. september 2009 Da var jeg oppstått, dusjet og påkledd. Har gått litt rundt og prøvd å gjøre husarbeid, men har nesten ikke noe energi. Tenkte jeg skulle stryke navnelapper på pluttens klær (er bare en måned siden han begynte i barnehagen...), men aner ikke hvor jeg har gjort av alle navnelappene. Har fortsatt ikke hørt noe fra jobben. Har lyst til å dra inn imorgen, men vet ikke om jeg orker. Dessuten har barnehagen klaget på at plutten har hatt feber i to dager og vil at vi skal holde ham hjemme imorgen. Han er litt varm, men ikke ordentlig febervarm, og løper rundt og leker som bare det. Men hvis barnehagen sier de ikke vil ha ham der så må vi nesten bare føye oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 6. september 2009 #611 Del Skrevet 6. september 2009 Uffda vennen, hvordan er formen nå? Så leit med jobben Det er virkelig kjipt altså... Men det som IKKE er kjipt, var å se deg igjen forrige lørdag Jeg har savnet deg så mye! Og du var så utrolig nydelig på håret nå, den luggen kledde du så utrolig godt. Hold deg sånn!!!! *streng* Håper det ikke blir like lenge til neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 6. september 2009 Forfatter #612 Del Skrevet 6. september 2009 Uffda vennen, hvordan er formen nå? Så leit med jobben Det er virkelig kjipt altså... Men det som IKKE er kjipt, var å se deg igjen forrige lørdag Jeg har savnet deg så mye! Og du var så utrolig nydelig på håret nå, den luggen kledde du så utrolig godt. Hold deg sånn!!!! *streng* Håper det ikke blir like lenge til neste gang You're back! Var utrolig koselig å se deg også, og alt for lenge siden sist! Når kommer du til Oslo neste gang da? Har vendt meg til luggen og er ganske sikker på at jeg beholder den. Må bare invistere i en rettetang, for akkurat nå står håret litt mye til alle kanter. Formen er bedre. Er ikke lenger syk, men er fortsatt veldig slapp. Var på jobb på fredag, men fikk ikke vite noe mer om hva som skjer. Jeg mistenker at jeg kommer til å få tilbud om ny stilling med lavere lønn. Lurer litt på om jeg da skal si opp og få den høye lønnen ut oppsigelsestiden, men det er da god mulighet for at de permiterer meg i stedenfor, og da får jeg ihvertfall mindre penger. Får vel bare være tålmodig og se hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 6. september 2009 #613 Del Skrevet 6. september 2009 Du trenger ikke rettetang til luggen; en god rundbørste er trikset! Jeg snurrer først håret rundt rundbørsten, og så børster jeg gjennom luggen etterpå for at den ikke skal bli fullt så rund. Funker knall! Vet ikke når vi skal til Oslo igjen, egentlig! Spørs vel når neste fest er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 9. september 2009 #614 Del Skrevet 9. september 2009 Trasig det med jobben. Kan jo hende en ny jobb er greiere, selv med lavere lønn? Da har du i hvert fall noe å gjøre. Verre å skulle gå uten jobb! Men du finner sikkert ut av det, du må se hva som er best for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 9. september 2009 Forfatter #615 Del Skrevet 9. september 2009 Du trenger ikke rettetang til luggen; en god rundbørste er trikset! Jeg snurrer først håret rundt rundbørsten, og så børster jeg gjennom luggen etterpå for at den ikke skal bli fullt så rund. Funker knall! Ønsker meg rundbørste også Men nå er det ikke først og fremst luggen som trenger retting, men resten av håret. Det står til alle kanter. Har jo aldri hatt det så kort før. Idag gav jeg helt opp og satte det i hestehale igjen, selv om jeg lovet frisøren at jeg skulle slutte med det Forøvrig var kommentaren din om at jeg så yngre ut med luggen bare koselig. Mormor mente jeg så eldre ut, mer som en mamma! Jeg er ganske sikker på at hun egentlig mente det som et komplement Vet litt mer om hva som skjer med jobben, men det er fortsatt veldig usikkert. Jeg har fått beskjed om at de ønsker å ha meg med videre. De kan jo ikke si noe om stillingen før alle forhandlingene er ferdig, men dersom jeg får tilbud om lavere lønn, tror jeg heller at jeg ber om redusert stillingsprosent. Kan muligens også forhandle meg til firmabil (selskapet har to biler, og nå blir det ikke fler enn 2-3 ansatte). Ikke det at vi egentlig trenger det, men da kan vi selge bilen vår og betale ekstra på boliglånet. Hadde tenkt til å bake kake ikveld, men pluttselig var det blitt sent. Får ta det imorgen istedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. september 2009 #616 Del Skrevet 9. september 2009 Synes du skal lage disse jeg, for de er knallgode. KANONGODE SJOKOLADEMUFFINS!!! Nam-nam.. Og dessuten ekstremt lettvinte å lage! Oppskriften gir 15 stk. Ingredienser: 2 egg 3 dl sukker 2 ts vaniljesukker 4 ss kakao 1,5 dl hvetemel 100 g smør Fremgangsmåte: Smelt smøret. Pisk eggene lett sammen med en stålvisp. Rør inn sukkeret og ha deretter i resten av ingrediensene. Ha papirformer i muffinsbrett og fyll deigen i formene slik at de er ca halvfulle med deig. Stek muffinsene midt i ovnen ved 225°C i 8 min (tips: jeg måtte steke de i 11 min i min ovn, så steketiden kan variere, prøv deg fram. Vil tro 8min er litt i korteste laget om ikkje ovnen din er veldig varm!). Muffinsene skal være myke i midten. Avkjøl muffinsene i formen før de forsiktig tas ut av muffinsbrettet. Tips: Hele cluet er å ikke steke disse muffinsene for lenge! Muffinsene skal ha en bløt kjerne i midten også når de er avkjølte. Muffinsene vil virke temmelig ustekte når de tas ut av ovnen, men de vil stivne til en god del når der er kalde. "Kladdemuffins" kan fryses. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 10. september 2009 Forfatter #617 Del Skrevet 10. september 2009 Frister ikke å dra på jobben! Hadde legetime på morgenen, så jeg sa ifra at jeg kom sent, men nå har jeg sittet her i en halvtime etter at jeg kom hjem. Dessuten har jeg lovet mannen at jeg skal sykle idag (vi har ikke barnevogn i barnehagen, så jeg kan ikke sbike meg unna heller). Vil ikke! Nei, får komme meg avgårde. Må bare skifte til treningstøy først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 12. september 2009 Forfatter #618 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg klarte å dra på jobben på torsdag, og kom meg gjennom fredagen også. Mannen reiste bort fredag kveld, så jeg tenkte at idag kom til å bli en skikkelig kjip dag. men den har endt opp med å være superkoselig! Begynte med at jeg våknet av meg selv kl 7:45, og lå og leste en halvtime, før plutten ville opp. Vi spiste frokost og lekte i to timer, før vi dro ut på shopping. Jeg kjøpte en rettetang, mobiltelefon og te. Da var det på tide å dra hjem og legge plutten. Ringte mamma og inviterte henne og mormor over på kaffe og kake (mormor er på besøk fra USA, og jeg har sett alt for lite av henne på den tiden hun har vært her). Mens jeg ventet på dem fikk jeg ryddet huset og strøket navnelapper på noen av pluttens klær. Etter kaffen hadde jeg tenkt at vi skulle gå på det kunstgalleriet som ligger rett vedsiden av her, men de skulle ha 50 kr for å komme inn, så da gikk vi heller videre. Gikk og tittet litt i butikker, og mormor kjøpte tre bøker til plutten, bl.a. en norsk-engelsk billedordbok som han skal få til jul. Etterpå tok hun oss med til McDonalds. Personlig synes jeg maten der er ganske ekkel, men hun er glad i den, og plutten har nå smakt sin første McDonalds burger. Spiste med stor iver, men skjønte ikke hvordan å drikke fra et sugerør. Så dro vi hjem til mamma, og etter litt lek, var det tid for middag; pizza. Plutten spiste mer enn noen annen! Siden jeg hadde glemt igjen kakene hjemme hos meg inviterte jeg alle på dessert her. Plutten var på strålende humør, løp rundt og lekte til en time etter leggetid. Nå er jeg stapp mett! Nå har alle dratt, og jeg kan slappe av og vente på at mannen kommer hjem. han skulle komme hjem sent ikveld, som betyr en eller annen gang iløpet av de neste 6 timene. Egentlig skulel jeg lese idag, slik at jeg kunne bruke hele dagen med mannen imorgen, men jeg synes det var godt å bruke en dag med mormor. Tror også hun syntes det var kos. Vi får jo ikke sett så mye til hverandre, og hun har nesten ikke sett plutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 12. september 2009 #619 Del Skrevet 12. september 2009 Høres ut som en utrolig koselig dag du har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 13. september 2009 #620 Del Skrevet 13. september 2009 Det var en fin dag, Kara. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå