Gå til innhold

Kysser du barnet ditt på munnen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Har sett mange ganger på TV at foreldre gir barna kyss på munnen når de treffes/sier "hadet".

Synes det er litt rart jeg..

Er det noe som er "vanlig" å gjøre??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også lagt merke til det og synes det er litt rart...

Jeg kysser ikke ungene mine på munnen.

Skrevet

jeg gjør det, både sønnen på 1 og jenta på 3 får nuss på munn rett som det er.. synes det er koselig jeg!

Skrevet

Ja stadig vekk. For meg er ikke det unaturlig i det hele tatt.

Gjest Gjest_Ella_*
Skrevet

Alt folk greier å henge seg opp i.... :roll:

Folk må da få lov å kysse... det er et tegn på kjærlighet!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg har aldri gjort det, det har ikke vært naturlig hos oss. Masse kos og klemmer og sitte på fanget, men ikke kysse på munnen.

Jeg jobber i barnehage, og det er mange av barna der som prøver å nusse meg på munnen. Da prøver jeg å forklare at det får de ikke lov til, for det er sånn man ikke gjør med alle. Noen foreldre av disse "nusserne", forteller også at barna deres gjerne nusser butikkbetjeningen når de er ute for å kjøpe sko, klær osv.

Må si jeg hadde blitt skeptisk hvis mine barn hadde gjort det da de var små. Intimgrenser bør man lære ganske tidlig, det er nå min mening.

Mest for barnas egen del, for de kan fort komme til å nusse feil person.

Skrevet
Har sett mange ganger på TV at foreldre gir barna kyss på munnen når de treffes/sier "hadet".

Synes det er litt rart jeg..

Er det noe som er "vanlig" å gjøre??

Jeg har ikke barn selv, men jeg syns det var litt rart ja.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg nusser vesla på 3 år på munnen.

Hun har også prøvd det da hun var mindre på de i bhg da hun skulle hjem, men hun lærte da at det ikke var greit å nusse på dem, at det er ok å nusse på mamma, men ikke de i bhg.

Og det går helt greit. Hun nusser ikke andre på munnen nå, men mamma og pappa får nuss på munn...

Skrevet

Jeg har alltid kysset mine barn på munnen....ikke hele tiden men om kvelden og når jeg drar noe sted er det vanlig.Ritualet har imidlertidig gått over av seg selv helt naturlig når de har blitt større.

De syns ikke det er naturlig å gjøre det med andre voksne så de har aldri kysset butikkbetjening :ler:

Skrevet

Jeg nusser begge barna på munnen, de er 1 år og 7 år. Synes det er helt naturlig!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke barn, men er kjempeglad for at jeg ikke ble kysset på munnen av foreldrene mine. Synes det er en utpreget kjæresteting :)

Før det kommer sinte motsvar, jeg regner det ikke som incest eller noe. Men noen minner er jeg bare glad jeg ikke har av foreldrene mine. Jeg er glad jeg ikke husker at jeg ble ammet heller, uten at jeg er motstander av amming av den grunn ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg husker veldig godt da jeg plutselig innså at jeg ikke ville bli kyssa på munnen av mamma lenger. Husker ikke hvor gammel jeg var, men husker at mamma blei skuffa. Det var litt trist å se mamma lei seg, men jeg husker at jeg bare ikke kunne klare å la henne kysse meg mer.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg husker veldig godt da jeg plutselig innså at jeg ikke ville bli kyssa på munnen av mamma lenger. Husker ikke hvor gammel jeg var, men husker at mamma blei skuffa. Det var litt trist å se mamma lei seg, men jeg husker at jeg bare ikke kunne klare å la henne kysse meg mer.

Føler ikke minnet om det første kysset hadde vært helt det samme om det var mamma :fnise:

Synes vel det er greiest om man holder seg til typer kosing og klemming som man kan fortsette med også når de blir større? Så slipper man å tenke på når det går fra å være greit til å være helt feil, og når det blir ubehagelig for barnet.

Skrevet

Jeg har ikke vært vant til det som barn, og gjør ikke det selv med min lille. Jeg kan kysse ham over alt ellers, men ikke på munnen. De som vil gjøre det må for all del bare gjøre det, men for meg blir det unaturlig.

Gjest Emera
Skrevet

Jada, et bittelite nuss på munnen får jeg av henne når vi sier hadet og sånn. Er jo så vidt vi er borti hverandre, da. Men jeg synes det er koselig.

Skrevet

Nei jeg kysser ikke sønnen min på munnen. Har aldri gjort det. Føles ikke naturlig. Men susser han på kinnet og pannen og gir ellers masse klemmer :)

Skrevet

Jeg har ikke kysset barna mine på munnen, nei.

Gjest Evine
Skrevet

Nei, jeg har aldri kysset ungene mine på munnen .. klemmer og kyss på hodet - men aldri på munnen, det har aldri virket naturlig og aldri falt meg inn å gjøre ... Mine foreldre gjorde aldri det med meg heller .. vi greide oss veldig fint med gode klemmer.

For meg har det vært viktigst at ungene skal føle seg ønsket og elsket .. det kan man vise på andre måter enn å kysse ..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gjør ikke det, ikke naturlig for meg. Men jeg nusser jo andre steder da.

Dessuten kjenner jeg tannlege som sier at man overfører en bakterie i munnen til de små, som fører til hull i tennene deres ved å gjøre det. Det samme skjer når foreldre "vasker" smokken til barna i sin egen munn.

Gjest *Mim*
Skrevet

Nei, det føles ikke naturlig for meg. Jeg har sagt til barna mine at det er en kjæresteting. Vi koser og nusser masse ellers, heldigvis. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...