Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Åja, du er en av de du! :) Spennende da!! Har "de aller minste" på vgs jeg - myyyye mindre sjarmerende! :fnise: Du har nok rett i at jeg bør få 100% med det samme.. Sist hadde jeg jo bare tassene, og de var store nok til å forstå at jeg måtte hvile på ettermiddag/kvelden. Lille er jo ikke stor nok til å skjønne seg på det enda.. Prøver meg første uka på jobb, planlegging uten elever, så får jeg ta det derfra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som at 100% sykemelding høres lurt ut ja. Godt at første uka er planlegging uten elever hvertfall da, så du får en "myk start". Jeg tipper at du vil innse neste uke at det ikke går, men skjønner jo at du vil prøve. Er jammen ikke enkelt å sykemelde seg når man er flink pike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det der flinkpikesyndromet er ganske vanskelig å ha med å gjøre...

Elendighetene vil tydeligvis ingen ende ta her!! Etter en urolig natt med mange oppvåkninger pga stivt bekken, våknet jeg i dag tidlig av dunkende tannpine... Min vanlige tannlege hadde ingen ledige timer før ONSDAG, så da blir det en tur til konkurrenten. Aner ikke hva det er som er feil, og derfor heller ikke hvor dyrt det blir. Tar med kortet til mannen i tillegg, for sikkerhetsskyld! Jeg hadde glemt hvor ille tannpine er, var så vondt etter frokost at jeg måtte kaste opp... Er kjempetrøtt og i ulage i dag... :( Fant i tillegg ut at venninne (og god kollega) har sagt opp jobben og skal flytte, så dette er ikke en dag for minneboka... Håper det blir bedre i kveld - skal overnatte på hytta! Må huske å ta med paracet.. Lille som liksom hadde sluttet med dagsoving, sovnet på fanget mitt da vi spiste lunsj og sover fortsatt. Sur og trøtt, så han får bare ta seg en liten blund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordnet seg i første omgang med tanna mi, men jeg tror nok at den må rotfylles.. :/ Kjenner at den er litt vond fortsatt, men er ikke akkurat den første til å løpe avrde til tannlegen, for å si det sånn!

Første dag på jobben i dag, veldig koselig å se igjen alle de koselige kollegaene! :) Bare så synd at jeg sannsynligvis ikke kommer til å klare å jobbe så veldig lenge... Bekken og rygg er helt på styr nå i ettermiddag/ kveld, til tross for at det bare var fire timer i dag. Kjøretur på 40 minutter hver vei gjør heller ikke saken noe bedre. Sjefen er bortreist denne uka, så får ta det med han neste uke igjen.

Lille var i barnehagen igjen i dag, og vi ble enige om at det var best at kjære leverte han. Gikk helt fint, til tross for at det var få kjente der da han kom, både av barn og ansatte. To av de grumsete tantene har byttet avdeling, og en mer eller mindre gal ansatt har kommet tilbake etter et år i permisjon. Tror nok at det kom flere kjente litt senere på morgenen, for lille snakket om både den ene og den andre rundt middagsbordet! Han var veldig trøtt i kveld, sov ikke i barnehagen, og sovnet litt under barnetv. :rodmer:

Snusket har vært fryktelig aktiv i dag, og trives tydeligvis med mor i arbeid. Mer stillesitting enn hjemme! Jeg har bestemt meg for hvilket navn jeg vil ha, men kjære må overbevises ytterligere.jobben fortsetter........ Har heldigvis (forhåpentligvis) en stund igjen! 24+1 i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over at du har bestemt deg for navn! Her bestemte vi oss først etter fødsel og hadde ingen på liste. Lillebror fikk nytt navn etter to dager. :fnise: Du har jo enda en god stund på å overbevise mannen. Og er han som mannfolk flest går det nok, når han får litt tid på seg. Ikke mas, men nevn det nok ganger til at han blir vant med det! ;-)

Æsj med tanna! Håper du slipper rotfylling!

Høres ut som en hyggelig bhg! :fnise: Viktigst at Lille trives da! Det er så godt når de har blitt så store at de kan fortelle om dagen i bhg.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... vet ikke hvor troverdig alt han forteller er, men han snakker i vei i alle fall! :fnise: Barnehagen er veldig god den, men det er enkelte ting jeg reagerer på av og til. I går kom lille hjem med bæsjebleie, og han KAN IKKE gå rundt med våt bleie lenge. Fikk skikkelig sår på rompa, og måtte spise kveldsmat stående... Det må de skjerpe seg på altså!!

Tanna er heldigvis litt bedre i dag, kanskje måtte den bare få litt tid på seg....? *håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt på vei nå gitt! :) Går seg til... så bra med mye aktivitet! Høres tungt ut å gå på jobb med så vond rygg, ja... håper det kommer seg etterhvert!

Ha en fin dag idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer seg ikke foreløpig... Det er verre i dag enn i går, og enda er det tre dager igjen av uka. Jaja, jeg visste jo i grunnen hvordan dette skulle gå, så er ikke overrasket! Men det er jo ganske dritt likevel........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg levere lille i barnehagen, og det syntes han ikke noe om... Jeg vet jo at han slutter å gråte nesten med en gang, men det er trist å gå fra han slik likevel... Det blir vel bedre etterhvert!

Må ringe lege i dag og få time for å få sykmelding, var helt ødelagt i går kveld etter full dag på jobb. Mye mer foran også nå, og det er verre enn bak synes jeg. Liker å kunne lange ut når jeg går, men nå må jeg visst knyte sammen skolissene mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff og uff! Jeg har vært så heldig og nesten ikke kjent noe bekkentrøbbel i hele svangerskapet, men NÅ kjenner jeg det rimelig bra i symfysen. Løfta foten for å ta på meg en støvel og jeg skrek nesten til. auuu.. så kom deg til legen! Fælt når det går utover gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig hvis du har sluppet unna helt til nå da! Nei, det er noe skikkelig dritt... Verre igjen i dag, enda jeg har vært flink til å variere stillinger osv. Fikk legetime på fredag, og regner med full sykmelding. Ikke vits med gradert med mindre det innbærer vekselsvis 10min undervisning/10min liggende på en sofa.. På et stappfullt kontor sammen med 7 andre kollegaer er det vel ikke særlig mulighet for det! Heldigvis har jeg en vikar som står klar når som helst!

Lille hadde forøvrig hatt det kjempefint i barnehagen og var glad og lykkelig da jeg kom og hentet han. Han er veldig rar i magen (har vært det nesten hele tiden), og nå er bæsjen sånn smulete og veldig vanskelig å fjerne.. Har byttet til laktosefri melk og kuttet mesteparten av meieriproduktene, og det så ut til å hjelpe først, men nå er det tilbake til "normalen". Vet ikke hva vi kan gjøre, men skal ta det med helsesøster på toårskontrollen. Kanskje er vi heldige så hun har noen geniale forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel rekke med uavhengige hendelser de siste dagene har fått meg til å stille sp,rsmål ved verdens rettferdighet... Livet er blodig urettferdig og snille, gode mennesker blir utsatt for prøvelser som INGEN fortjener uten noen grunn som helst. Man skal være takknemlig for hver dag som går hvor man har luksusen av å syte over meningsløse og overflatiske problemer.

(Med trivielle problemer som hormoner og bekkenplager på toppen av det hele, sier det seg selv at det har blitt noen tårer i dag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har du helt rett i, Mayami! Fikk akkurat høre om et par hendelser selv i går som jeg begynte å gråte av. Verden er virkelig ikke rettferdig :( Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg da altså sykmeldt i en måned...i første omgang. Var på jobben en stund i dag og ordnet en del praktisk, og fikk snakket med vikaren min som heldigvis er klar fra mandag av. Har så mange snille og gode kollegaer som bryr seg om meg, og det blir litt rart å ikke skulle snakke med dem hver dag! Jaja... Får gjøre det beste ut av det og slappe av og ta vare på meg selv og snusket.

Lille har fri fra barnehagen i dag pga planlegging, så han har vært hjemme med svigermor i dag. Hun er kjempesnill som stiller opp sånn for oss, og jeg er veldig takknemmelig, men det skal bli godt å bli bare oss igjen i morgen også. Uansett hvor hyggelig det er så synes jeg det er litt stress å ha besøk, men kanskje ekstra nå med alle hormonene! I tillegg sier hun hele tiden at før i tiden var det ingen som var sykemeldt pga graviditet, og dessuten kunne man spise både spekeskinke og upasteuriserte melkeprodukter og det gikk jo bra likevel! Hmm.... Tar faktisk ikke sjansen jeg, sånn just in case!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke brukte de bilbelter eller barnestoler heller! :rolleyes:

Er nok best å tenke på bekkenet og deg selv nå. Du er heldig som har vikaren, og så får du bare nyte den ekstra tiden så godt som det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilbelter og barneskoler fantes ikke, og dessuten bruker vi (VI - som ikke sitter stille før tidligst kl 21 noen kveld men er opptatte med lekser, middag, dusjing, mekling og mating) altfor mye tid med skjerm (les: iPad og Internett). Før i tiden måtte man lage middagen fra scratch (det gjør vi også, men frosne grønnsaker er visst juks) og i tillegg stryke klær og mannen gjorde jo ingenting...... Ja, så alt var tydeligvis myyyye bedre før! Takk, jeg tror jeg foretrekker livet mitt! :fnise:

Regner med at det skal gå greit å være sykmeldt altså, bare første skoledag passerer uten at jeg får abstinenser! Har tre venninner her som har fått barn i sommer, og har også oppdaget den enorme mengden av gratis online kurs som ligger og venter på min påmelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alle ute av huset og klare for skolestart, jobbstart og barnehage. Lille sov hele natta i egen seng, til tross for at jeg og han hadde en mye lenger dupp på dagen i går enn egentlig planlagt... Jeg skal lage meg kaffe, spise frokost og plommer og lese blad. Kanskje også starte på boka som jeg kjøpte spesielt i anledning sykmelding! Så forresten på sykmeldingen min at det står feil arbeidsgiver, så må ringe legekontoret og få tilsendt en ny... Typisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3D-UL bestilt til tirsdag om 14 dager. Føler et behov for å se med mine egne øyne at Snusket har det bra, selv om det ikke er noe som skulle tilsi noe annet... Husker at det var litt det samme med lille, jeg gledet meg til han ble født slik at jeg kunne sjekke at alt var i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det også jeg som måtte levere lille i barnehagen, og denne gangen ville han ikke ut av bilen en gang... Gjett hvem som hadde verdens dårligste samvittighet på tur hjem igjen - og fortsatt.. hvorfor MÅ han egentlig være i barnehagen?? Jeg er jo hjemme uansett... :( Nei, jeg forstår jo at det er best for alle om han er der, i alle fall noen timer. Og han sluttet sikkert å gråte etter 3 minutter, men likevel... Kjære skal hente han tidlig i dag, før tassene er ferdige på skolen, så da skal vi kose oss!

Lille endte opp i senga vår i natt også; han hylte flere ganger i søvne hele kvelden. Tror han hadde mareritt. Jeg våknet av at han løp fram og tilbake mellom sitt rom og vårt, og jeg trodde det var morgen. Klokka 01:05... og han løp fram og tilbake for å frakte med seg HELE beholdningen av kosedyr (ikke en ubetydelig mengde), så det ble trangt om plassen i senga mi til slutt.. forsmak på livet med nyfødt + kosete 2,5åring i senga. Tror kjære må flytte ut på eget rom snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...