Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Her har lita holdt det gående i 1 t og 40 min de siste kveldene, skikkelig slitsomt. Her om dagen måtte jeg faktisk ty til byssing igjen, noe som ikke vi har gjort på ett år.

Føler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Becky! :) Det er nok som du sier, meget kort lunte for øyeblikket. Kvalmen er der ja, og bekkenplagene fra sist truer i det fjerne.. Huff, mister bare gangsynet av og til! Har vært masse styr hele tiden med sovingen til lille. Har kjørt ferber vi også, med stort hell, men nå som han kommer ut av senga selv, fungerer ikke det lenger.. Kanskje han rett og slett ikke er klar for stor gutt seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lita holdt det gående i 1 t og 40 min de siste kveldene, skikkelig slitsomt. Her om dagen måtte jeg faktisk ty til byssing igjen, noe som ikke vi har gjort på ett år.

Føler med deg.

Kanskje det er noe med alderen? Eller det lyse været? Lå i senga hans i kveld og ønsket meg tilbake til mørke vinterkvelder... Håper de skjerper seg snart, både hos meg og hos deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alderen og det lyse været sikkert. Det virker som lita har lyst å sove i storsengen for hun peker så fint på døren og sier "sovva" og når vi sier at hun skal sove i sengen sin sier hun klart og tydelig "NEI, NEI!" Vi har ikke kjørt ferber etter det slo totalt feil og det bare ble verre når vi var på uke 2-3 og det stod på like lenge. Nå er vi på ut/inn opp/ned metoden, men det ser heller dårlig ut det også. Jeg bestiller en lett å legge/sove baby til høsten altså, sånn som venninnen min har hatt to av. Sier bare natta hun og fem min etter sover begge jentene :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn unge har jeg også bestilt! Tror det var noe som gikk feil i produksjonen sist...! :fnise: I natt sov han faktisk til 06.30 i egen seng. Da kom han tuslende inn til oss for litt kos før frokost. Ikke verst!

------

Ååååå, jeg blir så irritert på meg selv!! Nå har jeg glemt hvordan jeg skal gjøre en ting på PCen - og det er ganske så nødvendig at jeg får gjort det i dag!!! Jeg har gjort det 1000 ganger før, men nå husker jeg altså ikke.... ganske flaut å måtte spørre kollegaer om det også...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der høres virkelig ikke noe særlig ut! Har ingen gode tips, dessverre, men håper virkelig det går seg til når han venner seg til den lyse årstiden. Snuppa kan ikke helt forstå at det er sol og lyst både når hun legger seg og står opp, men heldigvis går det ganske greit å forklare det til en 4-åring.

Åh, det med å glemme sånt kjenner jeg igjen! Akkurat nå skylder jeg på ammehjerne, men det er egentlig en litt tynn unnskylding (selv om jeg fremdeles ammer et par ganger i løpet av natta)! :ler: Du får skylde på gravidhjerne, men kanskje ikke til kollegaene? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... litt tidlig å skylde på det enda ja! ;) Har fortsatt ikke funnet det ut, og har så mange timer med undervisning i dag, at jeg tviler på at jeg rekker det... Får ta det igjen i morgen - det forsvinner dessverre ikke av seg selv over natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i dag..... kjenner at jeg gruer meg litt, men det er jo egentlig ingen grunn til det. Alt skal jo være i orden om det ikke er blødninger og/eller sterke smerter, men man hører så mangt... Er i alle fall glad for at mannen skal være med! Etter UL er det middag på kafe med jentene før full kveld med kjøring av barn - igjen. Sov dårlig i natt, så håper jeg får lagt meg tidlig i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken! :) Nå er UL overstått, og de fant ett sprell levende foster (deres egne ord)! :) Lettet ja! Får ny UL i uke 12 bare for å være sikker. Glad jeg bor i Norge, med sånn helsevesen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

:)

I dag er enda en nydelig dag, og etter lille (forhåpentligvis) har sovet en god stund, blir det familietur til stranda! Ikke bading, selvfølgelig, men graving i sand og vassing til (over) kanten på støvlene, og kanskje grilling av pølser. Oftest er det så mye forefallende som skal gjøres i helgene at det blir lite tid til sånne koselige aktiviteter, men denne helga har jeg gitt tydelig beskjed: beising og rydding får vente til en regnværsdag! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tid til både strand og hage i helga! Kjære var en tur på jobb idag, men kom tilbake rett før lille våknet fra luren sin. Kjempefin dag!! :) Lille er superfornøyd med å løpe rundt i hagen, og jeg ønsker meg bare et gjerde så jeg hadde sluppet å overvåke han HELE tiden. Akkurat nå har vi en ganske høy skrent i hagen, og den er selvfølgelig rett ved sandkassen (og selvfølgelig veldig interessant). Heldigvis har vi også store verandaer dom han kan sykle rundt på! :) Gleder meg til kjempekort arbeidsuke, bare tre dager! Blir deilig, er klar for sommerferie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gitt opp og begynt å bruke en strikk i stedet for knapp på buksa... Synes ikke jeg har spist så mye mer enn jeg gjør til vanlig, og i alle fall ikke usunne ting, så det er litt demotiverende at jeg har mage alt nå... Begynner liksom å bli redd for at folk skal oppdage det! Men foreløpig er jeg vel bare såpass lubben at folk ikke tør å spørre - så får de tenke hv de vil! ;)

Sen start på jobben i dag, og selv om jeg brukte goooood tid både hjemme og med levering i barnehagen, kom jeg tidlig på jobb. Skal få gjort unna en hel del slik at jeg kan ta helg med god samvittighet etter jobb på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...