Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Har ikke fått dato for 2årskontroll, men i og med at han snart blir 2 så er det vel ikke så lenge til! ;) I dag gikk det veldig greit å legge han, vi sovnet med en gang begge to! :fnise: Jeg våknet etter en time fordi jeg ikke klarte å strekke meg ut.. Prøvde i kveld å gi kveldsmat før bading, og gikk rett fra bading til senga. Vanligvis er det bad før mat.

Mannen er ute og pimper bil, sammen med en nabo, og tassene er borte i helga. Er det lov for en stakkars utslitt gravid å gå og legge seg klokka ni?? :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt en kjempefin dag med strålende vær og koselig besøk. Lille var i sitt ess med så mye oppmerksomhet bare til han, og strålte om kapp med sola. Sliten og fornøyd (om enn ganske så sur) på slutten og sovnet på 5 minutter for en halvtime siden. Han har begynt å bli ganske så bestemt, og trasser en del hvis han ikke får det som han vil. I dag skulle har absolutt gå uten sko på plenen, og jeg måtte avlede med alle mine beste triks for å få han på godsiden igjen. Rett før han skulle legge seg kom han bort til meg på kjøkkenet med munnen full av melk og spyttet den utover golvet og føttene mine - da var det slutt på pedagogiske mamma!!! Huff og huff... Tror han skjønte at man ikke skal gjøre sånt...

Tassene kom hjem fra helgetur, glade og dornøyde de også, og nå skal de vel ha litt mat før det blir sengetid. Ikke så fristende å legge seg når det er så fint vær! Full uke på jobben neste uke, og stress dag på 17.mai. Gleder meg til det er lørdagskveld og alle barn er i seng.

I morgen får jeg ny bil!!! Og bra er det, for min nåværende kjerre har tatt kvelden med gjennomrustet støtdemper, og må hentes av bergingsbil og kjøres til verksted.... Buss til jobb i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, morro med ny bil da! Grattis ;)

Det hørtes ut som ei koselig helg, og det er helt klart lov for ei gravid å legge seg kl 9 en lørdagskveld. Tror jeg la meg senest kl 22 hele graviditeten min jeg :fnise: Pedagogisk mamma er det umulig å være hele tida, og da jeg var gravid med vesla, så sleit jeg veldig med det, for da var tålmodigheten lik null, og jeg hadde ofte dårlig samvittighet for å omtrent glefse til storebror. Huff, heldigvis brøyt mannen inn som regel da, og overtok så jeg kunne roe meg ned :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig helg, og ja det er lov å legge seg kl ni! I kveld har jeg planer om å legge meg når lita har sovner for det virker som jeg er grovt på etterskudd når det gjelder søvn.

Har prøvd de siste kveldene å være litt selskap for kjære, men det resulterer jo bare i en slappfis hele dagen :(

Og pst, jeg er heller ikke pedagogisk hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... en pedagogiske grensen min år visst ved melk som spyttes med viten og vilje på føttene mine! :fnise:

Bilen er nå i hus (eller... utenfor, da...), og jeg er superfornøyd!! Gleder meg til å hente unger uten å måtte krype og åle baki for å feste dem. Fint med 3-dørs bil - for pensjonister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid så lett å være pedagogisk, og gravidhormoner (med der tilhørende lavere tålmodighet) hjelper heller ikke på har jeg erfart.. :sjenert:

Grattis med ny bil! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Haley! :) Har kjørt den til og fra jobb i dag og er kjempefornøyd!

-----

Nå er første mammabukse innkjøpt og tatt i bruk! Hadde nesten glemt hvor behagelig de er ! :fnise: Har strevd en ukes tid med trange jeans og knapper som ikke vil igjen, så dette er en 100% forbedring! Fikk plutselig skikkelig mage da..... I stedet for digre valker...! Spørs hvor mye lenger jeg klarer å holde det hemmelig, jeg synes selv at det er ganske så overtydelig! ;) Venninne var her på besøk på søndag, og hun spurte rett ut. Hun visste riktignok at vi hadde vært til behandling osv, men jeg hadde ikke sagt noe om resultatet. Tenkte kanskje hun haddde glemt det, men neida..! Det nærmer seg vel den magiske grensen uansett, så det er kanskje på tide å innse at dette sannsynligvis vil gå fint. Litt vanskeligere denne gangen enn med lille, merker jeg, i og med SAen før jul... Ikke at jeg hadde sagt det til så mange da heller, men... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil :)

Hvor langt er du på vei nå? Teflonhjerne her ;)

Jeg sliter litt med å tro at det kommer til å gå bra jeg også, trenger en bekreftelse på liv. Jeg skal heldigvis til legen på torsdag.

Mammabuksene fra sist var alt i bruk og ny innkjøpt da jeg var på ul i uke 8/9 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir greit å få UL igjen om en uke, ganske vanskelig å forestille seg at det fortsatt er noe der ja... 10+4 er krysset av i dag, 11 uker på torsdag! :) Må få laget meg en ticker så jeg klarer å holde tellingen selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så lur at jeg ga vekk alle mammaklærne fra sist til en venninne, så da må jeg dessverre handle nytt! Huff og huff! :fnise: Reiste tidlig fra jobb for å handle, så slapp jeg å treffe elever som jobber i kassa der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig dumt!! Ikke det at utvalget nå var så mye sprekere enn høsten for tre år siden, men... Gråblå og brun er visst det man skal gå i hvis man er gravid, i alle fall i følge H&M.

I dag er jeg hjemme med syk lille igjen. Han blir liksom ikke væbare litt snufsete og forkjølet - det er full stopp i alle luftveier og uendelige mengder med gørr bare noen tenker på å sende basiller i hans retning. Var nesten så de sendte han hjem fra barnehagen i går, og i natt var det ikke mulig å få han til å ligge i sin egen seng. Nå sitter han og ser på Musti på ipad (igjen - grusomt upedagogisk) i pysj. Dårlig matlyst også, så han får så mye han vil av Biola og eple! ;) Tror han synes det er greit å være syk..!

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for et vær - for en gangs skyld gruer jeg meg til å gå fra jobb! :fnise: Skal hente tasser og lille, og det innebærer en del gåing i regn og vind mellom skole og barnehage... og lille vil vel gå selv, og han har korte bein...som går sakte...! Jaja, vi får se på den lyse siden; det blir i alle fall ikke for mye kveldssol på rommet til lille når han skal legge seg i kveld!

Han har vært håpløs å legge lenge nå, og i går kveld toppet det seg. Han hoppet ut av senga og stakk av bortover gangen så jeg måtte løpe etter. Det syntes han jo var hysterisk morsomt, og han skjønte ikke alvoret før jeg gikk ut av rommet og stengte døra (stod jo rett utenfor, og døra var stengt i ca 15 senkunder før jeg gikk inn igjen for å putten han i seng). Da forstod han at jeg mente det, og da tok det 10 minutter før han sov. Han kom inn til oss på et tidspunkt i natt, og sov resten av natta i senga vår. Jeg er nærmest bevisstløs om natta for tiden, så registrerte ikke at han kom en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var det 17.mai, og je har som vanlig tidligvakt her i huset. I dag begynte den kl 06:30, og en time senere fant jeg lille på en stol ved kjøkkenbenken, knaskende på en pære. Kjempefornøyd med fangsten! Jaja, sånn er det!

I dag skal jeg stresse og jobbe og slite, som man må når man har barn på en liten skole med få voksne til å fordele oppgaven på. Gleder meg til det er over, og neste år reiser vi helt klart bort. Ikke en koselig dag, og har nesten ikke tid til å se ungene. I fjor hadde vi svigers her til å hjelpe oss men i år er de på ferie. Tassene er veldig ustabile i dag pga mye som har skjedd m dem og biofamilie i det siste, så regner at det blir en turbulent dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk faktik helt greit i går. Var selvsølgeli en del stress, og masse is og griseri, men toget gikk ikke før 13:30, så vi hadde tid til lang frokost. Så på tv fra feiring rundtomkring, og tassene og mannen boblet seg mens lille sov. Jeg og lille gikk i tog med barnehagen, og lille ble kjempeglad da han så bestekompisen sin der!! De lekte sammen hele ettermiddagen mellom is og pølsespising!

I dag er det min tur å sove lenge, men det skar seg selvfølgelig. Minstetass slo seg vrang, så jeg måtte ta lille mens mannen roet desperadoen... I dag blir det ut på tur, sightseeing i området, kake og strandliv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at det gikk greit i går, kjenner at jeg gruer litt til 17.mai når ungene går på barneskolen, så vi får nyte det så lenge vi kan :)

Kjedelig når planen om å sove lenge ikke blir som den skal. Håper dere får en fin dag, det hørtes ut som en super plan for dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.mai er nok en del greiere for de som har unger på større skoler. Her må alle delta hvert år for at det skal gå rundt. Ingen liker det, alle klager, men ingen er villige til å endre på noe for at det skal gå lettere.. Har gitt opp! ;)

I dag har vært en veldig fin dag! Vi var på sightseeing, spiste kake og endte opp på hytta. Sol og over 20 grader, blide unger og fuglesang! I kveld har vi grillet på verandaen, og jeg har som vanlig brukt 1,5 time på å få lille til å sove. Ikke nok med at han er vanskelig å få til å roe seg, det er også merkelig hvor mye trafikk det er utenfor døra hans akkurat når han skal legge seg... Dunk og smell, og ett og annet rop. Ikke lett å få et knøtt til å sove da!! Men nå er det stille og jeg håper det varer til i ett-tida i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper lille sover godt i natt, krysser fingrene for at lita gjør det samme.

Høres ut til at dere har hatt en flott dag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille sov greit, når han endelig sovnet (som vanlig). Var i senga vår da jeg våknet, men jeg har ikke registrert at han kom dit... eller at han lå der!

Dårlig form i dag, skikkelig kvalm om morgenen! Helt uvant, for ellers har jeg ikke vært kvalm omtrent i det hele tatt denne gangen. Hjelper ikke å spise heller i dag. Det har ikke gitt seg enda, men jeg har da kommet meg på jobb! Var på nippet til å gå inn til sjefen og fortelle om graviditeten, men droppet det. Han er litt rar, og jeg tror jeg må forberede litt hva jeg skal si først...

UL i morgen, 11+4 i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...