Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min mage ligger 4 uker foran skjemaet i forhold til lita, men så har magemusklene mine ikke vært noe særlig trent siden den gang heller :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Magemusklene mine er heller dvaske de også, så det kan jo ha noe med saken å gjøre...! Jaja, ikke noe å gjøre med det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utviklet en ny teori om hvorfor lille sover så dårlig om natta for tiden. Han oppdaget virkelig utelivet sist uka da vi hadde så fint vær. Han var ute hele dagene og syklet og gravde i sandkassen og kastet ball. I natt våknet han hele tiden og ropte "gå ut" eller "gå inn", så jeg tror at han nå har sett en helt ny verden og derfor ikke klarer å sove skikkelig. Jeg forklarte han at det er mørkt ute og tilogmed ekornet sover i reiret sitt, men det ville han ikke høre på... :fnise: Søt, men slitsomt!

I dag er en sånn maratondag igjen med mye som skjer og kjære som jobber sent. Rart at alle møter og sånn legges til tirsdager!! Gleder meg til å flate ut på sofaen etter alle ungene er lagt og lese bladet mitt! Fint vær, så kanskje vi går oss en tur mellom slagene - får se hva vi rekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen kommer definitivt fortere med nr. to, ja! Men så får man også fortere den fine gravidkulen da ;)

Skjønner godt at Lille synes det er spennende med en ny verden! De små husker vel ikke noe særlig fra sommeren i fjor, så det blir som en ny og veldig spennende oppdagelse :)

3 dagers uke hørtes utroooolig deilig ut. Her har jeg 6 dagers uke (men heldigvis den siste på minst ett år!) :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dagers uke passer meg helt perfekt kjenner jeg! I dag er en heller tung dag med mye sitting... har spist hele dagen, men er fortsatt kvalm og uvel. Merker forskjell på da jeg gikk med lille - da kunne jeg stille klokka etter kvalmen (bokstavelig talt, kastet opp på bussen ved samme holdeplass hver eneste morgen!), men nå er jeg (har jeg vært) mer kvalm på ettermiddagen. Og ikke sånn at jeg må kaste opp, bare uvel. Jaja, kanskje det blir jente denne gangen da! ;) Hadde gjort seg med en liten "prinsesse" sammen med alle bråkmakertassene! :fnise:

Lille elsker å være ute, og jeg gleder meg vilt til vi skal til syden og plaske på stranda i en hel uke i sommer. Han kommer ikke til å få sove da i alle fall!! Nå skal vi bygge oss lekehus i hagen, og jeg regner med at det blir tre stykk som vil flytte inn der når det blir ferdig... bestilte det i går, blir kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig at han liker å være ute, hare en frøken som også liker det. Når det er godvær utnytter de det max i bhg og er ute mest mulig siden det er store deler av høst/vinter der de ikke kan være ute fordi ungene bokstavligtalt blåser avgårde. Stort sett er hun vanskelig å få inn, i dag måtte vi se på hitbeis (hvitveis) og andre molster (blomster) før vi gikk inn og laget middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søøøt! Hitbeis! :rodmer: Lille er mest opptatt av "mototyttel" (motorsykkel=trehjulssykkel) og ball! Og selvfølgelig hoppe (på trampolina). Det er så koselig at de kommuniserer og forstår hva man sier til dem. "Tooooj battebil" er også en favoritt, mange store lastebiler som suser forbi på veien rett ovenfor hagen!

Laaaang dag på jobb i dag, men jeg skal jo ikke klage jeg som har fri resten av uka! Masse ekstra penger blir det også at det, og det kan jo komme godt med på ferie! :) Under to måneder til avreise!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy når de snakker mer og mer :hjerte: Og så ulike ord de har på ting før de helt klarer å uttale dem rett.

Herlig med ferie i sikte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det klipping hos frisør av alle tre guttene, pluss kjære. Kommer til å ta sin tid..mye hår!! I tilleg må jeg på apoteket og kjøpe fluortabletter til Lille og folsyretabletter til meg selv. Er jo bare tre uker igjen, men må liksom ha de ukene også! Må jeg ha med urinprøve til første time med jordmor, tro...? Husker ikke fra sist og helsesektæren sa ikke noe om det da jeg bestilte time... Får google det! Også må jeg innom matbutikk og kjøpe sylteagurk (seriøs craving!!) og i ingredienser til å lage muslibars. Må ha noe sunn snacks uten så mye estoff og sukker..

Godt med fredagskveld i alle fall, med TVkos o sjokolade og regn utfor ruta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, syden! Ikke bittelitt misunnelig... Mannen sa det senest i går at han savnet den sydenferien vi hadde for 3 år siden, før Frøken Fryd ble planlagt. Men det blir vel tur om et par år ;)

Frøken Fryd elsker også å være ute, enten det er på gå-/trille-/sykkeltur eller når vi leker. Godt å ha noen som kan dra oss med ut, selv om det er regnvær ;) Hun er helt opphengt i "kopper" (helikopter) for tiden, og veldig glad i dyr (vovva, pus, bæ/sau, kykky/hane, ku/mø, ugle/"uuhuu" osv) så vi må nok ta oss en tur på besøksgård eller noe sånt en dag. Er så deilig at man ikke lenger trenger å polstre de små inn i store vinterdresser med ull og full pakke. Blir liksom litt raskere å komme seg ut.

Jeg har tatt med meg urinprøve på alle kontroller :jepp:

Ha en fin fredagskveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert sagt det før, men har din kjære to gutter fra før? Prøvde å lese om du hadde skrevet noe om det på første side, men fant ikke noe. Du kaller deres for "lille", har jeg skjønt. kaller du de andre for noe her inne? Synes å ha lest noen andre kallenavn. Bare sånn for å holde oversikten her inne :fnise: Håper du får en fin helg, med nyklipte gutter hjemme ;):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haley: Lille er også veldig glad i helikopter ("oppi") og heldigvis for han bor vi rett under traseen for ambulansehelikopteret! Så det blir masse oppi...! :fnise:

Becky: Ikke greit å holde følge nei, må nesten tenke meg om jeg også avogtil! :fnise: Lille er den minste på snart 2 år, og han er "vår" (biologisk). De to eldste på 10 og 7 (tassene) er fosterbarn som vi har hatt i over 4 år, og selv om de er "våre" de også, er de da ikke det biologisk! Derfor skriver jeg heller ikke så mye om dem, annet enn dagligdagse greier...

Nyklipte mann og barn, nå klar for fredagskos! Mannen har glemt (igjen) å kjøpe alkofritt øl til meg (ikke veldig godt, men helt greit) så han skal ut på butikken og blidgjøre meg med sjokolade... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaahh, sånn å forstå :) så snilt gjort av dere :) og sikkert veldig hyggelig for dere og, selvsagt. Vi har faktisk tenkt på det selv. Muligens en gang i fremtiden. Synes de det er stas med lille og at det kommer en til? Hvordan er formen din nå, forresten? Kos deg med fredagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De syntes det var kjempestas da lille kom, og de konkurrerer om å være den kuleste og beste storebroren. Har ikke fortalt dem om den nye enda, det får vi ta en gang etter uke 12. Litt utfordrende i påsken på besøk hos svigers, for de tenker ikke på de veeeeeldig lange ørene sånne tasser har! Mulig at i alle fall størstetass har skjønt tegninga, men han har ikke sagt noe om det. Tenker det skal gå helt fint med en til, de begynner jo å bli så store og er ikke avhengig av oss på samme måte lenger. Dessuten har vi passet på å "reservere" alenetid for alle sammen, storegutta ut på tur med pappa osv.

Fredagskvelden gikk bort i sløvemodus, for jeg hadde ikke fått luren min tidligere på dagen. Kjære orket ikke reise på butikken for å kjøpe sjokolade til meg heller, så vi spiste rester av påskegodt. Ikke spesielt godt lenger.. Håper på bedre kveld i dag! Kjære er i alle fall på kjøkkenet og lager egg&bacon, så det er en god start! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en god helg! :) Vi reiste på hytta på lørdag, og bare slappet av og koste oss. Lille var helt i fyr og flamme, nektet å sove til vanlig tid, stod opp igjen og spiste mer kveldsmat sammen med oss voksne. Kjære tok han med oppi senga igjen, og der sovnet de begge to. Mens jeg fikk lese bok i fred og ro på sofaen. :) I går var vi ute hele dagen i finværet (selv om det var kaldt), og jeg vasket på hytta mens kjære og guttene kappet ved og rakte løv (lille).

Full fres denne uka, masse som skjer med barn hit og dit. Jeg jobber kveld igjen på onsdag, men til helgen skal tassene bort på overnattingsbesøk, så da roer det seg forhåpentligvis ned en del! Får middagsgjester på lørdagskvelden (leeeeenge siden sist), så det blir kjempekoselig! Lager noe som kan lages på forhånd og varmes opp igjen, tenker jeg... orker ikke å stå over grytene mens vi har besøk!

Lite kvalm og dårlig for tiden, men kjenner definitivt at det er "noe" der. Tydelig "mage" både innvendig og utvendig, og blir dårlig hvis jeg ikke spiser ofte nok. Hissig og hormonell (en elev bemerket det i dag, halvveis på tull, at jeg plutselig var på streng!) og løper på do minst en gang i timen, gjerne oftere... Nå begynner det å bli på tide med mat igjen - bra det er lunsj snart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er SÅÅÅÅ lei av legging!!!! Nå har jeg akkurat gitt opp, kjenner at jeg ikke har tålmodighet til dette i det hele tatt i dag. Han virker ikke trøtt i det hele tatt, bare snur og styrer og klatrer ut av senga. Hvorfor kan han ikke bare legge seg da??? Dritt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! Jeg er lei jeg også.

Er lille over i storgutteseng? Her er det ikke snakk om ut av sprinkelsengen enda for da er hun på stuen før vi får sukk for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har storguttseng ja.. Har prøvd (i desperasjon) å bytte tilbake til sprinkelseng, men da hyler han til han spyr. I natt satt jeg i stolen inne på rommet hans fra midnatt til halv tre. Hver gang jeg røøvde å liste meg ut begynte han å skrike. Til slutt klarte jeg å lure meg unna, og da sov han selv i et par timer. Så kom han inn til oss, og da orket jeg bare ikke å sitte mer i stol, sæ han sov resten i senga vår. Heldigvis klarte jeg å vekke kjære da lille ville stå opp kl 06:30, så nå har jeg fått sove litt... Skal høre på helsestasjonen når vi skal dit på 2-års kontroll om de har noen tips..

----

I går var jeg hos jordmor for å ta blodprøver og skrive journal. Hun var like distre som sist, og husket ikke dagens dato tre minutter etter sist hun skrev den. Kjenner at jeg er glad dette er nummer to, og at jeg var naiv nok til å stole på henne forrige gang! Hun glemte st hun hadde testet urin, så stripsen bare lå der. Da hun kom på å sjekke, fant hun både noe blod og noe hvite blodlegemer, så hun sendte den til dyrking. Kanskje hadde prøven vært ok hvis hun ikke hadde latt den ligge?! Jaja... Har ikke time hos henne igjen før i uke 22, og før den tid har jeg to UL på sykehuset hos leger som jeg vet kan hva de driver med, så det går vel bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til lege på torsdag og JM (vikaren) uken etter, det blir så pass tett siden jeg har lyst å be JM høre etter om det er liv inni der nå uke 15 er passert. Jeg tar ikke sjansen på første JM time med den faste JM heller for hun er meget spesiell :sprettoy: , hun er sykemeldt i 14 dager til.

Når skal dere på kontroll neste gang? Del gjerne søvntips om de har noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...