Gå til innhold

Hva er ditt mest snobbete trekk?


Gjest antigartner

Anbefalte innlegg

Har folk CD'er lenger da?

Jeg laster kun ned musikk...

Skikkelige mennesker har ikke bare CD-er, de har plater også! Og platespiller!

*snobber enda mer*

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helen Parr
Skikkelige mennesker har ikke bare CD-er, de har plater også! Og platespiller!

*snobber enda mer*

:ler:

Ja, det skulle jeg til å skrive.

500 cd-plater, du liksom - hvor ble det av den gode, gamle lp-plata? *himler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

- Jeg er litt språksnobb. (les opptatt av rettskrivning)

- Jeg blir litt satt ut av folk som ikke kan prate om andre ting enn Hotel Cæsar, realityserier og hva som sto i Se og hør siste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

- Jeg ler av folk som mener liebfraumilch er (god) vin

- Ser ned på folk som spiser for mye og som ikke trener (ja, har blitt en treningssnobb)

- Jeg skjønner virkelig ikke jenter som bruker sokker i sandalene

- Syns det er tullete at folk kjøper dyre ting og flasher dem bare fordi de er dyre

- Blir flau på vegne av nabogutter som kjører moped og bråker hele natten

- Kjenner jeg blir litt flau på russens vegne..

- Jeg ser veldig ned på folk som er med på charterferie på tv3 (stygt av meg, men jeg syns de er SÅ HARRY).

- Jeg ser nok litt ned på folk som generelt ikke skjønner sitt eget beste

- Jeg skjønner ikke mennesker som jukser på eksamen og prøver

- Jeg syns noe av det mest egoistiske i verden er å kjøre for fort for morro skyld

Huff, jeg er en snobb!! :overrasket: ..en skikkelig en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wildcat
Har folk CD'er lenger da?

Jeg laster kun ned musikk...

Lydkvaliteten på nedlastet musikk er ofte for dårlig til å spilles på "skikkelige" anlegg, siden de aller fleste filene er komprimerte. Komprimerte filer = tap av informasjon ifht originalfil = dårlig lyd.

For meg blir det aldri det samme å laste ned musikken som å kjøpe den på CD, selv om jeg skulle kunne laste ned med samme kvalitet som det er på en CD. Blir ikke det samme.... ;)

Skikkelige mennesker har ikke bare CD-er, de har plater også! Og platespiller!

Og LP'er... sukk... andektigheten ved å forsiiiktiiig ta plata ut av coveret.. og gjerne kopiere over på kasett for å ikke slite LP'en for mye med "unødig" spilling. Jaja, dette er jo en snobbetråd, akkurat denne kommentaren fra meg passer vel bedre inn i en mimretråd av typen "hva savner du med den analoge verden"? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss

Jeg drikker kun vin av vinglass. (Plastglass går hvis man er ute på piknik), Jeg spiser alltid middagen med både kniv og gaffel, og ser rart på de som spiser med kun gaffel, jeg er opptatt av at mat skal være hjemmelaget og helst ha fine utenlandske navn, jeg ser på 1 000 000 kr i årslønn (minimum) som min framtidige inntekt.

Bortsett fra disse tingene er det en del ting usnobbete jeg gjør også. Jeg ser på hotell cæsar, drikker billig vin, og spiser ferdigmat stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg er opptatt av at mat skal være hjemmelaget og helst ha fine utenlandske navn

Bortsett fra disse tingene er det en del ting usnobbete jeg gjør også. Jeg ser på hotell cæsar, drikker billig vin, og spiser ferdigmat stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker kun vin av vinglass. (Plastglass går hvis man er ute på piknik), Jeg spiser alltid middagen med både kniv og gaffel, og ser rart på de som spiser med kun gaffel, jeg er opptatt av at mat skal være hjemmelaget og helst ha fine utenlandske navn, jeg ser på 1 000 000 kr i årslønn (minimum) som min framtidige inntekt.

Bortsett fra disse tingene er det en del ting usnobbete jeg gjør også. Jeg ser på hotell cæsar, drikker billig vin, og spiser ferdigmat stadig vekk.

Hmmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skulle jeg til å skrive.

500 cd-plater, du liksom - hvor ble det av den gode, gamle lp-plata? *himler*

Khm, der kan jeg da være snobbete og alt. Jeg har nemlig vinyl-fetish. khm... da det gjelder plater da :ler:

CD-er har vi en del og, men det er ofte ting som ikke er så enkelt tilgjengelige på LP.

Men det virker som om det er mange som kommenterer hvor forferdelig det er å kjøpe dyre møbler for å flashe de. Jeg kunne aldri tenke meg å kjøpe noe fordi det er av merke X. Det er gjenstanden jeg liker, linjene og estetikken. Jeg tror jeg har en noen lunde lampefetish også fordi jeg kan gå rundt for timevis i designlampebutikker, det er noe med lys og de mulighetene som finnes der som er spesielt fint. Jeg kan jo gå til Lampehuset, men de lampene bare er ikke like fine! Men det handler ikke om pris, men rett og slett utseende av de gjenstandene. Kanskje overfladisk? Tja. Kanskje.

I tillegg - jeg blir inderlig gla hvis jeg kan finne noe som har fine linjer og fin fasong (og ok kvalitet) for lite penger.

Men akkurat nå bor jeg i min lille leilighet med lånte/ikea møbler fordi jeg kan ikke forestille at noen fine møbler passer sammen med trepanel og at hvis alt annet ikke passer sammen, da er det ingen vits 'å kaste perler i kumøkk', så jeg velger å overse alt dette som jeg faktisk ikke liker SÅ godt. Men jeg drømmer... en dag ganske snart skal vi kjøpe leilighet og da blir det... fint.... :-D

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Hmmmm....

Det går faktisk ann å spise ferdigmat selv om man foretrekker hjemmelaget fin mat.

På samme måte kjøper jeg masse billige klær selv om jeg er opptatt av merkeklær.

F.eks ville jeg aldri ha servert ferdigmat til gjester, der ville jeg brukt lang tid på maten for å imponere, men er jeg alene ender det ofte med ferdigmat (selv om jeg ikke liker det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil gjerne skrive under på denne. Men jeg synes egentlig ikke at det er et snobbete trekk å mene det? For å lese bøker burde jo rett og slett alle gjort. Ja, jeg har vanskelig med å skjønne at det faktisk finnes noen som ikke leser bøker.

Hvorfor det da? Det er ikke alle som liker å lese bok. Ikke fordi de er grunne mennesker, hva er det for noe da? Folk som ikke leser bøker kan være like dyp og reflektert som en leseorm.

Jeg leser ikke bøker, men jeg leser masse på nettet. Leser på kvinneguiden og andre steder. Ellers har jeg ikke tid til å sitte i sofakroken med en bok. Jeg foretrekker å lese diskusjoner hvor jeg får flere menneskers oppfatning osv. Dette er for meg mye mer givende enn å lese en bok. For all del, de bøkene jeg har lest, har vært bra, men å lese bøker, er ikke helt min stil. Jeg bruker heller hverdagen på andre ting, også sitter jeg litt her på kvelden.

Tilbake til tråden;

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg er snobbete på noe som helst vis. Jeg kjøper billige klær (har ikke råd til klær som koster 500 kr. for en topp osv.), jeg leser ikke bøker (det skulle vist tydeligvis være snobbete???) jeg kan godt gå i joggebukse på butikken, gidder virkelig ikke pynte meg opp konstant, jeg er pen i slaskete klær så vel som i ordentlige klær (så klart mye bedre i ordentlige klær, men jeg har såpass godt selvbilde at å gå i joggebukse en gang i blant, det gør ikke meg noe) osv. osv.

Meen nå er jeg bare 17,5 år. Så hva vet vel jeg...

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker kun vin av vinglass. (Plastglass går hvis man er ute på piknik), Jeg spiser alltid middagen med både kniv og gaffel, og ser rart på de som spiser med kun gaffel, jeg er opptatt av at mat skal være hjemmelaget og helst ha fine utenlandske navn, jeg ser på 1 000 000 kr i årslønn (minimum) som min framtidige inntekt.

Bortsett fra disse tingene er det en del ting usnobbete jeg gjør også. Jeg ser på hotell cæsar, drikker billig vin, og spiser ferdigmat stadig vekk.

Du skriver i samme innlegg at du er opptatt av at maten er hjemmelaget, men du spiser ferdigmat hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evine
Hvorfor det da? Det er ikke alle som liker å lese bok. Ikke fordi de er grunne mennesker, hva er det for noe da? Folk som ikke leser bøker kan være like dyp og reflektert som en leseorm.

Jeg leser ikke bøker, men jeg leser masse på nettet. Leser på kvinneguiden og andre steder. Ellers har jeg ikke tid til å sitte i sofakroken med en bok. Jeg foretrekker å lese diskusjoner hvor jeg får flere menneskers oppfatning osv. Dette er for meg mye mer givende enn å lese en bok. For all del, de bøkene jeg har lest, har vært bra, men å lese bøker, er ikke helt min stil. Jeg bruker heller hverdagen på andre ting, også sitter jeg litt her på kvelden.

Tilbake til tråden;

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg er snobbete på noe som helst vis. Jeg kjøper billige klær (har ikke råd til klær som koster 500 kr. for en topp osv.), jeg leser ikke bøker (det skulle vist tydeligvis være snobbete???) jeg kan godt gå i joggebukse på butikken, gidder virkelig ikke pynte meg opp konstant, jeg er pen i slaskete klær så vel som i ordentlige klær (så klart mye bedre i ordentlige klær, men jeg har såpass godt selvbilde at å gå i joggebukse en gang i blant, det gør ikke meg noe) osv. osv.

Meen nå er jeg bare 17,5 år. Så hva vet vel jeg...

Helt enig med deg .. den enesten gangen jeg har tid til å lese bøker er på sengen .. og det å lese bøker på sengen er bare blitt et kav .. jeg sovner midt i og kvelden etter må jeg lete meg fram til hvor jeg var :ler:

I yngre dager kunne jeg legge meg på sofaen og lese bøker .. Når jeg en sjelden gang slenger meg ned på sofaen nå til dags så er det for å se et eller annet på TV som jeg følger med på ..

Leste masse bøker før jeg fikk hus og barn .. var helt avhengig av bøker og har drøssevis av bøker hjemme .. Men boklesing har jeg kommet helt bort fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Stjernedryss
Du skriver i samme innlegg at du er opptatt av at maten er hjemmelaget, men du spiser ferdigmat hele tiden?

Så du mener det ikke går ann å være opptatt av noe, men likevel gjøre noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mitt mest snobbete trekk ser ned på folk som forestiller seg, vil være "bedre" (sosialt) enn det de er og ikke tør stå for den de egentlig er, innerst inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Mitt mest snobbete trekk ser ned på folk som forestiller seg, vil være "bedre" (sosialt) enn det de er og ikke tør stå for den de egentlig er, innerst inne.

Man er da ikke "egentlig" en spesiell person. Folk kan forandre seg, og man trenger ikke å være den samme i alle situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
Man er da ikke "egentlig" en spesiell person. Folk kan forandre seg, og man trenger ikke å være den samme i alle situasjoner.

Enig...det er også typisk i Norge at folk ofte vil inn til kjernen på "hvem er du egentlig" med en gang - som om det skulle skjule seg noe voldsomt masse der inne som må ut. Slikt er litt slitsomt. Noen gang er må overflate få være overfalte og "how do you do" må få være nettopp bare det - uten at nordmannen skal bli sint for at de som spør egentlig ikke er interessert.

Til den som nevnte noe om Mulberry-jakker over her: er det noe galt i å eie klær både fra H&M og fra Mulberry? mange pengesterke folk har klær fra de dyreste designermerker samtidig som de også shopper outlet og har et og annet plagg fra de billigere kjedene også. Men du mente kanskje folk som kjøper Mulberry-jakke, og som ikke har økonomi til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...