Gjest Gjest_Sara_* Skrevet 7. november 2008 #141 Del Skrevet 7. november 2008 Trodde denne tråden var om våre mest snobbete trekk, ikke hvem vi ser ned på. Mine snobbe sider er: Bruker omtrent bare dyre sminke merker. Får delerium om jeg har 2cm ettervekst Går bare til frisør salonger som er dyre men gode. (kvalitet) Kjøper merkevarer på mat framfor first price og butikkens egne merker. Og se ned på andre som ikke leser det du måtte foretrekke, hører på din type musikk eller gud forby ha et ikea bilde på veggen er ikke snobbete men patetisk. ...og så ser jeg litt ned på mennesker av typen "det er ikke slik vi gjør det her, men slik som jeg gjør det, se nå her..", som du er. Det er jo det snobberi i stor grad handler om - å synes best om den måten man selv gjør det på, så jeg skulle kanskje omformulert meg i mitt omlegg for at du best skulle forstå. Og så kan du gå tilbake til Antigartners første innlegg, hvor hun skriver at hun ser ned på de som kjøper Asti Martini, Frp-sympatisører osv...og det er slik denne tråden begynner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sara_* Skrevet 7. november 2008 #142 Del Skrevet 7. november 2008 Trodde denne tråden var om våre mest snobbete trekk, ikke hvem vi ser ned på. Mine snobbe sider er: Bruker omtrent bare dyre sminke merker. Får delerium om jeg har 2cm ettervekst Går bare til frisør salonger som er dyre men gode. (kvalitet) Kjøper merkevarer på mat framfor first price og butikkens egne merker. Og se ned på andre som ikke leser det du måtte foretrekke, hører på din type musikk eller gud forby ha et ikea bilde på veggen er ikke snobbete men patetisk. ..og så er jeg som sagt ingen sminkesnobb osv., men mer en språksnobb..: snobbe sider = snobbesider sminke merker = sminkemerker frisør salonger = frisørsalonger dyre men gode = dyre, men gode og se ned på = å se ned på ikke snobbete men patetisk = ikke snobbete, men patetisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #143 Del Skrevet 7. november 2008 ..og så er jeg som sagt ingen sminkesnobb osv., men mer en språksnobb..: snobbe sider = snobbesider sminke merker = sminkemerker frisør salonger = frisørsalonger dyre men gode = dyre, men gode og se ned på = å se ned på ikke snobbete men patetisk = ikke snobbete, men patetisk Som en språksnobb du er så må jeg virkelig beklage dysleksien min. Den tar jeg på min kappe, nok en gang beklager Sara! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 8. november 2008 #144 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg ser ned på folk som drar på ferie til 'Syden' og standard-turiststeder og som synes Bulgaria eller Mallorca er det fineste stedet i Europa. Jeg synes også litt synd på dem. Har ikke noe med økonomi å gjøre, jeg tenker ingenting vondt om folk som tar en bilturferie i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 8. november 2008 #145 Del Skrevet 8. november 2008 Som en språksnobb du er så må jeg virkelig beklage dysleksien min. Den tar jeg på min kappe, nok en gang beklager Sara! dysleksi my ass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 8. november 2008 #146 Del Skrevet 8. november 2008 Nå har jeg allerede vært inne i tråden og latt meg provosere. Men okei da, jeg har vel noe snobberi å komme med jeg også. Det skal ekstremt mye til før jeg går i butikken og kjøper Grandiosa og/eller Se&Hør (eller Her&Nå) for NOEN. Det måtte i så fall være et veldig sykt og svakt menneske, som overhodet ikke var istand til å gå selv eller skaffe noen andre. Og selv da hadde det krevd mye av meg å ikke nevne for kassabetjeningen at jeg handlet for noen... Kjøper aldri disse tingene selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eleit Skrevet 13. november 2008 #147 Del Skrevet 13. november 2008 HAHA! Når jeg leste overskriften i tråden tenkte jeg med det samme Se&hør! Så kommer jeg til siste side og ser at siste innlegg gjaldt akkuratt det.. Vel og merke ikke Grandiosa, men Se&Hør ol blader. Fikk litt kjeft av ei venninne her om dagen for akkurat det. Ser heller i veggen når jeg sitter på venterom enn å lese slike blader.. Tror det må være mitt mest snobbete trekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise_ Skrevet 13. november 2008 #148 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) - språksnobb, synes mennesker som bedriver ord deling og har å/og-feil virker tvilsomme (selvfølgelig ikke dyslektikere), det samme gjelder for de som skriver ord som koz, klemz, oxo etc jeg blir nesten regelrett dårlig når jeg får slike klemz mld, og dette med feks "jeg skall åsså det etter at jeg har spist å trent" -feilstaving.... og så må jeg innrømme at jeg er veldig snobbete når det gjelder dette med å gå inn i sko. det gjør man ikke i mitt hjem, da er det nesten rett ut Og når jeg ser at en familie kjøper 10 grandiosa når de er på butikken, tenker jeg med en gang at disse menneskene ikke er sunne nok.... Endret 13. november 2008 av Lise_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. desember 2008 #149 Del Skrevet 3. desember 2008 For å legge til: Jeg tror mitt mest snobbete trekk må være fordommer mot de som ikke leser bøker. Helt enig. Og at de sier: ''ja, men jeg har jo sett filmen, trenger ikke å lese boken da!'' Blir helt satt ut jeg da. Er litt stolt av at jeg har klart å ''omvende'' min kjære. Når jeg ble sammen med ham hadde han kun lest én bok i hele sitt liv. Og så er jeg en skosnobb. Det er ingen unnskyldning å bruke stygge sko - les joggesko der sålen går opp på tuppen - til hverdags. *ugh* Jeg er også en rettskrivingssnobb. Hvorfor kan ikke folk lære seg å skrive rett? (jeg har jo innsett at dette er totalt urealistisk, folk har jo problemer med og/å og dobbel konsonant og slikt...men jeg klarer bare ikke å la være å rynke på nesen.) Spesielt dersom jeg er inne på en engelsk side, og jeg skriver bedre enn en engelskmann som har engelsk som førstespråk. Huffameg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vegard Skrevet 4. desember 2008 #150 Del Skrevet 4. desember 2008 Morsom diskusjon, og jeg kjenner igjen mange av typene her inne :-) Men når jeg leser dette begynner jeg å lure på om jeg er snobb eller harry, eller bare rett og slett schizofren? * Jeg har hovedfag innen humaniora, men synes at utdannelse er oppskrytt (en kompis av meg med kun ungdomsskole og noen kurs har mye mer visdom enn flere virkelighetsfjerne amanuensiser jeg kjente før) * "Forbrytelse og straff" (Dostoevsky) er en av mine favorittbøker, sammen med "Der ørnene dør" (Morgan Kane, for dere snobber. Kristin Lavransdatter er for øvrig mye mer kiosklitteratur enn denne...) * I mitt hjem er det mange bøker (som jeg har lest), men jeg har svært få CD'er * Jeg drikker ofte dyr vin (påspandert) og liker det, men har fremdeles ikke nubbtjangs å skille smaken fra polets rimeligste * Jeg spiser oftest sunn mat laget med ekte råvarer, men synes Grandis er utrolig godt (classic, ikke de nye kjøttdeig-greiene) (Grandiosasnobb?) :-) * Jeg har falt for herreur fra Omega, men vet av erfaring at høy pris svært ofte ikke er synonym med høy kvalitet. Kjøper gjerne verktøy på Biltema. * Jeg liker å reise til spennende steder der få andre har vært, samtidig synes jeg at en pakketur til landet Syden er veldig avslappende * Har noe forholdsvis dyr kunst på veggen i stua, men også et lite bilde fra Ikea fordi jeg liker det * Har et par dresser i høy prisklasse, men går også ofte i en dress jeg kjøpte på H&M (som sitter utrolig bra) * Har direktørtittel, men kjører Volvo Amazon til og fra jobb (original, ikke stylet) * Synes tapetbord er utrolig stygt, men limte styggedommen opp i et rom jeg pusset opp for min mor (fordi hun synes det er fint) * Jeg er veldig veldig glad for at jeg tjener mye penger, men det irriterer meg veldig veldig mye at skattelistene offentliggjøres * Den beste jakken jeg har er Burberry, kjøpt på Bond Street i London (riktignok på salg). De beste skoene mine kjøpte jeg for flere år siden på Din Sko (i Oslo) for kr 299,-. Har brukt dem kjempemye, ser nesten ny ut fremdeles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pascale Skrevet 4. desember 2008 #151 Del Skrevet 4. desember 2008 - Jeg blir paff hvis jeg kommer til et hus uten bøker i hyllene, eller hvis det som står der er "Sagaen om isfolket" og ellers nips fra syden osv. Kombinert med to kvadratmeter TV gjør det at jeg umiddelbart danner meg tanker om Se&Hør, grilldress, svensktopp, "pene" buer og smakløse pynteting på soverommet. Pluss at jeg ser ned på folk som tror de er så mye mye bedre enn alle andre. (Spesielt ser man dette hos endel innflyttere på vestkanten). :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frida Tusenfryd Skrevet 4. desember 2008 #152 Del Skrevet 4. desember 2008 Som en språksnobb du er så må jeg virkelig beklage dysleksien min. Den tar jeg på min kappe, nok en gang beklager Sara! Det var da en meget beklagelig orddelings-dysleksi du hadde da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frida Tusenfryd Skrevet 4. desember 2008 #153 Del Skrevet 4. desember 2008 Gøyal tråd! Jeg går visst for å være en snobb.. Åndssnobb sier de.. Det finnes snobberi i så mangt.. Jeg ville heller ha avgått ved døden enn å vise meg offentlig i allværsjakke foreksempel.. Samtidig så røyker jeg rullings..jeg skammer meg litt av og til når jeg blir ekstra oppmerksom på det, men så trøster jeg meg litt med at jeg har jo et kunstneralibi siden jeg er billedkunstner..he he Det meste med meg er utstudert "tilfeldig". Etter å ha prøvd ut en rekke versjoner og sammensetninger av klesplagg og endelig funnet kombinasjonen jeg var ute etter skal det allikevel se ut som " jeg bare slengte på meg no i full fart" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siton Skrevet 4. desember 2008 #154 Del Skrevet 4. desember 2008 Etter og ha lest i gjennom tråden her, konkluderer jeg med: -Jeg er IKKE snobb. Det er sant. Jeg har ingen snobbete trekk. Jeg er en ganske enkel sjel som lever ganske enkelt. Materielle ting betyr ingenting for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. desember 2008 #155 Del Skrevet 31. desember 2008 Dette er snobbe trekkene mine og ikke en liste over fordommene mine, prøver å sette opp ting som virker snobbete for meg, men jeg lett match mot mange av de listene her inne... Har kun merkesminke kjøper (kvalitets) merker i klær, selv om det koster mer enn HM, cubus, Kappahl. Merkeklærne varer lengre, har mye bedre snitt og ser rett og slett bedre ut på meg [* ] Liker helst å være sammen med folk som har litt i hue, engasjerer seg i saker og har ett mål i livet, dvs ikke fjortiser, glamourmodell typen, folk som eneste mål er å spy ut unger og la staten betale Hater å gå ut av huset uten være sminket, fine klær, fint hår, med andre ord " well-groomed" MÅ ha matchende truse og bh Går kun med " the real deal" , ikke noe fake plagg / vesker osv Snakker uten den egentlige dialekten min ( som er stygg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilcrappo Skrevet 1. januar 2009 #156 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg ser ned på folk som drikker seg drita fulle og tror at det er kult (de fleste nordmenn, med andre ord ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #157 Del Skrevet 20. januar 2009 1. Jeg ser ned på folk som lukter vondt eller har stygge tenner. 2. Jeg ser ned på fremmede folk som ser fattige ut. 3. Jeg ser ned på horer og narkomane. 4. Jeg ser ned på "campingfolket", som mener at toppen av lykke er å gå på bingo, ta permanent og spise pølser mens de nyter synet av plastikkblomster og annen pynt. 5. Jeg ser ned på dem som har mange skrivefeil - hvis ikke de har dysleksi, vel og merke. Flere dyslektikere har imponert meg. Men folk som ellers egentlig kan skrive ordentlig, har skrivefeil av latskap. 6. Etter å ha lest noen av innleggene her, slo det meg at jeg også ser ned på dem som har massevis med penger, og kun bruker dem på seg og sitt. At de da ikke gjør noe samfunnsnyttig med formuen sin er for meg helt uforståelig... Bygg et sykehus i Afrika hvis du ikke vet hva du skal gjøre med alle pengene... Morsomt, det med Martini Asti... Jeg har selv drukket mye Martini Asti og har også anbefalt å servere det i uformelle sammenhenger. Dette fordi jeg selv har sett at mange liker det og gjerne drikker det - ikke bare unge kvinner som meg selv... Selvsagt kan man ha noe annet ved siden av (champagne og brus). I Norge har jeg opplevd mange ganger at folk reagerer på at jeg vil ha vin som ikke er "fin" nok, særlig på restaurant når jeg vil ha hvitvin til rødt kjøtt... I andre land rynker de overhodet ikke på nesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Elene_* Skrevet 20. januar 2009 #158 Del Skrevet 20. januar 2009 Mitt mest snobbete trekk er når jeg for en gangs skyld går på/invitererer/er invitert på såkalt fin restaurant, og noen - som hverken kjører eller er allergiske- bestiller cola til maten, og plukker ut ting og tang av maten som blir servert. Som de selv har bestilt. Arghh. Ellers ville jeg heller bli sett død, enn spisende på McDonalds. Fysj! Det er jo mye bedre å bestille noe som er sosialt akseptert rundt bordet, noe som først og fremst inneholder etanol men selvfølgelig tilsatt de beste ingredienser fra de mest sofistikerte stedene i f.eks. Frankrike. Synes det er forkastelig når folk ikke vil ofre litt av leveren sin for min skyld;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Elene_* Skrevet 20. januar 2009 #159 Del Skrevet 20. januar 2009 Utrolig kjekk tråd Jeg har mine snobberier jeg også: -Syns ikke noe om alkohollikere/vinlikere=uekte snobber! -Vil ha hytte og ikke campingvogn. -Vil ha materielle ting som ingen andre har. -Ser ned på falske snobber! -Bruker kun "naturlig" sminke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #160 Del Skrevet 25. januar 2009 Ser ned på overfladiske mennesker som ser ned på andre for alle mulige uviktige grunner..som jeg har lest om med forbauselse i tråden her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå