Soon Skrevet 9. august 2009 #141 Skrevet 9. august 2009 Jo, men du skrev flere ganger "dette stemmer ikke", utelukkende basert på hva du har erfart. Selv om det ikke har vært sånn for de du kjenner betyr ikke det at det ikke er mange JV som oppfører seg sånn. Og derfor skrev jeg at du burde være mer ydmyk. Selv om du har erfaring med medlemmer av denne sekten, er det jo ikke sikkert at alle sektmedlemmene er likedan som de du kjenner. Og faktisk tror jeg at de du kjenner er mye mer liberale og normale enn de aller andre medlemmene av denne sekten. PS Et eksempel: Du skriver at JV drikker masse på fester. Min erfaring tilsier det samme. Men det betyr jo ikke at det er masse alkohol i alle norske menigheter, for jeg er ganske sikker på at det også finnes menigheter hvor de fleste er måteholdne. Det å generalisere utfra den lille fliken man har opplevd, kan være ganske skummelt! Det samme gjelder utstøtelse. Det at du ikke har sett eksempler på dette, betyr ikke at det ikke forekommer. For det gjør det! I stor skala, til og med. Greit, jeg legger meg flat jeg, men vil fortsatt påpeke som ts spør om, - Nei, alle er ikke like!
Relativista Skrevet 9. august 2009 #142 Skrevet 9. august 2009 Jeg har også lest at ca 20% av vitnene toner flagget, og går med på å la de kreftrammede barna sine få røde blodlegemer. Så da er vel i hvert fall 1 av 5 merkbart mindre rigide når det kommer til sine egne barns ve og vel. Jeg syns allikevel JV generelt sett er grusomt usympatiske.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #143 Skrevet 9. august 2009 Jeg har også lest at ca 20% av vitnene toner flagget, og går med på å la de kreftrammede barna sine få røde blodlegemer. I følge Vakttårnets egen tro kan du gjerne ta så mye hemoglobin du vil.Det kaller de et samvittighetsspørsmål.Etterpå sier de at de ikke tar blod. Sannheten er imidlertid at hemoglobin utgjør 97 - NITTISYV - prosent av en rød blodcelle.Man har bare fjernet membranen rundt,og den trenger du ikke allikevel.Det er i grunnen snart bare vannet i blodet de ikke tar.Snakk om hykleri! De kan gjerne ta albumin fra hundre blodposer.Men om de rundt dem trenger albumin,får du ikke noe av dem.Da blir man utstøtt! Noen bedre?
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #144 Skrevet 9. august 2009 Det er jo dessuten bare teit, i og med at bibelstedet det er snakk om handler om at man ikke skal spise blod, det sier jo ikke noe om blodoverføring i det hele tatt naturlig nok, i og med slik teknologi ennå ikke hadde kommet så langt på den tiden hvor Bibelen ble skrevet. Det er forresten veldig forunderlig at mennesker velger å leve etter regler som var fornuftige for 2000 år siden, som f.eks, å avstå fra svinekjøtt (akkurat dette punktet gjelder ikke vitnene, men f.eks. jødene og en del pinsevenner lever etter dette), men som i dagens samfunn stort sett ikke innebærer problemer pga sykdomskontroll, moderne slaktemetoder og oppbevaringsmetoder. Og det samme gjelder vel vitnenes blodforbud. Hallo??? Ser dere ikke at disse forbudene ble skrevet for 2000 år siden (eller nesten, da) hvor leveforholdene var komplett annerledes???
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #145 Skrevet 9. august 2009 Det er jo dessuten bare teit, i og med at bibelstedet det er snakk om handler om at man ikke skal spise blod, det sier jo ikke noe om blodoverføring i det hele tatt naturlig nok, i og med slik teknologi ennå ikke hadde kommet så langt på den tiden hvor Bibelen ble skrevet. Her er jeg nok ikke enig med deg.Det er i gamle testamente at det står "ikke spise". I nye testamente - apg. 15:28,29 heter det "avholde seg fra blod".Dersom legen din ber deg avholde deg fra f.eks. alkohol,ville du vel neppe stanse å drikke det men gjerne sprøyte det direkte inn i årene. Dessuten finnes det ikke noe bibelsk tillatelse til å "spise" andre mennesker eller deres organer - enten det er for å opprettholde livet gjennom munnen eller via andre teknikker. Det lå ikke noe folk på duken som kom ned foran Peter der han fikk se hva kristne kunne spise. Men - "den som vil holde ett av budene må holde dem alle" .Dette gjelder selvsagt også den kristne lov.Om du derfor tar blod inn i kroppen,kan du selvsagt like godt stjele,eller drepe også.Dommen blir den samme - døden. Enten ALT eller IKKE NOE!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #146 Skrevet 9. august 2009 Jeg syns allikevel JV generelt sett er grusomt usympatiske. Et helt almenmenneskelig fenomen,Er man redd noe,så distanserer man seg fra det.Og frykt avler jo som kjent sinne.Bare sånn en passant... Et analogt fenomen er jeg selv eksponent for.Folk i Gjøvik er forferdelig usympatiske. Fikke nemlig dårlig service der på en bensinstasjon i 1987...
Gjest Gentle Skrevet 9. august 2009 #147 Skrevet 9. august 2009 Her er jeg nok ikke enig med deg.Det er i gamle testamente at det står "ikke spise". I nye testamente - apg. 15:28,29 heter det "avholde seg fra blod".Dersom legen din ber deg avholde deg fra f.eks. alkohol,ville du vel neppe stanse å drikke det men gjerne sprøyte det direkte inn i årene. Dessuten finnes det ikke noe bibelsk tillatelse til å "spise" andre mennesker eller deres organer - enten det er for å opprettholde livet gjennom munnen eller via andre teknikker. Det lå ikke noe folk på duken som kom ned foran Peter der han fikk se hva kristne kunne spise. Men - "den som vil holde ett av budene må holde dem alle" .Dette gjelder selvsagt også den kristne lov.Om du derfor tar blod inn i kroppen,kan du selvsagt like godt stjele,eller drepe også.Dommen blir den samme - døden. Enten ALT eller IKKE NOE! Hvorfor skrev ikke Paulus "ikke spise" i apg 15? Se på skriftstedet en gang til. Han kunne ikke det, fordi han også nevnte "utukt" (hor) i samme setning, derfor måtte han formulere seg anderledes. For jødene som kjente GT var det nok lett å forstå, det var kun aktuelt å spise blod. For en del år siden var det også forbudt for oss med transplantasjoner, det ble sammenlignet med kanibalisme, dette er det heldigvis slutt på, personlig ser jeg på blodtransfusjoner som transplantasjon. Jeg ville ikke spise menneskekjøtt eller menneskeblod, på lik linje med holdningen Paulus hadde. For ordens skyld gjengir jeg det aktuelle skriftstedet fra Jehovas viters egen oversettelse: 28 For den hellige ånd og vi selv har besluttet ikke å legge noen ytterligere byrde på dere, bortsett fra disse nødvendige ting: 29 at dere fortsetter å avholde dere fra ting som er ofret til avguder, og fra blod og fra det som er kvalt, og fra utukt. Hvis dere omhyggelig holder dere borte fra disse ting, vil det gå dere godt. Måtte dere være ved god helse!»
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #148 Skrevet 9. august 2009 Hvorfor skrev ikke Paulus "ikke spise" i apg 15? Se på skriftstedet en gang til. Han kunne ikke det, fordi han også nevnte "utukt" (hor) i samme setning, derfor måtte han formulere seg anderledes. For jødene som kjente GT var det nok lett å forstå, det var kun aktuelt å spise blod. For en del år siden var det også forbudt for oss med transplantasjoner, det ble sammenlignet med kanibalisme, dette er det heldigvis slutt på, personlig ser jeg på blodtransfusjoner som transplantasjon. Jeg ville ikke spise menneskekjøtt eller menneskeblod, på lik linje med holdningen Paulus hadde. For ordens skyld gjengir jeg det aktuelle skriftstedet fra Jehovas viters egen oversettelse: 28 For den hellige ånd og vi selv har besluttet ikke å legge noen ytterligere byrde på dere, bortsett fra disse nødvendige ting: 29 at dere fortsetter å avholde dere fra ting som er ofret til avguder, og fra blod og fra det som er kvalt, og fra utukt. Hvis dere omhyggelig holder dere borte fra disse ting, vil det gå dere godt. Måtte dere være ved god helse!» Lykke til i Harmageddon!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #149 Skrevet 9. august 2009 Hvorfor skrev ikke Paulus "ikke spise" i apg 15? Se på skriftstedet en gang til. Han kunne ikke det, fordi han også nevnte "utukt" (hor) i samme setning, derfor måtte han formulere seg anderledes. For jødene som kjente GT var det nok lett å forstå, det var kun aktuelt å spise blod. For en del år siden var det også forbudt for oss med transplantasjoner, det ble sammenlignet med kanibalisme, dette er det heldigvis slutt på, personlig ser jeg på blodtransfusjoner som transplantasjon. Jeg ville ikke spise menneskekjøtt eller menneskeblod, på lik linje med holdningen Paulus hadde. For ordens skyld gjengir jeg det aktuelle skriftstedet fra Jehovas viters egen oversettelse: 28 For den hellige ånd og vi selv har besluttet ikke å legge noen ytterligere byrde på dere, bortsett fra disse nødvendige ting: 29 at dere fortsetter å avholde dere fra ting som er ofret til avguder, og fra blod og fra det som er kvalt, og fra utukt. Hvis dere omhyggelig holder dere borte fra disse ting, vil det gå dere godt. Måtte dere være ved god helse!»
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #150 Skrevet 9. august 2009 Lykke til i Harmageddon! Dette er akkurat hva jeg mente med mine tidligere innlegg. JV mener at kolleger, klassekamerater, forumdeltakere, samt alle andre som ikke er medlem av denne sekten vil dø en grusom død i Harmageddon, noe som er illustrert på det mest smakløse vis i uttallige Vakttårn-publikasjoner. I god vitne-tradisjon nekter sofiemyr for dette, idet det setter sekten hennes i dårlig lys. Jeg håper du skjønner at du er gjennomskuet nå, sofiemyr!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #151 Skrevet 9. august 2009 Dette er akkurat hva jeg mente med mine tidligere innlegg. JV mener at kolleger, klassekamerater, forumdeltakere, samt alle andre som ikke er medlem av denne sekten vil dø en grusom død i Harmageddon, noe som er illustrert på det mest smakløse vis i uttallige Vakttårn-publikasjoner. I god vitne-tradisjon nekter sofiemyr for dette, idet det setter sekten hennes i dårlig lys. Jeg håper du skjønner at du er gjennomskuet nå, sofiemyr! Ja selvfølgelig. Bibelen sier: Fjellene skal flyte med blod.Blodet skal stå opp til bisselet på hestene.Det blir ikke mange mennesker tilbake.Mennesker blir sjeldnere enn gull i fra Ofir.Himmelens fugler skal spise kjøtt av gamle og unge,kvinner,småfolk og konger.Ikke noe norsk sosialdemokrati der i gården nei!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #152 Skrevet 9. august 2009 Ja selvfølgelig. Bibelen sier: Fjellene skal flyte med blod.Blodet skal stå opp til bisselet på hestene.Det blir ikke mange mennesker tilbake.Mennesker blir sjeldnere enn gull i fra Ofir.Himmelens fugler skal spise kjøtt av gamle og unge,kvinner,småfolk og konger.Ikke noe norsk sosialdemokrati der i gården nei! Nettopp. Dette er jo virkelig hva vitnene preker om!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #153 Skrevet 9. august 2009 Nettopp. Dette er jo virkelig hva vitnene preker om! ... og jeg glemte å si, som sofiemyr lyver om. Men så er ikke dette akkurat den første gangen hun har blitt tatt i løgn, da. For vitner er som regel løgnaktige så lenge de mener at det kan tjene sekten.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #154 Skrevet 9. august 2009 ... og jeg glemte å si, som sofiemyr lyver om. Men så er ikke dette akkurat den første gangen hun har blitt tatt i løgn, da. For vitner er som regel løgnaktige så lenge de mener at det kan tjene sekten. Ikke jeg!!! Mitt innlegg var sitater fra Bibelen.Bibelselskapets utgave av 1978.Vis dem til den lesbiske prestinnen din!
Relativista Skrevet 9. august 2009 #155 Skrevet 9. august 2009 Her er jeg nok ikke enig med deg.Det er i gamle testamente at det står "ikke spise". I nye testamente - apg. 15:28,29 heter det "avholde seg fra blod" Var det mulig å foreta infusjoner på den tiden? Sier seg selv at de ikke trengte å presisere dette ytterligere.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #156 Skrevet 9. august 2009 Ikke jeg!!! Mitt innlegg var sitater fra Bibelen.Bibelselskapets utgave av 1978.Vis dem til den lesbiske prestinnen din! Hva??? Jeg er gift (med en mann), jeg har to barn, og jeg er ikke kristen. Så hvilken lesbisk prestinne refererer du til? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #157 Skrevet 9. august 2009 Hvorfor skrev ikke Paulus "ikke spise" i apg 15? Se på skriftstedet en gang til. Han kunne ikke det, fordi han også nevnte "utukt" (hor) i samme setning, derfor måtte han formulere seg anderledes. For jødene som kjente GT var det nok lett å forstå, det var kun aktuelt å spise blod. For en del år siden var det også forbudt for oss med transplantasjoner, det ble sammenlignet med kanibalisme, dette er det heldigvis slutt på, personlig ser jeg på blodtransfusjoner som transplantasjon. Jeg ville ikke spise menneskekjøtt eller menneskeblod, på lik linje med holdningen Paulus hadde. For ordens skyld gjengir jeg det aktuelle skriftstedet fra Jehovas viters egen oversettelse: 28 For den hellige ånd og vi selv har besluttet ikke å legge noen ytterligere byrde på dere, bortsett fra disse nødvendige ting: 29 at dere fortsetter å avholde dere fra ting som er ofret til avguder, og fra blod og fra det som er kvalt, og fra utukt. Hvis dere omhyggelig holder dere borte fra disse ting, vil det gå dere godt. Måtte dere være ved god helse!» Prøver igjen Relativista,selv om ditt mål er å relativisere...
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #158 Skrevet 9. august 2009 Desverre fantes ikke større bokstaver på Kvinneguiden.Ikke teskjeer heller.Men om det er noen trøst så klarte min femåring å lese det...
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #159 Skrevet 9. august 2009 Det er tydelig at vitnene her på Kvinneguiden (ikke sofiemyr da, hun er et unntak), er psykisk ustabile. Men psykiske problemer er ikke akkurat uvanlig blant sektmedlemmene, så jeg er på ingen måte overrasket.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #160 Skrevet 9. august 2009 Det er tydelig at vitnene her på Kvinneguiden (ikke sofiemyr da, hun er et unntak), er psykisk ustabile. Men psykiske problemer er ikke akkurat uvanlig blant sektmedlemmene, så jeg er på ingen måte overrasket. Jeg glemte å si at selv om sofiemyr sannsynligvis ikke er psykisk ustabil, så er hun er løgner, slik så mange vitner er det. For eksempel presterte hun faktisk å påstå at hun ikke er et vitne i et innlegg, og i et annet innlegg nektet hun for at JV mener at ikke-vitner kommer til å dø en grusom død når dommedag kommer, noe som vitnene mener er ganske snart. Hvorfor lyver du sånn, sofiemyr? Strider ikke det mot Guds bud?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå