Gå til innhold

Litt av hvert

Donpedro

Anbefalte innlegg

Joda, føde skal man. Jeg vet jo også at det er det beste. Men jeg har nå mest lyst til å føde ved ks om det skulle bli en gang til. Litt leit, siden jeg i min tid var veldig spent på å føde og nå så tør jeg ikke. Tror jeg. Babyen vil isåfall få ekstra overvåkning og terskel for hastesnitt vil være lavere, men det er jo nettopp den biten (stresset og redsel for utfall) jeg ikke tør. Ikke fødingen.

Regner med at de samme folka ikke har fleece-klær til barna. De kan jo ta fyr og er spesielt farlig i biler. (Og det er jo ikke tull, det er jo et seriøst råd. Det er bare det at om man skal følge absolutt ALLE råd om hva som er Best For Barnet, så får man ikke gjort annet, så får man heller velge ut de man synes passer best).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner igjen det første du skriver, DP. jeg hadde også gledet meg til å føde første gang, og var sikker på at jeg skulle få det til. Men første fødselen min var ganske dramatisk, og traumatisk også,og endte med akutt haste-KS.

Da jeg ble gravid igjen mange år senere, fikk jeg velge. Legen var usikker på form og størrelse på bekkenet mitt, fordi barn nr. 1 aldri festet seg i bekkenet og aldri beveget seg nedover fødselsveiene. Da de undersøkte meg i 32. uke med pøbelprinsessen, og var usikre på både bekkenmål og -fasong, så valgte jeg planlagt KS istedet for vente og se-fødsel. Fordi jeg for all del ikke ville gå glipp av en fødsel til (jeg måtte i narkose med den eldste), og for å slippe å bekymre meg gjennom de to siste månedene.

Og det planlagte keisersnittet mitt var helt komplikasjonsfritt (alle typer planlagte operasjoner har mye færre komplikasjoner enn akutte..). Jeg fødte kl. 14.00, og var oppe samme kveld. Pøbelprinsessen hadde apgarscore på hhv 9 og 10. Jeg fikk til ammingen så lett som bare det - pøbelprinsessen gikk bare ned 30 gram før hun begynte å legge på seg, og jeg hadde ikke vondt engang. (Unntatt når jeg nøs.)

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt gikk også helt fint, til tross for at en del rutinemessige ting ble utelukket pga tempo. Men altså, jeg fornekter jo ikke statistikken. Jeg ønsker meg imidlertid ks likevel, fordi jeg vurderer risikoen for å være såpass lav uansett. Så får man heller si at jeg setter meg selv foran babyen. Ja, jeg gjør faktisk det. Sist freaket kroppen min helt ut pga stresset (med flere døgn på intensiven i etterkant), og hvem vet om det skjer igjen ved en så sterk stressopplevelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig har jeg så tykke legger at jeg ikke får på meg støvletter, og vil ikke ha snørestøvler. *snurt*

Jeg får da på meg støvletter. Bare å velge riktig leverandør....

Interessant å lese keisersnitt-tråden. Mye antagelser og dogmatisme ute og går, takk for saklige innlegg til dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med å finne støvletter, go det til tross for at jeg har relativt slanke legger jf resten av kroppen. I dag fant jeg imidlertid for første gang ever støvletter som så ut som om de var sydd til mine legger. Perfekt over leggen og samtidig smale nok rundt anklene. Så de finnes. Tror cluet var at jeg ikke skulle ha noe til meg selv i dag, bare var med som lokkedame for venninnen min. Det hjelper vanligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp, jeg. Har vært i lfere butikker som med overbevisende mine sier at johoho - de har slike støvletter, og så får jeg ikke på meg dem heller. og det er så ydmykende etter flere slike runder at jeg ikke gidder mer. Bruker str 36, og skaftevidden er da mindre enn for str 40 har de sagt, så mulig større støvletter hadde passet. Men det hjelper jo ikke meg. For alle med str 36 er så nette og fine.

(Har sett at man kan bestille på nett fra spesialbutikker, men det blir så styrete synes jeg, særlig hvis bomkjøp).

Men: hvor handler du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant å lese keisersnitt-tråden. Mye antagelser og dogmatisme ute og går, takk for saklige innlegg til dere begge.

*spammer*: Og nå er hun fordundre meg inne i en annen tråd og snakker nedsettende om sykepleiere også... :sur: *ferdigspammet*

Jeg har også litt støvlettproblemer. Men jeg har da funnet noen innimellom, så jeg skal bare klage litt...

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder liksom ikke legge sjela i å svare der, for jeg vet hva jeg mener og str for det. Har inget behov for å overbevise noensomhelst (i motsetning til andre). Kan liksom bare mene noe om meg selv, så får andre gjøre som de vil. Jeg har ikke tatt skrekken av selve ks ihvertfall, selv om jordmødrene sa jeg var blitt behandlet voldsomt grunnet store blodutredelser i etterkant. Enhver operasjon gjør jo vondt, men var fullt ut til å leve med synes jeg. Derfor ok å være en liten motvekt.

Imidlertid er jo skrivingen til visse andre utrolig tafatt, og jeg ønsker jo ikke bli satt i bås med disse heller...

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder liksom ikke legge sjela i å svare der, for jeg vet hva jeg mener og str for det. Har inget behov for å overbevise noensomhelst (i motsetning til andre). Kan liksom bare mene noe om meg selv, så får andre gjøre som de vil. Jeg har ikke tatt skrekken av selve ks ihvertfall, selv om jordmødrene sa jeg var blitt behandlet voldsomt grunnet store blodutredelser i etterkant. Enhver operasjon gjør jo vondt, men var fullt ut til å leve med synes jeg. Derfor ok å være en liten motvekt.

Imidlertid er jo skrivingen til visse andre utrolig tafatt, og jeg ønsker jo ikke bli satt i bås med disse heller...

:fnise:

(Jeg tar det som en selvfølge at det ikke er skrivingen min du sikter til...)

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp, jeg. Har vært i lfere butikker som med overbevisende mine sier at johoho - de har slike støvletter, og så får jeg ikke på meg dem heller. og det er så ydmykende etter flere slike runder at jeg ikke gidder mer. Bruker str 36, og skaftevidden er da mindre enn for str 40 har de sagt, så mulig større støvletter hadde passet. Men det hjelper jo ikke meg. For alle med str 36 er så nette og fine.

(Har sett at man kan bestille på nett fra spesialbutikker, men det blir så styrete synes jeg, særlig hvis bomkjøp).

Men: hvor handler du da?

Her. Er mer fornøyd med denne butikken enn DUO. DUO har ofte litt rare proporsjoner på støvlettene sine, supersmale om ankelen og supervide om leggene. Og handler dessuten gjerne på Ebay, søker opp de støvlettene de selger på denne siden og har som regel flaks, i alle fall på høsten. Er gjerne mer utplukket på denne tiden av året.

Ros Hommerson er merket jeg vanligvis handler, har f.eks. denne.. Silhouettes og Naturalizer (søk "Naturalizer plus") på ebay har også vide støvletter.

Skjønner at str. 36 muligens er et problem, altså. Jeg er 39 og det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har målt nå, er 22,5 rundt ankelen og grusomme 40 rundt leggen (hva var det Dronning Maud var rundt livet, igjen? *fnis*) Skal kikke på siden eilan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja:

For our petite customers - 5'3" or under: You will need to measure differently since boots are not made in petite sizes and they simply do not fit the same on someone that is 5 1/2 - 6 feet tall as on someone 5 feet tall (as with clothing). Please measure the circumference of your calf at its widest point instead of at 14 - 15" and order a style that is at least one inch larger because your calf is wider at a lower point in the boot than on someone who is taller.

Ser ut til at jeg må ha Nobelpris i matte for å få til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Akkurat ja:

Jeg kjenner at jeg blir svett, og hadde gitt opp, tror jeg. :forvirret: Jeg har ganske normale legger, selv om mannen påstår de er brede, for å erte meg. :snurt: Jeg har i hvertfall til gode å finne støvletter som ikke passer meg rundt leggen, men anklene er verre, for mange støvletter er så posete og ekle rundt anklene, mens jeg foretrekker at de sitter litt mer inntil.

Nå leker hunden med ballonger her. Det er leftovers etter "overraskelsen" da vi kom hjem, og ganske morsomt å se hvor forvirret han blir når de "forsvinner" når han smeller dem. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har målt nå, er 22,5 rundt ankelen og grusomme 40 rundt leggen (hva var det Dronning Maud var rundt livet, igjen? *fnis*) Skal kikke på siden eilan.

Nå målte jeg meg selv for sammenligningens del, og vi er ganske like rundt ankelen og jeg er snaut 2 cm mindre rundt leggen. Og jeg kjøpte altså støvletter med perfekt fasong i Bogstadveien i dag. Måtte ikke presse eller dra i det hele tatt, ergo burde det ha gått med enda litt mer legg inni dem. Vel å merke i str 38, men det kan kanskje være verdt en tur innom der for deg også?

Sapatos het hvertfall butikken, og de hadde støvletter både til italienske stilkelegger og til slike lekkert formede legger som vi har. Bogstadveien 46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jahja. Jeg skal ikke si hva jeg måler rundt leggen, men du er noen centimeter under meg, hvis det er en trøst....

Akkurat ja:

En tomme er 2,5 cm.

Nå målte jeg meg selv for sammenligningens del, og vi er ganske like rundt ankelen og jeg er snaut 2 cm mindre rundt leggen. Og jeg kjøpte altså støvletter med perfekt fasong i Bogstadveien i dag. Måtte ikke presse eller dra i det hele tatt, ergo burde det ha gått med enda litt mer legg inni dem. Vel å merke i str 38, men det kan kanskje være verdt en tur innom der for deg også?

Sapatos het hvertfall butikken, og de hadde støvletter både til italienske stilkelegger og til slike lekkert formede legger som vi har. Bogstadveien 46.

Interessant. Men da må det slankes først, for mitt vedkommende. Selv da jeg var i str. 38 (i klær) slet jeg med å få tak i støvletter pga. mine fjellgeitlegger.

Endret av eilan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arvet leggene til min mor. Husker jeg en sommer komplimenterte henne med å ha så muskuløse legger, og så ble hun snurt og jeg skjønte ingenting.

For øvrig føler jeg at jeg snart henges på korset i keisersnittdebatten. Føler at jeg har offentlig gitt uttrykk for at jeg synes det er greit å amputere alle lemmene til barnet mitt ved fødsel fordi jeg er en egoist. Whatever. (Ergo har det gått en liten forenklet faen i meg)

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest nextlife
Har arvet leggene til min mor. Husker jeg en sommer komplimenterte henne med å ha så muskuløse legger, og så ble hun snurt og jeg skjønte ingenting.

For øvrig føler jeg at jeg snart henges på korset i keisersnittdebatten. Føler at jeg har offentlig gitt uttrykk for at jeg synes det er greit å amputere alle lemmene til barnet mitt ved fødsel fordi jeg er en egoist. Whatever. (Ergo har det gått en liten forenklet faen i meg)

Jeg skrev et innlegg der som jeg håper rette vedkommende tar til seg. Snakker om meg-vite-bedre-holdninger :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...