Donpedro Skrevet 10. august 2008 Forfatter #221 Del Skrevet 10. august 2008 Litt nysgjerig på kø. Snakket med noen fra ca ditt fagfelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 10. august 2008 #222 Del Skrevet 10. august 2008 Snakket med noen fra ca ditt fagfelt. Oj. Der kan det være kø, ja. Men de er sabla flinke og snille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. august 2008 #223 Del Skrevet 11. august 2008 Farmor: - Kaste ball får man ikke gjøre i stuen. 3 år gammelt barnebarn: *alvorlig* - Nei, det får man bare gjøre når man er alene. 3 år gammel logikk er alt man trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 11. august 2008 #224 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) 3 år gammel logikk er alt man trenger Den logikken er meget anvendelig for kvinner i alle aldre. Et klokt lite barn, det der! Endret 11. august 2008 av junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. august 2008 Forfatter #225 Del Skrevet 11. august 2008 Note to self: Hvis man skal parkere, la oss si i et område med masse ledige gateparkeringer. IKKE velg det eneste stedet der det er parkering forbuds-skilt. Ei heller velg denne plassen hvis man attpåtil har sett skiltet, og baser deg heller ikke på at det alltid står biler der, så pilen under skiltet betyr sikkert at det skiltet gjelder på bortsiden av det og ikke på fremsiden. For øvrig merkes at man har husgjester. Positivt: nydelig kyllinggryte på bordet ved hjemkost. Negativt: vi hadde avtalt at jeg skulle lage middag, særlig fordi jeg skulle være snill fordi visse andre klaget hull i hodet på oss i går om at hun var sliiiiten. Jeg får ikke blunket en gang før oppvask er tatt og Juniors leker er ryddet, attpåtil er et bad og en etasje vasket. Muligens et luksusproblem for noen, men når man i ukesvis må høre på klaging over slitenhet og mye å gjøre, så merke jeg at jeg til slutt gir beng og ikke en gang forsøker å løfte en finger. I mitt eget hjem (skjønt; er det nå egentlig mitt hjem...?) Man har da selv ansvar for eget liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. august 2008 #226 Del Skrevet 11. august 2008 Muligens et luksusproblem for noen, men når man i ukesvis må høre på klaging over slitenhet og mye å gjøre, så merke jeg at jeg til slutt gir beng og ikke en gang forsøker å løfte en finger. I mitt eget hjem (skjønt; er det nå egentlig mitt hjem...?) Man har da selv ansvar for eget liv. Akkurat. Du har ansvar for ditt liv. Husgjesten for sitt. Om ikke husgjesten klarer å forstå det, så kan du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. august 2008 Forfatter #227 Del Skrevet 11. august 2008 *stønn* Hadde akkurat skrevet et lengre innlegg som sar til Dalwhinnie, så konka kg. Vel vel det handlet i korthet om at det ikke er lett å være snill og hjelpsom når all hjelp blir avfeid og alt ryddes før man får snudd seg, og man må mase seg til å gjøre ting hjemme hos seg selv. I dag har vi feks fått småkjeft for å legge fra oss ting på VÅRT kjøkkenbord i VÅRT hjem. Da er jeg en sleiping som heller lukker ørene, legger beina på bordet og later meg mer enn ellers. Og kjenner bittelitt på den dårlige samvittigheten når klagingen over slitenhet begynner. Så prøver jeg å være snill og avtale ting jeg skal gjøre for å avlaste, men når disse tingene likevel er gjort før man kommer hjem fra jobb (med dertil sukking over hvor slitsomt det var) så har jeg lært å være ego og heller glede meg over det jeg slipper å gjøre og at hjemmelaget mat er digg. *ønsker seg husmor til jul* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. august 2008 #228 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg hadde fått angst! Værste jeg vet er når noen skal være hjelpsomme hjemme. Det der er mitt domene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. august 2008 Forfatter #229 Del Skrevet 11. august 2008 Her i huset handler det ikke om "hjelpsomhet", men praktisk utøvelse av fasiten på Hvordan Ting ER og Alltid Vil være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 12. august 2008 #230 Del Skrevet 12. august 2008 Hvem har dere besøk av egentlig? En mor eller svigermor?? Jeg hadde klikka av det der iallfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 12. august 2008 Forfatter #231 Del Skrevet 12. august 2008 Tro meg, dette er bare brøkdelen... Men det er jo mye bra også. Masse barnevakt, for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 12. august 2008 #232 Del Skrevet 12. august 2008 Du får slappe av med tenåringsmødrene på FEM kl 20.30, da vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 12. august 2008 Forfatter #233 Del Skrevet 12. august 2008 Oh, kult. Ellers så har vi en syk liten pjokk her som ikke får sove, og som gråter og hulker sine såreste hulk. Nå har han holdt på i 90 min, og for oss som er vant til å si natta og gå ut er det litt av en overgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. august 2008 #234 Del Skrevet 12. august 2008 Stakkars liten! Her prøver vi å lege en sår stump. Har salve fra apoteket som heter "A-Derm.... et eller annet" og håper det hjelper. Stakkars lita.... God bedring til lillegutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 13. august 2008 Forfatter #235 Del Skrevet 13. august 2008 Hrmf. Å forlate et strøkent tomt og nedvasket kontor til fordel for et støvete kontor med så mye gammelt fyllstoff i hyllene at man selv ikke kan sette inn 1/10 av det man har med seg er kjipt. Selv om det blir til det bedre når alt kommer på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 13. august 2008 #236 Del Skrevet 13. august 2008 Snakker du om jobb nå? I såfall, hvordan er det med ny jobb, når blir det intervju? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 14. august 2008 Forfatter #237 Del Skrevet 14. august 2008 Snakker du om jobb nå? I såfall, hvordan er det med ny jobb, når blir det intervju? Har vært på intervju, beslutning er ikke kommet enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 14. august 2008 #238 Del Skrevet 14. august 2008 Har vært på intervju, beslutning er ikke kommet enda. Kanskje du vet noe om en ukes tid? Og trenger å feire? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 14. august 2008 Forfatter #239 Del Skrevet 14. august 2008 Kanskje du vet noe om en ukes tid? Og trenger å feire? Kanskje. Vi får nå se. de sa de hadde mange søkere og mange på intervju, men jeg fikk bare en halvveis søkerliste og der var det mange idioter som jeg ikke følte meg spesielt truet av. Så kommer det jo også ann på det evt tilbudet, siden jeg faktisk må gå ned i stillingstittel hvis jeg får den, og det er litt ukult (men kan sikkert forhandles opp senere). Hvis jeg var dem, og hadde visste det jeg vet om meg, så ville jeg helt klart ha ansatt meg. Spørsmålet er om jeg har klart å formidle det bra nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 15. august 2008 Forfatter #240 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) I dag stod jeg opp 0610, ar på jobb 0710 og jobbet litt før jeg gjorde en del utadvendt servicearbeid. Så hadde jeg en hyggelig lunsj på restaurant, og deretter en del fysisk arbeid (som jeg jo slettes ikke er vant med, hehe). Dro hjem på full kollektivtransport i stekende sol, med to vinposer og veske på fanget, masse svinger og kjøring i rykk og napp + nabo med utrolig høy indisk musikk på øret *kvalm*. Så ut og leke med Junior i 90 min, spise middag (ferdig servert *luksus*), bade og legge Junior og vaske opp. Deretter ut og handle bryllupsgave til i morgen, hjemme kl 2100. Så gjøre noen små tjenester for husgjestene. Og nå.... Mediodia Rosé 2007 i glasset og godstol etter 15 timer på farten. *ah* Skal bli skikkelig festlig å stå opp 0600 i morgen. I dag stod han selvsagt opp 0800, det var jo ikke helg må vite, og han hadde barnevakt på dagtid. Endret 15. august 2008 av Donpedro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå